Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kiki1976 schreef:Tjinta, Iemmaaa dank je wel, ja is best lastig hihi.
Als ik erbij staat dan kunnen ze haar wel aaien. En ik heb zelf sterk het vermoeden dat ze voor Bryana te imponerend/dominant overkomen.
Ze vind mensen die gewoon rechtop staand best wel spannend. Terwijl als jij jezelf iets kleiner maakt of hurkt is het goed en komt ze naar je toe (ook zo bij andere stalgenoten).
Alleen staan hun er niet voor open, hun zien het anders in. Je iets kleiner maken of hurken zien hun als onderdanig gedrag en dat Bryana uit dominantie komt.
Iets wat ik zelf niet zo zie, maar misschien denken andere dan anders over.
Maar dat heb ik op stal wel meer (ik ben meer van het werken vanuit vertrouwen ipv hop op de boeren manier (sorry voor de boeren onder ons))
Vanavond wel op stal weer een veulen geboren. Moeders vond ik wat apart reageren, bleef heel lang plat liggen, toonde amper interesse in het veulen. Hahaha ging gewoon ongegeneerd liggend uit haar uier liggen lurken.
Na ruim 10 minuten haar iets minder subtiel omhoog geholpen en toen was het goed.
En dan komt weer het verschil in ons naar boven. Ik heb het navelstompje ontsmet, nageboorte even omhoog geknoopt. Dingen wat hun grote onzin vinden.
Net als even het vlies van het hoofdje halen en het neusje ff vrij maken.......
Om eerlijk te zijn hoop ik dat ons huis snel verkocht is en dan we wat anders kunnen kopen en dat ze lekker aan huis kan staan.
Want als dat lukt dan blijft Bryana tochJaja was eerder niet de bedoeling, maar manlief had zoiets van dan blijft ze.
iEmmaaa schreef:Mhm dat is lastig idd, het lijkt mij idd juist logisch je klein te maken. Ik vrees dat dat hier ook nog wel een dingetje gaat worden. Niet zo zeer het klein maken ed, maar ik wil het veulen graag gelijk vanaf het begin met een halster en touw leren lopen. Mijn stalbaas laat hun veulens altijd los lopen.. gevolg, ze vliegen overal heen en we zijn nu bezig om twee enters te leren hoe ze aan een touw moeten leren lopen. Beetje jammer dat ze nu natuurlijk al drie keer zo sterk zijn als dat wij zijn en er helemaal niets van snappen. Om dit te voorkomen wil ik het juist gelijk aanleren, maar zij vinden dit altijd zielig...
Loopt Bryanna ook al helemaal niet meer mee met haar mama?