[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:12

oh ik kan echt niet meer volgen :o

zie veel tietjes voorbijkomen amai vrouwke begint ook al aardig buikig te worden en mooie Jade <3
De meeste tietjes stellen gelukkiglijk nog niet veel voor, ben bang van een overvol uier als ze nog lang moeten, meestal is er iets loos dan.

En dan die met volle tietjes, die moeten ook allemaal niet meer zo lang *\o/* spannend.

Oh Marijer inderdaad daar word je gelijk zo vrolijk van :D die Flexie toch

Luna wij gaan naar De Morette, alleen de gynaecologie afdeling is goed in Merelbeke volgens mijn DA maar heb ook daar mijn twijfels over, allemaal geldklopperij, mijn DA zei dat het vroeger van de praktijk naar kliniek werd doorverwezen. Nu ziet hij de omgekeerde trend, terug naar de praktijk en daar de oplossing/oorzaak zoeken.
Maandagziekte moet vlug over zijn na pijnstilling/ontspanner, alle spieren bevatten teveel melkzuur en dat dient het lichaam af te drijven, dus na paar dagen moet dit weg zijn en zie je niks meer van. Is ook niet zo pijnlijk dan bevangen, loopt alleen heel moeilijk, vooraan en achteraan, spieren voelen ook heel hard aan. Bij bevangen, als pijnstiller is uitgewerkt, komt het terug, net als bij een blein. Dus als ze er allang mee loopt en na paar dagen niet over is, weet je wat te doen.
Ik kan alleen maar mijn eigen ervaring delen, ieder doet wat hij moet doen met zijn eigen paard zoals gezegd _/-\o_

Cemlys

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:22

Vaak bij Maandag ziekte is de urine ook heel donker.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:23

Hè balen Luna, dat Luna niet fit is.Ga duimen voor spoedig herstel! Ik geloof dat iedereen op zijn of haar manier het beste voor heeft met zijn/haar dieren. En dat respecteer ik. Zouden meer mensen mogen doen := Altijd gelijk zo onaardig, ik vind het zo onnodig..

Luna van Suffie aan de beterende hand? Dat hopen we dan maar! Zo'n vol uier is ook behoorlijk rot :( Maar ja, ze moet hier even door...

Haha WingsLove, mooi is dat hè?
Wij zagen het vandaag ook bij een merrie, merrie zelf snapt het alleen niet. Die loopt er voor weg :o?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:25

Cemlys schreef:
Vaak bij Maandag ziekte is de urine ook heel donker.

klopt, heel donker :j was ik nog vergeten

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:27

dankjewel voor de tips fotsy!
DA zei dat het idd na een paar dagen over moest zijn. Moesten ze eerst niet speciaal binnen houden maar door het slechte weer stond ze toch enkel in een droge schuilstal. Is ook beter gegaan maar sinds woensdag ging ze heimelijk terug wat slechter. Maar toen hebben we de pijnstilling ook verminderd gehad naar 1/3de donderdag avond DA erbij gehaald en gezegd terug op te voeren na een half en nog eens hoeven en benen nagekeken. Hij kon niets verontrustend vinden. Maar zaterdag namiddag had ze echt pijn... Dus nog eens pijnstilling verhoogd en besloten van toch maar kliniek eerder te vragen. Normaal dringt zoiets niet om na te laten kijken qua bevangen etc... Daarom dat ze zo moeilijk deden om vroeger te kunnen komen.
Bij een kneuzing zou ze normaal niet zo slecht moeten lopen met alle benen toch? Want dat kon ook zei de DA. Ze is ouder, weerstand nog enorm opbouwende (van het minste is ze verkouden). Doordat het na het vriesweer na het spelen is begonnen achten ze geen erge dingen en zolang pijnstilling helpt is het beste wat je kan doen pijnstilling geven en netjes je afspraak afwachten.

Merk dat sommigen doen alsof ze al half dood is en ik niet eens de moeite doe om met haar tot daar te rijden, dat is absoluut niet zo en luna krijgt echt alles wat ze nodig heeft.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:28

Quiz

Welke is drachtig

Afbeelding
Of
Afbeelding

En mn hengstje met zn lekkere bekkie (altijd in voor een modderbadje)

Afbeelding
Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:38

Die zijn nog heel slank clemys! Knap hengstje ook! echt een heel erg aansprekend koppie.

Donkere urine heeft ze niet trouwens. Dat is allemaal normaal. Ik denk dat ze vooral erg veel last heeft van der gewrichten momenteel. En alles zit gewoon overvol. Osteo heb ik 2 weken geleden al gebeld en die kan pas deze woensdag kopen.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:45

Is dat blauwoogje met Yonce?
Hengstje is iig niet drachtig ^_^

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:45

Tietfoto's.....

Jill zet gestaag door :)

Vandaag:
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag weer n nieuw Nederlands vriendinnetje voorgesteld aan Jill, dochter van n hele goede vriendin (ze is zo ook bijv ons bruidsmeisje geweest ;)).

Samen hebben we Jill heerlijk staan wassen waarna ze n uurtje lekker onder het solarium heeft gestaan:

Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:47

Dat ziet er heerlijk uit CL. Jill genoot zo te zien ook van de aandacht!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:48

AniekR schreef:
Is dat blauwoogje met Yonce?
Hengstje is iig niet drachtig ^_^

Nee pipertje met yonce ;)

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:48

Ik denk de rechtse Cemlys! Maar er is nog nagenoeg niks te zien dus eigenlijk niet echt ergens op gebaseerd :+

Suffie, hopelijk voelt Luna zich gauw beter. En leuk dat je naar Dunja gaat! Even wat anders..

Een andere Luna zag ik voorbijkomen die zich duidelijk niet goed voelt. We kunnen allemaal niet in jouw portemonnee en thuissituatie kijken dus ik ga niet oordelen. Maar ik ben het er wel over eens dat als je eventuele noodzorg niet kunt betalen je geen paard moet houden. En ik zou desnoods een paardentaxi bellen als het vervoer een probleem is, een paard met pijn gaat koste wat kost hulp krijgen.

Ik zag een hoop tietenfoto's haha. :D Wat een verschil tussen de wat verdere dames en de theezakjes-dames! Hier nog niet gekeken naar de uier eigenlijk. Ga ik ook maar eens doen en even een vergelijkingsfoto maken! Zullen ook nog wel gewoon theezakjes zijn. :+

Ohja en een racende flexie, wat een hunk al. Fijn dat hij het verdriet wat verzacht marije.

Verder gaan jullie veeel te hard en ik lees braaf mee maar kan niet op iedereen reageren.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:52

Jill lekker douchen... mooi uier al CL.

Cemlys oohhh wat een lekker ding jouw hengstje.
Hihi ik heb ook direct even gekeken naar de uiers van de dames.

Hier nog niks te zien.

Wingslover jij weet zeker dat het veulen leeft. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:04

ik ben ech jaloers op de meeste van jullie, jullie weten wanneer jullie merries gedekt en uitgerekend zijn. ik daar in tegen heb echt geen flauw benul naast dat de DA in oktober zei dat we uit moesten gaan van een vroeg veulen dus maart/april aan moeten houden.
dat word hier extra goed opletten en nagels bijten, want het kan natuurlijk ook zijn dat het veulen pas mei komt natuurlijk.

ik wil ook aftellen O:-)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:08

En nasi gewoon je merrie in de gaten houden, dat komt wel goed.

Hihi Tjinta, is die echt. Gewoon fijn ding.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:13

Ennasil92, ik weet ook niet wanneer mijn merrie gedekt is. Ook ik ben jaloers op alle aftellers :j en begrijp prcies wat je bedoelt _/-\o_ .

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:32

Aaaaah, die Flexie <3 Doet me gelijk denken aan dat ezelveulentje die je steeds op FB voorbij zag komen. Die sjeesde er ook steeds op los, om z'n moeder heen. Heerlijk om te zien.

Inowa, succes met je sollicitatie. Fijn dat de dames ook weer beter gaan.

Jade heeft al een mooie buik Tinne. Heeft Arany de kalender nog gehaald?

Mooie booby pic's komen er voorbij.

Wings, beeb gevoeld. Heerlijk is dat hè, die bevestiging dat er leven is daarbinnen :)

CL, Jill is druk bezig om zich klaar te maken voor de beeb, zo te zien. Nog 45 dagen, dat schiet op. Spannend!!

Cemlys, je hebt het maar druk dan. Wel super interessant werk. Ik zit met mijn werk aan het andere eind van de lijn, soort van zeg maar. Ik ben slager, of ja, ben nog in wording haha :)) Ik doe momenteel de opleiding tot slager

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:37

Ik heb toen in mn opleiding heel wat slachthuizen gezien. Bijna ook nog aan het werk gegaan erin maar voorlopig toch maar nog even bij praktijk houden

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:41

Wat een hoop tietenfoto's! Bij velen toch al wel kleine en iets minder kleinere veranderingen.

Ik vind de tijd nu zoooo traag voorbij gaan! Hebben jullie dat ook? Dat het maar snel ook maart is ofzo, kan er hier en daar misschien al gedekt worden. Dan ben ik tenminste bezig :P

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:44

Ik denk nu toch te weten welke hengst ik voor pepper ga gebruiken...nog niet 100% zeker maar blijf wel het "wauw!" Gevoel bij hem hebben.

Sneakpeak
Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:47

Slachthuizen brrrrr, nee das ook niet mijn ding. Bij ons op de slagerij komen alleen de technische delen binnen, geen halve koe of varken. Is tegenwoordig ook een aparte opleiding, de industrie tak.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:49

Ja het vleesgedeelte al niet zo heftig meer. ;)
Grootvee vond ik beste meevallen, kippen vond k vreselijk

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:50

Mopjemop schreef:
Ennasil92, ik weet ook niet wanneer mijn merrie gedekt is. Ook ik ben jaloers op alle aftellers :j en begrijp prcies wat je bedoelt _/-\o_ .

ja erg he O:) met mijn hondje hou ik alles bij zoals haar nestje vorig jaar(was ze 1 dagje te vroeg) en zelfs haar loopsheid reken ik uit hier zit ze meestal een dag of 2 op of onder de uitgerekende datum.
word toch maar een keer nep nagels laten zetten tegen die tijd denk ik anders heb ik straks geen nagels meer :=

geduld is een schone zaak zeggen ze, daarom is het niks voor mij, ik ben niet zo schoon :P

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 03:06

Euhm... Bijleespoging :=

Wings, wat gaaf dat je teken van leven hebt gekregen :D

Ik zag een heel tof fietsenrek voorbij komen :')

En een hoop TIETUUUHHH :')
Sommige nog heel klein, sommige zijn toch echt al wat aan het doen

Marije, wat een heeeeerlijk knap mannetje is het <3

Cemlys, mooie hengst zeg!! Knap koppie <3

CL, jill in bad hihi knapperd! Ze gaat hard hea?! Leuk!!

Inowa, mooie hengst!! Gaaf!!

Annelies, helemaal mee eens, tijd gaat ineens zo langzaam!! Eind deze maand verhuisd star naar haar bevaladresje, ik denk dat ik dan meer het gevoel krijg dat het dichterbij komt ofzoiets...

Suffie, gelukkig is de koorts iets gezakt. Heerlijk dat jullie even jullie zinnen kunnen gaan verzetten :)

Euhm... Sorry voor wie ik nog vergeten ben :o

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 09:09

Inowa, succes morgen met je sollicitatie! En fijn dat het met Ylona beter lijkt te gaan. En óef, wat een uitstraling op dat hengstenkoppie!! <3
AZ, dat gaat mooi de goede kant op. Grappig ook hoe dat lijf dan kan veranderen. Logisch natuurlijk, maar toch...
Wat sneu Luna2006. Hopelijk krijgt ze snel de behandeling die ze nodig heeft.
Suffie, fijn dat het met Luna naar omstandigheden goed gaat. Tuurlijk zal ze wel wat last hebben. Veel plezier bij Dunja; je had hele andere vakantieplannen maar dit kan de zinnen vast wat verzetten.
Petra, ook nog even hier: wij denken echt dat ook jij dit jaar een Chester-veulentje in de wei hebt lopen hoor! Ze lijkt mooi gevuld in de flanken. Wat blijft het toch naar dat ze zo'n dierenartsen-fobie heeft en je geen zekerheid hebt. Mooi dat het gelukt is met je birth-alarm! Heb helaas niet zo'n verstand van instellen, dus ik kan je niet helpen :o