[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Desi_2409

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 22:27

ohh jakkes Fleuribelle, geen fijne berichten. Hopelijk knapt ze snel op, ik duim voor je

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 22:46

Mini en Maxi :)
Afbeelding

Fleuribelle, wat een tegenslag... hopelijl snel beter en weet de DA nog raad...

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 22:48

He bah Fleuribelle.. Hopelijk knapt ze toch weer snel op.

Knolselder heb je met de veulens een warmtelamp aan?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 22:56

Fleurebelle wat vervelend zeg staat je merrie nog in kliniek? Kan me voorstellen dat melkproductie wat afneemt als ze koorts maken.

Knap veulen op de keuring al heb ik daar nu helemaal geen verstand van waar er naar gekeken wordt

Setteli welkom met je ezeltje van de buren. Kan je alsnog meepraten hier. Je werd al gemist zoals nog vele andere uit de vorige dbts. Zal wel ongeveer zelfde zijn paard-ezel

Heb ook een warmtelamp liggen voor moest het nodig zijn brrr berekoud zeg.

Az nog niks?

Waren nog lekkende merries toch?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 23:05

@seven nee niet naar de hengstenkeuring geweest vanwege zijn grote eigenlijk. Als veulen was hij al groot. Hij is met 5 mnd toen weggegaan en toen was hij al bijna 1.50m. Hij was te veel slungel toen het tijd was voor de HK. Inmiddels is hij ruin.

Hè fleuribelle hopelijk knapt ze snel op.

Ja ik heb een vreselijk lekkende merrie. Hoop echt vannacht.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 23:09

Fleuribelle. Wat vervelend zeg. Hopelijk knapt ze snel op!

Baudyh spannend :):)

Wat leuk een ezeltje <3 altijd een zwak voor gehad

Knolselder. Wat een verschil. Bambi lijkt echt inniminnie naast een mini :P

Orchidee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 23:11

Jeetje fleuribelle :( hopelijk gaat alles snel beter

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 23:33

Fleuribelle, hopelijk knapt ze snel op :(:)

Nee hier nog niks. Zit naar een etende, slapende, etende merrie te kijken :z Wordt er nogal moe van :')

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 23:57

Ilja_1997 schreef:
He bah Fleuribelle.. Hopelijk knapt ze toch weer snel op.

Knolselder heb je met de veulens een warmtelamp aan?

Als het heel koud is wel. Het zijn half open stallen. Heb wel eens een veulen in februari gehad, en dan stond 's nachts de warmtelamp wel op. Overdag niet, met een goed pak stro.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 01:28

Hier een jaarling geboren. Oh nee veulen. Later meer.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 01:53

Gefeliciteerd baudyh! Hopelijk alles goed?

Hier nog steeds een slapende, etende merrie. Net even gekeken, waar we vanmiddag druppende melk hadden nu niks meer. Zat wel een soort witte hars weer op haar spenen, maar als ik dat weghaalde kwam er niks terug.. Geen idee wat ze gaat doen dus. Zou me ook niks verbazen als ze ons nog lekker een dag laat wachten ofzo :+

Sammy2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 05:23

Gefeliciteerd!!! Benieuwd naar het hele grote veulen!!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 05:44

Het gaat nog niet vanzelf allemaal. Het is een hengstveulen. Vader en moeder zwartbruin. Hij is vos!!
Met die lange stelten duurde het lang voor hij zelf kon staan en ja een speen vinden als je zo moet bukken is ook een dingetje. Maar goed. Zien drinken. Net gepoept. Foto’s volgen daar was nog geen tijd voor.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 05:50

Gefeliciteerd Baudy!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 06:12

Gefeliciteerd Baudy met je Reus! Merrie wel alles ok ook?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 06:17

Caesar schreef:
Gefeliciteerd Baudy met je Reus! Merrie wel alles ok ook?

Nog niet helemaal. De nageboorte wil er niet af dus wacht op de DA. Was een zware bevalling voor haar.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 06:30

Baudyh gefeliciteerd. En nog even sterkte met de merrie.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 06:58

Evelien_MG Fijn dat On Top geen diarree meer heeft. Dat is toch een hele zorg minder, stom ook dat zoiets kleins als het water weghalen het probleem oplost. Ik denk dat heel veel mensen dat niet weten, ik heb het verhaal van Fotsy vorig jaar ook nog helder in mijn hoofd, bah :( Maar zo leren we steeds bij, en het creeërt ook bewustwording natuurlijk, dus fijn dat je het hier deelt. Geeft On Top je wel een beetje afleiding?

En wat een knapperd is het <3 Fijn dat ze al zo goed meeloopt aan een touwtje. Altijd prettig als ze dat jong al leren. En soms lijkt het foto's maken vervloekt he :') Of dat ze lekker aan het spelen zijn, ik met mijn camera op de grond ga zitten en dat ze dan direct op je lip gaan zitten :')

Fokfanaat, hier gelukkig ook een kurkdroge weide! We hebben eigenlijk tot een paar weken terug een verchrikkelijk natte weide gehad, er was zoveel water dat het niet meer weg kon. De sloot stond ook even hoog als de weide, nu gelukkig dus niet meer, daar zijn we ontzettend blij mee!

We gaan nu gelukkig wel verhuizen met de paarden naar een weide x zo groot, mooi droog en een stuk meer luxe, dat scheelt wel met een uit de hand gelopen paardenhobby :')

Orchidee96 Het ontwikkelen van de uier is echt geen pijl op te trekken. De ene doet het bij wijze van spreken een dag van te voren, en de ander ontwikkelt hem al op 270 dagen. Ik dacht dat rond de 290 dagen redelijk 'normaal' was, tenminste, dat viel me op. Heb er verder geen onderzoek naar gedaan :=

Over 'onderzoek' gesproken, is het leuk om dit jaar weer een enquête te maken over de draagtijd en dergelijke? Die heb ik namelijk nog niet voorbij zien komen. Ik vond dat altijd wel interessant! Ik wil anders wel kijken of ik dat in elkaar kan knutselen als ik toch aan het waken ben :')

Tinniie Dat wordt dus ook al spannend met een zakkende melktest!

BaudyH Fijn dat een vriendin wilde babysitten, ook fijn dat het veulen eventjes op je gewacht heeft. Altijd leuk om je eigen fokproducten te bekijken op een show :D

En wat een prachtige foto's van Oscar, die mag je altijd wel spammen hoor :9 En wat een gave oude bekende!

En gefeliciteerd met je veulen/jaarling! Is hij groot? Wel vervelend dat het allemaal nog niet vanzelf gaat. Het is ook lastig met die lange stelten.... Ik hoop dat hij het snel door heeft! En ik ben natuurlijk ook benieuwd naar foto's :D Maar neem ook je tijd om te genieten :j

Knolselder Oei, last gehad van tepelkloven.... Lijkt me echt geen pretje, dus ondertussen nog wel borstvoeding kunnen geven begrijp ik? Kon je het een beetje uithouden?

En Inka vordert ook mooi, dat wordt al een serieuze uier! Maar die van Bambi is ook al wel wat. Ik ben benieuwd wie het voortouw neemt.

En wat een verschil tussen Mini en Maxi :D Hoe groot is Maxi eigenlijk?

Luca03 Hars op één speen is ook hars, vooruitgang! *\o/* Nu duimen dat ze dit zo doorzet!

Lovelyn Ushi is er ook al bijna! Altijd lastig he, geduld hebben als je al die veulentjes al geboren ziet worden

Dakario Dat is zeker een, uhm, charmante pose :') Ik moest eventjes kijken hoe het nu precies in elkaar zat :=

Corinadrenth Dat is toch ook al een mooie uier voor 316 dagen, nog eventjes geduld :j

Cp112 Mikken op je verjaardag, haha, heb je ze het al ingefluisterd? :P Maar de merries vorderen in ieder geval wel al mooi! Eentje op je verjaardag moet toch niet onmogelijk zijn?

stal_HD Chakira ook al een harsje *\o/* Zij is al veilig toch?

Luna2006 Wat een prachtige naam! En dat lijken inderdaad blauwe ogen, heel mooi <3 Heb er verder geen verstand van of dat nog kan doorkleuren ja of nee :P

Berdien85 Het is er inderdaad geen weer voor, brrrr.... Ze kijkt ook echt not amused :P Het zou me echter niets verbazen als Myrthe in de sneeuw ineens haar veulen eruit gooit :=

Sjanien Echt wel raar weer ineens! Doe mij ook maar die 20 graden :=

Angelpam Dat wordt spannend! Ik hoop dat ze je niet heel lang in spanning houdt.

Voyou Wat een spring in 't veld, geweldig :D Is hij ook spring gefokt? En ook prachtige foto's trouwens!

Cioccolato Heel verstandig om ze af en toe in de zon buiten te zetten, helemaal met die van jou. Doet hij het goed? Hij is echt knap trouwens, en mooiere foto's zijn altijd goed :))

Eef_bam Jullie zijn er ook al bijna. Zou het een paasveulentje worden?

Caesar Jij ook al met dekseizoen bezig, hopelijk loopt dat allemaal voorspoedig. Wat voor combinaties heb je gemaakt?

Fleuribelle Jeetje, dat is ook niet waar je op hoopt met een veulen. Maar goed dat je zo snel gehandeld hebt en naar de kliniek bent gegaan. Ik hoop voor je dat ze snel helemaal opknapt en je lekker van haar en je veulen kunt genieten. Is de melkafgifte wel al verbeterd?

Miekies0710 Ik hoop dat Renske je niet verrast, al zijn er wel merries waarbij het alarm niet af gaat helaas. En ook merries zonder uier kunnen je foppen := Had jij nu ook een camera hangen? Aan wie heb je trouwens doorgegeven dat je merrie nog erbij moest op de lijst? Volgensmij stuurt DiertjeC (correct me if I'm wrong) iedere week alle aanpassingen in een keer naar de Mod die het aanpast. Dan zou ik haar dus eventjes een Pb'tje doen.

Ilja_1997 Knap fotogeniek veulen :)) Maar ik vind haar echt superleuk, daar hoeft ze niet eens fotogeniek voor te zijn :D Ik gebruik nog wel eens een dierengeluidjes app op mijn telefoon om de oortjes naar voren te krijgen, heb je dat al eens geprobeerd?

Setteli Leuk hoor, een drachtige ezel in ons midden :D En sorry, ik heb ook geen verstand van drachtige ezels := Is er op internet niet wat over te vinden? Heb je toevallig ook een foto van de papa in spé? Fijn dat je mee waakt! En ja, hoe dichtbij je ook woont, een camera is altijd prettig. Dan hoef je ze ook niet te storen als het niet nodig is.

Desi_2409 Jammer dat ze maar kort naar buiten kunnen, maar het is wel heel koud voor een veulentje buiten :brr: Ik dacht dat het wel redelijk normaal was dat ze vrij snel ook gaan proeven wat mama eet. En leuk dat jullie een speelbal opgehangen hebben, speelt hij er ook al mee?

Al_Zawraa Herkenbaar dat eten, slapen, eten slapen, haha :') Ik hoop dat ze je niet te lang laat wachten :j

Hier vannacht een hele rustige merrie, ze heeft vrijwel de hele nacht gelegen en is niet van haar plek gekomen. Ik denk dat ze nu een uurtje in de benen is en ze staat nu rustig te eten, ze staat ook niet meer zo heen en weer te wiebelen. Haar gedrag van gisteren was dus echt abnormaal. Wellicht de 10-dagen draai? Gisteren waren haar spenen ook voller en zaten er mooie harsjes aan. De pH was ongeveer 6.75. Ik hoop dat ze ons niet te lang in spanning houdt. Mooiste zou zijn met dat mooie weer volgende week. Volgensmij hebben we dan ook weer een volle maan? Ik denk wel dat haar buik erg pijnlijk is, ik mag er niet eens naar wijzen := Ze wordt behoorlijk fel als ik haar net op de verkeerde plek aanraak, waarna ze direct weer bij me komt staan om aan me te trekken voor kriebels :=

Zo stond ze gisteren de hele tijd heen en weer te wiebelen. Ik zag daarna ook echt duidelijk haar buik samentrekken. Weet iemand hoe ver van te voren ze voorweeën kunnen hebben?

Afbeelding

Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 07:05

Gefeliciteerd baudyh!!

Miekies0710

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 07:30

Milan_lover nee geen camera, hier staan ze 24/7 buiten. Ze is maiden, dus ja geen uier hebben kan. Maar gisteravond was ze nog redelijk rustig. Ik let goed op haar op een afstand overdag en ‘s avonds of ik haar gedrag zie veranderen.
En zal diertje een pb doen.

Baudyh gefeliciteerd ! Hoe gaat het nu?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 07:38

Ach nee toch fleuribelle
Hopelijk vinden jullie de oorzaak en kunnen jullie en de merrie verder genieten van het veulen

Gefeliciteerd baudy
Hij klinkt zoals omschreven mega heel benieuwd naar foto's

Met die grote is het ook lastig en met sport is ook veel te behalen als ze dan wat langer logen groeien :j

Is dat de knappe bonte er naast knolselder
Dat is meer verschil dan ik dacht op de foto

Al zawraa
Nog niets pfff had bij jou toch ook wel wat verwacht

Milan lover
Het wiebelen en samentrekken buik herken ik wel van onze merrie dat heeft ze vorig jaar ook een paar dagen gedaan. Leek het draaien of positie in nemen van het veulen, bij haar was het veulen er naar een week dacht ik. Ze heeft eerst nog gekegeld en melk gelekt

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 08:00

Milan_lover schreef:
Knolselder Oei, last gehad van tepelkloven.... Lijkt me echt geen pretje, dus ondertussen nog wel borstvoeding kunnen geven begrijp ik? Kon je het een beetje uithouden?

En Inka vordert ook mooi, dat wordt al een serieuze uier! Maar die van Bambi is ook al wel wat. Ik ben benieuwd wie het voortouw neemt.

En wat een verschil tussen Mini en Maxi :D Hoe groot is Maxi eigenlijk?

Desondanks 10 maanden en 19 maanden borstvoeding gegeven :D uiteindelijk waren ze wel weg.

Ik ben iik benieuwd wie het voortouw neemt. Nu gaat Inka ineens vooruit. Wat ook niet onlogisch is gezien het aantal dagen dracht. Het is dat we het van Bambi niet weten.

Inka is +1m en Bambi is 71cm. Dus een verschil van een kleine 40cm denk ik.

Jouw merrie is ook mooi rond! 335 begint ook al goed door te tellen! Maakt ze al wat vorderingen?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 08:02

Gefeliciteerd Baudy! Prima timing van het veulen! Hopelijk voelt je merrie zich gauw beter. Prachtige foto's van Oscar ook!

Fleuribelle wat vervelend allemaal! Sterkte ermee, ik hoop dat het snel onder controle is.

Nog steeds niks, AZ? Ze houdt je wel in spanning!

Setteli leuke ezel!

Sæunn was gister moe en had er geen zin meer in. Tijdens het voeren stond ze steeds te wiebelen. Zie ik net op de cam dat het veulen weer overdwars ligt. Arme merrie. :=

Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 08:11

Orange is the new black
Volgens mij zijn er alleen nog zwarte en bruine imposantos veulens. Wij hebben een vos hengst.
Merrie en veulen maken het goed. Veulen kreeg veel lof van de DA. Bovengemiddeld veulen. Ik roep altijd geen vos maar het heeft toch best wel weer wat.

Afbeelding

Evelien_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 08:13

Jeetje Milan dat is een hele bijleespost. Maar ik kan inderdaad lekker genieten van ons toppertje en inderdaad erg fijn voor de afleiding!

Mijn merrie stond ook de laatste 2 weken te wiebelen in haar stal. Sneu om te zien dat ze het dan zo zwaar hebben.

Baudyh gefeliciteerd met je grote veulen! Benieuwd naar de foto’s. Hopelijk gaat het met moeder ondertussen een stuk beter? Oh ik zie het al! Wat een geweldige naam!! Mooi veulen!

Fleuribelle hoe gaat het bij jullie?