Leuke foto's van Sirana, Adana, Josie en Posie! Mooie papa van Yonce ook! Vanochtend bij ons sloten geschoond, de kudde was erg nieuwsgierig, dus ging zich overal mee bemoeien. Gelukkig is de jongen die dat altijd doet bij ons, onze bemoeizuchtige heren Haf wel gewend.
pfff wat een narigheid voor sommigen! Heel veel sterkte!
@ Diane: Sander is (vind ik) een super dierenarts dus als hij zegt dat het wel weer goed komt dan is dat zeker een grote zorg minder!
al bijna alle paardjes op kamers, maar niet mijn "kleine" geis! die is nu 4 maanden! over een maandje dan gaat ze naar haar nieuwe baasje, dat zal vreselijk wennen zijn!
Alle veulies hoesten veel en hebben vieze ogen en neuzen. Kyr heeft gelukkig geen vieze ogen en neus alleen hoest ze wel net als de andere. Kyr was blij met de aandacht was weer lekker opdringerig haha.
Marlis
Geplaatst: 05-11-11 16:01
Marlis schreef:
Josie en posie zijn leuk. Knappe sirana ook al een teddyvachtje. En wat is adana al groot.
Wij zijn onderweg naar de opfok om ons knappe kyra te bezoeken Vanmorgen al naar peeps geweest die doet het super in de hit actief stal
De verhuizing van TiSento is gisteren is heel erg goed gegaan! TiKnolletje stond binnen een minuut op de trailer. Helemaal alleen voor het eerst in een 1,5 paardstrailer en hij liep er zo op! Knappe vent! Bij de nieuwe wei aangekomen, hebben we hem eerst alleen met de (bonte) merrie gezet. Ze ging gelijk over hem moederen. Toen we vanmorgen aankwamen bleek dat hij wel een keertje door het draad was gegaan vannacht, maar verder was alles goed. We zijn met alle paarden gaan wandelen, zodat de twee ruinen ook even aan Ti konden snuffelen. We waren het meest bang voor de Fries, omdat hij twee jaar geleden de Noriker (shabrak) als baby door de sloot heeft gejaagd. Maar Friesje was heel lief! Noriker heeft Ti een paar minuten opgejaagd en toen was het klaar.
We zijn weggegaan en toen ik anderhalf uur later weer kwam kijken, trof ik het stel zo aan:
Ik ben helemaal gerustgesteld en zo blij dat hij nu hier staat! Nu kan ik altijd lekker met hem in het bos wandelen!
Mijn verzorgster kwam per ongeluk nog voorbij met Dais (ze had niet door dat Ti hier kwam te staan). Dais keek wel, maar meer naar haar zomervriendjes (Dais staat zomers met deze paardjes op de wei). Ti zag ze niet en ze hinnikte niet. TiSento heeft haar gelukkig ook niet gezien.
Van de winter ga ik weer een keer samen met ze wandelen, maar nu eerst bijlezen
Wauw, mooie Ti foto's!!!! Fijn dat hij het daar naar zijn zin heeft en dat Dais niet naar hem heeft geroepen of hem in het oog kreeg want dat is altijd maar afwachten. Vooral die een na laatste foto is erg gaaf!
Hij heeft het daar super! Waarschijnlijk ga ik volgend weekend weer erheen, dan met een vriendin die daar haar nu 2,5 jarige hengst ook heeft staan. Is ook erg leuk om hem zo heerlijk in de groep te zien staan.
Al_Zawraa
Geplaatst: 07-11-11 00:29
Leuke filmpjes van Dazzle, volgens mij heeft hij het super daar! Ook leuke foto's van Tisento, hij voelde zich snel thuis zo te zien!
Heb vandaag weer een paar foto's van Fahkour gemaakt, hij is ondertussen bijna 9 maanden oud.
Fahkour heeft zo'n wijs koppie! Prachtig halster trouwens! Zoiets zou ik ook graag willen, maar denk dat het als een vlag op een modderschip staat met mijn tankjes, dat hoort echt bij een sierlijk hoofdje.
Super dat de verhuizing met ti goed is gegaan. Voor kyr nog steeds geen plekje kunnen vinden waar ze ook lekker met ons kan wandelen en doen. Wanneer zijn veulens vruchtbaar? Kyr is nu 7 maanden geweest en staat nog met alle veulens bij elkaar dus zowel hengsten als merries.
wat zijn er weer leuke foto's voorbij gekomen. Jewel is ook voor een maandje verhuist voor de eerste maal op de vrachtwagen ze ging er nog redelijk snel op, maar heeft wel gesteigerd in de vrachtwagen zelf. Nadien was ze wel rustig. Wat beginnen alle veulentjes toch enorm groot te worden te denken dat het bijna jaarlingen gaan zijn.
wat een mooie foto's van jullie al grote veulens! Dat gat in de hoef van guusje is wel erg naar!
Hier geen nieuws, Larouscha staat nog steeds bij mijn ouders en Babousca nog samen met Sjanty bij mij thuis
_Fer_
Geplaatst: 07-11-11 13:21
Fahkour is leukkkkkkk!!!!
ik wist wel dat er een hengstje was waarop ik wilde stemmen maar was vergeten welke het was... toen heb ik zomaar wat gestemd.... maar nu weet ik het weer...!! het was FAHKOUR!!!!!! (deedtie eigenlijk mee?! want anders is het wel mooi balen dat ik het niet meer wist)
@Cuba_libre: dazzle is ook groot geworden hoor!!! knap ding is het toch!!!!
@Cynthia: wat een luie paardjes hihi
@Zitake: wowww wat een gaaf "papa beestje!!! "
Sira is idd een btje wollig geworden hihi gaat allemaal heel goed met haar!!! bobo heeft ook haar eerste wedstrijdjes weer gelopen.. had afgelopen weekend 2x 178, 184 en 189..!! mag dus niet klagen, we zijn weer aardig terug op het oude niveau
moet zeggen dat ik voor bo haar dracht niet had verwacht dat ik zoveel zou kunnen blijven rijden en haar daarna weer zo makkelijk kon oppakken.... is me echt alles meegevallen... als ik ooit miljonair word komt er zeker een sira zusje of broertje bij!
Laatst bijgewerkt door _Fer_ op 07-11-11 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Gilly-Gail staat nu sinds vorige week dinsdag apart vanwege de verplichte boxrust en ze doet het hartstikke goed. Ik had verwacht dat ze zeker een dag of wat onrustig zou zijn omdat ze haar vriendinnen kwijt is, maar ze staat lekker rustig en kan ook lekker gaan liggen als het beentje teveel pijn gaat doen. In het weekend met haar over het erf gewandeld, maar na een half uur begint het beentje te zwikken dus gaat ze dan weer op stal. Het been is in elk geval minder warm al dan vorige week, maar blijft nog behoorlijk gezwollen. Stalbandage eromheen gaat niet, die trekt ze er zelf af (met het risico van aansnoeren). Dus elke keer na het wandelen smeer ik het beentje in met Compagel die de doorbloeding moet stimuleren en verder is het afwachten.