[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

butengeweun

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:41

Janninev, vuiltje of drupje hars/melk.

Even met je vingers eroverheen en na ca uurtje nog een keer kijken

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:45

Janine dat kan een dopje zijn die de speen afsluit zeg maar.
Of wat viezigheid :j
Inderdaad wat butengeweun zegt, erafpoetsen zou ik ook gedaan hebben.

Kiki helaas heel herkenbaar. Davinde laat zich ook door niets of niemand aaien buiten mijn hubbie en ikke.
Ze schiet gewoon weg.
Wij hebben er geen enkel probleem mee, natuurlijk zetten wij haar ook buiten en binnen omdat ze aan huis staat. Dus dat is nog een ander itempje.
Hoe jij dat dus aan kunt pakken...... geen idee.

Hier wederom bomvol uier, harsdruppels die nog altijd doorzichtig zijn.
:')

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:50

Cynthia wat is ze tog leuk!

Leonoor, gefeliciteerd!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:53

Bedankt tjinta en butengeweun!
Hopen dat ze niet boos gaat worden :+

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:58

Hou die maiden met vol uier maar in de gaten Janine.

Aah Tjinta ze is dus nog niet van ideeen veranderd. :(:)
heb je wel oppas voor je merrie morgen?

Cynthia wat is ze knap! <3
en il ben jaloers over jouw paardenoutfits,zo modieus,hier is dat altijd slobbertrui of t shirt en versleten broek :')

Venthe heeft nog wat tijd nodig om verder te broeden. :(:)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 19:10

Pretty ja doe ik! Ze was toen ik aan kwam ook afgezonderd van de groep beetje alleen eten.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 19:23

Spannend janinevv.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 19:24

angelpam schreef:
Spannend janinevv.

Jaa klopt! Ben echt benieuwd wat voor kleurtjes er uit gaan rollen heb namelijk geen idee.
Als het maar gezond te wereld komt en niet 4 hengstjes worden :+

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:17

Zooo jammer dat arabieren niet in appies zijn en valkjes.. <3 Favorieten kleuren..
(en echt donkerbruin/zwart)

Word nog wspannend voor sommige.

Vandaag DA gebelt. Verliezen van urine gebeurt wel bij meer merries. (net als bij de mens herstelt die sluitspier bij de ene sneller dan bij de ander en weer een ander blijft er levenslang last van houden) We moeten temperaturen en nog een week aankijken. Maar hij zag verder er geen verontrusting in :D

Altijd fijn dat mensen opletten maar mensen op stal hadden google al los gelaten en het was volgens hun een baarmoeder ontsteking. Na mijn weten had ze dit 8 jaar geleden ook met Azhar..
Maar goed toch maar voor de zekerheid DA gebeld

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:31

Pretty ik ben me in alle bochten aan het wringen om alles te regelen voor morgen.
Tot de middag is zoonlief thuis, daarna gaan de buurvrouw en haar zoon opletten en manlief heeft een uurtje eerder vrij en kan naar huis sjeezen....

Ik ga zelf het avondprogramma niet mee doen en laat zoonlief nr 2 me even ophalen (hihi eventjes .... tis anderhalf uur heen en ook nog weer anderhalf uur terug).

Hopelijk wacht ze even op mij... zou toch top zijn.
Heeft ze al eens eerder gedaan op mijn nichtje die zo graag een bevalling wilde meemaken.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:52

Kiki, misschien een keer samen met hun lopen om te zien hoe zij het aanpakken ?

Klasien haar uier is weer wat voller en er zat net als gisteravond een heel klein puntje hars aan... Haar banden zijn wel drilpudding en de achterkant is lekker uitgezakt om het zo maar te zeggen :+ Ben benieuwd hoe lang we nog moeten wachten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:46

Tjinta, Iemmaaa dank je wel, ja is best lastig hihi.
Als ik erbij staat dan kunnen ze haar wel aaien. En ik heb zelf sterk het vermoeden dat ze voor Bryana te imponerend/dominant overkomen.
Ze vind mensen die gewoon rechtop staand best wel spannend. Terwijl als jij jezelf iets kleiner maakt of hurkt is het goed en komt ze naar je toe (ook zo bij andere stalgenoten).
Alleen staan hun er niet voor open, hun zien het anders in. Je iets kleiner maken of hurken zien hun als onderdanig gedrag en dat Bryana uit dominantie komt.
Iets wat ik zelf niet zo zie, maar misschien denken andere dan anders over.
Maar dat heb ik op stal wel meer (ik ben meer van het werken vanuit vertrouwen ipv hop op de boeren manier (sorry voor de boeren onder ons))

Vanavond wel op stal weer een veulen geboren. Moeders vond ik wat apart reageren, bleef heel lang plat liggen, toonde amper interesse in het veulen. Hahaha ging gewoon ongegeneerd liggend uit haar uier liggen lurken.
Na ruim 10 minuten haar iets minder subtiel omhoog geholpen en toen was het goed.
En dan komt weer het verschil in ons naar boven. Ik heb het navelstompje ontsmet, nageboorte even omhoog geknoopt. Dingen wat hun grote onzin vinden.
Net als even het vlies van het hoofdje halen en het neusje ff vrij maken.......
Om eerlijk te zijn hoop ik dat ons huis snel verkocht is en dan we wat anders kunnen kopen en dat ze lekker aan huis kan staan.
Want als dat lukt dan blijft Bryana toch ;-) Jaja was eerder niet de bedoeling, maar manlief had zoiets van dan blijft ze.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:50

tjinta eigenlijk niet zo leuk, net nu ze op springen staat, zit je toch niet echt op je gemak he

pretty wat een knapperd zeg, amai minimaal bont en valk :9 :9

cynthia bijdehand meisje nu al aan touwtje meelopen en ik was al zo blij dat de klein hier makkelijk is met halstertje aan en af :')

wat vorig jaar ene palo jaar was, is het nu duidelijk een valk jaar

gefeliciteerd kelly met je valk hengstje, knappe jongen, droogfoto's _/-\o_

azara ik zou wel twijfelen, maar alles kan

EF hopelijk knapt ze vlug op, vast wel, zoiets herstelt allemaal wel vlug, vorig jaar hier ook gezien met een ontplofte vulva, paar weken voor ze moest veulen

uier stelt nog niet veel voor maar kan ineens komen natuurlijk

janinevv ik noem ze de 'stopjes', ze hebben een duidelijke functie ook, zelfs mijn merrie's hebben ze ook al zijn ze niet drachtig, het zorgt ervoor dat de gaatjes dicht zijn en er geen vuil naar binnen kan zo. door de druk worden ze nu wel wat naar buiten geduwd tot ze er uiteindelijk afvallen.

angelspam vos :P

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:56

kiki1976 schreef:
Tjinta, Iemmaaa dank je wel, ja is best lastig hihi.
Als ik erbij staat dan kunnen ze haar wel aaien. En ik heb zelf sterk het vermoeden dat ze voor Bryana te imponerend/dominant overkomen.
Ze vind mensen die gewoon rechtop staand best wel spannend. Terwijl als jij jezelf iets kleiner maakt of hurkt is het goed en komt ze naar je toe (ook zo bij andere stalgenoten).
Alleen staan hun er niet voor open, hun zien het anders in. Je iets kleiner maken of hurken zien hun als onderdanig gedrag en dat Bryana uit dominantie komt.
Iets wat ik zelf niet zo zie, maar misschien denken andere dan anders over.
Maar dat heb ik op stal wel meer (ik ben meer van het werken vanuit vertrouwen ipv hop op de boeren manier (sorry voor de boeren onder ons))

Vanavond wel op stal weer een veulen geboren. Moeders vond ik wat apart reageren, bleef heel lang plat liggen, toonde amper interesse in het veulen. Hahaha ging gewoon ongegeneerd liggend uit haar uier liggen lurken.
Na ruim 10 minuten haar iets minder subtiel omhoog geholpen en toen was het goed.
En dan komt weer het verschil in ons naar boven. Ik heb het navelstompje ontsmet, nageboorte even omhoog geknoopt. Dingen wat hun grote onzin vinden.
Net als even het vlies van het hoofdje halen en het neusje ff vrij maken.......
Om eerlijk te zijn hoop ik dat ons huis snel verkocht is en dan we wat anders kunnen kopen en dat ze lekker aan huis kan staan.
Want als dat lukt dan blijft Bryana toch ;-) Jaja was eerder niet de bedoeling, maar manlief had zoiets van dan blijft ze.

Jammer dat jullie zo anders denken..Kan me goed voorstellen dat dat voor wrijving zorgt..
Met klein maken is niets mis zeker als je t toepast om vertrouwen te winnen.. Ik heb 2 dgn op mn knieën gelegen om livia te laten zien dat ik geen gevaar voor haar ben..resultaat een echt mensengericht veulen waar iedereen nu mee aan t halster met touwtje kan lopen..veilig en wel. Dus ik zie alleen maar voordelen daarin mits juist toegepast.. Lijkt erop dat je stalbaas zijn lichaamstaal niet goed toepast en dat daardoor de problemen ontstaan..moeilijk hoor!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:20

Mhm dat is lastig idd, het lijkt mij idd juist logisch je klein te maken. Ik vrees dat dat hier ook nog wel een dingetje gaat worden. Niet zo zeer het klein maken ed, maar ik wil het veulen graag gelijk vanaf het begin met een halster en touw leren lopen. Mijn stalbaas laat hun veulens altijd los lopen.. gevolg, ze vliegen overal heen en we zijn nu bezig om twee enters te leren hoe ze aan een touw moeten leren lopen. Beetje jammer dat ze nu natuurlijk al drie keer zo sterk zijn als dat wij zijn en er helemaal niets van snappen. Om dit te voorkomen wil ik het juist gelijk aanleren, maar zij vinden dit altijd zielig...

Loopt Bryanna ook al helemaal niet meer mee met haar mama?
Laatst bijgewerkt door iEmmaaa op 26-05-16 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:20

Jammer dat stalgenoten dat niet zien. Even hurken is niet slecht.

Hier is hurken niet meer toegestaan bij de klein. ivm ze wandeld rustig over/door je heen. En op je hurken kan ik haar niet meer stoppen. Maar ze is dan ook nergens bang voor -O- Nu dus pa opvoeden ze krijgt alleen kriebels als ze niet duwt }:) hij kan haar met 90 kilo en iets meer spierballen makkelijker van zijn schoot houden

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 00:16

Wat een heerlijke foto's komen er weer voorbij <3 Ik kan niet wachten tot de kleine van Joan er is :):) en het gaat de goede kant op. De ph zakt *\o/* van 8.0 naar 7.2 nu. Het komt er nu ook makkelijk uit, in een straaltje zelfs maar het is nog wel doorzichtig. Wel plakkerig trouwens. Kwa smaak zit het een beetje tussen zilt en zoet in

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 01:07

Dan komt er verandering aan Noisy.

Merk nu wel dat als het veulen er is dat het behoorlijk druk is.. pff ik vlieg heen en weer.
Wij zetten ze zelf buiten. Ghazi is ook vrij een kennig. Hij bepaald een beetje wanneer je wel en niet aan hem mag komen. Want komt die zelf dan kan je hem volop knuffelen. Vandaag in de wei kwam ik met zijn halster aan.. floor gaf een hinnik naar hem en zoef ze waren weg.. zelf s met brok niet te pakken te krijgen de boefjes :')

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 05:30

iEmmaaa schreef:
Mhm dat is lastig idd, het lijkt mij idd juist logisch je klein te maken. Ik vrees dat dat hier ook nog wel een dingetje gaat worden. Niet zo zeer het klein maken ed, maar ik wil het veulen graag gelijk vanaf het begin met een halster en touw leren lopen. Mijn stalbaas laat hun veulens altijd los lopen.. gevolg, ze vliegen overal heen en we zijn nu bezig om twee enters te leren hoe ze aan een touw moeten leren lopen. Beetje jammer dat ze nu natuurlijk al drie keer zo sterk zijn als dat wij zijn en er helemaal niets van snappen. Om dit te voorkomen wil ik het juist gelijk aanleren, maar zij vinden dit altijd zielig...

Loopt Bryanna ook al helemaal niet meer mee met haar mama?

Is de veulentas dan geen optie? Wij de eerste 6 wkn gedaan bij livia..Ik wil de veulens nooit los hebben lopen..Vind dat veels te link..meteen aan t halster en touw meelopen kan een risico zijn ivm omtrekken..Met de veulentas kun je wat druk geven vanuit de broekspier en ze worden er heel mak van
...

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 06:55

Ik heb toevallig net een stuk voor Bit geschreven over de veulentas haha. Ik wil het zelf wel proberen, maar ook dit vinden zij niet nodig. Ik denk dat ik het gewoon stap voor stap ga introduceren bij ze haha

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 07:38

Gefeliciteerd met alle veulens! Zitten weer pracht exemplaren bij!!

Wij hebben gisteren ons laatste 2016 veulen gevonden in de wei, helaas overleden. Prachtige bruine merrie. Was drooggelikt en de nageboorte is er ook mooi vanaf gekomen. Wil niet weten wat er mis was, ze is net opgehaald en onderweg naar de eeuwige weides. Merrie was ongeveer 17 juni pas uitgerekend.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 07:39

Oh he heb lindamusters, sterkte! :(:)

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 07:45

Wat verschrikkelijk Lindamusters! Sterkte!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 07:47

He bah Lindamusters, heel veel sterkte :(:)

Veulentas ga ik eens verder over zoeken.
Zolang hun er in mijn ogen niet voor open staan en een compleet andere visie hebben blijft het een lastig iets.
Maar eens aan een paar andere stalgenoten vragen of ze haar in de stal/weide/paddock ff extra willen aaien etc. Kijken of ze daardoor zelf ook wat makkelijker word.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:01

Wat erg linda!!

Cynt wat een knap valk meisje is het toch!

Kiki erg moeilijk, ik ben beetje gemixt van boeren lompheid en vertrouwen.. Zal het eerst altijd rustig aanpakken, maar als het klaar is dan is het ook echt klaar :P