[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

OYYO

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 16:17

@AshleyRol
Wat fijn dat het zo goed ging!! Had je ze wel al de nachten apart staan?

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 16:27

OYYO schreef:
@AshleyRol

Helaas niet. Ik sta bij iemand aan huis met maar 4 stallen dus daar had ik niet de mogelijkheid voor.
Ze waren zo ontzettend close tot het einde aan toe dus dacht echt dat het uit elkaar halen een drama zou zijn, viel alles mee gelukkig.

Nu wel extra de uier in de gaten houden. Toen ik terug kwam van wegbrengen zag ik de melk er alweer uit druppelen helaas. Iemand hier nog tips voor? Ik ga extra wandelen en ze staat de hele dag buiten.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 19:55

Allemaal grote babys.

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:51

AshleyRol schreef:
OYYO schreef:
@AshleyRol

Helaas niet. Ik sta bij iemand aan huis met maar 4 stallen dus daar had ik niet de mogelijkheid voor.
Ze waren zo ontzettend close tot het einde aan toe dus dacht echt dat het uit elkaar halen een drama zou zijn, viel alles mee gelukkig.

Nu wel extra de uier in de gaten houden. Toen ik terug kwam van wegbrengen zag ik de melk er alweer uit druppelen helaas. Iemand hier nog tips voor? Ik ga extra wandelen en ze staat de hele dag buiten.

Ik heb er niks aan gedaan, aan t uier, alleen geen krachtvoer geven, ze staat 24/7 buiten dus beweging heeft ze.
De 3e dag ging de uier al slinken gelukkig

JDVL27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 12:30

Wat gaat de tijd snel! Al heel wat die naar hun nieuwe huisje zijn vertrokken :) Hier haal ik de merrie eruit als ze op 8/9 maanden nog steeds drinkt, uier gaat meestal heel snel dan. Ik ben toch nog een keer wezen scannen met de merrie, omdat ze ineens een lage buik begon te creëren. Helaas toch gewoon dik en nog steeds gust, maar better safe than sorry. Been ziet er goed uit, dus als ze goed blijft rondwandelen gaan we nog een keer proberen in maart :) Hengstenhouder reageert alleen niet op mijn gustverklaring, dus nog even afwachten. Ondertussen ook een leuk modulair boekje ontwikkeld met een veulenmodule wat ik zelf (hopelijk) volgend jaar ook kan gaan gebruiken *\o/*

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 12:55

Ons 2021 seizoen komt ook bijna ten einde. Ringo is verkocht dus nog even van hem genieten tot het verhuistijd is. Mams is hem wel echt zat en dat snap ik ook wel! Gekke knappe man :') We gaan hem missen! Op naar een vol broertje of zusje in 2022.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 13:34

Ik zag dat een kennis van mij, haar veulen vandaag naar de opfok bracht. Oké het is dan wel een paard, maar op dezelfde dag geboren als mijn ponyhengst 24 juni. Is dat niet een beetje vroeg???

Taartje gaat pas in december.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 14:17

Ik vind het te vroeg ja..

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 15:32

MarryAnneR schreef:
Ik zag dat een kennis van mij, haar veulen vandaag naar de opfok bracht. Oké het is dan wel een paard, maar op dezelfde dag geboren als mijn ponyhengst 24 juni. Is dat niet een beetje vroeg???

Taartje gaat pas in december.

Lijkt me ook een beetje vroeg. Is de 100 dg. regel. Dacht dat niemand dat nog deed!

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 15:42

Ik vind dat ook echt wel vroeg.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 16:31

Hier gaat er volgende week 1 af die is van 27 juni :o
Vind ik normaliter te vroeg maar veulen is gigantisch en de merrie valt zienderogen af en is niet fit.
In zulke gevallen is 3 maanden cq 100 dagen voor mij echt het minimale.
Overigens gaat dit veulen niet de opfok in maar komt gewoon bij de nieuwe eigenaren thusi te staan.
Een opfok groep met flinke veulens zou ik zo'n jonge dan niet zo snel in zetten.

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 16:53

Dat vind ik ook wel erg vroeg. Snap dat late veulens misschien wat lastiger langer te houden zijn gezien de meeste rond oktober wel naar de opfok gaan maar ik had dat niet gedaan.

Ik had River met 5 maanden+1 week gedaan. 6 maanden zou voor mij ideaal zijn maar qua opfok was dit de beste leeftijd :)

Wijzig123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 09:47

Ik heb mijn veulen met ruim 5 maand weg gebracht. Dit was voor hem prima want het was echt een brutale aap, kon alleen nog met moeder staan want mijn pony kreeg geen rust met hem, hij bleef achter haar aanvangen en er op springen e.d. Ik had het liefst 6 maand gehad maar hoor vaak dat mensen met hengstjes die toch iets eerder weg brengen omdat ze vaak meer terror zijn dan merries. Het is voor beide goed geweest want hij vermaakt zich heel goed in de opfok, veel gelijkwaardiger en mijn merrie knapte er ook goed van op.

Voor het uier gewoon veel buiten laten staan en aan de hand stappen, longeren of rijden. Bij mijn merrie lekte er de zelfde dag wel melk uit maar een dag later al niet meer en 2 dagen later slonk uier al.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 10:48

Hoe is het nu met je veulen Ual? Is de DA nog langsgeweest?

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 16:43

MacavityL schreef:

Ja, die is langsgeweest. Waarschijnlijk geen hoefzweer, het lijkt meer vanuit haar schouder te komen. Dus een schouderblessure. Maar hoe of wat precies is niet duidelijk, helaas.

Nu twee weken rust (wel op het land, in de stal is geen optie) en dan de eerste week pijnstillers. Dan maar kijken.

Ik zit nu vooral met die opfok in mijn maag.

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 18:14

ual_95 schreef:
MacavityL schreef:

Ik zit nu vooral met die opfok in mijn maag.

Snap ik. Maar is er geen mogelijkheid om hem nog bij je te houden tot ie weer fit is?

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 18:48

OYYO schreef:
Snap ik. Maar is er geen mogelijkheid om hem nog bij je te houden tot ie weer fit is?

Tja, in dezelfde stal zou het in theorie wel kunnen. Het gaat er meer om dat als het echt flink kapot is, het wel maanden kan duren. Dat is zeker met inscharen gewoon niet zo fijn.. Ze staat nu op metacam en dan over twee weken even contacten om te kijken hoe verder, als er geen verbetering is.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 19:26

He wat vervelend..

Ik wil n foto uploaden van mn baby maar hij doet t niet. Zo jammer

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 19:56

Vanmiddag Rock weggebracht naar de opfok.
Afgelopen week 's nachts in z'n eigen stal gestaan en vandaag was dus D-day ...
De opfok wou liever niet dat we hem samen met de merrie brachten omdat dat zo onrustig was voor de veulens die er al stonden. Daarom maar een beetje verdoofd en toen alleen in de trailer. Gelukkig maar een half uurtje rijden. Mooi groepje waar hij in komt. Wou ook een foto uploaden, maar dat wil bij mij ook niet. Heeft misschien iets te maken met de grote storing bij FB, WhatsApp en Instagram?

Wijzig123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 20:09

ual_95 wat vervelend. Ik hoop voor jullie dat het mee valt. Opfok lijkt me idd een dilemma nu, maar als t maanden kan duren wat is dan een goed moment. Dan zou je (mocht je daar de mogelijkheid voor hebben) haar beter pas als jaarling kunnen brengen ofzo want in de opfok gaan ze toch spelen met elkaar en dan is de kans op snelle genezing waarschijnlijk kleiner..... Ik heb hier ook geen ervaring mee misschien iemand anders hier op bokt?

Kendra fijn dat t goed ging.
Ik heb mijn veulen gister opgezocht in de opfok. Hij vermaakt zich goed, groeit goed en heeft een lekkere ronde buik. We kregen juist van de opfok te horen dat ze de eerste weken wel eens wat kunnen invallen omdat ze moeten wennen en van de merrie melk afzijn en zichzelf moeten redden maar daar heeft die van mij gelukkig geen problemen mee gehad. Was ook al behoorlijk zelfstandig anders had ik hem natuurlijk ook nog niet weg gebracht.
Afbeelding

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 21:34

We hebben sinds zaterdag een pony in training staan bij ons thuis. Nu lijkt deze merrie denk ik voor Taartje erg veel op zijn mama. Ze staat in de wei naast hem en hij is niet bij haar weg te slaan.

Ook al loopt mama terug naar stal. Hij wil bij deze merrie blijven. Zou hij serieus het verschil niet merken?

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 21:40

Kiss1990 hij ziet er zeker goed uit! Dronk hij nog veel voor hij weg ging? Ben benieuwd of River gaat invallen, die at veel zelfstandig maar dronk ook nog wel heel veel vond ik.

Marryanne mijn veulen probeert te drinken bij het andere veulen, ze doen gekke dikke dingen hihi

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 21:55

He waarom kun jij wel een foto plaatsen |(

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 00:19

Ik denk dat je wel kunt plaatsen, maar niet uploaden.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 07:07

Ja dat bedoel ik. Ik heb niks aan plaatsen want doe fotos heb ik allemaal al geplaatst. Ik wil een nieuwe uploaden _O-