[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:02

Moeilijk Kelly weet hoe het voelt had het vorig jaar ook met mijn Misty ze had het veulen verworpen met 298 dagen echt mijn droomveulen mooi valk van kleur.
Toch haar weer laten dekken en dit jaar weer een valk veulen dan een merrie ben er heel blij mee maar de angst aan het eind van de dracht en de bevalling was best heftig was erg bang dat het mis zou gaan.
Ik zeg laat het gewoon doen en probeer weer vertrouwen te krijgen in je merrie dit is domme pech geweest en dit had niet voorkomen kunnen worden.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:33

michelle wat wordt ze toch echt dik nu! Gaat vlug zo met die buik.

_Michelleee

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:35

Ja, haar buik veranderd echt met de dag! :)
Ik vind het zo raar dat ik niets aan de andere dingen zie...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:37

Rooslover wat een snoepje zeg!

Kelly je verdriet is goed te begrijpen, moet echt afschuwelijk voelen..

wat een leuke tinkerveulens, ik zie wel gelijkenis!

Elina ziet er super uit!

Ik heb een filmpje van vandaag maar moet eerst uploaden.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:39

Ik moet zeggen dat ik nalv hrt verhaal van hayden idd ook erg bang ben dat er nu de komende dagen weken alsnog iets heel erg mis gaat :o

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:46

frenia schreef:
Ik moet zeggen dat ik nalv hrt verhaal van hayden idd ook erg bang ben dat er nu de komende dagen weken alsnog iets heel erg mis gaat :o

Ik heb dat precies hetzelfde hoor. Zal ik ook eerlijk bekennen. Je denkt dat je het na een vlekkeloze bevalling wel hebt gehad, maar ook dan begint het pas.

Mooie merrie hoor Michelle, ziet er goed gezond uit! Ik ben te lui om terug te zoeken, maar wat voor afstamming zit hierachter?

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:51

@ Caesar: Het jammere is dat zij geen papieren heeft! :( Dus ik weet er bitter weinig van!

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:19

Gefeliciteerd weer met de veulens!

En Michelle, jouw Elina staat vlakbij mijn pony's ;) Ze wordt inderdaad al goed buikig!

De horrorverhalen, iedereen moet inderdaad voor zichzelf uitmaken of ze nog eens door al die risico's willen gaan... Toen Finn de eerste uren niet veel kans maakte op overleven zei ik meteen dit wil ik NOOIT meer meemaken. Maar inmiddels is alles terug goed, en waarschijnlijk zal ik later toch nog wel ooit fokken (niet met Casu en ik denk ook dat ik de merrie zou wegbrengen).

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:21

Echt??? :) Waar staan die van jou dan??

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:23

PB ;)

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:31

toen Angel in 2009 zo'n zware bevalling had, had ik ook schrik om weer te gaan dekken :o
en zeker toen de bevalling naderde :(:)
en de hengst van mn keuze was dan ook nog eens grof en groot...
veulen in 2010 was een kleine frummel, de kleinste die ik ooit gehad heb bij geboorte :+
en voordien is ze steeds zonder enig probleem of complicatie bevallen
en nadien tot op de dag van vandaag ook steeds zonder enig probleem of complicatie
het gaat gewoon helaas soms eens mis en dan moet je gewoon ontzettend veel geluk bij een ongeluk hebben
maar het is gelukkig niet de regel dat het misgaat, maar de uitzondering
al is het na een slechte ervaring natuurlijk wel bang afwachten gewoon omdat je zo met negativiteit in je hoofd zit

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:32

Zijn er bij een zwangerschap meer risico's voor het veulen dan voor de merrie? :)

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:52

hannekebosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:56

sorry even ego... :o

zonie haar uier is erg vol vandaag, haar test is 2x 6.4 met de mhs strips.
haar kling staat soms open en dan soms weer dicht. :j

Afbeelding
Afbeelding

danita nu ook lekker 320 dagen haar uier begint ook vorm te krijgen. haar uier is net een hartje... *\%/*

Afbeelding
Afbeelding

_O- wat een verschil he... :=

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:10

*\o/* *\o/* Frenia van harte, wat een mooi kereltje is Zebulon.
Misschien niet speciaal in zijn aftekingen maar toch een geweldig leuk heerschap met een eigen karakter.
Genieten hoor, en kom maar op met alle foto's en verhalen.

Rooslover wat gaaf 4 hoog wit en statig.
Mooi!!!

Hanneke dat inderdaad een flink uier.. maar je bent alweer een dagje verder.
Het risico wordt nu met de minuut minder. Kun je je fijn op de bevalling verheugen en hoeft ze het niet meer op te houden.
*\o/* *\o/*

Enjoy ik hoop echt dat je het grote verlies van merrie en veulen kunt verwerken en ja kunt zeggen op een prachtveulen. Wat heb jij lieve mensen om je heen die dat allemaal mogelijk maken.

Kelly ik kan me voorstellen dat je twijfelt....je moet zoiets echt verwerken.
ik hoop dat je voor jezelf in het reine komt en een goede beslissing kunt nemen. :(:)

Michelleee Elina ziet er ook super uit!!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:13

Zo schattig Frenia!

hanneke beste uier al!

Hier een filmpje gewoon van een lief momentje tussen mij en paarden, eerst Set in beeld met dikke buik het lieve knuffelen is meer vanaf 40 sec en 1.40 is ook leuk :P

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:39

Oh Frenia, hij heeft wel een heerlijk bekkie hoor...

Zo, die uiers zien er goed uit al, van beide dames hoor...

Hier net toch ff temperatuur van Lis opgenomen, ze is wat vuil achter, maar met 37,4 maak ik me geen zorgen. Toen ik eens een maand lang elke dag temperatuur opnam zat ze rond de 37,3 gemiddeld. Marbrynna had het wel een beetje koud toen ik aankwam, ze stond wat te rillen, maar was ook nog nat van een bui regen.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:23

Even ego post.
Donna
Afbeelding
En zo staat ze er de laatste 3 nachten bij.
Afbeelding

Reageer straks of vannacht weer op de rest.

O ja ik zag een een vraag over namen met de B.
Waar ik zo opkom zijn Bryan en Barney. ;)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:48

Ik zag een reactie over namen met de 'B'. Deze site kan je (en anderen ook) misschien helpen of inspireren! :)

http://www.horses-and-horse-information ... es/a.shtml

Mooie babyfoto's zijn er geplaatst! Leuk om de gelijkenissen en verschillen te zien tussen(half)broers en zusjes.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:49

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:54

Ooooooooh, wat n leuke pics en filmpjes! Ben hier al veel te lang niet geweest! Moet echt even bijlezen! Maar wat leuk al die tietjesfotos en bolle buikjes!

Inmiddels is Yazahra alweer dik twee maanden en HUGE!!! Ze ontwikkelt zich super!
Afgelopen weekend heeft ze aan haar eerste show mee gedaan, een zware internationale B show (Tulip cup) en is met de bronzen plak naar huis gegaan! (Met maar 1 punt verschil met de winnaar) Zo trots op m'n meisje!
Afbeelding

We gaan nu alweer naar 2015. Over week of 2 zal Jazzy worden geïnsemineerd en daarna Tie. Spannend...
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 07-05-14 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:55

Kelly_J schreef:
frenia schreef:

Citaat:
had hayden een veulenprik gekregen? is geen verwijt mocht dat niet zo zijn, maar ik vroeg het me gewoon af opeens...

Ja, dat doen wij altijd voor de zekerheid. Ik vroeg daar nog naar bij de da, maar ze zei dat dat tegen tetanus was en niet tegen virus-infecties..

Iedereen gefeliciteerd met de veulens. Eerlijk gezegd ben ik niet zo vaak meer te vinden in dit topic; kan het bijna niet aanzien al die schattige veulentjes. Egoïstisch he.. Het voelt gewoon zo oneerlijk.

Ik ben aan het twijfelen of ik Misty weer laat insemineren. Aan de ene kant wil ik het wel. Het maakte mij namelijk enorm blij en mijn wens is om een veulentje te hebben van Misty. Aan de andere kant wil ik dit verdriet nooit meer en het is altijd weer een risico...

Ben ook bang dat ik bij een volgend veulen denk: hmmm, wel schattig maar niet zo perfect als Hayden was. Zij was namelijk echt precies wat ik wilde.

Wat vinden jullie?

Ik ben een stille meelezer in jullie topic en leef erg met jullie mee. Wat ontzettend balen dat jij na zolang wachten op je veulen al zo snel afscheid hebt moeten nemen van Hayden.
Je stelt de vraag of je weer moet insemineren, ik zou het wel doen. Misschien heb je iets aan mijn korte verhaal.
Ik heb in totaal 7 veulens gefokt, waarvan mijn eerste 3 zijn overleden, 2 Haflinger- en 1 Shetlanderveulen. Zelfs in 1 jaar 2 veulens aan een redbag, het andere was achterwaarts. Alle veulens zijn overleden bij de geboorte en ik ben bij al deze geboortes aanwezig geweest, dus ik hoef mijzelf niets te verwijten, maar ik heb heel wat afgejankt als ik weer zo'n levenloos hummeltje in mijn armen had liggen. Toch heb ik mijzelf altijd voor gehouden dat dit alles gewoon stomme pech is geweest en ik heb hierna nog 4 gezonde veulens gefokt. Na een paar jaar pauze heb ik dit jaar weer besloten om een merrie te laten dekken.

Bij koeien worden bij ons ook wel eens kalveren geboren die bijna een maand hebben overgedragen. Deze vragen vaak veel meer zorg dan anderen. De DA heeft mij verteld dat er bij zo'n lange draagtijd meer kans is op uitputting van de placenta en dat het kalf op het laatst gewoon voedingsstoffen tekort komt. Soms komen ze dan ook slap ter wereld en maken alles door, zoals navelontsteking en diarree.
Koeien en paarden zijn niet hetzelfde, maar ik denk dat er bij een lange draagtijd bij paarden ook zeker een kern van waarheid in dit verhaal zit. Het maakt het niet minder zuur, want je kijkt 11 maanden, in jouw geval ruim 12 maanden uit naar zo'n hummeltje.

Ik wens je veel succes met je definitieve keuze, maar welke beslissing je ook neemt, hij is altijd goed!

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:38

Wow, Donna staat erg dik!

Frenia, wat een suuuper schattige foto!!!
Deed hij makkelijk halster om? :)

YildizArabs, wauw, wat een mooi veulen en wat een prachtige bouw! <3

Ik heb ook een updateje & wat voor één!!!! :wow:

Afbeelding

Afbeelding

De uier is echt wel bezig!!!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb de indruk dat haar staartwortel er ook op komt liggen.
Het is niet echt duidelijk en mss zien jullie het niet...
Afbeelding

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:38

Wow, Donna staat erg dik!

Frenia, wat een suuuper schattige foto!!!
Deed hij makkelijk halster om? :)

YildizArabs, wauw, wat een mooi veulen en wat een prachtige bouw! <3

Ik heb ook een updateje & wat voor één!!!! :wow:

Afbeelding

Afbeelding

De uier is echt wel bezig!!!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb de indruk dat haar staartwortel er ook op komt liggen.
Het is niet echt duidelijk en mss zien jullie het niet...
Afbeelding

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:43

Yildiz, jeetje dat veulen krijgt slagroom met pokon zeker?

Zit zeker werking in Michelle. Spannend!