Vandaag hebben ze bij ons op de wei gestaan, wel in twee groepen, want onze ruin had het gisteren op Libby gemunt. Hij vond de geboortemelder heel interessant en trok er aan. Libby vond dat niets en bleef maar voor hem weg rennen. Ze was helemaal buiten adem. Dus ik moest ze apart zetten. Ik baal wel omdat er nu twee weides met deze regen belast worden. Libby heeft nog geen harsjes, maar wel een hele verandering van buik. Ze is maiden, dus ik weet niet hoe het zal gaan. Wat een tietjes komen er voorbij, nu moet er toch wel iets geboren worden.
Heb ik iets gemist met Inge, hoe het met haar merrie gaat?
kiki1976
Geplaatst: 09-05-23 20:42
DDDara haha heel herkenbaar, hars eruit kijken Haha haar spenen staan zowat in de spagaat
Nobel01 heel veel sterkte voor jullie, naar om te lezen dat het slecht gaat met je vader. Touch heeft echt een hele mooie uitstraling
Myrthee_ ja merrie van een stalgenote deed dat. Nu had ze eigenaresse extra laten scannen en zat bij die merrie wel wat op de eierstok wat er met scannen en insemineren nog niet zat. Was bij haar zo extreem dat ze ook echt apart moest staan als er een andere merrie hengstig was. Bij haar vorige drachten deed ze het niet. Uit het bloed was verder niets naar boven gekomen. Maar voor verder onderzoek moest de merrie eerst bevallen zijn en dat is ze pas. Dus verder nog geen vervolgonderzoeken gedaan. Overigens was ze hiervoor van een merrie en hengstveulen bevallen. Nu wederom hengst Mijn merrie vertoond wel sinds ze drachtig hengsten gedrag, maar dekt niet.
Kayley95 daarin is een zender alarm wel weer ideaal
tammiebels wat een leukerd, leuk kleurtje ook
Kabayo ik hou ervan hoe jij met je paarden omgaat. En braaf hoor van Yke, zo stoer mee op de trailer. Hoop dat het nu wel gaat lukken met Perry
Libera kijk daar zit al een beetje beweging in het uier
Us2001 mooie torentjes bouwen kan ze wel haha Benieuwd wanneer ze bevalt, succes met waken in ieder geval
nieky1993 ze zet de vaart erachter. benieuwd of ze het nu idd weer doet op de uitgerekende dag
imani_abby uier zit echt wel goed vol, ze mag je nu toch wel eens haar veulentje showen!
Hier staan ze ook een paar uurtjes op de wei, maar we zitten op zandgrond dus het kan lang aan.
Met binnenhalen zojuist op 2 spenen kleine mini harspuntjes. Maar voordat ik er een foto van kon maken had mijn dochter ze er al afgehaald Uier zelf was goed vol
Net terug van stal, staat nog steeds te harsen. Als ik het weg veeg is het binnen 10 a 15 min weer terug. Staart hangt veel van haar billen af en PH is rond 6 a 5.5 nu. Ze is wat ongemakkelijk, echt onrustig durf ik het niet te noemen. Maar dat paard van mij is dat nooit, dus erg lastig te pijlen bij haar. We gaan gewoon weer de waakmodus in.
Ik heb wel even ondertussen bij mijn werk gemeld dat ze eerder gaat dan dat ik had verwacht waarschijnlijk en dat als ze gaat ik wel gewoon wegga of dat ik sochtends als alles positief is er wat later ben. Zal je net zien dat ze dadelijk gaat als ik een vroege dienst heb deze week.
Zo 2 drukke dagen achter de rug, wel steeds bijgelezen maar geen tijd gehad om te reageren.
Gefeliciteerd met de 2 veulentje die zijn geboren!
CP, ik vond jouw laatste foto ook wel erg leuk met je zwarte en schimmel veulen op 1 foto. Wat een tof stel zo samen.
Ik hoop voor een aantal dat er snel nieuwe veulens zich aandienen. Die tieten staan zo vol en strak. Wel goed dat ze vandaag hebben afgewacht. Wat een verschrikkelijke dag met alleen maar regen.
Bij mij staan ze normaal ook de hele dag tot een uur of 17.00u op de wei en daarna tot 21.00u of langer op de paddock. Maar dat durfde ik vandaag niet aan. Vandaag hebben ze dus een strafdag op de paddock gehad, ze waren wel blij dat ze om 17.30u naar binnen mochten. Haar boobies beginnen wel mooi te vullen, zou mooi zijn als ik dit weekend een verjaardagscadeau krijg.
Al_Zawraa
Geplaatst: 09-05-23 22:39
Kayley, spannend. Houd je er wel rekening mee dat ook bij een ingenaaid alarm het kan zijn dat je geen alarm krijgt als het veulen echt helemaal verkeerd ligt? Die kans is niet zo groot, maar ik zou er wel voor waken.
Kiki, oh Bo begint het ook spannend te maken.
US, dat is flink hars.
DDDara, dat is toch een mooi vol uier, je zou zeggen dat het toch niet zo lang meer kan duren?
cp, wat een leuk stel
Ja, wat een waardeloos weer hè? Hier hebben ze ook nog bijna nooit zo laat pas 24/7 buiten gestaan. Tussendoor als het mooi weer is wel, maar elke keer raken ze weer naar binnen omdat het niet stabiel wordt. Vind het nu niet zo erg met de hoogdrachtige dames, maar 24/7 buiten is toch fijner. Ze staan overdag wel gewoon op de wei, van ongeveer 7.30-20.00 uur buiten.
Nadjarah zit vandaag op 320 dagen, en begint aardig uier te krijgen. Na een dagje veel binnen staan.
Mishrikah op 318 dagen, die mag wel eens wat vaart gaan maken nu Maanden bang geweest dat het te vroeg zou komen en nu dit.
MaritGalinda
Geplaatst: 09-05-23 22:53
Ik meld mij hier ook weer! We hebben geen idee wanneer mijn pony is gedekt, maar het begint er inmiddels een beetje op te lijken.
Superspannend, het is toch anders als je eigen pony een veulen krijgt dan wanneer het de pony's op de fokkerij zijn. Ik ben benieuwd!
Ik zal hier ook maar eens een tietenfoto plaatsen, al is het nog niet veel. Wel is het vandaan al iets meer dan de afgelopen weken. Linker foto's hoe ze er de afgelopen weken bij hingen en de rechter was vanavond op 318 dagen, dus we gaan iig de goede kant op
Setteli
Geplaatst: 09-05-23 23:50
Er zijn er wat die het echt spannend maken. Succes met waken!
AZ, zo benieuwd naar jouw veulentjes! Dat jij ook maar je langverwachte merrie zal krijgen
Marit, qua grootte van de uier lijkt het wel wat op die van mijn Phoebe. Die zit vandaag op 312 dagen.
Kiki, dat is een best volle uier. Misschien straks nog weer harsjes?
Zoals gezegd zit Phoebe vandaag op 312 dagen (bijna veilig ). Uier begint al weer iets meer te worden. Ook na een dagje buiten is ie iets meer gevuld. Maar nog niet wat het moet zijn. Maar daar heeft ze ook nog een paar weekjes de tijd voor. Phoebe vanmiddag
Uier vanavond
AM_Horses
Geplaatst: 10-05-23 00:59
Hier door de enorme nattigheid helaas vandaag niet op de wei. Ik heb ze voor het mesten wel even buiten gehad. Echt droge periodes waren er niet vandaag, heel de dag door regen. Hopelijk kan de wei morgen een beetje bijtrekken zodat ze donderdag weer de wei op kunnen. Ik vernam datcze hier normaal vroeg het land op gaan en dat het nu echt laat is. Ze staan nu ongeveer 2 weken op de wei,echt nog rustig opbouwen er staat echt veel gras.
Setteli. Bijna veilig
Ennasil. Mooi begin van uier
Az. Veilig mooi uier al Mishrikah, doet nog rustig aan
Veronique. Was ook geen weer. Uier is nog niet zoveel
Kayley. Hopelijk dient de kleine zich snel aan. Fijn dat kan bij je werk.
Merries die dekken en uiteindelijk tumor hebben bij eierstokken zie ik idd ook wel eens voorbij komen. Bizar dat het zich zo uit. Maar idd ook wel eens gezien als merrie drachtig is van een hengst
Kiki. Yes, ze maakt vorderingen. Is het niet vannacht dat zeker morgen
Moner. Ah arme Libby, ik ben benieuwd wat ze gaat doen.
Ik ben ook wel benieuwd hoe het met Libby gaat van Inge.
Dddara. De 'tieten' lijken toch aardig vol. Ze wacht op beter weer
Gitte_tosje. Ik ben het met Vulina eens. Ik denk niet dat het altijd aan de stres of aan de combinatie ligt. Misschien was ze die cyclussen niet goed en net die ene thuis wel. Zo heb ik één merrie een jaar 7 cyclussen gedekt. Waaronder bij een dekstation, uiteindelijk ook thuis. En ook van hengst gewisseld het haalde niks uit. Jaar erop inn één keer mooi drachtig.
JEEEEEEEEEEEEEY Eindelijk hars, dat je daar zoooo blij van kan worden nu geloof ik pas dat het einde echt in zicht komt. Vorige keer heeft ze 5 dagen geharst voor het veulen kwam en het is echt nog niet veel maar ze is vandaag zo anders. Ze stond me ruin te knuffelen.... die heeft ze de laatste maand alleen geprobeerd op te eten. Ze heeft voor de 2de nacht in 17 dagen niet gelegen en mij dus niet uit bed gebeld. Toen ik binnen kwam ging ze mij ineens in me nek kroelen. Der kling /vulva is heel lang en opgezwollen. Maar ze is nog wel heel relaxt en staat gewoon te eten. SPANNEND!
stal_HD
Geplaatst: 10-05-23 08:17
Gisteren een drukke dag gehad. Volgens mij ben ik de twee nieuwgeborene vergeten te feliciteren. Dus bij deze nog van harte.
Daarnaast had ik gedacht dat er wel wat meer geboren zou worden, maar met dit weer snap ik het ook wel.
Hier heeft gaya als standbeeld geoefend. Ze is het nu wel echt zat, schopt soms naar buik en schraapt met haar voorhoeven. En ik kan het er wel uitkijken...
jennyk we zijn wel extra naar stal gereden maar uiteindelijk was ze de rust zelve dus thuis via de camera dr goed in de gaten gehouden.
veronique56 ze beginnen idd al mooi rustig aan te vullen
Al_Zawraa weer was gisteren idd waardeloos. De uiers bij je dames vullen al mooi. Nadjarah gaat hard ermee Zo herkenbaar, Mishrikah doet het net als Bo haha
MaritGalinda begint idd al mooi te vullen
Ennasil92 gaan mooi vullen nu. En bijna veilig!
Setteli mooi buik, ze ziet er goed uit.
DDDara jaaaaaa hars Hoop voor je dat ze het nu niet weer voor 5 dagen vol gaat houden met hars
stal_HD duurt lang he, zeker als ze niet helemaal duidelijk zijn. Beetje vaag standbeeld spelen, beetje vreten, beetje dit beetje dat.
YvonneV ze maakt het spannend. Succes en op naar een voorspoedige bevalling
mirjamalvaro fijn dat ze veilig is
Hier weinig te melden. Vanmorgen geen hars meer Wel wat opgedroogde melk op d´r benen maar op een plek dat het komt door het liggen.
jennyk
Geplaatst: 10-05-23 10:57
Spannend bij Kiki, yvonne, Kayley en Dddara!
Ik zal dan ook maar eens meedoen met uier foto's. De eerste volgens mij van picture. Ik vind het al heel wat voor 297 dagen
Die is voor het aantal dagen wel al erg ver en glimmend. Ik zou het maar goed in de gaten houden..
DDDara
Geplaatst: 10-05-23 11:38
Jeetje Jenny die van jou is heftig met 297 dagen doet ze dat altijd zo vlot?
Kiki bij jou kan het ook niet lang meer duren. Als die van mij er nu weer 5 dagen over doet het ik daar helemaal vrede mee ik ga vanaf nu gewoon niet meer ver van huis. Dit voelt als een goede reden om al me verplichtingen even aan de kant te zetten!
mirjamalvaro Dat is toch altijd een geruststelling he! fijn dat je die weer gehaald hebt!
Kayley95 Jou geduld wordt ook aardig op de proef gesteld he niet normaal hoe veel tekenen ze kunnen geven zonder iets te gaan doen. YvonneV spannend en is ze nu weer helemaal relaxt?
Nieky Ik denk dat je wel gelijk had dat het niet meer liggen dus met de naderende bevalling te maken heeft!
Hier staat me vrouw helemaal op haar gemak gras te eten als of ze nog maanden door kan.....