[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kks

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:28

heeft dat ook nog iets met het geslacht te maken want het staat me iets van bij maar wet ik heb geen idee

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:30

kks schreef:
polleman wat houdt links dragend in hahaha ik voel me nu echt dom

wat ik zie is de buik aan de linkerkant veel bolle dan rechts wat op kan duiden dat het veulen meer aan de linker kant ligt. daarom zij ik links dragend

precies zoals suffie ook schijft

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:42

Jillzie vreselijk nieuws :'( heel veel sterkte..

Ceasar wat vervelend dat ze nog altijd niet naar elkaar toe trekken.. gelukkig lijkt de koorts te zakken. Hopen dat het toch nog goed komt, en anders op de fles grootbrengen/pleegmoeder? Denk je wel aan jezelf? Hoe lang moet je zelf nog?

Hoe gaat het met pepper? En met jou zelf inowa?

Verder nog wat ronde buikjes!

kks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:44

ik denk dat de berichten door elkaar gingen want ik had het hele bericht van suffie niet eens gezien

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:52

kks schreef:
ik denk dat de berichten door elkaar gingen want ik had het hele bericht van suffie niet eens gezien

:D

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 19:14

Ja haha, als er nog meer mensen in de bak rijden met hun paarden is het inderdaad niet zo handig om het veulen erbij te houden :+ Daar heb ik hier weinig last van.
Mijn merries lopen nu toch nog niet in de sport dus ik hoef ze niet perse te scheiden. Vroeger wel gedaan, ging toen overigens ook wel prima. Wel even zorgen voor een veilige omgeving voor het veulen natuurlijk.
Op een gegeven moment kon mijn oude merrie toch niet meer gereden worden dus konden ze heerlijk bij elkaar blijven staan. Dat voldeed me eigenlijk wel en sindsdien vind ik het maar gedoe om ze van elkaar weg te halen :+

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 19:33

suffie, wat voor camera heb jij? ik wil er ook een die het binnen 5 minuten doet :) :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 19:36

Even snel een berichtje nog hier dan weer een avond en nacht werken en dan gelukkig dagje vrij want men lichaam is gebroken.

Caesar ik hoop dat het toch noggoed komt want dit is wel echt heel brekend voor jezelf ook!

Inowa hoe is het nu met pepper?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 20:08

Zo, ik kom ook weer binnenvallen. Helaas enorm druk gehad sinds de dekking van onze kanjer, maar inmiddels 321 dagen later, is het allemaal een stuk stabieler en zit ik ook nog eens in het leukste gedeelte van de dracht :)
Pris heeft de dracht tot nog toe prima doorstaan. Maar heeft het nu weer erg zwaar met de laatste loodjes.
De foto's zijn van gisteren, dus van 320 dagen dracht :)

Afbeelding

Afbeelding

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 20:14

Caesar, Wat een zorgen om je veulentje :(:)
En ik begrijp dat je zelf hoog zwanger bent?

inowa, Pepper houdt de spanning er goed in.
Succes met het waken!

Setteli, Hoe is het nu met Jazzy?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 20:17

Zie trouwens op de eerste pagina, dat de veulentjes nog niet bijgeschreven zijn. Welke zijn er al bevallen?
Zag dat Pepper al een heel eind bezig is. Succes Inowa!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 20:22

Pepper is momenteel weer lekker rustig.

Uier is in de wei weer wat teruggelopen maar toen ze op stal kwam was hij ook zo weer voller.
Nu echter minder zucht.

Afbeelding

Net uit de wei
Afbeelding

Na een uurtje op stal
Afbeelding

Inmiddels is hij weer wat voller.

Zo staat ze erbij.
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 20:40

Pepper ziet er best schoon uit voor een witte zeg! Uier kan nog voller :)

Woogy word spannend!! Door wie is ze gedekt? Ice van icecrystal is bevallen van een hengstveulen, die van skaay is ook bevallen, een hengstveulen. MarijeR heeft als het goed is 3 veulens . Baudyh heeft een merrieveulen. En ceasar heeft er als het goed is ook 3. Ben vast een paar vergeten :+

Ceasar pff wat een zorgen... Het moet juist leuk zijn als het veulen er is -O- niks aan..

Setteli hoe is het met jazzy? Al minder gezwollen?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 20:48

We hebben haar gedekt met onze eigen hengst.

Zijn al best een boel baby's. Vast ook weer tragische berichten? Onze buren een kleintje verloren, ze had een draai in de navelstreng :( Was ook drachtig van onze kerel.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 21:37

kks, zelf zie ik wel hoe het gaat lopen. Ik kan veulen erbij laten lopen of in de wei bij de anderen als ik met de merrie aan de slag ga/wil. Zelf zie ik wel hoe het gaat lopen.
Ik ga met longe/lange teugelwerk straks beginnen om sturen weer op te pakken. En daarna pas rijden/mennen. Mijn merrie is ook net zadelmak en had wat keer voor de wagen gelopen.

Polleman, jeetje goed onthouden, ja vandaag alweer 300 dagen.

Ceasar, hopelijk toch snel beter nieuws..

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 21:42

Toucha, wat naar zeg! Sterkte!

Jilzy, wat ontzettend erg! Heel veel sterkte!

Inowa, dat schiet al op!

Caesar, hoe gaat het nu bij jou?
En hoelang moet je zelf nog?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 21:54

Lieve bokkers dank voor jullie steun en berichten met vragen hoe het gaat. Vanmiddag ben ik door alle zorgen en vermoeidheid even ingestort. Mijn vader is direct gekomen en we hebben de merrie nu met spanband in een hoek vaststaan. Daarnaast met halster vast en getekend. Ik vind het verschrikkelijk maar ik hoop dat we de komende dagen op deze manier in alle rust het veulen het vertrouwen kunnen geven en ze naar elkaar toe groeien. Ik vrees echter dat de kleine er een te grote tik van heeft gekregen en niet meer durft waardoor een pleegmerrie ook geen optie is omdat ze niet drinkt bij het uier. Fles gaat goed en ook temperatuur is weer onder controle.

Mijn eigen idee is om donderdag (dan heb ik hulp) de beslissing te nemen van weghalen of laten lopen. We willen proberen of mijn oude merrie haar in haar buurt accepteert zodat ze in ieder geval wat los kan komen en steun heeft. Mocht dat niet lukken ga ik proberen of ik een oude merrie of een echte goedsul bij haar kan zetten en automatisch flessen zodat de druk bij ons weggenomen wordt en het veulen niet zo brutaal gaat worden.

Ik ben zelf inderdaad hoogzwanger; ik moet nog 4 weken. Mijn verlof had ik anders ingevuld maar mijn agenda is leeggeveegd en alle energie gaat naar het veulentje en mijzelf. De zorgen en alle ideeën in je hoofd maken me vooral geestelijk erg moe. Daarnaast begint de spanning ook lichamelijk wel tol te eisen, heb last van bandenpijn waardoor ik niet meer zo lang kan staan/lopen etc. Een hele terugslag maar natuurlijk wel logisch na zulke hectische dagen. De andere 2 meisjes gaan gelukkig super goed en ik ben dan ook heel trots dat mijn andere maiden merrie het zo goed oppakt!!
Laatst bijgewerkt door Caesar op 27-02-17 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 21:55

Woogy welkom terug!

Pepper vanavond
Afbeelding

Afbeelding

En haar uier nu

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:01

Caesar schreef:
Lieve bokkers dank voor jullie steun en berichten met vragen hoe het gaat. Vanmiddag ben ik door alle zorgen en vermoeidheid even ingestort. Mijn vader is direct gekomen en we hebben de merrie nu met spanband in een hoek vaststaan. Daarnaast met halster vast en getekend. Ik vind het verschrikkelijk maar ik hoop dat we de komende dagen op deze manier in alle rust het veulen het vertrouwen kunnen geven en ze naar elkaar toe groeien. Ik vrees echter dat de kleine er een te grote tik van heeft gekregen en niet meer durft waardoor een pleegmerrie ook geen optie is omdat ze niet drinkt bij het uier. Fles gaat goed en ook temperatuur is weer onder controle.

Mijn eigen idee is om donderdag (dan heb ik hulp) de beslissing te nemen van weghalen of laten lopen. We willen proberen of mijn oude merrie haar in haar buurt accepteert zodat ze in ieder geval wat los kan komen en steun heeft. Mocht dat niet lukken ga ik proberen of ik een oude merrie of een echte goedsul bij haar kan zetten en automatisch flessen zodat de druk bij ons weggenomen wordt en het veulen niet zo brutaal gaat worden.

Ik ben zelf inderdaad hoogzwanger; ik moet nog 4 weken. Mijn verlof had ik anders ingevuld maar mijn agenda is leeggeveegd en alle energie gaat naar het veulentje en mijzelf. De zorgen en alle ideeën in je hoofd maken me vooral geestelijk erg moe. Daarnaast begint de spanning ook lichamelijk wel tol te eisen, heb last van bandenpijn waardoor ik niet meer zo lang kan staan/lopen etc. Een hele terugslag maar natuurlijk wel logisch na zulke hectische dagen. De andere 2 meisjes gaan gelukkig super goed en ik ben dan ook heel trots dat mijn andere maiden merrie het zo goed oppakt!!

:(:) :(:) :(:) echt even goed rust nemen hoor. Hoop zo dat het straks losloopt, maar blijft nog even afwachten dus.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:02

inowa schreef:
Woogy welkom terug!

Pepper vanavond
[ [url=m/blqrPS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/62wyvw.jpg]Afbeelding[/url] ]

En haar uier nu

[ [url=m/OVQZcd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Denk dat pepper nog even een pauze neemt

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:09

Oei Ceasar, idd jezelf niet vergeten en op tijd rustig aan doen. Ik hoop dat er toch snel verbetering of een oplossing komt daar :/

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:13

Heel veel succes met de laatste lootjes van jou eigen zwangerschap Ceasar ! Vergeet jezelf niet he ! Heel erg rot van het veulen is het wel, hopelijk vinden jullie de juiste oplossing :j

Pepper wacht nog even op beter weer denk ik, kan ze aankomende week niet bevalen want pfff wat een weer komt eraan ;(

Jilzy wat een vreselijk nieuws, onwijs veel sterkte gewenst. :(:)

Welkom terug woogy !

Jillzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:15

Heel erg bedankt voor alle lieve reacties. Ik heb er echt wel steun aan. Ik ga mijn lieve merrie ontzettend missen.

Afbeelding

Nu voorlopig even rust en hopen dat het met mijn andere merrie wel goed gaat komen. Zij is over 67 dagen uitgerekend.

Afbeelding
Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:23

Jazzy was vandaag nog steeds fit en alert. Weer heel blij om me te zien. Had deze keer geen voer bij me, dus ze vind me zo ook wel lief.

Zwelling onder haar buik was iets meer, maar die in haar lies was al aan het wegzakken via haar achterbeen. Uier was ook alweer teruggelopen, dus dat geeft ook verlichting.
DA zei dat die zwelling heel normaal was, dus ik maak me daar nou ook geen zorgen om.
Als alles zo verder goed blijft gaan, mag ze volgende week maandag naar huis.

Wat zwaar voor je Ceasar. Dit is niet hoe je het verwacht had. Zelf ook even pas op de plaats, je eigen kindje is ook belangrijk. Hoop dat het gaat lukken, of met de merrie zelf en anders 1 van je andere merries, dat ze daar toch wat steun aan gaat hebben.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:37

Ceasar over je bericht heen gelezen.

Let alsjeblieft op jezelf ook,dat is zo nodig nog belangrijker.

Ik duim heel hard voor je dat candy haar accepteerde.