[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:36

Wat fijn dat Bo het weer zo goed en snel oppakt fer :)
Hier als het geld er is en de ruimte(paarden in stalling kosten duur) maar het blijft een droom naar duitsland of ergens anders heen te gaan waar de paarden aan huis kunnen dan komt er ook een zusje/broertje. Dan laat ik peep nog een keer dekken of juist kyra :P

Fijn dat gilly gail rustig op stal staat.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:46

Marlis, zou wel leuk zijn als je de lijn met Kyra voortzet toch? ;-)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:54

Ja voor mezelf wel maar verder maakt het niets uit gezien peeps toch geen papieren heeft en kyra dus ook niet.

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:15

@Marlis: hahaha ja dat dacht ik ook bij sirana...!! heb zelfs al een hengst op het oog :P

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:46

ook ik ben al met mijn gedachten bij Diem die een jaar of 5 is.. En dan een veulentje mag geven :+

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:51

Voetje van guusje is al weer als vanouds, niets meer aan te zien..

Wat een leuke foto's en fijn dat Ti zo braaf was met verhuizen!!

Guusje gaat als alles goed is donderdag naar de opfok..
Ik moet haar alleen nu ontwormen.. maar ik heb geen flauw idee voor wat voor gewicht!?
Iemand een idee??

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:56

Overigens lees ik net in de openingspost:
Voor een leeftijd van 6 maanden niet ontwormen met Equest.

En die heb ik meegekregen van de DA

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:40

Ik geef Ti nu voor 300 kilo. Zo veel weegt hij uiteraard niet, maar ze kunnen het wel prima hebben.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:18

Heerlijke Dazzle filmpjes! met die heerlijke slungel voorop die er nog niets van snapt.

Guusjes voetje gelukkig weer oke!
En dan verhuizen, ook al.

Anike, Fer, Marlis, ik dacht eerst ik wil een hengstje, dat ruin ik dan en geen gezeur over fokken.
Maar eigenlijk ben ik heel blij met een merrie veulen.
Kan de stam Fanne via Sjolvir en Hepsi toch blijven bestaan.
In ieder geval is dat bij een leuke merrie (moet uiteraard afwachten hoe Hepsi opgroeit) nog een leuke bijkomstigheid.
(de hengstigheden heb ik het dan weer niet over :+ )

Diana, fijn dat Gilly-Gail het accepteerd, dat scheelt een hoop hoofdbrekens.
Duim voor je mee, dat ze dat gaat doen wat de dierenarts verwacht, netjes genezen.

Fer, suiper dat Bobo het weer zo goed oppakt na zo'n tijd! GEfeliciteerd met je punten.
Als ik miljonair wordt, krijgen alle paarden wei met inloop stal (gezamelijk uiteraard) en komt er een gestippelde knapstrupper merrie,
om gezellig Sjol gezelschap te houden en leuke veulens uit te fokken.
Maar ben bang dat dat miljonairschap er niet in zit, hoewel ik momenteel erg rijk ben met 3 super paardjes!

Jennyk, nou ja, dat is beter nieuws dan boomerang veulens die spontaan net als Lassie terug naar huis komen.

AZ, wat een knapperd en mooi halster, vind dat scheerlijntje wel wat maf staan, ben dat niet gewend.
Hij ziet er op de foto's uit als lekkere vrolijke gozer die blij door het leven danst.

Cynthia, zo te zien is Ti ook thuis, lekker languit maffend in het weiland met nieuwe vrienden.
Maar goed dat Ti en Dais niet door hadden dat ze zo dicht bij elkaar waren.

Ben vast nog wel wat vergeten te becommentarieren, maar kan ook niet alles onthouden hoor.

Geen Hepsi nieuws is nog steeds goed Hepsi nieuws, Tobago vind het maar honds saai, zo zonder zijn kleine speel kameraadje.

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:55

@Sjolvir: haha ik wilde eigenlijk ook een hengstje!!! maar nu ik dus een merrie heb gekregen van bo betekent dat vast dat ik daar dan een veulentje uit moet fokken.... dat zal wel gewoon zo geschreven staan in de sterren ;)....

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 09:50

Die slungel op het filmpje is echt zo'n lieverd! Hij is hun 1e friesje in de opfok en als je naast hem staat is hij echt al groot! Dat wordt dus n beer van een paard maar hij is ontzettend lief! Vind het wel leuk dat er zoveel verschillende kleuren in de groep komen. Volgens mij vinden de eigenaren van de opfok dat ook wel, bij de jaarling hengsten die er daar staan zit niet zoveel kleur in. Die zijn voornamelijk bruin/zwart en dan staat er 1 schimmeltje tussen.....

Kwa ontwormen hoef ik me niet druk te maken, hij wordt daar standaard met de rest mee ontwormt. Eigenlijk is dat echt ideaal, ik hoef alleen 1x per jaar de enting extra te betalen, de rest zit inbegrepen in de prijs.

Ik ben zelf erg blij met mn hengstje, wilde ook graag een hengst..... Gewoon omdat ik er ondertussen achter ben gekomen dat ik echt geen merrie-mens ben! Heb dan wel geen merrie meer op stal staan dus fokken zit er voorlopig niet in maar wie weet koop ik over een jaartje of 3/4 gewoon weer een merrie om mee te fokken.

Dazzle blijft zolang hij braaf is en uiteraard zijn karakter goed blijft (waar ik geen problemen in zie aangezien hij echt nog geen hengstenstreken heeft) gewoon hengst.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:48

Zo zie je maar weer dat iedereen een klik heeft met een geslacht..
Ik wil alleen maar merrie's, dat trekt mij meer..

Guusje was gisteren stout,, ik ben normaal heel erg van het liefelijke maar gisteren heb ik haar toch echt laten weten dat ik er ook nog was.. Ik ben wis het halster om aan het doen en madam, die wil langs me door, door de deur die maar op een kiertje staat, ik werd zowat geplet.. vervolgens ik wis eruit..
Guusje was weer te vlug dus die wil ik terug in de stal zetten, wil ze er gewoon echt niet meer erin he..
Maar ik heb door geoefend tot ze er normaal weer in liep..
Echt waar, die heeft zo al een uitgesproken eigen mening :+
Mama heeft besloten zich er niet meer mee te bemoeien die laat echt alles toe op het moment,
wordt dus tijd dat ze wat respect bij gebracht gaat krijgen..
Wrekke doos dat het is :P
Ach ja vanaf donderdag zal ze wel wat harde lessen moeten leren..

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:16

Mijn knapperd vandaag:
Afbeelding
Hoezo ze wordt groot:
Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:32

Oh, Wis wat een plaatje!!!!

Proest ik ben ook ruinen/hengsten mens, maar op de een of andere manier eindig ik af en toe met een merrie..
Erger nog, mijn paard moest groot zijn, geen merrie en niet lichtgekleurd.... Wat krijg ik... een fjordenmerrie :+
Maar wel een wereld beest!

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 00:22

Guusje is mooi!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 01:59

Sjolvir schreef:
Oh, Wis wat een plaatje!!!!

Proest ik ben ook ruinen/hengsten mens, maar op de een of andere manier eindig ik af en toe met een merrie..
Erger nog, mijn paard moest groot zijn, geen merrie en niet lichtgekleurd.... Wat krijg ik... een fjordenmerrie :+
Maar wel een wereld beest!

Ik ben ook geen merriemens en toch 4merries en maar 1 hengst.
Veulens doen het goed. Merries staan nog steeds op het land, kniehoog gras. Dikke klus voor ze om dat op lengte te krijgen.
Morgen nog een dagje aan het werk en daarna 4daagjes Portugal, weekend daarna osteo opleidingsweekend en de woensdag gelijk daarop 4 dagen london met 2 dagen congres. Helemaal zin in deze maand.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:03

Ben een merrie mens :D
Ik wilde graag een donkerbruine merrie, weinig wit en een apart karakter..
En van veulen wilde ik er graag een merrie, kolletje en sneb 2 witte voetjes achter en het liefst (donker)bruin.. Nou.. toch beide goed gelukt hea :D

Gister Mel weer heerlijk gereden.. Gewoon zoals ze altijd was, lekker ontspannen. Niet willen rennen, hangen of andere grappen!
Galop aanspringen mooi naar voren, zonder dat ze een aanloop nam of weg rende.. Wilde zelfs hals laten zakken in de galop, nou voor mel is dat echt een punt van ontspanning!

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:53

@Wis: plaatje hoor!!!! en wat GROOOOTTTT...!!!!!!

Ik ben echt een hengsten/ruinen mens... dus de vraag is wat ik nu met 2 merries moet :P.....
tsja soms loopt het anders dan gepland... hihi

@Aniek: klinkt super zeg!!! fijn dat mel het weer zo goed doet!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:28

Ik ben een merrie mens en heb ook twee merries :D twee dezelfde merries haha peep en kyr zijn 2 druppels water alleen wordt kyr denk wat breder. Wou een merrie uit peep met een bles en die kreeg ik ook.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 21:59

Heel klein beetje Hepsi nieuws.. ze is nog zoals ze is... Zo heerlijk dat ik af en toe berichtje krijg op ander forum over die kleine smurf.

Hepsi als oppepper.
Hoi @@@@@@@
Hepsi staat sinds vorige week in een andere wei, heel veel lekkere grasjes. Ze zien er alle 4 super uit, Hjala trekt ook al erg bij.
We hebben op het @@@@@@ een @@@@@@@@ meisje, ze komt 's morgens vaak verdrietig op het werk. Vaak wil ze dan met mij wandelen om te praten en tot rust te komen. Zo ook vorige week vrijdag. Ik meteen met haar wandelen, zegt ze: ik wil graag met Hepsi knuffelen. Dus wij naar de veulens gelopen en Hepsi het oude wijf komt meteen. Haar verdrietige bui was ineens over. Waar veulens toch niet goed voor zijn
Hepsi is erg leuk, krijg je een leuk paardje aan, maar wel eentje met pit denk ik, haha.
Als @@@@@ en jij weer naar @@@@@@ gaan zijn jullie ook welkom om hier eens te kijken hoor, als je dat leuk vindt tenminste Heb het er almet @@@@@@ over gehad.
Groetjes @@@@@

Tja een dag niet gehepsineusd... is een dag niet geleefd, ik mis het hepsineuzen ook... |(

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:49

Ah Hepsie de oppepper, wat leuk! Hier zijn ze allemaal oppepper. :) Veulies hier zijn ook zo lief. knuffeltje klaar :)
Hier veulentjes overlaten aan verzorger 4 dagen, mijn koffer staat gepakt. Warme(re) weer ik kom eraan! :D

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 07:31

Zitake, heel veel plezier!!!

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 08:38

Leuk de Hepsi.. Waar ze allemaal wel niet goed voor zijn..
Hier moest mijn hulpje gisteren afscheid nemen van guusje want die gaat naar de opfok..

Zitake heel veel plezier..

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 08:40

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 08:56

Zo heb weer eventjes bijgelezen.. Zag een Kyra die lekker in de opfok staat.. Wat is ze groot geworden zeg..

Een mooi zwart welsh veulentje als opfok maatje..

Mooie Ti foto's die lekker ligt te luieren.. En natuurlijk Knappe whisje...

Met Gerano gaat het naar horen en naar foto's gezien te hebben heel erg goed en hij begint al echt een naarling te worden :P momenteel staan er 6 veulens bij mij en die doen het ook allemaal erg goed(new foresters en een wildkleur merrie zonder papier).