[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alexandra__

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:39

Ceasar :(:) zet jezelf even op de 1e plek. Nog maar 4 weken te gaan! Ik duim dat alles goed komt met merrie en veulen en natuurlijk ook met jou en je kleine

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:48

Ceasar, :(:)

Misschien spreek ik voor mij zelf :o
Maar blijf het best bijzonder vinden hoe je kan meeleven met mensen die je alleen via internet ( in dit geval bokt) kent.
Zo wel in de blijdschap met de geboorte van een gezond veulen als in het verdriet als het niet goed gaat....

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:50

Toucha....Jeetje wat naar! Sterkte!
Jillzzie....Alweer zo een rotverhaal, zo abrubt, verschrikkelijk. Heel veel sterkte!
Ceasar....Denk je goed om jezelf en je eigen kleine! Ik duim ook dat er een goede oplossing komt voor het veulen, zal voor jouw een stuk mee rust brengen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:53

Polleman, ja inderdaad flinke buik en spenen. En dat voor een maiden ;)

Ceasar, klinkt echt super zwaar em dan nog hoogzwanger ook, ik hoop echt dat er snel een oplossing komt

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 23:02

Helemaal mee eens hinte

Caesar nog steeds zo heftig, goed dat je hulp krijgt, je moet ook zelf op tijd rusten. Je doet er alles aan en ik duim mee dat het vlug beter gaat met je veulen. Automatisch flessen lijkt me al een verlossing.
Vind het nog steeds zo opmerkelijk hoe sommige merrie's geboren moeders zijn en andere helaas helemaal niet.

Setteli ben ook zo blij dat te horen van je, klinkt positief als ze al spreken van naar huis gaan

Jillzie ze was echt prachtig, hopelijk kan je het een plaats geven.
Ondertussen is mijn droompaardje al 12 jaar dood en toch krijg ik soms nog de tranen in mijn ogen. Uit het oog maar nooit uit mijn hart.
Begint ook al te tellen bij ja andere merrie

Oh Woody terug, das echt lang geleden.
Veel miserie weer, heb ik nu de indruk maar het wordt alle jaren zwaarder

Pepper nog even, buikje lijkt wel al weg

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 23:11

Caesar :(:) wat K.U.T dat ze elkaar nou nog steeds niet accepteren! Denk goed om jezelf!

Hinte, mee eens hoor! Je leeft met zn alle zo naar die veulens toe, je weet allemaal dat het mis kan gaan of juist goed kan gaan en omdat we hier allemaal met dezelfde spanning zitten voel je denk ik iets meer "connectie" met elkaar...

Pepper twijfelt wat ze moet doen denk ik.. ene keer lijkt ze er klaar voor, andere keer lijkt ze het nog even binnen te willen houden.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 23:47

juval schreef:
suffie, wat voor camera heb jij? ik wil er ook een die het binnen 5 minuten doet :) :D

Deze van de Aldi. De eerste keer is het wat meer werk, omdat je de software moet installeren, maar dit heeft mij bij elkaar ook niet meer dan een uurtje werk gekost. Ik heb wel een kabel getrokken door het huis, om stabiel beeld te houden. De verbinding is hier in het buitengebied niet altijd even sterk. De kabel lag er nog, camera op het voetje draaien, stekker in het stopcontact en klaar :D
Beeldfoto is van vorig jaar, maar nu net zo'n mooi beeld :j

Afbeelding

Afbeelding

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 23:50

Ik heb heel veel moeten bijlezen na vakantie maar wat een onstuimige start van het veulenseizoen hier.

Lisan als ik wat voor je kan betekenen.. geef even een gil. Ik ben er zo.

Iedereen heel veel sterkte die het nodig hebben. Ik zal proberen iets meer te reageren, maar lees nog steeds mee.

Dolly gaat prima, nadert de 300 dagen. Niks bijzonders over te melden. Zal weer eens een foto maken

Wodan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 00:32

De start van het veulenseizoen is inderdaad net zo onstuimig als het weer buiten... :? Lees braaf iedere dag mee maar merk dat ik steeds zenuwachtiger word als ik het topic open.. Aan iedereen die het veulentje of zelfs de merrie is verloren, ontzettend veel sterkte.. Y;( Hoop dat er eerdaags weer foto's van lieve snoetjes voorbij komen om de moed erin te houden!! Hier groeit mevrouw vrolijk door en we zitten inmiddels op dag 305. Zag vandaag alleen wat slijm in haar staart zitten.. Achterkant lijkt verder rustig al vindt ze het tegenwoordig wel erg lekker om haar dikke batterij tegen de wand te parkeren.. :j Iemand ervaring met slijm? Aan de baasjes van de merries die op knappen staan, heel veel succes! Dat er maar veel blije koppies te zien zullen zijn in dit topic!

Wodan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 00:46

Zag al die hilarische buikfoto's voorbij komen dus heb er ook 1 gemaakt.. Past er alleen niet helemaal op.. := Afbeelding

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 00:54

Uier zaterdag:
Afbeelding
Uier vanavond:Afbeelding
Woensdag dag 280!

AlaskaTorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 00:55

Hier vandaag ook een buik foto proberen te maken hihi! Paste er totaal niet op...en ze is pas op 256 dagen beland...(nog 84 dagen)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nog geen uier gelukkig

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 02:37

Caesar het wil maar niet vlotten en dan zelf ook nog hoogzwanger :(:)
Zou willen dat ik wat meer te bieden had dan sterkte alleen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 06:51

Lijkt me enorm frustreren Ceasar, heel veel sterkte voor jezelf. Doe rustig aan met jezelf.

Inowa, die speentjes kunnen nog veel voller! Hoeveel dagen zit Pepper nu? Jullie enige veulentje dit jaar?

Afgelopen november hebben we afscheid genomen van onze kanjer Pony, de lieverd kon niet meer. Ze is super rustig heen gegaan dus dat verzacht de pijn wel. Ze heeft ons in elk geval haar prachtige terrorist Tara achter gelaten die dit jaar de nieuwe grote rol van tante op zich moet gaan nemen. Ben benieuwd of m'n puber dat voor elkaar gaat boksen

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 06:55

Jeetje Caesar wat krijg jij het nu voor je kiezen! Heel veel sterkte!
Jillzie heel veel sterkte met het verlies van je mooie pony en natuurlijk het veulentje in haar buik.
Setteli wat fijn dat het met Jazzy nu beter gaat. Hopelijk staat ze weer snel lekker thuis.

Met Julie gaat het nog steeds goed en vooral rustig. uier begint ietsje maar is nog niet noemenswaardig. Zondag is haar uitgerekende datum. Veulentje is nu wel heel actief. We zien het heel veel bewegen.
Afbeelding
Even spieken midden in de nacht en madam ligt languit te slapen :P
Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 07:15

Caesar Denk aan je zelf hè! Hoop dat het toch snel gaat vlotten en het gewoon allemaal goed komt.

Setteli fijn om te horen dat ze weer blij was om je te zien en hopelijk snel weer de zwelling weg!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 08:50

Woogy,geloof 313 dagen vandaag,of 314 dagen.

Pepper is de enige drachtige merrie ja,ylona fokken we niet meer mee.

Pepper zal dit jaar ook weer gedekt worden aangezien ik een gewonnen lot heb gekregen van iemand die wist dat ik die hengst zou gebruiken dit jaar.

En volgend jaar heb ik ook een hengst voor staan.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 09:08

Ja Inowa heeft weer geluk, bofkont!! Paar gratis dekkingen op rij ;)

Setteli; gelukkig bij jou weer positief nieuws. Fijn dat het goed gaat daar, opluchting. Nu volhouden zo.

Aaaascha, spannend!! Het uier kan natuurlijk nog veel meer maar dat kan ook maar zo volschieten bij maiden merrie.

En vooral veel uier en buikfotos posten, daar is dit topic ook voor!

Hinte, ik ben het helemaal met je eens. Dit is voor mij de eerste keer in dit topic met tegenslag, en in hoeverre je dat nog zo kan noemen want merrie en veulen zijn er beide nog. Ik heb al de berichtjes nu echt als steun ervaren, misschien juist omdat je de personen niet kent. Ik probeer altijd wel op iedereen te reageren, zeker met slecht nieuws. Maar vooral de nazorg is zo fijn; als ze uit zichzelf vragen hoe het gaat en is bijvoorbeeld.

Maar goed, hier doet ons Koetje het super. Drinkt de flessen nu weer volop leeg (we geven de paraffine olie nu apart) en temperatuur is constant nu!! Hoppa! En vannacht heb ik door geslapen want mijn vriend heeft het even gedaan, knap je ook van op.

marije1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 09:25

Goedemorgen allemaal
ook al ben ik niet actief met antwoorden en meepraten ik volg trouw!
en vanmorgen is dan eindelijk ons veulen geboren
zwart merrie veulen met een wit blesje en 4 gelijke witte voetjes.

Afbeelding

Afbeelding

AlaskaTorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 09:28

Gefeliciteerd marije!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 09:29

Gefeliciteerd! Mooi koppie

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 09:31

Wat een liefje! Van harte gefeliciteerd

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 09:33

Gefeliciteerd marije! Knap zwarte.

Caesar fijn dat je vanacht wat hebt kunnen bijslapen. En veulen lijkt weer de goede kant op te gaan. Top!

Inowa, ik dacht dat ilona vorig jaar nog bij de hengst was geweest.

Ik heb voor dit jaar nog echt geen idee wat ik wel of niet dek :')

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 09:36

Tuurlijk wel Cemlys!!! Dat je daarover twijfels hebt zeg ;)

Gefeliciteerd Marije!

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 09:36

Gefeliciteerd Marije! Klinkt als mooie aftekeningen. Benieuwd naar meer foto's.