[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 10:38

Dinsdag is het gesprek,zeer spannend!

Paint_LoverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 10:52

Succes alvast inowa!

Hier ook n verhaar monster, wist niet dat er zo'n pak haar nog vanaf kon komen...

Ik zie Jill haar buik vaak ook links bewegen... heb helemaal geen voorkeur voor geslacht want dit veulen blijft toch de aankomende jaren in mijn bezit, merrie is leuk want kan ik verder mee fokken tzt en hengst zou potentieel dekhengst kunnen worden ;)

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 11:13

Spannend AZ hopelijk duurt het voor je veulen zenuwen niet lang meer.

Succes inowa met je sollicitatie gesprek.

Hier ook meestal een links ligger. Helaas was fien niet helemaal lekker en speelde haar achterbenen weer op. Hopelijk is ze vandaag beter.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:13

spannend AZ!

Ik heb ook een linksligger, hoop dan ook op een merrie.

Inowa succes met solicitatie.

Leuk dat je het sowieso kan aanhouden CL!

Luna loopt heel erg slecht. Verplaats der nu smorgen van de kleine stal naar de kraamstal. Normaal doet ze dit los maar ze wou vandaag niet dus heb even een touwtje rond der hals gedaan. Doe dit normaal nooit maar het zit los en was enkel om aan te moedigen. Ik weet dat het gevaarlijk kan zijn als ze trekken etc maar dat was bij luna totaal niet het geval.

Heb dit doorgestuurd naar de DA en hij is daarna naar hier gekomen. Hebben samen de hoeven gespoeld met koud water met betadinezeep in. Heeft ze weer allemaal nagekeken maar we vinden niets. Raken bij de kliniek niet binnen want ze vinden dit geen noodgeval omdat ze pijnstilling krijgt. Dinsdag avond om half 7 hebben we pas een afspraak...

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:29

Arm meisje. Hopelijk werkt de pijnstillers snel en kunnen ze op de kliniek wat vinden

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:50

Luna2006 schreef:
spannend AZ!

Ik heb ook een linksligger, hoop dan ook op een merrie.

Inowa succes met solicitatie.

Leuk dat je het sowieso kan aanhouden CL!

Luna loopt heel erg slecht. Verplaats der nu smorgen van de kleine stal naar de kraamstal. Normaal doet ze dit los maar ze wou vandaag niet dus heb even een touwtje rond der hals gedaan. Doe dit normaal nooit maar het zit los en was enkel om aan te moedigen. Ik weet dat het gevaarlijk kan zijn als ze trekken etc maar dat was bij luna totaal niet het geval.

Heb dit doorgestuurd naar de DA en hij is daarna naar hier gekomen. Hebben samen de hoeven gespoeld met koud water met betadinezeep in. Heeft ze weer allemaal nagekeken maar we vinden niets. Raken bij de kliniek niet binnen want ze vinden dit geen noodgeval omdat ze pijnstilling krijgt. Dinsdag avond om half 7 hebben we pas een afspraak...
[ Video ]

Phoe lijkt wel spierbevangen

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:51

Ach, wat sneu voor Luna. Ze heeft echt heel veel pijn zo te zien, en dat terwijl ze onder de pijnstillers staat. Ik snap wel dat een kliniek je misschien niet direct laat komen, maar morgenochtend zou ik toch niet meer als normaal vinden bij een pony met zoveel pijn. Ik vind dinsdagavond pas een afspraak echt belachelijk!

Inowa, succes met je sollicitatiegesprek!

CL, dat is fijn, geen voorkeur qua geslacht, ik vind dat op één of andere manier altijd veel fijner voor de beleving tijdens de dracht.

Nou Cynthia, er is wel een heel verschil hoor bij Aziza nu, dan vraag je je toch echt bijna af waar ze het veulen gelaten heeft :')

Gisteren.
Afbeelding

Paar weken geleden.
Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:58

JA ik vind het ook echt belachelijk. Eentje waar je wel vrij naartoe kan ben je 500 kwijt zonder dat ze naar je paardje kijken en als ze dan alle onderzoeken doen ben je nog eens veel meer kwijt, die kan ik echt niet betalen. Dan kan ik mijn andere verkopen en me spaarboekje leeg halen want ze houden ze garantie daar in die kliniek.

Aziza gaat snel zeg! ik kijk altijd uit naar je veulentjes!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 14:13

Lijkt wel spierbevangen... Hopelijk helpen de pijnstillers wel, anders zou ik toch echt niet tot dinsdagavond wachten :n

AZ, haha dat is wel een verschil, maar nog steeds niet te missen hoor hihi

Inowa, succes met je sollicitatiegesprek!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 14:17

Ocharme Luna :( idd, hopelijk snel wat beterschap met de pijnstillers.

Jade is vandaag 299 dagen en je ziet het veulen bijna liggen :P
Afbeelding

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 14:22

Luna2006 sorry hoor maar ik zou hier toch maar naar laten kijken. Pony heeft duidelijk veel pijn en t lijkt op spierbevangen met hoefbebangenheid. Als de pijnstillers niet aan slaan zou ik toch morgen maar de da laten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 14:25

inderdaad spierbevangen, heb ook ooit eens zoals ze noemen de maandagziekte gehad bij twee van mijn merrie's, echt sneu, pijnstillers en laten rusten, is niet zo heel veel aan te doen, ging hier gelukkig na 2dagen al veel beter.
Bij de ene achteraf gehoord van de buren dat ze door een ballon die aan het landen was net naast mijn weide, ze de hele namiddag had staan racen.
De andere kwam van de cursus die ik met haar volgde, we moesten daar drie uur op ons paard zitten, soms hard werken en dan weer veel te lang stilstaan en dat in de kou. Nierdeken gebruikt en ze heeft dit nooit meer gehad.

welke kliniek gebruik je? bij de onze is er altijd dienst weekend, nacht, altijd al moet ik zeggen dat ik in jouw geval niet naar de kliniek zou gaan, je weet als zij vinden dat ze te oud is en er is niks meer aan te doen is, ze zelfs niet vragen of ze ze mogen inslapen he en je ze niet meer mee naar huis krijgt in die toestand, is in België bij wet verboden.

Succes inowa met je sollicitatie, spannend, hangt ook best veel van af.

AZ, het zal niet zo lang meer duren als het veulen verstoppertje speelt :+

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 16:19

inowa schreef:
Cynthia ik hoop voor jou op een valk hengstveulen.

Dat zou gaaf zijn! Maar hoop je dan wel op een echte gele met pikzwarte benen? Want dat is bij Fi ook niet helemaal goed gegaan :+

Succes dinsdag! Ik hoop echt voor je dat je die baan krijgt en je kan verhuizen!

Luna, ik mag toch hopen dat je hiermee niet gaat wachten tot dinsdagavond...

AZ..eehmm.. ja.. baby is duidelijk verstopt ja :')

Tinniie, inderdaad ja! Je ziet het echt bijna liggen!

Aangezien ik veel tieten voorbij heb zien komen, toch maar een fotootje gemaakt.
Dag 248, het is echt niets. Op de volgende foto mogen jullie nog 52 dagen wachten hoor :')

Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 16:37

Luna2006, ik nijg net als meerdere hier naar spierbevangen.
Maar dat een da pas dinsdagavond tijd heeft is gewoon ronduit belachelijk, en ik zou hier dan ook zeer zeker geen genoegen mee hebben en willen dat mijn paard vandaag nog onderzocht word.
haar gaf je toch ook al extra voer etc omdat ze best schraal was?

AZ, oh ze kan goed verstoppen hihi.
Uier heeft een flink sprongetje gemaakt, spannend.

Inowa, heel veel succes met je sollicitatie. Ik hoop dat het wat word en dat je uiteindelijk ook die kant op kan verhuizen.

Tinniie, hahahh ja bijna wel.
Ze staat lekker te soezen zo.

Suffie, fijn dat je zo goed geslapen hebt.
Jeetje dus alnog flinke koorts, hopelijk gaat het vandaag alweer een stuk beter met d'r.

Neon, groot gelijk dat je lekker vrij hebt genomen.

peetjjuh, ja altijd lastig te zijn met zoveel haar. Maar toch zie je wel een buikje hoor.

Cemlys, je hebt het er maar druk mee!
Welke regio zit je? Straks na de bevalling wil ik bij Bo ook weer een ostheo erbij hebben voordat ik haar weer ga oppakken.
Nog wel een beetje kunnen slapen daarna?

Woogy, oh gaat bij jouw ook al opschieten.
Ik heb even gemist denk ik wat er met je is. Maar in ieder geval beterschap!

CL, wat een onzin zeg, alsof ze dan opeens niet meer zadelmak zijn. Toevallig heeft mijn bijrijder gisteren ook weer sinds begin dec weer even op Bo rond gestapt zonder zadel. Geen probleem hoor. Ze kreeg wel wat heerlijke boeve oogjes, maar daar heeft ze de laatste tijd meer last van.
Ze ziet er goed uit hoor!

Cynthia, blij te horen dat het met jouw weer wat beter gaat. Je rust pakken is soms gewoon het beste. Al is dat soms makkelijker gezegd dat gedaan hihi.
Tip, als je nu weer zo'n hoge hartslag hebt, eet wat. Door eten brengt je lijf in rust waardoor je hartslag omlaag gaat.
Spannend al de hengsten weer bekijken, benieuwd voor welke je uiteindelijk kiest.

Vientje, hahahha herkenbaar. Wij doe het rustig aan en hun gaan volgas door de bak racen.

Linda2008 heerlijk gezicht. Wel functioneel maar moet toch altijd lachen om die geschoren koppie's.
Maar dat moet ik bij Bo ook met haar halve kale hals/borst. Ziet er ook niet uit maar werkt super.
Ze heeft wel een flinke buik zeg!

Patrick, hoe is het met Whis? Wel wat baat van de pijnstilling?

Vientje wat een gedoe zeg. Maar wat je al zegt, allemaal 1 pot nat.

KBK, zo het gaat weer lekker te keer bij Kim.

Met Bo gaat het lekker. Kleine is lekker druk. Die voel je zelf als te toevallig tegen Bo aanstaat. Buik gaat dan flink heen en weer.
Wel valt me op dat Bo vaak fleemt voordat en net nadat ze gemest heeft. Mest verder ziet er gewoon normaal uit, niet te hard of zo.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 16:56

DA komt echt elke dag langs en ze krijgt boxrust met een stuk minder voer omdat ze niet werkt etc. juist 2 handjes voor de pijnstillers onder te doen.
Hoefjes waren vanmorgen terug warm helaas dus terug gaan koelen.

@fotsy; in ga in de nieuwe gaan in peer het bokt. Equitom is idd altijd open of merelbeke, maar die zijn ook heel wat duurder. Het bokt is maar enkele dagen open. Is een soort van kliniek maar toch ook niet.
Idd weet dat ze dat hier mogen. Dus daarmee heb ik lang schrik gehad een afspraak te maken. Gelukkig staat ze in haar boekje "jonger" vanwege het stamboek niet ouder als 16 aangeeft omdat ervoor niet verplicht was te chippen. Maar ik laat der daar niet alleen voor een onderzoek en mijn eigen DA gaat er ook bij zijn en die slaapt niet zomaar in.

Hoop ook dat de pijnstillers snel werken, al heb ik het gevoel dat ze nu beter doet als vanmorgen toen ik het filmpje maakte. Ze staat nog steeds recht en dat deed ze gisteren niet.

Bij Jade zie je idd echt het veulen liggen!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:18

Bij Jade kun je de beeb inderdaad zowat uittekenen :)) Wat leuk om te zien!

Aziza´s beeb speelt daarentegen verstoppertje :Y) Die lag een paar weken geleden gewoon languit in de breedte :P

Ach jee die Luna krepeert echt van de pijn, arm klein ding :(:) Wat een eikel van een DA/kliniek zeg, die zou wat mij betreft nooit meer hoeven te komen. Lijkt echt wel iets van spierbevangen inderdaad.

Succes Inowa! *\o/* Zou mooi zijn!

Ik heb wederom genoten van mijn mooi rondsjouwende Miepie, dit keer aan de longe <3 Ze loopt zo fijn. Morgen nieuwe schoenen 8-)

Hoe is het met Luna van suffie nu?

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:41

Luna, even reageren want paardje heeft echt pijn...
Rij gewoon naar Merelbeke. Ze zijn echt niet zo duur als jij blijkt te denken. Halona heeft daar een week gestaan en allerlei onderzoeken gehad. Voor alles samen was ik €172 kwijt. En zelfs al was het meer, als mijn paardje zo liep, dan stond die al lang in de kliniek, ongeacht de prijs.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:43

Na alle ellende hier in het topic, iemand toe aan wat veulen plezier?
Moet zeggen dat Flexie hier toch steeds weer een glimlach tevoorschijn kan toveren, zelfs na het verlies van de 2 merrieveulens van Party Girl en Misty...

Afbeelding
Vandaag, 3,5 week oud alweer.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:46

Smelt <3

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:47

Merelbeke is 2 uur rijden denk ik. Maar probeer nu toch binnen te raken morgen in de kliniek.
Merelbeke heb ik geen prijsofferte gedaan door de afstand denk dat ze die niet kan uitstaan.
Equitom kan ik gewoon niet betalen, dan is mijn spaarboekje leeg... Daar weet ik wel de prijzen van van vrienden. Natuurlijk afhankelijk van wat ze krijgen en wat ze allemaal moeten doen, maar die zitten allemaal boven de 1000 euro

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:53

Aaah knappe flexie <3

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:01

Na alle foto's van de uiers zal ik ook Misha haar toetjes showen.
Pakken jullie je vergrootglas er even bij :p

Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:16

Luna.. even serieus... een prijsofferte opvragen om dan te beslissen of je wel of niet gaat? Heb je goed gekeken hoe je paardje loopt? Als je geen geld hebt om er goed voor te zorgen, moet je minderen/stoppen met de paarden. De paarden die je hebt, moet je alles geven wat ze nodig hebben.
Meer ga ik hier niet over zeggen, want dan kan ik wel eens heel onaardig gaan worden.

Flexie!!!! <3 <3 wat een lekker ding, kijk dat rennen dan! <3 Even extra snel om het stalletje heen, omdat hij mama even niet zag. Wat een heerlijk gezicht!

Hahaha, Ennasil92

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:36

Vind het ook een beetje vreemd. Een prijsofferte vragen (en even googelen naar ervaringen met een bepaalde kliniek) vind ik niet gek hoor, echter moet dat wel gevolgd worden door een stap richting de geschiktste DA die op de kortst mogelijke termijn beschikbaar is als ze zó slecht zijn als nu te zien is. En dat laatste lijkt hier te ontbreken....hopelijk morgenvroeg wel actie hiermee, beestje heeft echt veel pijn :j

Hihi mieretietjes in beeld :D

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:44

We hebben eerst haar hoeven moeten behandelen en ging daarna stukken beter maar alvast offertes gevraagd want DA zei ook dat het dieper kon zitten dan oppervlakkige kneuzing. Feit dat we de pijnstilling nu opvoeren en echt proberen sneller binnen te raken is echt van goede wil. Ik doe alles voor mijn meisje maar voor mij moet het wel betaalbaar blijven :(
En equitom is gewoon enorm duur en zeker bij noodgevallen