[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rinskee

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 15:18

pippalex: Gefeliciteerd met het veulentje
Suffie, super super super joh echt geweldig! en dat op mijn verjaardag Knipoog
Frenia: gefeliciteerd met je veulentje!! mooie aftekeningen
Draakje, wat verschrikkelijk, ik weet niet wat ik moet zeggen heel veel sterkte Ach gut hoe is het met de mama?
gefeliciteerd Nicole! wat een veulen boom zeg!!
inkepink gefeliciteerd met het veulentje
Westernfreak Gefeliciteerd met je veulentje..!
Pauk, mooi veulen gefeliciteerd!
Inowa, vervelend hoop dat je snel een nieuwe stal vindt, zo vlak voor de geboorte!
monique4 wat leuk, ben benieuwd naar foto's en duim voor je dat ze door de keuring komt
Amandake mooie foto's van al je paardjes, ben benieuwd!
Gefeliciteerd met je mijlpaal voor Allona pauk
Wat een uier foto!! zo'n grote hebben we volgends mij nog niet voorbij zien komen maar bij die van suffie was ook echt mega!
Muzefee gefeliciteerd met je mijlpalen!!
yashilha heeft echt een super mooi veulen, ben der weg van wat een aftekeningen! houdt ik normaal gesproken helemaal niet zo van Schijnheilig maar dit is wel gaaf!

Iedereen bedankt voor de felicitaties, heb een hele leuke dag gehad! en heb super mooie dingen gekregen o.a. rubberbitje, zalfjes middeltjes voor paard, horzelmes, super mooi leren halster, mexicaanse neusriem allemaal top iig! Haha! voor mezelf ook nog het een en ander maar dit waren de paarden dingetjes practische cadeautjes..
Laatst bijgewerkt door Rinskee op 17-03-08 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 15:19

Gister trouwens een mijlpaal gemist, van ons 290 dagen!! Haha!

ik maak vandaag even foto's!!

Unaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 15:21

Citaat:
Ik zal vanavond wel even proberen een foto te maken, anora heeft haar kont na namelijk helemaal 'week'....

thanx iorrr, zou echt fijn zijn !!!!!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 16:52

iedereen gefeliciteerd met hun veulens!
Bij mij nog geen veulen helaas haha, uiers zijn echt vol nu! Ben erg benieuwd. Mijn paarden beginnen overigens ineens volop met verharen Nagelbijten / Gniffelen hele paddock ligt vol met haar haha.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 16:53

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:12

Pff hier allemaal al bijna veulentjes en saar moet nog een paar maanden ik kan haast niet wachten Hyper!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:21

ik kan ook niet meer wachten *LOL* (gelukkig hoeft dat ook niet zo lang meer Haha!)

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:34

Meiden ik heb nog een vraagje
Nabukenya is na het ontwormen een beetje aan de diaree,kan dit kwaad en komt dit vaker voor??

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:35

Iorrr schreef:
Ook een vraag van mij hier: Ik hoor van heel veel kanten dat ze het vlies bij de neus van het veulen al kapot maken als het veulen nog half in de merrie zit... Dit is toch nergens voor nodig? Zolang de veulen aan de navelstreng zit is het toch niet nodig om het vlies direct te breken??? Bij ons is het namelijk nog nooit nodig geweest dat we het vlies zelf kapot maken, maar ik hoor daar zulke verschilllende dingen over... Eigenlijk is dus gewoon mijn vraag: zolang het veulen aan de navelstreng zit krijgt ie toch lucht???

Sorry dat ik zo dram, maar met Anora is het toch wel aardig serieus dus vandaar dat ik de vraag nog een keer stel....
Laatst bijgewerkt door Iorrr op 17-03-08 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:36

yashilha schreef:
Nabukenya is na het ontwormen een beetje aan de diaree,kan dit kwaad en komt dit vaker voor??

Ja komt vaker voor. Zolang het niet te lang aanhoudt is er niet zoveel aan de hand. Wel goed in de gaten houden want een veulentje droogt snel uit! Gewoon het kontje af en toe schoon maken met babydoekjes, anders koekt het heel erg aan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:42

yashilha schreef:

Tis toch een chemisch goedje wat je ze geeft. Ik smeer (ook als er nog geen kale plek is) het kontje dik in met uierzalf of spenenzalf zodat de poep niet blijft plakken en het haar eraf gaat.
Zolang ze fit is en het niet te lang duurt geen zorgen maken.

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:44

Dank jullie wel!!
Het is net begonnen , ik hou het goed in de gaten Knipoog

vanini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:45

Hoi allemaal, even snel een update. Mijn merrie is sinds vanmorgen aan het druppelen en de banden zijn slap. Ben nu even thuis, omkleden en zo en ga zo weer erheen en waken.
Dus wie weet straks een veulen, eindelijk na 349 dagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:48

Oe! Dat klinkt spannend! Succes!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:54

Spannend Vanini!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:55

succes vanini, spannend!!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:56

Succes vanini!! Hyper!

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:58

Vanini spannend Go jij! Go jij!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 18:22

Unaira schreef:
heeft er hier iemand fotos oid van een "slappe" kont van een merrie die kort voor de bevalling zit? Ik snap nl niets van waar je nou op moet letten als die kont slap wordt........Bij ons op stal zegt iedereen wat anders Huilen . Zie door de bomen het bos niet meer.

Dus hoop dat iemand mij dat iets duidelijker kan maken??

De vulva wordt meestal veel langer en breder, als je de staart omhoog tilt voel je amper weerstand. Als je de staart gewoon naar beneden laat hangen kan je naast de staartinplant trampoline-springen en als je dan met je handen naar beneden gaat richting de zitbeenknobbels moet het ook daar bijna pudding zijn. Mijn merrie kreeg een heel ander model kont, veel platter en afgestompter, terwijl een Haflinger juist een mooi rond kontje heeft Clown

Duidelijke foto van Quinzy uit het topic van 2007 Knipoog Je ziet naast de staart duidelijk 2 kuiltjes van opzij.
Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 18:26

Iorrr schreef:
Iorrr schreef:
Ook een vraag van mij hier: Ik hoor van heel veel kanten dat ze het vlies bij de neus van het veulen al kapot maken als het veulen nog half in de merrie zit... Dit is toch nergens voor nodig? Zolang de veulen aan de navelstreng zit is het toch niet nodig om het vlies direct te breken??? Bij ons is het namelijk nog nooit nodig geweest dat we het vlies zelf kapot maken, maar ik hoor daar zulke verschilllende dingen over... Eigenlijk is dus gewoon mijn vraag: zolang het veulen aan de navelstreng zit krijgt ie toch lucht???

Sorry dat ik zo dram, maar met Anora is het toch wel aardig serieus dus vandaar dat ik de vraag nog een keer stel....

Als je erbij bent, zou ik wel het vlies breken als het veulen zo goed als is geboren. Zodra de borstkas geboren is zul je merken dat het veulen pogingen gaat doen tot ademhalen. Hij blijft idd enige tijd aan de navelstreng vastzitten, maar dat zou betekenen zoals jij denkt dat het veulen dan pas gaat ademen als de navelstreng breekt. Dat is helaas niet het geval. Door de hormonen en het toch al gedeeltelijk loslaten van de placenta wordt het veulen gedwongen om na de uitdrijving zelf te gaan ademen.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 18:39

Zodra de schouders eruit zijn komt de navel in de baarmoedermond te liggen, als het een groot veulen is kan het daar afklemmen waardoor de navelstreng zijn functie verliest, afgekneld word of zelfs scheurt. Om die reden maken wij het vlies open zodra het hoofd er is en trekken we door vanaf de schouders tot de ribbenkast vrij is zoda het veulen in ieder geval kan ademen.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 18:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:02

Wat zijn ze allemaal aan het doen?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:05

Zit toch wat leven in geloof ik. Pff.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:06

Bah, ik voel me bijna helemaal verloren... ik heb iets wat ik NIET weet....
Ik begin te vermoeden dat Djamal een koffievosje word voor hij gaat schimmelen... Ze verliezen nu de veulenvacht en bij Fawziyyah komt om haar ogen een teint vos dat tussen goud en oranje zit, ietsjes donkerder dan haar veulenvachtje. Bij Djamal echter is het een ander verhaal. Hij word heel donkerbruin om zijn ogen, ook bij zijn neus al inmiddels en zelfs op zijn hoofd tussen zijn oren. Alleen op zijn hoofd daar bovenin vind ik het donkere een grijzige gloed hebben... Dus hij kan ook een hele donkere schimmel gaan worden en dus al snel gaan schimmelen... Dat ie gaat schimmelen is uiteraard wel zeker, maar ik dacht dat het wel wat langer zou gaan duren...