[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 08:51

Afbeelding

Afbeelding

2 foto's van Peggy's veulen! Hij is nog steeds naamloos, misschien hebben julllie nog goeie ideeën voor een een (hengsten) naam beginnend met de B. (liefst engelstalig)

WenK

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 08:55

Oh hij is wel stoer RL... Wil je nog een betekenis qua naam?

Pfff, lang wachten op García zeg...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:09

Gefeliciteerd met je knappe bonte hengst Frenia! Fijn dat alles goed en snel is gegaan. En ach... ze moeten allemaal een keer een doop krijgen, dan maar met jodium :D

Wat een leuk veulen met die gelijke witte benen. Precies goed zo!
Namen met een B, engelstalig... Ik zou voor een stoere naam gaan. Iets van Benson, Buck, Baris.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:16

Bohemian, Brodnick, Bastian...

Ff zo gauw wat in me opkomt hoor...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:36

Gefeliciteerd Frenia!!! Kwamen voor jou merrie de testen van foal time toch het beste in de buurt als ik jou lijstje zo lees?

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:42

Gefeleciteerd Frenia! Wat een cutie!! *\o/*

Oh veulentje hierboven is idd ook leuk, Roos! <3

Oh, en Garcia nog steeds niets?

Ik denk dat het bij Elina ook nog wel even gaat duren. :) Haar uier doet het nog steeds niet echt, dus...

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:16

Rooslover wat een stoere vent, de eerste naam die me binnen schiet is Bon Jovi :+

Garcia houdt het wel spannend hoor!

Michelle we zitten in t zelfde schuitje....hier geen veranderingen verder ....afwachten dus maar voor ons :D

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:11

En de foto's van vandaag!
En vanaf morgen kan ik haar melk ook eens een keer testen :D
Geen echte veranderingen, 's morgens zelfde als 's avonds, dus verwacht nog geen wonderen ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:30

frenia schreef:

Citaat:
had hayden een veulenprik gekregen? is geen verwijt mocht dat niet zo zijn, maar ik vroeg het me gewoon af opeens...

Ja, dat doen wij altijd voor de zekerheid. Ik vroeg daar nog naar bij de da, maar ze zei dat dat tegen tetanus was en niet tegen virus-infecties..

Iedereen gefeliciteerd met de veulens. Eerlijk gezegd ben ik niet zo vaak meer te vinden in dit topic; kan het bijna niet aanzien al die schattige veulentjes. Egoïstisch he.. Het voelt gewoon zo oneerlijk.

Ik ben aan het twijfelen of ik Misty weer laat insemineren. Aan de ene kant wil ik het wel. Het maakte mij namelijk enorm blij en mijn wens is om een veulentje te hebben van Misty. Aan de andere kant wil ik dit verdriet nooit meer en het is altijd weer een risico...

Ben ook bang dat ik bij een volgend veulen denk: hmmm, wel schattig maar niet zo perfect als Hayden was. Zij was namelijk echt precies wat ik wilde.

Wat vinden jullie?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:36

Logisch Kelly dat het moeilijk is. Je verheugt je 11 maanden (of langer) op een veulentje, het wordt gezond geboren, is wat je wilde en dan verlies je het. Vreselijk! Of je wel of niet weer moet insemineren kunnen wij je natuurlijk niet vertellen. Ik denk dat je daarin echt goed naar jezelf moet kijken, jij kent jezelf het best. Vergelijken doe je toch wel. Ik vergelijk Marbrynna nu ook steeds met haar broers en zussen, de vraag is alleen of je dat zonder 'rancune' kunt (waarom jij wel en zij niet-gevoel). Wat je je ook even moet bedenken is of je de spanning aan kunt en wilt. Een komende dracht zal meer beladen zijn. Aan de andere kant, als je het echt leuk vindt om een veulen uit je merrie te hebben, al dan niet als opvolger dan kom je er ook wel weer overheen dat iets anders is, moeilijk is etc... Heel veel succes met het nemen van de beslissing...

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:02

Kelly_J schreef:
frenia schreef:

Citaat:
had hayden een veulenprik gekregen? is geen verwijt mocht dat niet zo zijn, maar ik vroeg het me gewoon af opeens...

Ja, dat doen wij altijd voor de zekerheid. Ik vroeg daar nog naar bij de da, maar ze zei dat dat tegen tetanus was en niet tegen virus-infecties..

Iedereen gefeliciteerd met de veulens. Eerlijk gezegd ben ik niet zo vaak meer te vinden in dit topic; kan het bijna niet aanzien al die schattige veulentjes. Egoïstisch he.. Het voelt gewoon zo oneerlijk.

Ik ben aan het twijfelen of ik Misty weer laat insemineren. Aan de ene kant wil ik het wel. Het maakte mij namelijk enorm blij en mijn wens is om een veulentje te hebben van Misty. Aan de andere kant wil ik dit verdriet nooit meer en het is altijd weer een risico...

Ben ook bang dat ik bij een volgend veulen denk: hmmm, wel schattig maar niet zo perfect als Hayden was. Zij was namelijk echt precies wat ik wilde.

Wat vinden jullie?

Ik begrijp je goed!
Bij ons is vorig jaar mijn lieve merrie en haar prachtig veulen gestorven (bij de bevalling)
Dat was horror en dat wil ik nooit meer meemaken.
De hengsthouder bood echter meteen aan dat ik de hengst dit jaar gratis mag gebruiken, een vriendin bood me haar geweldige merrie aan en de dierenarts heeft van het hele bevallingsgebeuren (waar 2dierenartsen 8 uur lang geknokt hebben en heel veel medicijnen gebruikt zijn) nooit een rekening gestuurd aangezeien ze er zelf ook kapot van waren.
Nog wilde ik het eigenlijk nooit meer. Echter mijn man en mijn vader heeft me overgehaald om het misschien toch te doen zodat we dalijk misschien toch een vrolijk veulen hebben rond rennen. In het begin kon ik me nauwelijks verheugen want mijn lieve merrie krijg ik er niet mee terug, maar toch begin ik me nu toch weer ontzettend te verheugen. Als alles goed gaat zal ik geen spijt hebben van mijn besluit. Nog een klein maandje en dan weten we het.

Veel sterkte met je beslissing!

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:04

Heel begrijpelijk Kelly. Wij kunnen je helaas geen antwoord geven, je moet doen wat jou gevoel zegt.
En dat je hier niet veel meer bent is niet egoïstisch hoor maar heel normaal.
Ik kan niet meer zeggen, ik wens je alleen nogmaals sterkte, met het verlies en met een keuze maken.
:(:)

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:05

hier bestaat de veulenprik uit twee prikken, prik tegen tetanus en prik met antibioticum
nu werkt antibiotica niet tegen virusinfecties :(:) dus zoals ik al zei sowieso niet verwijtend of belerend bedoeld :(:) was puur uit interesse, omdat ik zelf eigenlijk wat twijfelde om dit jaar weer dat geld uit te geven aan visite en veulenprikjes van de dierenarts als alles goed ging (nageboorte ed) :o omdat de meesten toch zeggen dat het niks uithaalt, zo ook mn vriend...
maar ik kon het toch niet laten en dierenarts is deze voormiddag toch langs geweest en Zebulon heeft zn prikjes gehad. Better safe than sorry en ik wil als er wat misgaat niet denken van misschien had de veulenprik toch geholpen...

moeilijke keuze of je opnieuw gaat insemineren
denk dat je echt moet afsluiten met Hayden daarvoor
en echt ervoor moet openstaan dat een volgend veulen geen tweede Hayden zal zijn
neem nu bv Zebulon, was zelf in eerste instantie wat teleurgesteld in zn aftekeningen :o
eerste jaar had papa Deaglàn twee quasi exact gelijke zonen uit twee heel verschillende moeders (beiden zwartbont, véél zwart, twee blauwe ogen en veel wit op t hoofd), vorig jaar uit Angel ook weer zo'n zwartbonte met nog meer zwart, weliswaar geen blauwe ogen. Dus ik had nu ook zo'n zwarte verwacht en nu is Zebulon eigenlijk weinig "speciaal" getekend. Maar goed, daar moet je je echt overheen zetten. Ze zijn nooit hetzelfde. Hard maar waar: er komt nooit meer een Hayden.
Maar als je ervoor open staat dat er misschien wel een veulen kàn komen waar je trekjes van Hayden in herkent én die dan weer op andere punten bijzonder is, dan zou ik het wel doen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:13

Hanneke wat fijn dat je beide merries nu in de veilige zone zitten!

dat wordt ook al spannend Thea,zeker aan haar gedrag te merken

DL zo benieuwd wat die 2 zullen geven straks! Ben benieuwd of je champagne krijgt!

Frenia zo spannend dat we kunnen meevolgen,ik word helemaal hyper :):)
En geboren!! Yeah!!! Gefeliciteerd met je hengstveulen!! *\o/* *\o/*
En wat een snelle! Hij is mooi getekend!

jobamara een mesje heb je normaal niet echt nodig al is het handig als je het liggen hebt. Bij een redbag bijvoorbeeld schijnt het vlies ook stugger te zijn en moeilijker te openen.

Oei Inowa dat lijkt er nog niet echt op dan. Maar het vergroot wel je kansen op een hengstveulen hihi

Rooslover wat een dotje! <3 Namen met een B.. Badly in Love. Blown away. Breakfast at Tiffany's.. Euhm niet mijn beste vak dus. :+

Wijkhuys ze kan inderdaad nog meer!

Logisch Kelly dat je het hier niet kunt aanzien. Het is ook niet eerlijk. :(:) En ik snap je twijfel,maar ik ben zeker dat het volgende keer wél goedgaat en een hoop goedmaakt. Alleen is het aan jou als je dit nog eens wilt of niet,het blijft natuurlijk altijd een zeker risico.

Enjoy86 en deze keer komt het gewoon goed! Wat een aardige mensen had je rondom jou,verzacht toch heel klein beetje het leed. Ik gun je het mooiste en liefste veulen ooit. :*

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:15

Hij lijkt toch erg op Dilhara he :wow: (of is dat mijn idee?)
Dilhara is Angels veulen van een andere hengst in 2007

Zebulon
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dilhara
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:16

pretty schreef:
Hanneke wat fijn dat je beide merries nu in de veilige zone zitten!

dat wordt ook al spannend Thea,zeker aan haar gedrag te merken

DL zo benieuwd wat die 2 zullen geven straks! Ben benieuwd of je champagne krijgt!

Frenia zo spannend dat we kunnen meevolgen,ik word helemaal hyper :):)
En geboren!! Yeah!!! Gefeliciteerd met je hengstveulen!! *\o/* *\o/*
En wat een snelle! Hij is mooi getekend!

jobamara een mesje heb je normaal niet echt nodig al is het handig als je het liggen hebt. Bij een redbag bijvoorbeeld schijnt het vlies ook stugger te zijn en moeilijker te openen.

Oei Inowa dat lijkt er nog niet echt op dan. Maar het vergroot wel je kansen op een hengstveulen hihi

Rooslover wat een dotje! <3 Namen met een B.. Badly in Love. Blown away. Breakfast at Tiffany's.. Euhm niet mijn beste vak dus. :+

Wijkhuys ze kan inderdaad nog meer!

Logisch Kelly dat je het hier niet kunt aanzien. Het is ook niet eerlijk. :(:) En ik snap je twijfel,maar ik ben zeker dat het volgende keer wél goedgaat en een hoop goedmaakt. Alleen is het aan jou als je dit nog eens wilt of niet,het blijft natuurlijk altijd een zeker risico.

Enjoy86 en deze keer komt het gewoon goed! Wat een aardige mensen had je rondom jou,verzacht toch heel klein beetje het leed. Ik gun je het mooiste en liefste veulen ooit. :*

dankje!

moet ook zeggen dat het ontzettend ontroerend is als je ziet hoe heel bokt met je meeleeft in zo'n tijd.
dat heeft mij vorig jaar echt goed gedaan

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:20

Dat is zo,heel gek hoe je soms zo veel kan hebben aan iets virtueels.
Nog heel even en dan is het jouw beurt om te genieten.

Frenia ze lijken zeker op elkaar! Alleen lijkt Dilhara luxer te zijn,maar dat was ook een merrieveulen of niet? :o

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:24

Hoi Kelly, vond het echt verschrikkelijk wat er met Hayden is gebeurt. Wij hebben nu een volle broer en zus zijn al ouder, merrie is 16 jaar, ruin is 15. Er zijn best verschillen merrie is 10 cm groter, meer aftekeningen enz. Maar er zijn qua karakter veel overeenkomsten, om plassen heen en ze hebben beide dezelfde manier van hinikken. De merrie hebben we sinds december verder nog 5 anderen en haar volle broertje. Toen zij hinikte dacht ik echt dat het haar broertje was, heb hier aan moeten wennen. Normaal weet ik direct wie het is nu moet ik opletten waar geluid vandaan komt.
Ik wens je heel veel sterkte en ook succes als je besluit om weer te dekken.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:25

haha nee, ook een hengst, maar wel een klein frummeltje bij geboorte ;)
nochtans van een hele zware hengst/vader :=
(in 2009 heeft ze daar dan een joekel van een hengstveulen van gehad met mega zware bevalling, zo zie je maar weer, je weet het nooit!)
is best een flinke cob geworden hoor :j

maar Zebulon is idd wel zwaarder en helemaal niet zo klein als ik verwacht gezien hij er al na 328 dagen was :D
en dat terwijl paps dus eigenlijk een stukje kleiner is en toch minder zwaar dan de vader van Dil

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:27

Oh zeg Dilhara had echt een meisjesuitstraling op die eerste foto. Vind het wel een knapperd ook hoor!
Toen Donder eruit kwam dacht ik even dat het ook een merrietje was,zo fijn en een fijn koppie! Maar er was toch echt een gaatje te weinig aan. :=

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:33

haha geeft niks! hij had idd een vrouwelijke uitstraling als klein veulentje :j zeker!

vind het wel grappig dat ik hem meer op een halfbroer vind lijken dan op zn twee volle broers :+

Afbeelding

Afbeelding

en twee volle broers die heel erg van elkaar verschillen dus:

Dilhara dus
Afbeelding

en Hayo
Afbeelding

ps: sorry als ik iemand irriteer hoor, maar ben helemaal veulengek nu :+ :o

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:36

Kelly, begrijpelijk dat je het moeilijk vind hier. Het is me ook een partij confronterend als je andere gelukkig ziet. De ene verliest er een, de ander krijgt er een. En het is natuurlijk ontzettend oneerlijk.

Ik zou wel insemineren, maar alleen als je je er zelf goed bij voelt. Waarom weet ik niet, maar ik heb zelf het gevoel dat het allemaal wel goed komt dan. Iets wat zó gewenst is, kan in mijn ogen niet zo eindigen. Dikke knuffel!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:40

Zebulon lijkt qua tekening idd wel op Dilhara... Hij is wel een stukkie zwaarder nu al. Ben heel benieuwd! En ik vind Angels veulens altijd machtige veulens, leuk om terug te zien!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 14:00

sorry Frenia als ik dit zie hebben ze volgens mij het viespeuk-gen van mama Angel gedeeld. :=
Zie de gele plekken op de keuringsfotos die ze er precies niet uitkregen O:)
Wel knappe bonken,stuk per stuk!

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 14:30

Leuk die foto's van Zebulon!! :)
Ik denk ook dat mijn camera niet gaat afstaan eens het veulentje er is! :D haha!

Kelly, ik vind het nog steeds echt suuuper erg voor jou en zit er echt mee in. Het heeft me ook echt wakker geschud dat er toch risico's aan verbonden zijn! :(
Of je toch nog een veulentje wil, zal jij het beste aanvoelen. Als je denkt dat je er nog niet klaar voor bent.. Kan je ook gewoon een jaartje wachten en daarna verder zien?
Zo kan je het overlijden van Hayden misschien eerst verwerken. Anderzijds zijn er mensen die het nodig hebben om direct iets leuks in de plaats te hebben zodat ze het dan weer op die manier kunnen verwerken.

Toen mijn kat overleed bijvoorbeeld (ik was er enorm gehecht aan), had ik na 2 dagen een andere. Gewoon omdat ik dat op die manier verwerk.
Ik denk echt dat jij best zelf kan nagaan wat voor jou de beste manier is! :(

Foto van Elina eergisteren:
Afbeelding