Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tamaramt schreef:@macavityl: ah dat is niet fijn. Maar hoe kwam het kreupel lopen dan?
Bij mij zijn er 2 versch da geweest en beide zeiden dat het geen hoefzweer was en dat bleek het toch dus wel te zijn.
@rose_sonny: prachtige foto
@cp112: was het niet goed gegaan op de trailer?
@corinadrenth: oh dat is idd ineens ff heftig.
Hoe en wat doen ze bij een klinische keuring bij een veulen?
Heb je hem nu ook al afgespeend en weggebracht?
corinadrenth schreef:Zo... was me een dagje.
Ik heb Ruben toch besloten te verkopen en vandaag was de dag.
kliniche keuring en daar kwam die mooi doorheen.
Officieel is die dus niet meer van mij.
eerste veulen wat ik zelf gefokt heb is verkocht.
hij is wel naar een 5 sterren gezin gegaan.
voorlopig blijft hij nog in de buurt
Kiss1990 schreef:corinadrenth schreef:Zo... was me een dagje.
Ik heb Ruben toch besloten te verkopen en vandaag was de dag.
kliniche keuring en daar kwam die mooi doorheen.
Officieel is die dus niet meer van mij.
eerste veulen wat ik zelf gefokt heb is verkocht.
hij is wel naar een 5 sterren gezin gegaan.
voorlopig blijft hij nog in de buurt
Gefeliciteerd met de verkoop. Lijkt me erg lastig. Toen hij nog in de buik van mijn merrie zat zei ik voor een mooi bedrag mag hij weg maar ik kon het niet. Had mooie biedingen ontvangen (zonder dat ik hem te koop had) maar ik zie er zelf ook wel wat in voor de toekomst en terug kopen is tegenwoordig minimaal zo duur.
Ik heb overigens nog nooit gehoord van een klinische keuring bij een veulen....
AM_Horses schreef:Ual. Wat vervelend dat ze kreupel is. Nigrante had als veulen last van groeipijnen ze was ook echt mega groot. Vaak zijn de gewrichten okk wat dikker. Ik heb wel eens de dierenarts laten komen toen ze heeft toen extra vitamine en iets voor de spieren gehad.
tamaramt schreef:ual_95 schreef:Zucht.. iemand ervaring met groeipijn bij jullie veulens? Whinnie is nu bijna 7 maanden en loopt sinds zondag kreupel rechtsvoor. Niks warms, niks dik en ze zet er ook nog wel gewicht op. Dacht gelijk aan groeipijn.
Weet je zeker dat het geen hoefzweer is?
Kiss1990 schreef:Ual ik vindt het op dit filmpje moeilijk te zeggen. Hoefzweer kunnen ze heel kreupel van zijn maar hoeft niet meteen, kan ook later pas komen. Om een beter beeld te krijgen zou ik haar even aan de hand laten stappen. Nu is ze bezig met hooi eten en een beetje aan het draaien en daar krijg je over het algemeen niet een heel goed beeld van.