[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YSR1971

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:37

"Even" bijgelezen na dag onderlinge wedstrijd gisteren, jemig wat typen jullie veel. Wat een prachtige foto's van Mira, Daisy en Adana! Die van Adana waar ze om het hoekje kijkt is echt heel schattig! Ze is mooier dan het Totilasveulen, vind ik!
Ik moet ook nodig nieuwe foto's maken van haarbal Kiki...

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:44

Leuke foto's van Adana, vind het echt een leuk ding.

En hele leuke fotos van dais, haah manegeteken :P

En van nog een paard buikfoto's , lekker buikje al.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:01

Hee allemaal :D Kwal dag 210 vandaag :j Neuh, Kwal is wel een kreng normaal, maar dit is niet normaal meer! :oo

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:06

Net even gekeken, maar de merries schieten mooi op:

Chicka 240 dagen
Stip 230 dagen
Balia 220 dagen
Pompom 190 dagen

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:16

Bridie zit vandaag op dag 261. Ze begint nu wel erg zwaar te worden. Ze staat nu wel weer toe dat ik aan haar spenen zit, dus dat gaat wel weer goed ;-).

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:33

Schiet al mooi op met alle merries :j

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:35

Kan niet wachten op alle lieve kleine veulie's :D

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 14:52

_Fer_ schreef:
@Cynthia: die cremello waardoor die gedekt is heet ricardo, volgens mij staat hij ook op marktplaats, zal zo ff kijken... en haar pony is een tint lichter dan bo zeg maar... dus als je nu mama en kind naast elkaar ziet schelen ze helemaal niet veel van kleur behalve dat die kleine lichtere manen heeft

edit: http://www.2dehands.be/paardensport/paa ... 97787.html

pony staat nu trouwens in de opfok maar als hij weer thuis is of ze gaat er weer heen zal ik wel ff om fotows vragen..

Als de vader cremello is en moet het veulen palomino zijn als de moeder vos is. Maar goud palomino kunnen zeer donker in kleur geboren worden, zelfs met rossig vos-achtig gekleurde manen en staart. Deze 'donker' veulens wordt meestal de mooiste goud palomino van kleur.
Is het veulen van Ricardo V.H Houbenhof effen of is het bont? Want Ricardo is een bonte cremello.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 14:58

Iorrr schreef:
Eind maart is echt de beste tijd IMO. Een vroeg veulen, maar niet te vroeg. In principe kunnen ze direct de wei in! Wij gaan met onze merrie die nu niet drachtig is, maar komend jaar wel gedekt word ook vroeg beginnen. BIj de beide anderen beginnen we denk ik (als alles goed is gegaan) in de veulenhengstigheid.

Dan verschillen we van mening, ik vind dat echt nog veels te vroeg. Veulens kunnen niet 's nachts buiten blijven, en je moet blijven oppassen dat ze niet te lang op de koude grond liggen. Eind maart kan het ook nog sneeuwen en kan er nog volop nachtvorst zijn.
Ook is het gras nog niet van goede kwaliteit voor de melkafgifte van de merrie.
Ik prefereer mei, wanneer de ijsheiligen zijn geweest ben je af van de nachtvorst, grondtemperatuur is overdag ook een stuk hoger, het is minder vochtig, het gras groeit weer en is daarom van goede kwaliteit voor de merrie.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 14:59

pffff wat gaan jullie toch snel!
t gaat nu idd wel goed snel! nog ong 78 dagen wachten op baby toot :D nu begint het toch wel echt te kriebelen haha

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 15:03

Neonlight schreef:
Dan verschillen we van mening, ik vind dat echt nog veels te vroeg. Veulens kunnen niet 's nachts buiten blijven, en je moet blijven oppassen dat ze niet te lang op de koude grond liggen. Eind maart kan het ook nog sneeuwen en kan er nog volop nachtvorst zijn.
Ik prefereer mei, wanneer de ijsheiligen zijn geweest ben je af van de nachtvorst, grondtemperatuur is overdag ook een stuk hoger, het is minder vochtig, het gras groeit weer en is daarom van goede kwaliteit voor de merrie.

Volledig akkoord!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 15:10

Neonlight schreef:
Iorrr schreef:
Eind maart is echt de beste tijd IMO. Een vroeg veulen, maar niet te vroeg. In principe kunnen ze direct de wei in! Wij gaan met onze merrie die nu niet drachtig is, maar komend jaar wel gedekt word ook vroeg beginnen. BIj de beide anderen beginnen we denk ik (als alles goed is gegaan) in de veulenhengstigheid.

Bij ons hebben de merries nooit goede/veel gras. Ze leven van het bijvoeren. Ze gaan in de winter ook de wei op dus voordat de wei weer mooi is, is het al juli ofzo. 's Nachts gaan de veulens hier nooit naar buiten. Dus dat zijn al hele belangrijke verschillen. Daarbij is het voor de verkoop gewoon gunstiger als ze 'vroeg' zijn. Maar ik snap jouw redenen/overwegingen ook heel goed.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 15:17

Neon, ik ben het compleet met je eens! Hier ook een eind mei veulie :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 15:18

Die van mij komt de 2e helft van mij. Vind ik ook een stuk prettiger.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 15:19

Hier een april veulentje, vind ik een mooie tijd dan kunnen ze meestal weer naar buiten de wei op. Meestal brengen wij de merrie's zo half/eind april weg.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 15:31

Tja hier komen ze ook tussen 30 april en 18 juni, maar als het aan mij lag was dit toch bij allen een maand eerder geweest...

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:01

Ik ben het ook met neon eens....

Chennai is van begin april en kon toen ze geboren was niet meteen naar buiten omdat het weer dat niet toeliet. Rambaldi (2008) is van 15 mei en die kon meteen naar buiten.

Chennai's veulen word eind april/begin mei verwacht...

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:25

hier ook balen dat ze nog niet naar buiten kunnen
de grond is te nat zit niks van voedingstoffen in voor de merrie en geen plekje voor het
veulen waar ze droog kunnen liggen
en maar te zwijgen als er vorst in de grond zit ik vind het gewoon sneu
voor Adana dat ze niet hele dagen buiten kunnen staan in een lekker zonnetje

maar aan de andere kant wel een voordeel dat Adana in Juni afgespeend kan worden en ik dan ook weer verder kan met de merrie

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:47

Hier vandaag op dag 260... begint echt al op te schieten nu zeg!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:19

Fijn dat je weer voor hebt, Horsii! Ik ben tevreden over Cavalor Probreed.
Ik ga ook met Neon eens. Ik verwacht een eind april veulen. Half april vind ik ideaal. Dan is het een week of 2 wanneer ze 1 mei het land op gaan. Maar mijn veulentje kan nog steeds half april komen (ook half mei overigens ;) )

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:58

Kitzbi vandaag op 235 dagen..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog steeds een heel mooi buikje <3

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 18:56

Kan Kitzbi niet een keer met Chennai gaan kletsen? Jee, wat is ze mooi bescheiden zeg!

Hier ondertussen al wel wat reacties gekregen over Chennai alleen willen ze haar dan op hun eigen stal hebben staan en daar begin ik niet aan, al helemaal niet nu ze dragend is want ik wil dit veulen zelf opvoeden en ook meteen Chennai in de gaten kunnen houden en dat gaat gewoon niet als ze ergens anders heen verhuisd....

Zal straks maar weer eens naar mn dikkie gaan kijken alleen moet ik eerst nog even eten koken en ik heb nog geen honger....

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 19:10

Jeetje, waar heeft Kitzbi haar veulen verstopt? Heeft ze een draagmoeder gebruikt ofzo? :+

Groot gelijk, CubaLibre, jouw paard, jouw veulen, ze moet gewoon lekker in de buurt blijven!

Ik heb ook geen honger, denk dat ik vandaag maar appelmoes eet ofzo :)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 19:10

CubaLibre schreef:
Ik ben het ook met neon eens....

Chennai is van begin april en kon toen ze geboren was niet meteen naar buiten omdat het weer dat niet toeliet. Rambaldi (2008) is van 15 mei en die kon meteen naar buiten.

Chennai's veulen word eind april/begin mei verwacht...

Volgens mij vergis je je. Ze is op dezelfde dag geboren als Binti, en ik heb direct wekenlang met +20 graden in het weiland bij ze gelegen...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 19:21

ik ben het ook met Neon eens,ik vind eind april/begin mei de perfecte tijd voor een veulen.
Ravina is op 29 april uitgerekend,maar dat kan natuurlijk prima iets eerder of later worden,beiden goed