[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 08:31

Jobamara, ik heb 5 juli keuring gehad met moeder en veulen. Ze zouden samen meelopen maar vanwege de warmte ben ik alleen voor de merrie gegaan; met succes! Ze liep op kop en naar CK. Was bang dat ze op zou zijn als ze met veulen al paar rondjes moest doen en wachten in die temperaturen.

Morgen moet ik met mijn 3 jarige bruine, die ik sinds een maandje heb nu. Heel spannend want eigenlijk weinig voorbereiding, maar het is een mooie pony en ik vind het ook enorm leuk, dus we gaan er gewoon voor!!

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 09:32

Nicole knap veulen!

DL ze ontploft zowat! hihi. Hoop voor je dat ze snel zal gaan!

Tara hoe was bij jou de keuring gegaan?

Leuke selfies komen er voorbij!!

Even een vraagje. Is er iemand die toevallig een bruin leren veulenhalster heeft liggen?
Ik had een halster voor Kodi besteld in maat pony omdat zijn andere halster ook maat pony is, maar nu past deze dus niet! argh! En omdat het nu zo kortdag is kan ik niks meer bestellen omdat het dan niet op tijd binnen komt. Wil graag in het bruin omdat ik de rest ook allemaal in het bruin heb. Als het niet lukt haal ik een zwarte op hier in de buurt, maar dacht dat iemand van jullie er misschien wel een heeft liggen :)

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 09:52

Die van mij staan alleen overdag buiten. En met zulke regen als jullie zeggen zullen ze naar binnen komen... Ze staat in het koppel met mijn sport ruin welke dan niet gelang naar buiten mag, en de merrie zelf wil ik met zulk weer ook niet te lang buiten hebben lopen.
En daarnaast hebben ze ook geen schuilmogelijkheid....

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 10:00

Helaas geen bruin leren halster

Snacht heb ik ze sowieso binnen. Twijfel met de regen voor m'n merrie ze is erg gevoelig op de spieren. En wei niet heel groot dus straks 1 modderpoel. Dat is t meer. Ook geen schuil mogelijkheid. Misschien maar kijken voor de paddock al ben ik bang dat hij daar onder het onderste draad door kan ;)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 10:05

Ik heb ze nu al meer dan een maand 24-7 buiten en uitgerekend maandag als ze zulk rotweer voorspellen ben ik een dag en nacht met mijn dochter weg naar Ameland. Mijn man blijft thuis om te voeren enz. Maar hij durft ze verder niet te hanteren dus op stal zetten zit er niet in. Ik hoop maar dat het wat meevalt. Ik ben nooit weg en uitgerekend die ene keer kan ik daar weer over in de stress zitten :-(

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 10:27

ik heb een halster gevonden *\o/*

Kodi en Fairy staan al twee maanden 24/7 buiten. Wish en Kayden nu ongeveer een maand. Denk dat wij ze gewoon buiten laten. Ze kunnen evt wel naar binnen.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 10:33

Komt vast goed!

Murosch gefeliciteerd !!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 10:42

Morgen hebben ze geluk, mogen ze tussendoor nog even naar binnen. Maar dan ook alleen maar omdat F 'n F een chippie krijgt morgen. }>

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:02

Hier ook geen schuilmogelijkheid en toch blijven ze op de wei.
Ook laatst hoe het 3 dagen geregend had met die wind en zo.
Die hadden nergens last van.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:45

Gefeliciteerd met de nieuwe veulens!! Dat lieve ukje die op schoot ligt.. zo pittig.

Ik heb Dexter en Elsa met moeders naar een ander land verplaatst met meer gras en een schuilstal. helaas kunnen de andere twee er niet bij , pleegmoeder word veeeeeeeeeeeel te dik van al dat gras, en dan laat ik Kira maar staan, dan hebben Pickwick en Strokkur nog wat aan elkaar. En Kira word ook dik maar omdat ze veulen heeft komt dat wel goed. Ik ga volgende week op vakantie, er is wel oppas, maar dan staan ze tenminste goed beschut als ze willen.

Ik hoop dat t weer hier wel mee valt, maar de twee kerels kunnen inmiddels wel wat hebben.

15 aug met Elsa naar de keuring *\o/* en in september met Strokkur en Dexter

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 22:13

Hier blijven ze buiten, maar ik heb ze wel verhuist naar de stukken bij de bomen, zodat ze beschutting hebben.

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 22:47

Ik vind Konfetti nog wel heel jong om hem in een herfststorm te zetten morgen.
Vandaag heeft ie wel iets regen gehad, maar het was wel warm en weinig wind.
Ik kijk het morgen wel even aan.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 23:10

Nicole en Joyce gefeliciteerd

Hier vandaag de pony's Donna en Hero gewassen en wat was Hero braaf. Een stalgenoot hielp een handje mee maar hoefde bijna niets te doen hij vond alles best en goed.
Net de laatste controle gedaan en alles zag er nog goed uit.
Afbeelding

Afbeelding
Alle beentjes waren nog mooi wit. :')
Een stalgenoot wil hem voorbrengen op de keuring kom ik er van de week gelukkig achter dat zijn eigen veulen bijna gelijk moet in een andere ring dus ik hoop dat het goed gaat en we het gaan redden want van de week een keer geoefend en Donna liep zo fijn met hem mee. Ik heb wel een alternatief achter de hand dus dat scheelt weer geen gestress in ieder geval.
Ook hoop ik dat het weer mee gaat werken want er wordt erg slecht weer voorspeld.
En kijk zijn ondervacht is al heel duidelijk een schimmeltje. :j
Afbeelding

Van de week hoop ik weer wat aktiever hier te kunnen zijn.
Voor degene die ook naar de keuringen gaan succes.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 01:21

Myrthe, gave selfie :D, wat een voorkruiper!!

DL, nu al ongeduldig :D

Caesar, veel succes!!! Geniet ervan.

Sultan, fijn dat het gelukt is een bruin halster!! Veel succes!!

Bonny, volg je gevoel! Misschien valt het mee.

Murosch, dat zal je altijd zien he. Maar Veronia is al een flinke dame. Alvast een fijne tijd op Ameland, leuk hoor!!

Ties en Faf, fijn dat je dan koppels kunt vormen. Alvast succes 15 augustus, en een fijne vakantie.

Jet4you, idd hoor Konfetti is nog wel heel jong hoor, beter dagje binnen als het zo slecht is als het meevalt kan hij altijd nog een uurtje buiten, in het nat liggen is niet fijn hoor!

AZ, fijn toch wat beschutting, maar Amir is al een hele bink!

Karin, brave Hero wat is hij gegroeid zeg!! Heel veel succes!! Hopelijk valt het tijdschema goed uit, En wat begint hij al te schimmelen!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:38

oh ziet er goed uit Karin, succes op de keuring, is toch niet vandaag met dit weer _/-\o_

myrthe wat is en blijft hij toch leuk en een clowntje :+

caesar succes

sultan even spannend maar toch gelukt dan

fijne vakantie

hier staat alles binnen, niet zozeer voor het slechte weer alleen (Flo is superbang van wind) maar vooral als het hier even hard regent dan lopen ze de weide toch alleen maar stuk, dus nu wachten tot het droogt wordt vandaag en dan kunnen ze terug naar buiten.

Jet4you wat een heerlijkheidje toch, en zo een klein ukje, best binnenhouden, zoals jobamara zei de grond is ook heel nat en koud

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:22

Onze kleine man mocht meelopen met de ambachtelijke dag in ballum op ameland en wat deed hij het goed!!!
Afbeelding

Ook nog een mooi plaatje, Ghadir tussen de bloempjes

Afbeelding

Ivm de slechte weersvoorspelling zijn we vanmorgen al vroeg vertrokken ipv tussen de middag. Maar hier weer thuis in drenthe schijnt de zo'n nog dus ze staan nog lekker buiten

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 13:09

Wat een leuke foto's van alle veulens!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:19

Emmy, wat een geweldig brave Ghadir, heerlijk!! Wat een mooie foto, en heerlijk veilig thuis goede beslissing om eerder te vertrekken, hier al wel pokkeweer!

Scooby, als je de foto's leuk vind willen wij Macho wel weer eens zien hoor!! :o

Fotsy, arme Flo, maar als het goed is is de wind vanavond weer weg!!

Iedereen op de keuring een veilige thuisreis!! Na een fijne dag.

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:36

Jaobamara, Heb nog wel een paar leuke.

De hele groep samen:
Afbeelding

Knuffelen met mijn vriend:
Afbeelding

Lekker in het zonnetje {:} :
Afbeelding

En natuurlijk, wat hij het liefste doet, spelen met de ruinen:
Afbeelding
Afbeelding

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:56

Ooo heerlijke Macho!! Zie ik het goed 1e foto weer met Vlekkie? En speelvriendjes genoeg heerlijk is dat,
Wat een mooi kleurtje komt er onder zijn veulenhaar vandaan! Valt zijn blesje/snebje nog beter op!! Op die laatste foto heeft hij echt een triomfantelijke boevenblik in zijn ogen! Genieten

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:57

Jobamara hopelijk valt het weer bij jullie wat mee, hier begint het nu te regenen, ben heel benieuwd of we erg slecht weer krijgen.

Scooby007 mooie foto's!

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:59

Leuke foto's!

Vandaag heb ik de paarden toch nog ruim 1,5 uur buiten gehad. Misschien als het vanavond droog wordt dat ze dan nog even kunnen.

Normaal heb ik ze eigenlijk altijd de hele dag buiten maar vanwege Konfetti zijn ze nu lekker binnen :)

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:59

Ja dat is inderdaad Vlekkie waar hij weer bij staand, nou ja het is meer dat zij bij hem staat, ze houd hem scherp in de gaten en doet nog steeds wel andere pony's bij hem weg jagen, behalve Mini dan haha, gelukkig word dat al wel wat minder. Zo gauw ik Vlekkie even uit de wei haal staat hij weer bij de ruintjes te pesten/uitdagen haha, speelse boef is het zeker.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 15:08

Jet4you, groot gelijk hoor, Konfetti is nog zo'n ukkie, en liggen in het nat is niet echt lekker!

Emmy, gewoon heel veel wind en regen.

Scooby, :D, dacht al dat het Vlekkie was heerlijk toch ook voor Mini!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 15:12

Wat een heerlijke foto's van spelende en knuffelende veulentjes en van een hele flinke Ghadir! Karin hoe is het gegaan op de keuring??

Het weer valt hier gelukkig nog wat mee, hopelijk blijft het zo :)

Ik schrok vanmorgen even toen ik bij de wei kwam....
Afbeelding

Maar toen ik dichterbij kwam, bleek gelukkig dat madammeke lekker lag te tukken en krabbelde ze overeind
Afbeelding

verkleurende knappe beentjes van dichterbij
Afbeelding

Afbeelding