[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Talida

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:46

Ik ga ook maar beginnen met smeren vanavond dan...

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:47

Gaat ook eens toveren en kijken wat ik eraan kan doen, ofterwijl dat het minder word.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:52

Nou me hertje is er niet meer..
Ze is vredig heen gegaan tussen de paarden..deze hebben ook afscheid genomen..was wel heel erg mooi om te zien..
Likken, aanstoten met lip zo van hé..maar toen ze eenmaal doorhadden dat ze dood was liepen ze weg..afscheid genomen..
Alleen rubens durfde niet..het was zijn vriendinnetje en hij was super bang om daarheen te lopen..het andere hertje had denk ik al afscheid genomen die wilde niet meer komen..
Maar jeetje wat zijn die beesten nog sterk!
Jas kapot 2 blauwe knieën want ze werkte me gewoon tegen de grond hoor..
Wegen toch nog kilo of 60 â 70 ze was goed doorvoed ;) zei da!

Nou t is k*t maar beter..

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:54

Vervelend zeg, wel mooi inderdaad om te zien hoe dieren dan toch met elkaar omgaan.
Voor het hertje maar beter..... :(:)

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:55

hiboune sterkte.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:57

Sterkte hiboune :(:)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:57

He bah Hiboune. Sterkte!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:59

Hiboune: wat lief dat de paarden ook zo afscheid nemen van zo'n "ander" dier.
Afgelopen zomer zat er bij ons een jong hertje in het draad vast...........nou, zo klein als dat ie was maar wat een kracht!!

Sterkte

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:02

:oo AD: 50 euro meer??? Voor een veulentje dat melk drinkt en over een tijdje wat grasjes meepikt?? Dat vind ik de reinste misbruik van de situatie! Is dat de stal v.P. in K. (zal geen namen noemen) waar je het over had om heen te verhuizen? B.E.L.A.C.H.E.L.I.J.K.!

Maseike: ik zou met je stalbaas gaan praten, want 40 euro is 3 a 4 zakken veulenbrok in de maand als ik het goed heb! De eerste 2 maanden eet hij waarschijnlijk nog niets meer dan melk en grasjes en daarna is het nog maar langzaam opbouwen met veulenbrok. Mijn eerste veulen heeft gedurende zijn hele zoogtijd gedaan met 1 zak veulenbrok, want die stapte zelf over naar de merriebrok van mams. Moest ik uiteindelijk de veulenbrok nog door de merriebrok mixen om het uberhaupt nog op te kunnen maken.

Tot nu toe heb ik nergens meer hoeven te betalen voor een veulenplek.

Inge: in principe kan een veulen rond die tijd makkelijk buiten geboren worden. Ik ben ook voorstander van buitenbevallingen en zijn eind mei en begin juni geboren. Beide dagen was het echt niet warm!

Hiboune: wat naar nou.... :(:) , 15 is wel een mooie leeftijd!

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:05

Sterkte Hiboune,

Gister niet meegelezen hier,zal straks even bijlezen.
We hebben gister een 8wken oude stafford rednose pup gekocht!
Zo'n leuk dier,dus daar de hele dag mee in de weer geweest!

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:05

Sterkte Hiboune

Gem, laat jij je veulens dan ook gelijk 's nachts buiten staan? Helemaal niet op stal?

Wat voor veulenbrok voeren jullie overigen? Hier zit de Pavo dealer 100 m. verderop dus denk dat het Pavo wordt.
Maar PAvo heeft de supply en de brok. Is de supply alleen niet voldoende voor een veulen dat voldoende gras tot zijn beschikking heeft?

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:10

Sterkte Hiboune, hier bij de paarden lopen ook altijd herten (eten nu mee van het kuil) en is altijd een geweldig gezicht voor als ze puppy's hebben, dan weet je weer waarom het hier toch wel leuk is om te wonen.

Paulien zet nog niet echt door met uier, de rechterkant wel, maar dat is alleen maar zucht. Vorig jaar had ze al behoorlijk uier hangen rond deze tijd.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:11

@ gem buiten de veulen brok zit bij de 40 euro extra hooi en stro ook vanwege dat mijn stal meer schoon word gemaakt natuurlijk.
En waarneer het in gaat is nog ff de vraag en zit natuurlijk ook meer arbeid in he voor hun.
En mijn paard wordt met veulen elke dag buiten gezet en binnen gehaald dus ik mag niet mopperen eigelijk dan.
Er word nu ook een grotere stal gebouwd voor haar aangezien haar andere stal van vorig jaar nu voor andere doel einde word gebruikt.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:11

Sterkte Hiboune.

Ik ben zo blij dat mijn merries niet beginnen te schuren als ze drachtig zijn. Vooral Aziza heeft zo'n prachtige volle staart.
Hier hoeven we ook niet extra te betalen voor het veulen, pas wanneer het afgespeend is, maar dat is logisch dan krijgt het ook een eigen stal. We betalen hier ook zeer weinig, maar daar zit dan ook niets bij, alleen een stal en weiland, plaats voor de trailer (binnen) en bergruimte voor hooi en stro.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:12

Dank jullie..
Wist niet dat ze zo sterk waren
Ïk ben geen kleine meid en da is gelukkig ook een stevige vrouw maar we hadden moeite..ze zei al ben blij dat jij erbij was 15 is hoog bejaard bij ze!
Ze had ook geen tanden meer boven onder nog een beetje..
Staar ook nog..
Ben nu wel benieuwd hoe die andere zich houdt.
Baloo want tja ze stonden 15 jaar samen..

Morgen wordt ze opgehaald..hopelijk als ik aan t werk ben!bah..

Superhafjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:16

Sterkte hiboune...voor t hertje beter, maar t blijft moeilijk..!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:24

Sterkte Hiboune!

Ik heb gelukkig mazzel met m'n paarden aan huis, heb verder op nog een groot grasland maar ook daar betalen we zeer weinig voor int jaar..

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:28

Ik ben ook blij dat we nu een eigen stukkie land hebben met
stallen en weiland en zo, kan het nu zo duur maken als ik zelf wil :)

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:32

Precies! Wij zouden het geld dat we nu uitgeven aan voer ook kunnen halveren maar op deze muesli doen ze het goed en ze hebben geweldige kwaliteit hooi, beter kan gewoon niet

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:33

Op mijn manege is het 345,- (heb een box van 3x4), daarop krijg ik nog wel iets korting omdat ik daar werk, maar das maar 100,-.
Dus mijn pony's D'tje en A'tje staan samen in één box. Vandaar dat ik, als ze straks uit elkaar moeten, geen 2e box kan huren voor mams en baby alleen. Ik heb wel de beschikking over een binnenbak, maar daar worden ook volop lessen in gereden! Grote buitenbak, paddocks en 's zomers enkele dagen per week weidegang overdag (moet je ook iets voor bijbetalen). Verder een stapmolen (gratis) en solarium (met muntjes). Mijn trailer staat wel gratis. Er wordt voor me uitgemest 2x per week en dagelijk schoon stro. 3x pd kuil/hooi en 3x pd krachtvoer.
Vind t ook wel duur maar das inderdaad de randstad...
Ooit gaan we op de veluwe wonen denk ik...

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:33

Hiboune Sterkte met het verlies van je hertje...

Mijn shetje Bonnie schuurt heel erg momenteel :( , bijna haar hele kont is kaal maar gelukkig laat ze de staart met rust die schuurt ze niet. :o
Afbeelding

Extra betalen voor je veulen het ligt er natuurlijk aan wat je er voor terug krijgt. Ik bedoel als het paard met veulen dan ook gewoon binnen en buiten gezet wordt vind ik het eerlijk gezegt toch wel redelijk een paard met veulen vraagt toch even iets meer aandacht en eventueel manschap dan een paard alleen. Krijg je er bijna niets voor terug of moet je alsnog alles zelf kopen en doen tja, dan is het wel oneerlijk.
En als je het zelf niet erg vind is het natuurlijk ook goed.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:35

@ Pauk ik kom Mon wel bij jou brengen is toch net om de hoek :)
@ Mabon Jeeh dat ziet er niet uit zeg arm beest.
Laatst bijgewerkt door Maseike op 18-01-10 14:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:38

inge176 schreef:
Gem, laat jij je veulens dan ook gelijk 's nachts buiten staan? Helemaal niet op stal?

nee, mijn eerste veulen heeft 2 keer een nacht op stal gestaan omdat er in juni 2008 een paar dagen een zomerstorm was en we bang waren voor omvallende bomen, maar het tweede veulen heeft pas een box van binnen gezien, vlak voordat ze werd afgespeend.
Ik had wel een kleine schapen-schuilstal, waar veulie makkelijk in kon liggen (en dat deed ze ook vaak), maar waar moeder maar voor de helft in kon staan. Ik gaf daar het hooi, zodat het droog bleef bij regen.
n.b.: ik heb een NF - merrie.... die moeten echt wel tegen een stootje kunnen.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:50

wildgirl: sterkte met je merrie, je was er al bang voor en idd was het een tweeling. Gaat het goed met je merrie?

hiboune: sterkte met je hertje.

kitzbi: sterkte bij de crematie van je tante.
Kitzbi ziet er goed uit!

Ik heb de pony's ook bij huis staan, ik heb 4 stallen 3 voor de pony's en 1 als voorraad stal en bijna 1 hectare weiland.
Nu is een gedeelte van de wei wel wat modderig, dat zullen jullie ook zien op de hier onder staande foto's van vandaag.
Ze kunnen wel op het gras staan maar het was hooi tijd en ze wilden niet met mee lopen naar het gras voor de foto's _-:(

Nou hier zijn ze dan!

Creamer, vandaag 240 dagen drachtig:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Larouscha, vandaag 220 dagen drachtig:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sjanty, 212 dagen drachtig:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:53

Jenny als ik zo de foto's van jouw merries zie dan begin
ik echt te twijfelen of Jus niet drachtig van een tweeling is :=

Zo op de foto zijn ze nog zo mooi slank :)