Als het goed is zijn bij ons de paarden gewoon buiten gezet. Alles wat naar binnen wil, word weer binnen gehaald. De rest mag als het goed is buiten blijven. Was dus inhoudt dat waarschijnlijk alles binnen staat behalve Liberty en Winchester.
Oei murosch, das atijd even schrikken, gelukkig niets aan de hand.
Hier nog steeds geen storm of iets, zelfs geen regen jobamara, maar als ik de buienradar bekijk komt het nog wel, we wachten af en ondertussen lopen de paarden hier al lekker de hele dag buiten.
Voor de veulentjes die ik nog gemist heb....van harte natuurlijk.
Nou ik ben weer thuis! Ik weet niet of we het nog een keer doen met dit weer, maar gelukkig alles heelhuids binnen.
Vanochtend echt goed te doen en gedurende de dag ook. Pony werd thuisgebracht maar stonden gigantisch vast op de snelweg door omgevallen bomen. Ze hebben er ruim 2.5u over gedaan terwijl normaal uurtje is. Maar goed... resultaat mag er zijn. In een mooie groep 3 jarige A pony's is de mijne 4e geplaatst en uitgenodigd voor de CK. Betekend dat ik dus met 2 van de 2 voorgebrachte ponys doormag. Dat wordt wassen
_Karin
Geplaatst: 25-07-15 19:31
Hero heeft een 2de premie behaald. En wat was hij braaf. Braaf mee lopen met de begeleidsters.
Opstellen ging ook goed.
Alleen toen hij los ging was het vrijheid blijheid en galoppeerde hij door de ring aan het eind toen hij weer richting de jury ging liet hij zich pas zien.
En als je dan opgesteld staat zijn je buren erg interessant.
Wat ik zelf heel erg jammer vond is dat we daar in de voorring pas te horen kregen dat er maar 1 rondje gedraafd mocht worden met het veulen in de ring ivm de drukte.
Wij waren gelukkig voor dat het weer slecht werd al thuis op de terug weg gelijk de pony's weer weggebracht naar het land bij Dora en Bonnie, die heel blij waren dat ze er weer waren.
Karin; waarom vond je dat jammer? Ik vond het zelf een prettige beslissing om alles voor iedereen zo te regelen. Anders hadden we in de storm gestaan...
En daarbij ben ik van mening dat met het rondjes stappen de schifting op type en bouw al gemaakt is. Dat ene rondje draf kan zo'n beeld enkel wat bijschaven. En als ze twijfelen laten ze je overdraven indien nodig.
Daarbij was de bodem aan het eind behoorlijk glad gelopen. Sommige jonge pony's hebben de tijd meer nodig, maar het was nu gewoon helder voor iedereen.
Tries_en_Faf
Geplaatst: 25-07-15 20:45
Noujaaa kijk dit dan....
Dexter die drinkt bij Puk... Hihi en ze vond t nog goed ook.
Ze zien er goed uit Karin! Leuke foto's Emmy Wenny gefeliciteerd!
Iedereen met de behaalde premies ook gefeliciteerd! Was het te doen op de weg met trailer?
Hier tot 3 uur buiten gestaan. Daarna zijn ze binnen gehaald. Ik was naar de cross in Renswoude welke stil gelegd was door de wind. Terug in Nh mega veel schade omgevallen bomen en snelwegen met bomen erop. Bij m'n fysio van de paarden zijn zeker 15 populieren omgewaaid. Blij dus dat die van mij binnen stonden. Er vloog vanalles hier door de lucht
jobamara
Geplaatst: 25-07-15 20:50
Wennie, proficiat met Kalistos!! Wat is het een showbink daar mag je zeker heel trots op zijn.
Murosch, stom is dat he je schrikt je rot als ze zo liggen!
Emmy, oo heerlijk lekker buiten, maar heb het nu jullie kant opgestuurd!
Mirthe, Winchester wil geen watje zijn! ,
Caesar, proficiat!! Drukke CK maar wel heeeeel leuk!! En nog belangrijker heelhuids thuis.
Karin wat een mooie foto's! En proficiat met de tweede premie, 1 rondje is ook wel kort en gek doen veel leuker als je eerst braaf moet meelopen. Die laatste foto ! En heerlijk veilig thuis en herenigd met Dora en Bonnie.
Tries en Faf, brave Puk
Bonny, kan me voorstellen dat je dan blij bent dat ze binnen staan.
Caesar en karin gefeliciteerd met de mooie keuringsresultaten! En fijn dat jullie ondanks het lange reizen weer alles veilig thuis hebben.
Jobamara bedankt, het viel mee, vanaf half 6 was er ook ineens zomaar hele harde wind de beukenhaag waaide bijna uit de tuin, dus de paarden lekker binnen gehaald. Het viel hier reuze mee, het was maar eventjes.
sultan15
Geplaatst: 25-07-15 22:22
Wennie19 gefeliciteerd!! Was je ook in middenbeemster?
Gefeliciteerd Caesar!!
Karin jij ook gefeliciteerd! Mooie foto's!
Vandaag met Kodi en Kayden op pad geweest op de CK in middenbeemster. Kodi is 2e geworden en een 1e premie. Kayden heeft een 2e premie gekregen. Was nog erg jong t.o.v. de andere veulens, maar hij deed het super goed! Ben super trots op ze!
Heb nog geen foto's van de keuring, maar wilde deze wel even met jullie delen. Kayden gister
Iedereen gefelicteerd met de resultaten, ik ben zo nerveus voor de nas keuring, die is 5 september, vind het best spannend om daar straks met Macho heen te gaan.
jobamara
Geplaatst: 26-07-15 00:28
Sultan, proficiat met de 1e en 2e premie!!! Super hoor, en weer een heerlijke foto, maar wel heel benieuwd naar keuringsfoto's!!
Scooby, is ook super spannend! Maar je hebt nog ruim een maand, komt goed hoor!
Emmy, oo gelukkig viel het mee bij jullie, hier ook wel.
Hier veel regen en storm vandaag. Gelukkig had ik ze voor die tijd 1,5 uur buiten gehad. En vanavond nog van 22 uur tot 22.30 een half uurtje. Konden ze even de benen strekken!
Jobamara die komt er ook zeker! Ik heb ze alleen niet op mijn telefoon staan zal ze er vanmiddag op zetten! De ouders van Kelly hebben foto's gemaakt dus ik zal ze even vragen:)
Hier was de storm best heftig. Voor stal zijn er meerdere bomen omgewaaid. En in de omgeving zowat in elke straat wel een boom
sultan15
Geplaatst: 26-07-15 13:04
Hier de foto's! Heb geen foto's in de ring, wel een filmpje. Die probeer ik straks nog even te uploaden.
Kayden
En Kodi
Al_Zawraa
Geplaatst: 26-07-15 18:04
Alles bij iedereen heel gebleven tijdens de storm gisteren?
Allemaal gefeliciteerd met de keuringsresultaten! Wat een knapperds zijn het toch allemaal!
Wij hadden gisterochtend het geluk dat het hier nog best mooi weer was, dus nog even wat foto's gemaakt van Mausi met haar dikke buik. En natuurlijk moest ze even showen dat je ook als je 10 maanden drachtig bent nog enorm kan bewegen!
En haar uier vult heel langzaam verder, vandaag op 289 dagen. Stelt nog weinig voor, en het ontwikkeld heel anders dan vorig jaar, dus vind het wel mooi om vast te leggen. Denk dat het volgend jaar hetzelfde zal gaan als nu.
Volgens mij zei Jobamara het laatst, maar ja, ik kan het veulen er inmiddels echt wel uitkijken Heb er nog nooit zo'n last van gehad, komt vast omdat het zo'n laat veulen is
Vanochtend heb ik Amir afgespeend. Ik wilde hem eerst samen met Aleeyah zetten, maar zij deed zo lelijk naar hem (het is al net zo'n bitch als haar moeder ), dus ik heb Fardani, mijn 3 jarige ruin, erbij gezet, en daar is hij nu vriendjes mee aan het worden. Ben nu toch wel blij dat Fardani gecastreerd is, hij is nu echt de grote, lieve oppas Ik ben wat filmpjes aan het uploaden, die zal ik er straks nog even opzetten!
Amir, met Fardani en Aleeyah, en in achtervolging op een haas
Amir met Fardani, zo blij dat ze het zo goed doen samen Al zag ik net op de camera dat Amir bij hem wou drinken, daar was Fardani het toch niet mee eens
Als een halster niet meer past, dan maar als speeltje gebruiken
Macho was vandaag vastgeplakt aan Boef, leek wel
Tot hij de grote paarden ontdekte, die zijn interessant!
Gaap
En voor degene die het leuk vinden, ik krijg binnenkort een kitten! Haar naam is Kiara (Sorry beetje off topic)
Bonny_CT
Geplaatst: 26-07-15 19:14
wat een lieve foto's en leuke filmpjes.. Wat een bitch joh az
Scooby wat een lieve kitten, die oogjes
Kodi is echt zo onwijs knap
Hier alles nog heel maar heel veel omgewaaide bomen. Royal heeft wat nieuws, staart van mama op eten, mooi balen want ze heeft al niet veel. Wat smeren jullie erop dat het vies is? Dacht dat laatst voorbij te zien komen. Ik hoorde ook dat azijn kan helpen?
Fotsy
Geplaatst: 26-07-15 19:59
gefeli met de behaalde keuringsresultaten
ik zie ook een lief kitten passeren, leuk, heb zelf ook veel katten en Macho wordt groot, letterlijk
Wat een mooie foto s allemaal. Wat worden ze alweer groot de veulens. En mausi die moet nog beginnen. Haha race achter de haas aan (hier meestal de kat of hond).
Ik moet dringend weer eens foto s maken. Heb het veulen nu niet meer aan huis staan maar aan de overkant. Daar is nog meer gras. De merrie waar het veulen van dood is staat daar nu bij en de andere merrie van het te vroeg geboren veulen is vandaag weggegaan. Beetje sneu want het was het beste maatje van mn pony. Zo hartverscheurend Hoe die dan in de wei staat te roepen. Laatste weken erg druk gehad en weinig met de paarden gedaan. Door alle ellende van de tijd ook maar even goed. Nu projectje P afwerken voor de verkoop. En ons voor de laatste keuring beginnen voorbereiden. Werk aan de winkel dus.
Hier ook twee (pleegkittens) waarvan eentje blijft
Bonny_CT
Geplaatst: 26-07-15 20:26
Ja staart normaal al dun fotsy maar nu helemaal. Leuk zo'n veulen