[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 07:03

Ik heb de laatste paar dagen snachts regelmatig een paar keer op de camera gekeken om te ontdekken hoe haar normale nachtritme is.
Wat me opvalt. Vorige week zag ik haar 1 x liggen. Echter in de 11 jaar dat ik haar heb heb ik dat maar 3 x in totaal gezien. Ik weet dat ze wel regelmatig ligt want er zit vaak stro in de staart etc. Maar sinds een week de camera dus en nu heb ik haar helemaal niet meer zien liggen. Ze staat vaak tegen de wand bij de deur aan en dat is net waar een kleine dode hoek vd camera zit :o
Ze is nu 311 dagen drachtig en buik groeit gestaag maar dat ik haar helemaal niet meer heb zien liggen vind ik wel apart. Meestal check ik 2 x per nacht nu(als ik wakker word) dus daar tussen in kan ze ook nog zijn gaan liggen.
Afbeelding

Camera hebben we nu nog iets kunnen verstellen waardoor we de achterste wand nu wel zien maar de voorste wand een kleine dode hoek hebben van 30 cm ongeveer tot aan de wand bij de ingang vd stal . Kan helaas niet anders

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 07:23

Riv_Q gefeliciteerd!!!! *\o/* Y)(^) *\%/*

Mooi stekkie zo Kathleen.

Vulina, op zo stretcher wat mijn vriend vroeger gebruikte met het nacht vissen. Deze staat in de woonkamer, mooi dicht bij de deur naar de schuur. En het birthalarm staat erbij. Dus heb zeker geen klagen, al mag het nu wel komen.

Michelle, prachtig veulen is het! :+:

Ual, fijn dat het beter gaat. Ze is wel erg mooi hoor! Leuke naam ook.

Jeetje Baudyh! Jij geeft mij geen hoop. Hier ook voor het eerst langer dan de gebruikelijke 329 dagen die ze altijd had...

semjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 07:32

Succes Kathleen, mooi in de camper!

Muronia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 07:37

Respect voor de lange bijleesposten!

Kathleen klopt, ik heb een Florencio x Rockefeller ruin. Eigen fok uit 2004, was toen nationaal veulenkampioen bij het NRPS. Helaas door omstandigheden nooit uitgebracht maar dat gaat denk ik dit jaar wel gebeuren.

Alicelover ik heb er ook wat bij die ik nooit heb zien liggen, maar het vlas aan de schouder of wang verraadt dat ze het toch af en toe doen.

Geen veulentjes vannacht???

Ik werd vanmorgen wakker, keek op de camera en stond in 1 seconde naast mn bed _O- .
Afbeelding
Na iets langer kijken bleek ze gelukkig gewoon lekker te slapen. Dus ik zit rustig bij te komen van de schrik nu.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 07:40

Gefeliciteerd Riv met je verjaardag!

Chadje; ik liep wat achter dus Gefeliciteerd met je veulen en fijn dat de nageboorte er nu toch af is.

Kabayo? laurenti? Vulina? Waar is jullie veulennieuws?

Corina; hij wordt al lekker vol nu!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 07:53

Ik denk dat ik al op stal had gestaan Muronia. :')
Zou niet eens de tijd nemen om nog even rustig te kijken. :))

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 07:58

Het lijstje van vandaag

Klopt er iets niet aan de lijst of is je merrie veilig (mini’s vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen) en wil je erbij, stuur mij een pb en ik voeg je toe!

Baudyh: Diantha 346 dagen
Alicelover: Enchelina Halieda 340 dagen
Sanne96: Diva 339 dagen
Laurentii: Laura 336 dagen
Kathleen_vW: Eefje 335 dagen
Vulina: Handsome 334 dagen
J_emma: Bo 332 dagen
RuNi: Chanel 332 dagen
Cp112: SD Lovestruck/Fief 330 dagen
Jacky84: Cass 329 dagen
DDDara: Marlou 327 dagen
Icecrystal: Roxana Vita Nova 327 dagen
Fokfanaat: Vilexa 327 dagen
Fotsy: lily 326 dagen
Dustinlover: Aimee 324 dagen
AM_Horses: Sammie 324 dagen
Olga89: Wirolieta 323 dagen
Al_Zawraa: Aleeyah 323 dagen
Dustinlover: Lana 321 dagen
Wayoflife: Graphic 321 dagen
Luutje: Valuta 321 dagen
Kiss1990: Daniek 321 dagen
baudyh: Mevr G 321 dagen
Kathleen_vW: Deja 321 dagen
Fokfanaat: Nigiri 320 dagen
Luna2006: Muis 310 dagen
Knolselder: Lonneke 304 dagen

CharmFaith: Bailey februari/maart verrassing
Illya66: Feliz feb/mrt/apr verrassing
Rianne1807: kira maart/april verrassing
Laatst bijgewerkt door Renske_W op 15-03-21 08:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 08:08

Claudia pff dan schrik je! Wat ligt ze er lekker bij :+

Renske beste lijst!!

Caesar sorry geen veulen nieuws := Gok wel vandaag/vannacht ergens!

RivQ gefeliciteerd met je verjaardag! *\o/*

Tamaramt als je 2x snachts kijkt is het niet zo bijzonder als je niet ziet dat ze ligt :) hihi

Vulina ben benieuwd :D

Baudyh klinkt hoopvol. Niks vannacht?

Ual heb haar dit keer niet bijgehouden wat haar normale temperatuur is dus nu meten heeft niet veel zin denk ik. Verder was ze redelijk hetzelfde als nu inderdaad. Prachtig naam zeg! Past bij een prachtig veulen <3

Michelle mooie foto's zeg! Vind je weide nog aardig droog!

Normaal altijd 1x alarm wanneer ze plat slaapt per nacht. Vannacht wel 4x en zelf ook nog wekkers gezet. Dus geen slaap gehad :+ Vaak kort liggen , duidelijk niet in haar hum. Voordat ik de tv aanhad om op de cam te kijken stond ze alweer. Om half 5 weer alarm , gekeken. Dacht ik echt 4 pootjes te zien voor haar. Ik omkleden en er heen rennen. Was het niks :+ Slaapdronken denk ik haha. Dus stond om half 5 uit te mesten, je moet wat := Het is nu super spannend. Het kan allemaal niet voller of losser. Dus vandaag of vannacht! Ik moet werken tot 5 uur maar mijn moeder is vandaag vrij :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 08:09

Wat een lang lijstje inmiddels

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 08:41

Kabayo spannend zeg! Ik zou me niet op mijn werk kunnen richten denk ik. Heb mijn leerlingen meerdere keren mee laten genieten van de live-camera. Ook heel leerzaam. B-) Ik hoop dat ze je niet té lang in spanning houdt, maar wel net lang genoeg zodat je thuis bent.

Verder geen veulentjes? Het lijstje beslaat straks een hele pagina. :+

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 08:43

Spannend kabayo!
Lekker op tijd het stalwerk aan de kant

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 08:51

Geen veulentjes vannacht. Jeetje had er toch wel minimaal 1tje verwacht.

Muronia ik had ook meteen naast bed gestaan gok ik.

Kabayo dat je kan werken. Ik zou echt geen concentratie hebben.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 08:53

Haha nee ik heb ook geen concentratie. Ik ben bezorger dus de hele dag wat rondrijden. Hopelijk wacht ze even.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 08:56

Haha maar t leven gaat gewoon door _O- ik zal ook gewoon moeten werken.
Scheelt dat je dan iemand kan regelen die er wel zicht op heeft. Hier ook mijn ouders die altijd thuis zijn, of 1 van de.

JoJoPonylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 09:06

Ik lees alles mee, heb alleen echt geen tijd om te reageren!
Wat gaat het hard hier en wat wordt het spannend voor veel merries!!

Gefeliciteerd met alle mooie, leuke veulens!! <3

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 09:33

Hier niks vannacht. Dat beeld van helemaal plat liggen heb ik hier een paar x per nacht. Deze merrie ligt soms echt wel ruim een kwartier plat.

De andere merrie niet. Die krijgt vandaag de band om ben benieuwd wie als eerste komt

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 09:50

Spannend Kabayo hopelijk krijgen we straks nog leuk nieuws van jou of 1 van de andere hier.

Ik zit wel een beetje te stressen. Waar mijn merrie gister heel rustig stond en lekker stond te eten. Leek het vannacht wel af ze alleen maar wilde ontsnappen. Of ze stond haar kont te schuren of ze stond te schrapen of aan de ijzere rand van de deur te klooien......
Ze heeft geen 1 keer gelegen en heb haar ook geen enkele keer zien eten. Al het stro is weg geschraapt en ligt achter tegen de muur.
Ik weet niet of ze nou heeft staan stressen omdat ze naar de andere wou of omdat ze zwangerschapskwalen had. Maar vind het gek dat ze gister zo relatief rustig stond en vannacht totaal niet.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 09:53

DDDara schreef:
Spannend Kabayo hopelijk krijgen we straks nog leuk nieuws van jou of 1 van de andere hier.

Ik zit wel een beetje te stressen. Waar mijn merrie gister heel rustig stond en lekker stond te eten. Leek het vannacht wel af ze alleen maar wilde ontsnappen. Of ze stond haar kont te schuren of ze stond te schrapen of aan de ijzere rand van de deur te klooien......
Ze heeft geen 1 keer gelegen en heb haar ook geen enkele keer zien eten. Al het stro is weg geschraapt en ligt achter tegen de muur.
Ik weet niet of ze nou heeft staan stressen omdat ze naar de andere wou of omdat ze zwangerschapskwalen had. Maar vind het gek dat ze gister zo relatief rustig stond en vannacht totaal niet.

Het klinkt als zwangerschap kwalen hoor. Ze reageren er allemaal anders op.
Als ze niet zeiknat van het zweet is zou ik me er niet heel druk om maken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:43

Vandaag afspraak gemaakt voor enting tegen WNV, meteen de wormenkuren besteld voor het veulenseizoen. Mogen ze niet meer voor de merrie meegeven zonder mestonderzoek. -O-
Gelukkig nog wel voor het veulen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:45

ik bestel nog steeds mijn wormkuren in Ierland

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:45

even een andere vraag tussen door

weet er iemand in de regio winschoten of dichtbijgelegen een bedrijf dat 2 paards vrachtwagentje verhuurt?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 11:31

Helaas kom ik niet uit die omgeving corinadrenth

Hier ook geen wormspuiten meer zonder onderzoek. Heel jammer...

Klinkt inderdaad als zwanherschapskwalen dddara. Zal allemaal wel niet zo fijn meer zijn

Baudyh spannend :D

Cio ja inderdaad. Maar wat wil ik toch graag naar huis :+

Ik zit wat op het werk, heb nu even pauze , en steeds maar alles verversen en mijn moeder irriteren := Ben zo zenuwachtig. Wil gewoon dat alles goed gaat en dat we het niet missen. Maar ze kan zo snel zijn en kan onmogelijk de hele nacht wakker blijven := Heb ook nog gedroomd dat ie het niet overleeft had en in een kruiwagen lag... Heel naar.
Ik gok trouwens een merrietje. Benieuwd of ik gelijk heb. Zilver poept en plast op dit moment veel. Zit duidelijk een veulen dwars :P

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 11:45

Hier niets ... :')

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:06

Spannend kabayo! Lijkt erop dat hij of zij eraan komt!

Haha Kathleen is gesetteld, en al een flink uier bij jouw merrie!

Wat een lekker bekkie ual!

En bij michelle ook een prachtig veulen.

Poeh geen idee Corina, zie het geregeld op facebook voorbij komen dat mensen ze verhuren. Misschien daar een oproepje plaatsen?

En sommigen hebben de schrik erin, hier kijk ik niet meer op van een liggende merrie. Ik zie haar zowat vaker liggen dan staan, overigens is dat niet iets nieuws vanwege de dracht :+ mijn ruin is net zo’n slaapkop, soort oase van rust hier haha!

Hebben jullie je vergrootglas klaar?
Afbeelding

Dag 334 :+

En nog fit zat :Y)
Afbeelding

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:12

Whaa wat een lang veilig lijstje zeg laat ze maar gauw komen!! Zo spannend leef met jullie mee!

wauw zn camper is top heerlijk geen stress dat je nog er heen moet sjeesen als het eenmaal gebeurd

@kabayo fop merrie heb je maar der kling is wel echt veranderd zou der zeker goed in de gaten houden!!

@dara dit deed mijn merrie ook paar uur voor bevallen die deed ook flemhen erbij nam geen hooi en liep alleen maar heen en weer..

@ muronia whaaa zo lag mij merrie ook met die staart lijkt het precies op! Goed in de gaten houden!

Quick gaat goed behalve dan dat die aan 1 kant wat snot uit zn neus heeft vooral na buiten spelen van half uurtje en wat ontstoken oogjes heeft..
Ik houd quick goed in de gaten op advies da even vanavond zn temperatuur meten..
Drinken doet die goed plassen en mesten voor zo ver ik zie ook opgewekt is die zeker dus neem aan dat nu beetje weerstand aan opbouwen is.