[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 22:34

pretty dat is wel erg balen inderdaad,

Al_Zawraa gaan de binnen camera`s al lang mee?
mij was toen verteld vanwege stof op stal enz. dat ik buiten camera`s moest kopen,

Euforie wat ziet je merrie er goed uit!
gewoon goed naar je merrie kijken,
wat ze aan kan en nog leuk vind, als het nog goed gaat lekker zo door gaan,

jolandje wat gaaf!!

Buenootje hou haar maar extra goed in de gaten dat kan nog welk is snel gaan,

jeniej is je merrie vaker gedekt? misschien doet ze wel gewoon kort voor de geboorte alles klaar maken,

Fotsy ik probeer elke dag te reageren, maar door erg druk weekend heb ik s`avond in bed bijgelezen via mijn telefoon maar dan is reageren niet te doen,
en via de computer, gebruik ik 1 bokt pagina om te lezen en 1 om te reageren,
(en dan nog vergeet ik op sommige dingen te reageren)
wat een uier heeft jou merrie, je ziet de tepels niet eens meer,

Murosch kan straks ook in een keer snel verder gaan,

janflicka mooi buikje

Lovelyn wat een buik zo met het zadel er op,
blijft jou ph waarde niet te hoog als die maar toto 7 kan?

inowa wat een mooie poes en ook een mooie buik,

Carola wat een mooie kudde klinkt dat zo,

__Lauraa snap dat je extra voorzichtig bent naar de vorige x,
mooie vordering in de uier,

en voor de rest kwamen er veel mooie uiers en buiken voorbij!
wakers succes.

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 23:00

polleman schreef:
Lovelyn wat een buik zo met het zadel er op,
blijft jou ph waarde niet te hoog als die maar toto 7 kan?

inowa wat een mooie poes en ook een mooie buik,

Carola wat een mooie kudde klinkt dat zo,

__Lauraa snap dat je extra voorzichtig bent naar de vorige x,
mooie vordering in de uier,

en voor de rest kwamen er veel mooie uiers en buiken voorbij!
wakers succes.

Zonder zadel lijkt het wel mee te vallen op de foto maar als je naast haar staat of Indd met zadel op sta je toch even stom te kijken haha!
Mijn ph test doosje loopt aan de andere kant verder tot 4,0 dus van 4,0 tot 10,0 maar we zijn nog niet zo ver dat we aan de andere kant van het doosje zitten haha!

irischcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 23:01

http://youtu.be/FPbQCMMHCjY

je ziet het niet geweldig maar het veulen was echt heel druk. Ben helemaal in de wolken <3

succes _Lauraa!
jij ook buenootje spannend hoor!
Gefeliciteerd Donna! :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 23:01

Buenootje, spannend!!!! Ik zit al een paar keer bij te lezen in de hoop op een veulenbericht, maar nog niets dus.

Lauraa, vergeleken met 12 maart is er maar een hele lichte verandering. Uier is nog lang niet vol. Spenen moeten ook uit elkaar gaan staan. Hoe was de uier vorig jaar met bevallen?
En je hebt het erover dat het vorig jaar is misgegaan, is de bevalling misgegaan of heb je het gemist? Zit een groot verschil in, maar nu lees ik het alsof er complicaties waren waardoor je het onmogelijk wil missen.

Merries en werken, Neon heeft het ook maar makkelijk. Is ook fulltime fokmerrie. Was eigenlijk niet de bedoeling, daarvoor heb ik haar destijds niet aangekocht, maar ik vond het fokken te leuk. := Eerste dracht is ze wel gereden, maar na 5 maanden dracht was ze stik-chagerijnig. Dus maar gestopt met rijden, en zo is het eigenlijk altijd wel gebleven. De jaren dat ze leeg was wel een poging gedaan tot, maar dat waren wintermaanden, en ik ben een goed-weer rijder. :o Ik smelt in de regen, en Neon is ervan overtuigd dat zij ook smelt in de regen. :D En in de zomermaanden heb ik het te druk met de hackney's, dan schiet het rijden er ook bij in.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 23:02

foto`s van vandaag 262 dagen drachtig,

Afbeelding

Afbeelding

Lovelyn ow dan heeft je merrie nog even te gaan,
zijn ook erg mooie testen,

irischcob mooi is dat om te zien geniet er van!!
Laatst bijgewerkt door polleman op 23-03-15 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 23:04

IrishCob Leuk filmpje!

Siepie

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 23:04

Vorige keer is de bevalling in werking gezet doordat het veulen die dag dood was gegaan op dag 340. Daardoor kon het veulen niet goed draaien waardoor mijn merrie aan het persen was zonder resultaat, ja bijna haar blaas eruit. De dierenarts is toen geweest en die heeft. Ene achterbeen lag wel naar achter, andere achterbeen lag naar voren. De dierenarts heeft dat been goed gekregen waarna het veulen achterstevoren is geboren. Echt een helbevalling dus. Ze heeft toen ook niet zoveel uier aangemaakt, dus ik heb geen idee wat ik moet verwachten. In vergelijking met vanmorgen is het écht al een stuk dikker en vanmorgen kon ik er nauwelijks iets uitkrijgen en vanavond kwam er meteen iets uit als ik er ook maar heel zachtjes in kneep.

Ik denk ook niet dat het vannacht komt hoor, maar ik zou het mezelf niet vergeven als het mis gaat doordat ik te laks was. Vandaar dat ik gewoon een paar keer de wekker zet. :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 23:14

Polleman, daar zit een leuk koppie op zeg :j knappe merrie!!!

Sorry voor de mensen waar ik niet op reageer... :o ik lees alles en probeer regelmatig te reageren, maar echt helemaal op alles reageren lukt me niet.

Laura, paar keer checken kan geen kwaad natuurlijk, als je dat vol kunt houden...
Ik begin nu bewust nog niet aan waken, al zit de merrie rond dag 320 (wat voor mini's dus de uitgerekende datum zou moeten zijn) omdat haar uier niet vol is. Ze is maiden dus ik weet niet hoe vol haar uier gaat worden maar zolang ik geen vol uier heb, geen melk kan testen, en geen extreme gedragswijzigingen zie, slaap ik nog lekker door :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 23:18

O, dan snap ik maar al te goed dat je nu geen risico neemt! Wat een helbevalling zeg. :(:)

Je hebt dat jaar geen foto's gemaakt van de uier? Als je nu doorgaat met fokken zou ik zeker iedere dag een foto maken, zodat je ook naslagwerk hebt ter vergelijking. Ik denk bij Neon ook wel eens, ah, fiks uier al, en dan pak ik mijn foto-archief erbij en dan weet ik dat het nog vlot 2 weken kan duren. :+ Ik vind het makkelijk om te vergelijken met hoe het andere jaren was, en ben blij met mijn archiefje van Neon-tieten. :D

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 23:30

Groot gelijk laura dat je haar zo goed in de gaten houdt! Jij kent haar ook het beste hé

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 23:44

Hier ook plee borstel alarm vandaag -O-

Afbeelding

En weer tietjes vol vocht.
Was na beweging weer weg... Maar voor nog geen 300 dagen en een maiden, laat ze me soms wel schrikken hoor :=

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb het nu niet op de foto. Maar haar kling is elke dag wel wat Viezig, je ziet ook dat ze dan ietsjes gevloeid heeft. Soms wat roodbruine stukjes.
Ik maak het altijd netjes schoon. Maar is dit iets, waarbij ik ergens extra rekening mee moet houden?

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 00:03

Ben af en toe stille meelezer (vorig jaar was niet echt mijn jaar zegmaar,dus was niet echt in de stemming), maar mag ik me op het nippertje hier ook nog melden?
Heb 2 welsh NWR merries drachtig, waarvan nummer 1 vandaag nog 2 weken tot de uitgerekende datum moet...spannend want het is haar eerste veulen en voor mijn alweer 5 jaar geleden! Als het mag plaats ik morgen wel even foto's ;-)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 00:06

Tuurlijk mag dat, welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 00:08

Wees weer welkom moniquex. Dat dit jaar maar meer geluk mag brengen.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 00:11

Moniquex welkom klets gezellig mee,
en spam maar met foto's vinden we allemaal leuk om te zien en te volgen,
jij bent dus ookal aan aftellen.

linda2008 dankjewel,

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 01:12

slapen we al hier? :D

Ik ben weer thuis van het werk. Even gecheckt hoe het lijkt bij Wainonia. Ik heb geen hars kunnen ontdekken, wel heeft ze hele kleine witte stipjes aan haar spenen die ik nog niet eerder had gezien. Lijkt ook wel of de ene speen iets nattig is (donkere vlekjes)? Toch zijn ze nog niet volgeschoten..

Afbeelding

Afbeelding

dit was gisteravond:
Afbeelding

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 02:06

Murosh die witte stipjes zijn de 'stopjes'. Roxy had die 2 weken geleden ook ineens en ik dacht toen dat het niet lang meer zou duren. Maar we zijn inmiddels 2 weken verder en nog steeds geen veulen. :+

Euforie dat is inderdaad al best wat uier maar ook veel zucht zo te zien. Roxy schuurt ook zo erg, hoort erbij helaas. De troep uit de kling zou ik niet weten of dat kwaad kan, misschien dat iemand anders dat hier weet.

Roxy gaat met hele kleine stapjes richting de bevalling. Melktest was nog steeds rond de 6.8 maar wat eruit kwam was geler dan gisteren, dus hoop dat ze langzaam richting hars gaat. Ook had ze vanochtend een natte tepel, maar dat was later weer weg. Ze was vanavond een tijdje wat onrustig: liggen, beetje rollen, hoofd schudden. Maar dat is nu weer helemaal over. De uier is nog een beetje hetzelfde, gevuld maar hij zou nog veel voller kunnen. Ik ben benieuwd of dat deze nog echt veel groter wordt. Morgen is ze 350 dagen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 02:11

stopjes? Wat schattig, die had ze eerder niet. Hoort dat bij dracht of hebben ze dat normaal ook? Ik zit nog maar een beetje merrie tv te kijken. Zo maar richting mn bed denk ik :)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 03:19

Klinkt wel spannend allemaal hoor! Dacht kijk even of er wat bezig is :+ . Maar ga nu ook richting bed.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 03:24

Volgens mij horen de stipjes bij de dracht want Roxy had ze eerst ook niet. Ik ga ook zo naar bed, Roxy ligt er zo bij op dit moment:

Afbeelding

De tijd klopt niet op de camera, het is bijna half drie nu. Ik heb geen idee hoe ik dat moet aanpassen op de camera.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 03:28

Ik krijg vandaag ook een veulen, niet leuk!! Onderweg naar kliniek vermoedelijk keizersnede

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 03:59

Oh nee toch Joyce! Dus het veulen ligt niet goed? Hopelijk gaat het goedkomen, sterkte!!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 04:27

Veulen goed, baarmoeder gedraaid

lizze12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 06:51

Is er al nieuws Joyceee86??

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 07:08

Oh bah Joyce. Hopelijk gaat het goed. Ik duim