Uier leek weer minder maar nog wel beetje hars. Moner dat geeft zeker wel hoop. Alleen heeft ze dit zo nooit eerder gedaan. Altijd braaf klein Uiertje en voor de bevalling oplopen naar druppelen en dan wordt het geboren. We kunnen niet meer als afwachten. Ze is nu 291 dagen.
Chadje. Mooie naam bij een mooi meisje. Fijn dat de nageboorte eraf is.
Het lijstje is lang. Wordt tijd voor babyboom
Corinadrenth. Ruben is leuk
Charmfaith. Dat lijkt idd nog nergens op. Wellicht maand verkeerd geschat
Alicelover. Jeetje ze houd het maar spannend. Hopelijk niet zo lang meer
Cp. Ze heeft duidelijk meer uier. Wellicht toch nog voor de vakantie
Fotsy. Hopelijk laat ze niet lang meer op zich wachten
Kathleen_vW
Geplaatst: 14-03-21 22:32
Kanonne, jullie gaan keihard Maar ik heb bijgelezen!
- Knolselder: Wauw, wat een buik! - Rianne1807: Staart optillen doet Eef inderdaad ook, meestal een paar dagen voor de bevalling. Deja daarentegen geeft weer heel weinig aan, zo verschilt het toch per merrie. Maar dat samen met slappe banden is toch wel een teken. Succes! - Jacky84: Dankjewel! Bij jou alles nog rustig, zie ik. Geduld is zo moeilijk! Ik kijk de veulens er ook bijna uit - florie71: Wat een dotje ! Gefeliciteerd! - cp211,Illya66 en Laurentii: Spannend! Succes! - tamaramt: Dankjewel! Fürst is inderdaad een aansprekend dier met echt bizar veel atletisch vermogen. Hij heeft op mij veel indruk gemaakt! En wat betreft dekens, ik heb voor het EERST in mijn leven als paardeneigenaar (lees: dressuurprikker die de paarden in de winter onder minimaal 2 dekens had staan ) de paarden dit jaar GEEN deken op gedaan. Het bevalt de dames prima volgens mij. Teddy beertjes, maar hebben nooit het haar op gehad. - Fotsy: Dat wachten duurt zo lang hé. Prachtig kleurtje heeft jouw paard! - Sanne96 en alicelover: Fijn he, die plat-slapers. Deja belt me ook regelmatig m’n bed uit - Melia: Veel succes! Altijd spannend, het aller eerste zelf gefokte veulen! - DDDara: Fijn dat het binnen staan goed gegaan is. Hopelijk gaat ze wel straks lekker liggen - AfroAnita: Mooie buikfoto’s! Merrie ziet er goed uit! - chadje: Gefeliciteerd !!! Wat een knap kind! Fijn dat de nageboorte eraf is, nu intens gelukkig zijn. Super leuke naam ook! - sannahtris: En nog zo’n knap veulen. Wat een plaatje, zeg! - AM_Horses: Ah nee, hé… Ik zit te duimen voor je. Hoop echt dat het vals alarm is bij Wild Thing. - Dakario: Eefje begint ook vroeg met het uier, maar is vervolgens altijd laat. Komt vast goed! - sblom: Grappige combinatie! Ik vond Five Star ook altijd een sympathieke hengst. Jammer dat hij naar het buitenland vertrokken is. - Muronia: Leuk dat je twee generaties hebt staan. Zie dat jij ook een Florencio hebt - Kabayo: Super spannend! Dat wordt een lange nacht! - CharmFaith: Typisch dat ze weer opdroogt, joh. Wanneer is ze uitgerekend? - corinadrenth: Ruben is leuk!
Zo, volgens mij heb ik nu zo'n beetje iedereen gehad
Ik heb vandaag basecamp opgezet op stal. Morgen ga ik boodschappen doen, de koelkast inruimen en het beddengoed, etc. regelen. Dit wordt de komende tijd mijn mini huis
En ik doe ook mee met de uierfoto's. Eef's uier is aardig vol, miniscuul beetje hars. Haar kennende duurt het nog minimaal een week
Vulina
Geplaatst: 14-03-21 22:39
AMH, ik heb je een pb gestuurd.
Hoe slaap je daar eigenlijk, Jeanine?
Handsome heeft wat hars, maar verder niet. Vorig jaar beviel ze op dag 333, dat is vandaag
Knolselder, die buik hangt gewoon bijna op de grond
Riv jouw merries hebben ook mooie buikjes!
Laurentii spannend...
Nice zo die camper Kathleen!
Kabayo
Geplaatst: 14-03-21 22:57
Wat een gezellige camper zeg Kathleen! Uier lijkt echt al vol zeg!
Vulina vannacht?
Amhorses kleine geruststelling dat het weer iets minder is
Zilver hoeft helemaal geen eten. Heb haar nu al 3x zien plassen en heeft veel kleine poepjes. Betekent dit iets? Ze is heel dromerig en duidelijk last van haar lijf. Haar buik is keihard
Spannend Kabayo, ben benieuwd wanneer het komt! Zijn al wel echt wat verschijnselen
Michelle5418
Geplaatst: 14-03-21 23:13
Aaah kabayo die gaat komen! Zo was mijn merrie ook. Hou der maar in de gaten.
Met de kleine hier gaat her super goed, komt ookal lekker wat buiten. Helaas is het land wel wat nat, maargoed. Blij met het meisje River Nu 5 dagen oud. Vandaag op het land
Kabayo zo spannend ! Dat kan wel eens voor vannacht zijn !
Fotsy
Geplaatst: 14-03-21 23:23
Wat leuk zo in de camper
Zouden de dames wachten op beter weer? Hier waait het nog steeds heel erg.
Succes aan de wakers ik vind dat lijstje veel te lang
Kabayo spannend zeg
Hier alleen slapen eten slapen vreten slapen vreten hahaha staart staat al dagen omhoog. Veulen zie ik soms tot in de vulva schoppen. Amai die kleine gaat echt tekeer.
Knappe meid michelle
Mooie naam chadje
Vulina nog even 330
Kathleen_vW
Geplaatst: 14-03-21 23:31
Michelle5418: wat een heerlijk bekkie
ual_95
Geplaatst: 14-03-21 23:37
Jullie gaan hard! Net even bijgelezen. Lijkt alsof er binnenkort weer een veulenboom komt.
Mizzmontana bedankt voor de foto van het uier. Dan gaat mijn merrie wel echt vooruit.
AM ik duim voor je! Hopelijk blijft het veulen nog even binnen. Mocht het geruststellen: mijn merrie maakte ook 4 weken voor de 320 dagen al flink uier aan met dopjes. Uiteindelijk heeft ze toch nog 330 dagen gedragen.
Chadje gefeliciteerd! Gelukkig is de nageboorte er af gekomen. Op naar heel veel babyspam.
Cp112 ik zou het zeker in de gaten houden. Kan zomaar ineens hard gaan.
Kabayo spannend! Vertoonde ze eerder dezelfde signalen dat je weet? Misschien even temperaturen? Succes met waken!
Laurentii jij ook succes! Ze houden je voor de gek hoor.
Michelle ik herken het hoor! Moet er zelfs nog aan wennen om niet elke avond op de camera te kijken om haar gedrag te signaleren. Of om mijn geluid te checken, haha. Knappe River
Corina wat een lekker ding is Ruben!
Kathleen ideaal zo'n minihuis! Hopelijk laat ze je niet te lang wachten.
Haha Fotsy, zo'n beweeglijk veulen belooft wat
Bij ons gaat het heel goed! Merrie lijkt langzamerhand meer melk te geven. Veulen mest goed! Is wel heel nieuwsgierig en probeert alles te eten. Hooi, luzerne, brokjes... wanneer beginnen jullie met veulenbrokjes?
Nu het wat rustiger is, kan ik haar eindelijk fatsoenlijk voorstellen. Bij deze: 'Dalwhinnie T.' Roepnaam Whinnie
chadje
Geplaatst: 14-03-21 23:39
Michelle wat een heerlijk koppie
Kabayo wat spannend zeg
Kathleen super zo in de camper ben je toch dichtbij
Het lijstje is echt lang, hoop merrie’s die veilig zijn nu het weer nog wat beter worden
Niet bij te houden jullie. Er komen mooie veulen foto’s voorbij en mooie namen. Riva erg mooi.
Ik heb er nu een boven aan de lijst staan Met 345 dgn Diantha die normaal altijd te vroeg is. Ze had vanavond ( moet bijna onder een vergrootglas) een minuscuul glinstering aan 1 speen. Dus toch maar de wekker vannacht want bij haar gaat het dan meestal rap. Maar ja aan de andere kant ze heeft nu al 5 veulens gehad en altijd te vroeg. Dus iets met geen garantie voor de toekomst.
Rossi was vandaag pas voor het eerst buiten, was bang dat hij anders weg zou waaien Dat viel niet tegen! Zo jong, en dan al zo draven Probeer morgen eens te filmen