[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 13:46

Kabayo schreef:
Gefeliciteerd met de twee nieuwe veulens !

Lijst veilige merries
Kleine pony's 300 dagen, grote pony's & paarden 320 dagen
Imani_abby - Ollie - 312
Plop1997 - Nirvana - 314
Ennasil92 - Femme - 318
Jolandje - Eowyn - 320
Evelien_MG - On Top - 323
Kayley95 - Boston - 329
YvonneV - Giggles - 330
Moner - Libby - 332
Stal_HD - Gaya - 333
Nieky1993 - Ashley - 333
Veronique56 - Chacha - 335
Astrea - Mirabeau - 336
Shadow33 - Voraya - 339
Us2001 - Gemma - 341
Tammiebels - Deja Vu - 346
Corinadrenth - Oya - 346
Ciara_Lady - Nylke E.M - 347
Shadow33 - Her Highness - 347
Kiki1976 - Bo - 347
Dddara - Don Dara - 357
Imani_abby - Toffee - 382
Marjoleine89 - Zsa Zsa - 384

Pleun misschien vergeten?
Ik had afgelopen weekend een PB gestuurd.

Ennasil92

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 14:08

Pfff wat een regen weer hè, kan het niet een keer droog worden zodat mijn pony's buiten kunnen bevallen...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 14:13

Stress kan wel degelijk zorgen voor geen goeie innesteling. Nu op 9 maanden zal stress wel geen boosdoener meer zijn maar ik vermoed dat ze het door de laatste scan kwijt zal zijn. Als da al niet bekwaam is om veulen van 9 maand in een buik te voelen dan zal de scan ook niet zo fijn zijn geweest. Scannen is ook niet zonder risico en al zeker niet ter plaatse. Ouder apparatuur is ook vaak niet goed geijkt of oudere stopcontacten wat soms geeft dat er lichte stroom op zit.

Gitte_Tosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 14:29

Ik kom heel even van onder mijn mee lees steen :o maar stress is in ieder geval een heeeeeele grote boosdoener. Wij hebben onze merrie vorig jaar 5x laten dekken met telkens een week verblijf op hengsten stal (daar scannen, hengstig spuiten, insemineren, scannen op ovulatie etc) en telkens niet drachtig. Daarna 1x gewoon thuis gehouden en bij locale DA laten scannen en op de juiste moment naar de hengst gereden. Ter plaatse op de trailer geinsemineerd en terug naar huis en direct raak. Hier dus geen stress van de scans maar wel telkens van een week van huis weg zijn en de vriendjes te missen. Is op zich ook niet anders dan bij mensen hé ;)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 14:29

cp112 schreef:
Ying en Yang <3

[ [url=m/jDL7Zo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/K6ggp7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een geniaal duo! <3

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 14:42

Hier nog 12 dagen voor veilig.
Uier begint voorzichtig te komen.
Met al deze regen ben ik eigenlijk wel blij dat veulen er nog niet is. Heb echt nog niet eerder meegemaakt dat ze zo laat in het jaar nog niet 24/7 buiten staan.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 14:55

Gitte_Tosje schreef:
Ik kom heel even van onder mijn mee lees steen :o maar stress is in ieder geval een heeeeeele grote boosdoener. Wij hebben onze merrie vorig jaar 5x laten dekken met telkens een week verblijf op hengsten stal (daar scannen, hengstig spuiten, insemineren, scannen op ovulatie etc) en telkens niet drachtig. Daarna 1x gewoon thuis gehouden en bij locale DA laten scannen en op de juiste moment naar de hengst gereden. Ter plaatse op de trailer geinsemineerd en terug naar huis en direct raak. Hier dus geen stress van de scans maar wel telkens van een week van huis weg zijn en de vriendjes te missen. Is op zich ook niet anders dan bij mensen hé ;)

En gewisseld van hengst of alle pogingen dezelfde hengst?

Gitte_Tosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 15:06

Kaja schreef:
Gitte_Tosje schreef:

En gewisseld van hengst of alle pogingen dezelfde hengst?

In de loop van de mislukte 5 pogingen ook 1 met een andere hengst ja :j

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 15:07

nou wat een weer he, heb er eens wat mooie dagen tussen, zou je toch willen dat het zo zou blijven! Maar helaas weer regen....

LauraEH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 15:25

Hier helaas ook nog niet op de wei.. Zie wel dat Hayley haar achterbenen dikker worden omdat ze weinig beweegt. In de paddock staat ze vooral stil. Dan maar een paar keer wandelen naast paddock. Hoop wel dat het veulen pas komt als het weer wat beter is :o Kunnen ze gelijk de wei in.

Wat een knapperds CP! <3

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 15:32

Hier ook al de hele dag regen en dat vind ik dan weer sneu voor de veulens. Een keer een buitje kan geen kwaad maar een hele dag nonstop regen vind ik echt sneu. Die van mij is dus nog niet buiten geweest vandaag. Al beginnen we licht aan het eind te zien want het is toch al geminderd en het lijkt erop dat het begint op te klaren. Dus met wat geluk kunnen ze met een uurtje naar buiten om nog even de energie eruit te lopen en te springen. Ondertussen maak ik hun stal schoon.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 16:01

tammiebels schreef:
Net voor 0.00 geboren, Vos hengst. Alles lijkt goed, heeft gedronken, nageboorte is er af. Vind alleen de merrie nog onrustig, zeg maar naweeën idee

Nog een foto voor bij het geboorte bericht...(12 uurtjes oud)

Meet Tsunoda, hengst v. My blue hors Santiano x Jazz

Afbeelding

Allemaal bedankt voor de felicitaties <3

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 16:06

Tammiebels mooi veulen!

Daphara sorry, zag er overheen. Je staat erbij

Hier lopen ze toch al 2 maanden in de weide. (April en mei. In maart begonnen we met opbouwen)
Vandaag tot half 3 in de weide want het begon aardig door te regenen. Is het land dan echt overal zo erg nat dat ze nog niet in het gras kunnen?

Ik zit voornamelijk onder de meeleessteen. Maar Yke gaat goed. Hij is ook al aangemeld voor de keuring in juli
Hoe ik ze gister ophaalde :+
Afbeelding
Afbeelding
Eerste trailer rit heeft ie al gehad. We moesten scannen op de kliniek (nu weer 18 dagen wachten en duimen dat Zilver dragend is)
Afbeelding
Afbeelding
Verder is het echt een heel lief en dapper veulen
Afbeelding
Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 16:31

Kabayo: Zilver is toch ook wel een super braaf paard hè! Duimen dat ze dit jaar wel drachtig wordt van Perry!

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 16:41

Hier de paarden ook al weer 2 dagen van het land af. Bij de mannen is het nog wel iets te doen. Bij de merries staat meer dan de helft van het land letterlijk onder water.
Hier dan ook nog eens veen/klei grond. Werkt ook niet mee helaas.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 16:44

Gefeliciteerd met alle nieuwe veulentjes weer! Zo leuk al die foto’s <3

Zag op het lijstje dat sommige mensen echt al lang moeten wachten… hopelijk komen de kleintjes snel ter wereld :)

Hier nog iets minder dan een maand tot Idaza veilig is, zag gisteravond dat ze heel langzaam aan haar uier is begonnen. Ze gaat meestal rond de 330 dagen, ben benieuwd of ze dat dit jaar weer zal doen.
Afbeelding

Us2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 17:16

Afbeelding
Deze is een torentje aan het bouwen :D

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 17:30

druipsteen

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 17:38

Fiore en Finesse hebben vandaag ook alleen even in de longeerbak de energie eruit gebokt. Vanavond nog een keertje. Morgen denk ik ook nog niet op de wei. Hopelijk donderdag of vrijdag weer.
Op Hemelvaartsdag gaan ze naar de zomerwei en dus geen stal meer.
Afbeelding

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 18:02

Hier staan Yarno, zibo, blossom en april 24/7 buiten met schuilstal. Ze vinden er niks aan :+ De rest gaat de binnenbak in afwisselend in groepjes.

Myrthe Hier ook al dekkende drachtige merries gehad en daar kwamen idd allemaal hengstveulens uit.

Daphara In principe is je merrie veilig dus zou mij niet teveel zorgen maken erover. Ashley is vandaag 333 dagen drachtig.

Kayley95 er zou toch haast een veulen bij jou moeten komen vandaag/vannacht. Wel handig van dat alarm idd.

Tammiebels Wat een knapperd <3 en groot al zeg.

Kabayo handig ze zo uit het land halen haha. Yke groeit goed zo te zien *D

Libera daar zit idd een beetje beweging in zo te zien.

Us2001 Ze maakt er kunst van :D

Cynthia82 Wat een wijs hoofdje zit ze al op <3

Ashley moet hier vooral nog de spenen vullen en wat naar buiten gaan, de rest is dr uier vol eigenlijk.
Afbeelding

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 18:07

tammiebels Mooi chique veulen

Kabayo Hier staan ze vanaf 1 april op de wei (nu nog steeds) Ik ben ook heel benieuwd naar jou kleine Perry voor volgend jaar.

Us2001 ik ben jaloers!!!!! doe mij ook een stukje van je toren!

Greeneyez
Hoe gaat het bij jou?

Mijn merrie heeft geen zin met dit weer in een veulen.Het lijkt wel of ze alle teken probeert te minimaliseren en ik kan haar geen ongelijk geven. Ik heb me veulen het liefst meteen 24/7 op de wei maar toch minimaal halve dagen maarja met dit weer gaat dat hem natuurlijk niet worden.....

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 18:33

US: nou dat zal nu toch wel snel komen!

Hier staan ze wel op de wei, het regent dan wel, maar geen stortbuien gelukkig. Over 2 weken gaan ze weer naar binnen, dan kunnen we Picture in de gaten houden met de camera. Die begint nu ook al wel meer uier te krijgen. Hopelijk houdt ze het nog even binnen. Ze is nu 296 dagen drachtig.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 19:00

Gitte_Tosje schreef:

Bewijzen kun je dat alleen niet, dat het daardoor toen wel pakte. Wij hebben wel merries die komen hier binnen, insemineren volgende dag, en meteen drachtig. Ook wel merries die soms in 1x drachtig zijn, andere keer doen ze er 5 over. Merrie met koliek in week 1, drachtig. Merrie welke altijd relaxt staat, op 5 maand veulen er uit. Zeg het soms maar...

imani_abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 19:37

Kabayo bij ons staan ze al sinds februari op het weiland, het is enkel achteraan wat natter maar ze hebben anders genoeg plaats. Ze staan hier buiten van 6:30 tot 20 uur. En vanaf de veulens geboren zijn gaan ze terug dag en nacht buiten.

Us dat ziet er veelbelovend uit, succes!!

Toffee haar uier deze avond, ph was ene kant 8 andere kant 7

Afbeelding

Ollie is ook voorzichtig begonnen aan haar uier, wel heeft ze heel erg veel last van vochtophoping aan haar buik.
Uier deze morgen
Afbeelding
Uier nadat ze van de weide kwam
Afbeelding

Afbeelding

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 20:00

Ik zal me tieten ook maar weer is showen :+

Afbeelding
Maar nog steeds geen hars