Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Caesar schreef:Lieve bokkers dank voor jullie steun en berichten met vragen hoe het gaat. Vanmiddag ben ik door alle zorgen en vermoeidheid even ingestort. Mijn vader is direct gekomen en we hebben de merrie nu met spanband in een hoek vaststaan. Daarnaast met halster vast en getekend. Ik vind het verschrikkelijk maar ik hoop dat we de komende dagen op deze manier in alle rust het veulen het vertrouwen kunnen geven en ze naar elkaar toe groeien. Ik vrees echter dat de kleine er een te grote tik van heeft gekregen en niet meer durft waardoor een pleegmerrie ook geen optie is omdat ze niet drinkt bij het uier. Fles gaat goed en ook temperatuur is weer onder controle.
Mijn eigen idee is om donderdag (dan heb ik hulp) de beslissing te nemen van weghalen of laten lopen. We willen proberen of mijn oude merrie haar in haar buurt accepteert zodat ze in ieder geval wat los kan komen en steun heeft. Mocht dat niet lukken ga ik proberen of ik een oude merrie of een echte goedsul bij haar kan zetten en automatisch flessen zodat de druk bij ons weggenomen wordt en het veulen niet zo brutaal gaat worden.
Ik ben zelf inderdaad hoogzwanger; ik moet nog 4 weken. Mijn verlof had ik anders ingevuld maar mijn agenda is leeggeveegd en alle energie gaat naar het veulentje en mijzelf. De zorgen en alle ideeën in je hoofd maken me vooral geestelijk erg moe. Daarnaast begint de spanning ook lichamelijk wel tol te eisen, heb last van bandenpijn waardoor ik niet meer zo lang kan staan/lopen etc. Een hele terugslag maar natuurlijk wel logisch na zulke hectische dagen. De andere 2 meisjes gaan gelukkig super goed en ik ben dan ook heel trots dat mijn andere maiden merrie het zo goed oppakt!!