Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Fer_ schreef:@Cynthia: die cremello waardoor die gedekt is heet ricardo, volgens mij staat hij ook op marktplaats, zal zo ff kijken... en haar pony is een tint lichter dan bo zeg maar... dus als je nu mama en kind naast elkaar ziet schelen ze helemaal niet veel van kleur behalve dat die kleine lichtere manen heeft
edit: http://www.2dehands.be/paardensport/paa ... 97787.html
pony staat nu trouwens in de opfok maar als hij weer thuis is of ze gaat er weer heen zal ik wel ff om fotows vragen..
Iorrr schreef:Eind maart is echt de beste tijd IMO. Een vroeg veulen, maar niet te vroeg. In principe kunnen ze direct de wei in! Wij gaan met onze merrie die nu niet drachtig is, maar komend jaar wel gedekt word ook vroeg beginnen. BIj de beide anderen beginnen we denk ik (als alles goed is gegaan) in de veulenhengstigheid.
Neonlight schreef:Dan verschillen we van mening, ik vind dat echt nog veels te vroeg. Veulens kunnen niet 's nachts buiten blijven, en je moet blijven oppassen dat ze niet te lang op de koude grond liggen. Eind maart kan het ook nog sneeuwen en kan er nog volop nachtvorst zijn.
Ook is het gras nog niet van goede kwaliteit voor de melkafgifte van de merrie.
Ik prefereer mei, wanneer de ijsheiligen zijn geweest ben je af van de nachtvorst, grondtemperatuur is overdag ook een stuk hoger, het is minder vochtig, het gras groeit weer en is daarom van goede kwaliteit voor de merrie.
Neonlight schreef:Iorrr schreef:Eind maart is echt de beste tijd IMO. Een vroeg veulen, maar niet te vroeg. In principe kunnen ze direct de wei in! Wij gaan met onze merrie die nu niet drachtig is, maar komend jaar wel gedekt word ook vroeg beginnen. BIj de beide anderen beginnen we denk ik (als alles goed is gegaan) in de veulenhengstigheid.
Dan verschillen we van mening, ik vind dat echt nog veels te vroeg. Veulens kunnen niet 's nachts buiten blijven, en je moet blijven oppassen dat ze niet te lang op de koude grond liggen. Eind maart kan het ook nog sneeuwen en kan er nog volop nachtvorst zijn.
Ook is het gras nog niet van goede kwaliteit voor de melkafgifte van de merrie.
Ik prefereer mei, wanneer de ijsheiligen zijn geweest ben je af van de nachtvorst, grondtemperatuur is overdag ook een stuk hoger, het is minder vochtig, het gras groeit weer en is daarom van goede kwaliteit voor de merrie.
CubaLibre schreef:Ik ben het ook met neon eens....
Chennai is van begin april en kon toen ze geboren was niet meteen naar buiten omdat het weer dat niet toeliet. Rambaldi (2008) is van 15 mei en die kon meteen naar buiten.
Chennai's veulen word eind april/begin mei verwacht...