[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:55

Ik reed vanmiddag naar mijn werk en wat zag ik daar in de wei staan langs de weg?? Een merrie met een geweldig schattig, nog geen dag oud, veulentje.. WIL IK OOK!!!!!!!!! hahahaha

Dat leeglopen van het uier na beweging, dat heeft Wainonia helemaal niet gehad, haar uier vult gewoon steeds ietsie meer maar wordt niet weer leger of zo. Al heb ik de laatste dagen het gevoel dat het wat stilstaat met de groei trouwens.

jeniej en astridklomp, ik duim voor snel een veulentje voor jullie beide. Ik weet ook wat het is, hier een keer 368 dagen mogen wachten. Maar.. wat er in zit, moet er toch een keertje uitkomen, en dan ben je alles snel weer vergeten!

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:02

Weer even wat foto's van vandaag :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:37

Hier weinig bijzonders te melden behalve wc borstel alert.
:')

Afbeelding

Verder schieten de merries hier ook niet op geloof ik

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:55

Ook bij ushi niets veranderd sinds gister melk is alleen iets minder doorzichtig van kleur :)

Met het zadel op zie je helemaal hoe vol ze is hahaha

Afbeelding
Maar ook zonder zadel niet te missen!

Afbeelding
Ph test was vandaag 7,5

Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:22

Lovelyn wat een buik! Met dit ph kan het zomaar ineens vannacht zover zijn hoor..ik wil ze niet zenuwachtig maken :P

Zo Cemlys zeker wel coupe pleeborstel ja!

Kom ik bij Lisa begint ze ineens ook flink te uieren,en dit terwijl er nog niks was gisterenavond en ze ook net op stal kwam na een dagje buitenspelen. Brrr neen ik ben er helemaal nog niet klaar voor hoor :o vind het doodeng weer...

Janflicka nou wat een toeter ook!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:23

Ik wil ook een veulentje!

Altijd zo ellendig als ze hun staart gaan schuren...

Ik had mijn poezekind laatst ook aangemeld.
Met nog 4 weken te gaan is ze al erg dik.

Let niet op de achtergrond,had net mijn bed afgehaald om te verschonen en een stapel gewassen wasgoed op bed gepleurd om op te vouwen,moet ook gebeuren haha.

Afbeelding

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:25

Inowa heb je de poes gependeld?
Hahahaha

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:27

Haha denk dat de pendel flipt,oud collega is kattenfokker en begeleid me en ze denkt dat er mogelijk 5 of 6 in zitten.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:30

Hahaha dat denk ik ook
Die pendel slaat helemaal door.
Daarnaast zijn haar staartharen misschien ook wel wat kort om te pendelen

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:33

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:34

Ahh wat word het geduld bij sommige weer op de proef gesteld zeg... Lijkt haast of alle merries dit jaar overdragen -O-
Nou ja als er daarna dan maar gezonde baby's uit komen, zijn we het wachten vast zo weer vergeten :j

Oke nog een keer een uier dan :o
Elke dag ietsjes groter... Word ook niet minder na beweging.
Dag 312 (vanaf laatste dek, 322 vanaf eerste dek)

Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:35

Ze uiert goed door Linda!

irischcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:44

Joeee er gebeurt iets met de uiers *\o/*

dat bolle ervoor is dat nou zucht?

Afbeelding

Afbeelding

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:00

Kan me voorstellen dat je het spannend vind Pretty!
Ik vind het idee dat Chica moet gaan bevallen ook doodeng hoor :')
Heb even een vraagje,mijn man maakte vanmiddag een uierfoto...maar wist niet dat je die gewoon moet maken,dus trok de boel wat uitelkaar.
Maar nu viel me op,dat er voor haar spenen bij zn hand het dus ook wat verdikt is,is dit nu gewoon uier of zucht?
Afbeelding

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:10

De foto's zijn gelukt!

Ze loopt rondjes in haar stal, schuurt haar staart en slaat regelmatig met haar achterbenen tegen haar buik. Ook bijtplekken.

Haar muts 1,5 uur geleden
Afbeelding

Nog eens
Afbeelding

en haar volle uier.....melk stroomt eruit als ze stapt heel bizar
Afbeelding

De kegels waren er helaas na het stappen af maar waren lang....uier nat van het melk
Afbeelding

Mijn papa komt dadelijk hier oppassen zodat man en ik nog eventjes terug kunnen gaan. Ze had nog steeds geen hooi gegeten en ook brok niet aangeraakt, maar een hapje gras lustte ze wel.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:11

Nou dan zou ik er maar lekker bij blijven, dan zal er vanavond wel iets gaan gebeuren!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:30

Oe, klinkt als heel dichtbij! Succes!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:32

Spannend buenootje, succes vannacht en ook alle anderen die gaan waken. Hier veranderd de uier ook alweer. Morgen maar weer eens een foto van maken!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:00

Klinkt alsof het gaat gebeuren buenotje

Donna6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:10

Een mijlpaal voor Donnaa! :D *\o/* vandaag op 310 dagen dracht uier begint ook al voller te worden.Ik zal later nog wel foto''s uploaden omdat ik nu op bokt zit via mijn telefoon en dat is nogal een gedoe :D

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:18

Mijn fokmerrie heeft het dan maar makkelijk, die hoeft helemaal nooit in haar leven te werken of wat te doen :D :+ En als ik haar zo zie, dan denk ik ook niet dat ze blij zou worden om iets te doen met die dikke buik. Een paar rondjes rennen in het land met de rest mee vind ze al stom. Ze zit nu op de 307 dagen, maar rond de 250 dagen was ze echt al behoorlijk rond en steeds minder actief.

Ik heb twee andere paarden die ik rijdt en uitbreng op wedstrijden, de fokmerrie hoeft alleen maar fokmerrie te zijn (en gezelschapspaard voor de anderen). Verder heb ik nog 2 jaarlingen staan en nog een fokmerrie van een vriend (die hier gaat veulenen). Dusseh, paarden zát!
In de zomer komen er nog meer: dan scharen we altijd een hele kudde in op het weiland (ong 7 hectare) tegenover ons huis. Vorig jaar hadden we een kudde van ongeveer 12 merrie's + veulens, fantastisch om te zien! Ook dit jaar zijn er alweer een aantal aanvragen van paarden die gaan komen, dus dat is erg leuk.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:34

Het waken gaat ook hier beginnen. Vanmorgen is ze de wei in gegaan zonder enige verandering en vanmiddag toen ze er af kwam was haar uier een stuk voller! Komt ook meteen wat uit als ik er aan zit! Ik vind het zelf al best wittig, maar de ph is niet gedaald. Kan ook zijn omdat het wittige pas later kwam en de eerste druppel is getest. Haar buik was ook enorm aan het rommelen!

Afbeelding

Uier kan nog steeds een stuk voller, maar er zit serieuze vordering in.
Ik ga vanavond voordat ik naar bed ga nog eens kijken en testen en vannacht een paar keer de wekker zetten om op de cam te kijken. Ik verwacht voor vannacht niks, maar je weet maar nooit natuurlijk dus voor de zekerheid wel waken.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 22:02

Dat ziet er toch nog best heel leeg uit? De merrie's hier hebben flink meer uier, maar ik ben echt nog niet aan het waken geslagen... Om eerlijk te zijn heb ik ook niet zo heel veel zin om wéken lang slapeloze nachten te hebben, dan kan ik ook niet meer functioneren op mijn werk en dat kan ik niet maken. Als het echt ergens op gaat lijken gaat het birth alarm om bij mijn merrie's en de camera erop, nu nog niet.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 22:05

Camera is hier al een poosje aan omdat ik die zelf niet kon installeren, maar mijn oom wel en die is toen op tijd gekomen zodat ik niet op het laatste moment nog aan het klungelen was. :+
Nu ik het zo op de foto's zie vind ik het inderdaad ook wel tegenvallen, maar het is wel ineens een grote verandering in vergelijking met vanmorgen. Toen was het echt nog niks. En dan nu ineens dit. Als ze zo snel volloopt dan houd ik haar liever goed in de gaten hoor! Zeker omdat het de vorige keer mis is gegaan, ik neem het zekere voor het onzekere..

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 22:11

zoiets carola, ik krijg hem bijna niet meer in zijn geheel op de foto :+
Afbeelding
en puntkontje? toch voor haar normen wel
Afbeelding

blue nootje oh spannend, succes en ook aan alle wakers vannacht, de dagen gaan echt langzaam -O- .
Laura er komt toch schot in hoor, in haar uiertje
gefeliciteerd met de mijlpaal donna
luna ook bij jou begint de uier vorm te krijgen
janflicka is zucht denk ik, uiertje is nog bescheiden
irischcob lijkt me ook zucht, mijn merrie heeft het nu pas op 338 dagen, zit gelijk rond haar navel
Pretty oh ook al vorderingen bij de pony's, begrijpelijk dat je angstig bent :(:)
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 23-03-15 22:39, in het totaal 2 keer bewerkt