Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancaa

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 23:52

Sjoooo willen jullie niet zoveel kleppen pffff kan het niet bijhouden Haha!

@Amandake jaaaaaaaaaa daar zijn ze eindelijk Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! En wat een prachtige aftekeningen! Leuk dat het halfzusjes zijn! Hihihi en dan nog wel op dezelfde dag... Hoe krijg je het voor elkaar Tong uitsteken Nou in ieder geval gefeliciteerd, je zal je handen vol krigjen aan die ondeugende koppies te zien.

@Hiboune en schiet het al op met je Knipoog Volgens mijn kan je dalijk helemaal niks meer omdat je zo moe bent van het waken... wel dan overdag maar inhalen he.

@Nuage, ohhh dat gaat wel groeien daar he! Bij sommige merries loopt het gewoon wat minder snel vol.

@Keeva ja het gaat wel vlot hier nu hoor, ik ga weer wat foto's plaatsen van Noa. Bij jou schiet het ook al op he, mooie volle uier! Dat doorzichtige doet Noa dus al meer dan een week, maar er staat nog steeds niks naast Verdrietig

@Ambie ze is echt een scheetje Lovers

@Pauk ik ga zo even lezen in het topic.

@dreeke pffff ik had allaang de ontplopper gebruikt om dat veulen eruit te ploppen... word je toch gek van!!! Ga maar met dat ding achter haar staan en dreigen dat je die gebruikt. dan heb je nog een plan voordat Maseike langs meot komen Tong uitsteken

@Guenivere wat een gave kleur zeg, dat kontje Lovers echt onwijs gaaf!!!! Lekker ding dus Lachen

@Thomas pfff dan schrik je jezelf toch ook het leplazerus als je paard dat doet grrrrr sommige merries die meot je vastbinden (of met extra draadjes tegen houden hihihi)

@Whiz kan ook zijn door de warmte hoor. Zelfs de merrie van mijn stalgenote had uier en die is niet eens drachtig (en daar kwam zelfs ook doorzichtig vocht uit) Dus je hoeft je geen zorgen te maken.

Nou mijn boerderij dna maar ook even melden:
Ik heb 2 katten (heilige Birmaan en een Noorse Boskat)
2 honden, ook 2 bulletjes, 1 engelse bulldog van bijna een jaar en een kruising bulldog.
2 cavia's, een langhaar en een zwitsers beertje.
en dus 1 paard en 1 op komst Lachen
(en een man en 2 kids)

Ik ben voor het engelse bulletje nog wel op zoek naar een goed huisje. Ze krijgt hier niet de aandacht die ze wilt en uit dit door dan in haar bench te plassen of in huis. Ze is ook nog jong en ik heb er veel tijd ingestoken, maar met mijn chronische vermoeidheid red ik dit dus niet. Het is echt heel erg balen, want mijn andere hond is erg bang alleen en daarom heb ik 2 honden. Maar ja als ik er zelf aan onderdoor ga, is dat niet de bedoeling Boos!

Maar ja nu over Noa, daar gaat het hier om toch...

Noa had gisteren in ene heel erg last van haar hoef. Er vielen allemaal stukken af en ze had er pijn aan Boos! Ik heb gelijk de hoefsmid gebeld en deze is vanmorgen langsgeweest. Noa haar hoeven groeien zo snel dat de steunsel al was doorgegroeid en om was geslagen waardoor ze erop liep... de hoefsmid is iets van 5 weken geleden geweest... Het is gelukkig weer bijgewerkt, maar ik schrok me kapot.

Verder had ze vandaag wat wittige melk aan haar uier. Het was dus eerst doorzichtig, met wat wittigs, maar vandaag was het echt wit Lachen Ook kwam er vanmorgen rose troep uit haar kling. Het waren wat druppels, maar het was er toch *LOL* Verder was ze een beetje beledigd, deed erg afstandelijk en bekeek me nauwelijks.

Verder leuke dag gehad, heb met iemand anders haar paard gemend, ze was uiteraard mee en ik mocht op een gegeven moment ook mennen. Was dus erg gaaf en ging heel goed! Als Noa zo ver is, dan gaat ze ook voor de kar, dus elke oefening die ik krijg is meegenomen Lachen Ik ga uiteraard op les, die had ik al maar is stilgezet omdat Noa neit tussen het lamoen paste Bloos

De foto's maar weer, goh wordt wel erg lang nu he Tong uitsteken

Afbeelding
Heyyyy zijn jullie er weer, mijn vrouwtje heeft mijn prive-vliegenmasker gereed gemaakt. Mijn voorpluk dus Knipoog

http://www.mijnalbum.nl/Foto=LBAIT4PX
Ben ik niet mooi Knipoog

http://www.mijnalbum.nl/Foto=KX6WOI8B
Even andere kant

http://www.mijnalbum.nl/Foto=QIUSMEGH
Het is dat vrouwtje mijn buik regelmatig zie bewegen, want veel buik heb ik nog niet (ja als je onder me hangt)

Afbeelding
Mijn uier van vandaag, je ziet duidelijk de druppel eraan hangen. Het was eerst witter, maar vrouwjte zit zo te knijpen dat er dalijk niks meer inzit Tong uitsteken

http://www.mijnalbum.nl/Foto=CS8YX68R
Niet schrikken, mijn kling! zie je de roze druppel aan de onderkant, veel al he...

http://www.mijnalbum.nl/Foto=TDLI76FL
Nou zit toch wel duidelijk een veulen in he.

Afbeelding
Vrouwtje heeft ook mijn staart opgebonden, vond ze handiger. Nou ik vind het maar raar, voelt zo zwaar aan... Maar ja nu kan de boer en vrouw sneller en beter naar mijn achterste kijken... of ik daar op zit te wachten Rolleyes

Nu maar hopen dat het veulen er snel is, dan kan dat blauwe geval er weer af Tong uitsteken

Wakers succes vannacht!! Ik ga mijn bedje opzoeken *LOL*

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 23:56

Succes aan alle wakers! Op naar de volgende babyboom?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 23:57

Wie weet, ik in ieder geval op naar bed. Slapen
Veel succes vannacht!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 23:59

Biancca Een druppel.. dat is veeeeeeeel belovend. Zal nog ff de uier van Lady laten zien.. paar uur voor de bevalling. De dag ervoor had ze nog niets geen druppels...

Afbeelding

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 00:04

Amandake: wat een geweldige foto's; echt om verliefd op te worden die veulens van jou! Haha!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 01:02

hier nog niks maaaar k heb mist in me wei....er komen een hoop vloekwoorden in me op..
dus kan niet zo heel ver kijken helaas...

bij slapen overdag kan niet of k moet werken of k heb andere dingen te doen!

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 01:40

BEEBJE ALARM!!
rond 12 uur is CASMIR geboren!
onze hengst Cas is helemaal donkerbruin met een heel fijn koppie, ook niet super groot
ben de hele week elke nacht thuis geweest (normaal ben ik door de week op kamers in grunn) maar vanacht moest ik wel in grunn zijn, en jah hoor, mams belt om 12 uur, sam heeft cas er uit geperst! ging heel makkelijk, ze was er ook heel rustig onder...
dus ik kon gelukkig nog in de laatste bus naar huis en heb m net zien liggen!!
mams vond t eerst wat eng, en wou niet staan, veearts voor controle is ook al geweest, prikje en al gehad en mams is nu supertrots in de box. Cas heeft nog ni gestaan, dus ga zo wel weer ff kijke

mijn zus heeft foto's gemaakt, dus die zijn onderewg!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 01:43

Waaah Gefeliciteerd Goofke!! Jammer dat je er niet bij was!! Mooi dat je nog net op tijd naar huis kon!! Jippie.. Ben benieuwd naar de foto's!!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 01:55

Gefeliciteerd Goofke! Haha! Ik ben ook érg benieuwd naar foto's. Jammer inderdaad dat je er niet bij kon zijn... Knipoog

Ik woon zelf ook eigenlijk op kamers in groningen, maar ik moet wel 2 uur reizen voordat ik weer hier in deventer ben. Heb afgelopen weken bijna geen les gehad, en deze hele week niet, volgende week meivakantie, dus heb ik mooi de tijd om hier te zijn zodat ik goed kan waken en mocht ik niet bij de bevalling zelf zijn, dan alsnog ben ik er snél bij Knipoog

Leuk, eindelijk schieten die merrie's eens een beetje op Lachen

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 01:55

Goofke: Gefeliciteerd!! En net als je er niet bij bent, maar gelukkig kon je er nog naartoe! ik wacht nog heel even op foto's Lachen

hiboune: Merries houden van mist.. lekker verhullend Haha! Hier is de eerste in dichte mist geboren. Zul je toch de wei in moeten om haar te zoeken Ja

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 01:57

Afbeelding
Afbeelding

onze nieuwe aanwinst! helemaal hyper Haha!

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 01:57

waarom krijg ik de foto's niet groter?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 02:01

In de link staat minifoto, je hebt wrs verschillende links die je kunt gebruiken?

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 02:05

nog een poging:
Afbeelding

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 02:09

Ja.. nu zien we hem goed! Zo.. wauw.. Helemaal geen aftekeningen?? Gaaf! Mooi koppie ook.. Lijkt heel chique..

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 02:14

Jee wat een mooi ventje! Dat heeft Sam mooi gemaakt Ja

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 02:15

nu zien we nog geen wit, maar misschien dat we morgen nog iets ontdekken, maar lijkt idd helemaal bruin, en heel fijn gebouwd!
echt super gevoel nu!
de rest die nu zit te waken, heel erg veel succes, misschien heeft sam t licht op groen gezet nu er weer eens een hengstje is geboren, nu durven misschien alle andere hengstjes ook weer naar buiten te komen! Knipoog

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 02:41

Goofke schreef:
nu zien we nog geen wit, maar misschien dat we morgen nog iets ontdekken, maar lijkt idd helemaal bruin, en heel fijn gebouwd!
echt super gevoel nu!
de rest die nu zit te waken, heel erg veel succes, misschien heeft sam t licht op groen gezet nu er weer eens een hengstje is geboren, nu durven misschien alle andere hengstjes ook weer naar buiten te komen! Knipoog
I

Gefeliciteerd Goofke.

Ik hou echter de statistieken maar hoog wat de merries betreft. Om 00.15 heeft Chistosa het leven geschonken aan een merrieveulen van Halley. Voor mij is het waken voor dit jaar voorbij.

Ik zag op de camera al dat Chistosa onrustig was. Ze was gaan liggen, maar vlakbij de muur. Ik wilde toch even goed zien hoe ze lag. Toen ik bij haar kwam keek ze me echt aan. Ze ging toen weer plat liggen en perste direct. Ik heb toen snel een halster omgedaan, haar in de benen gejaagd en gezorgd dat ze middenin de stal ging liggen. Toen ging alles supersnel. Ook de nageboorte was er snel af. Ze is echt onwijs blij met haar kind en wij natuurlijk ook.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 02:54

Oke.. goed begin.. van de nacht... (hmm begin?? tis al laat) Gefeliciteerd Lisenka!!! Goed dat je het in de gaten had dan!! Ben benieuwd naar het veulen!! Waken voorbij.. dus nu weer lekker slapen!

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 03:30

gefeliciteerd Lisenka!
super dat t allemaal zo voorspoedig ging!
sam heeft echter net een spuitje gekregen dat de nageboorte los komt. Moet er nu in 3 uren afkomen anders wordt ie er dan afgepeld. Cas is nog niet zo snugger, heeft nog steeds de uier niet gevonden.... Koe
Sam is voor de eerste keer voorbeeldig rustig, valt ons reuze mee en spoort hem ook aan te gaan zoeken, hij zal m dan ook wel snel vinden, maar jah, nog wel spannend allemaal...

verder iedereen nog lekker slapen!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 07:11

Goofke, gefeliciteerd!!! Was een prachtige kerel zo te zien! Heel mooi hoofdje!

Lisenka, jij ook gefeliciteerd! Ben benieuwd naar de foto's. Haha!

Dreeke???

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 07:18

Goofke gefeliciteerd, het lijkt wel heel mooi zo zonder aftekening Pling

Lisenka, ook gefeliciteerd. Gelukkig kon je haar nog wat verplaatsen. Wat een luxe 2 merries Haha!

Dreeke, hoe is het bij jou? En hiboune?

Hier is alles rustig, het veulen ligt volgens mij wel al goed. De buik steekt niet meer meters uit aan de zijkant, het is allemaal wat meer naar achteren geschoven. Ik blijf braaf afwachten Gestoord

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 07:27

@goofke en lisenka: van harte met de beestjes!

regina is vandaag uitgerekend Haha! (335 dagen) maar helaas... ze houdt het nog even binnen... Boos!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 07:47

trutje schreef:
Dreeke, hoe is het bij jou? En hiboune?

Hiboune is aan het wachten tot de mist opgetrokken is. ROFL

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 07:49

Iedereen proficiat!

Mijn merrie moest gisteren nog 16dgn tot ze uitgerekend was. Mijn man en ik kwamen woensdag nacht rond een uur of half 2 - 2 uur thuis van een BBQ, deden samen nog een laatste ronde in de stal en alle paarden stonden relaxt op rust. Bij mijn dragende merrie stond er heel relaxt, we hadden het gevoel dat het veulen een week eerder zou kunnen komen maar ik kroop lekker onder de wol.

Kom ik gistermorgen kwart voor 6 op stal, zie ik dat mijn merrie helemaal nat was geweest, vlas hing in haar vacht en haar flanken waren ingevallen. Ik schrok me een hoedje, trok haar staldeur open en daar stond ze! Gitzwart, terwijl beide ouders bont zijn Nagelbijten / Gniffelen En voor mijn merrie haar 1e veulen, had zij zichzelf stiekem gered. Veulen was er ook al even aangezien ze al droog was....de stiekemerd!

Afbeelding