[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:01

Iedereen met een veulentje, van harte gefeliciteerd.

Quintus: Aan haar uier te zien zal het nog wel een paar dagen duren, maar dat zegt niet echt zo veel. Ieder paard is anders en iedere dracht ook. Bij Qilans spoot vorig jaar de melk eruit, terwijl ze dit jaar geveulend heeft met harsjes. 's morgens harsjes, 's nachts een veulen.

Stuur je me ook een sms-je mocht het veulentje geboren worden? Ben ook nieuwsgierig. :o

Ons klein ventje doet het goed hoor. Hij heeft zelfs een naam gekregen. Hij gaat door het leven als Jester. Ik zal morgen nog wel een paar fotootjes plaatsen.

Ik hoop enkel dat Porva liever doet naar de andere paarden dan Qilana. Die was echt gemeen, maar nu gaat het al een beetje beter.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:02

Eline: Dat ziet er heel spannend uit! :):)

Hiboune en stalmiracle: Gefeliciteerd!

Neon ziet er al behoorlijk spannend uit voor haar doen, of niet? Ik meen me te herinneren dat ze normaal ook amper uier kreeg van te voren?

Porva is er moe van. :(:)

Puzzel vandaag:
Afbeelding

En haar uier:
Afbeelding

Afbeelding

Tja, ze is klaar zou je zeggen he? ;)
Laatst bijgewerkt door _Marlijn op 25-04-09 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Sandravm

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:05

Puzzel ziet er helemaal klaar uit. Het zal niet lang meer duren, hopelijk.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:07

Hoop ook voor dat Puzzel er eindelijk eens werk van maakt :) :P

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:08

Sandra: ik stuur je zeker een sms! Ja, haar uier schiet niet echt op. De kling wel aardig wat verandering.
Por is ook erg boos op haar weidemaatje op het mment.......it's all in de familie ;-).
Marlijn: ziet er hoopvol uit, zal ze dan toch eindelijk vanavond wel doorzeten?? Succes!
Ik ga weer richting stal voor de avond en nacht. Succes iedereen met waken en maar weer op naar een boel mooie veulentjes!!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:24

hiboune: ow sorry :o ik dacht dat je neon bedoelde :o

Marlijn: zoooo wat een mooi uier zeg! Die kàn toch nooit lang meer wachten zou je zeggen.

Quintus: jammie taart :9 het is dat ik morgen in Friesland zit anders zou ik even bij je op bezoek komen :D Porva heeft het duidelijk helemaal gehad :(:)

Sandra: ah hij heet dus Jester! Leuke naam! Ook makkelijk te roepen.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:27

suc6 met waken quintus

pff marlijn, gekke merrrie :)

wij gaan bbqen helaas is het niet echt lekker weer, heb de tafel binnen maar gedekt en dan maken we het eten buiten wel.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:48

puzzel houd het spannend :))

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:54

Jeee mn paarden staan op de nieuwe stal! Vanmiddag heerlijk op het land gespeeld!!!

Iedereen die mpet waken succes

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:59

lekker jufmim! :D

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:59

Jeeh, wat was dit leuk bijlezen zeg. Wat een berg veulens is er geboren :00 Echt super, iedereen gefeliciteerd, het zijn weer stuk voor stuk hele knappe babies! *\o/* *\o/* *\o/*

Eline en Marlijn (Puzzel dan) gaan de volgende zijn, kan niet missen bijna :P

Hier eindelijk ook wat vooruitgang. Morgen is ze uitgerekend (335 dagen) en hebben vanaf vandaag toch maar het alarm om gedaan. Zal nog niet gebeuren vannacht of morgennacht, maar je weet het nooit. Zal zo eens foto's plaatsen, ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden :D

Even uploaden :z :Z

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:11

Toptoys heeft me gevraagd (ivm vandaag en morgen weinig tijd voor Bokt) jullie mede te delen dat haar merrie Rianne vanmiddag rond 14.00 uur een prachtig mooi merrieveulentje heeft gekregen! Moeder en kind maken het goed +:)+

Ik heb het "live" mogen aanschouwen via de webcam; het was een mooie bevalling. Nogmaals: proficiat TT!!

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:15

Mnonn: mooi merrietje gefeliciteerd!
Karen: proficiat!
Amandake en Silketje: gefeliciteerd met het kleine vosje!
Stalmiracle, gefeliciteerd!
Hiboune: goed gelukt dus met de kleur, ben benieuwd naar foto's. Proficiat!
Toptoys: proficiat! fijn dat alles goed is gegaan.

Vandaag even bij een kennis geweest waar de merrie eergisteren op ca. 9 maanden heeft verworpen. Zat een tweeling in. Erg jammer, zou het laatste veulen worden van deze merrie ivm ouderdom.

Marlet is een beetje maf aan het doen naar de andere merries. Heel de tijd hinniken nou ja meer brommen eigenlijk en onder de staarten ruiken. Zeker als ik een van de andere merries even uit de wei heb gehad gaat ze erna weer heel uitgebreid begroeten. Ze 'knipoogt' trouwens niet. Herkennen jullie dit rare gedrag?

Haar uier is inmiddels wel flink aan het groeien:
20-4-2009:
Afbeelding
vandaag:
Afbeelding

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:20

toptoys gefeliciteerd!

gem wat super dat je hebt kunnen meekijken

tjolieke wat balen joh van die merrie!

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:30

Allereerst, Jufmim, fijn dat het goed is gegaan. Toch altijd weer een fijn gevoel!

Hier de uier zoals die woensdag morgen was: met harsje :+
Afbeelding

's Avonds liep hij steeds weer helemaal leeg, tot nu. Deze is van vandaag nadat ze de hele dag buiten had gewandeld Nog steeds nog niet veel, maar in ieder geval een grote sprong:
Afbeelding

Dan een foto waarop ze helemaal te zien is:
Afbeelding

Een foto van haar billen :D. Helaas kun je nog niet zo duidelijk zien dat de banden al slapper aan het worden zijn, maar dat is wel degelijk zo 8-)
Afbeelding

Haar kling, die al langer aan het worden is. Ze had net gemest trouwens, er zitten nog wat restjes :Y) .
Afbeelding

En met alarm van opzij:
Afbeelding

En van voren. Op haar borst zit het kastje wat de hoek registreert (dus of ze plat ligt of niet) en aan zijkant dat witte ding is de (gevoelige!) sensor die reageert op zweet. Hij gaat af als ze ligt en zweet. Nog nooit geboorte mee gemist, aldus de stalbaas :Y) .
Afbeelding

Mag ik jullie vragen wat jullie ervan denken? :o :o Ik vind het namelijk erg moeilijk om haar in te schatten. Aan de ene kant tekent ze nog niet heel duidelijk. Uier nog lang niet vol genoeg, banden moeten nog stuk slapper en is er ook nog niet helemaal klaar voor. Aan de andere kant kan het ineens heeeel snel gaan natuurlijk. Ze heeft ook al ruim een week (weliswaar kleine) harsjes. Daarom toch maar vast alarm ;) Ze is maiden trouwens....

Edit, dubbele foto geplaatst :o
Laatst bijgewerkt door Itismei op 25-04-09 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:31

Tjolieke, wat sneu zeg!

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:36

Ja is heel zielig voor die man. Is helemaal gek met die merrie en al twee jaar veel gedaan om haar drachtig te krijgen. Helaas. Gemist met de scan (was 3x gescand en steeds maar 1 vruchtje gezien). Maar ik ga me er niet door laten ontmoedigen, ik hoop op een gezond veulen voor Marlet!

*edit* Meike: Ik vind die banden toch wel een duidelijker aanwijziging dan harsjes. Als het mijn merrie was zou ik ervan uit gaan dat het nog wel even zal duren.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:38

Ben even thuis, Mira was de hele dag wat loperig voor haar doen (en dat als koudbloed en ook nog eens extra flegmatiek zijnde). Ik zat in de zon met de boerderijpuber, en ze kwam regelmatig over ons waken. Heeft meerdere keren flink gehinnikt, flehmde bij het naruiken van haar eigen pies en heeft zich alleen tijdens haar 2 uurtjes gras gewoon gedragen. Na het binnenhalen ging ze in de "ik ben er niet"-modus, ogen half dicht, onderlip op half 7, keiharde buiken, zwaar ademen. Na 10 minuten kwam ze dan weer bij, en ging wat eten, maar niet van harte. Buik zit vol van die 2 uurtjes gras.
Toen ik weg wilde gaan was ze op 1 flank (direct achter het voorbeen) klam, even later ook aan de andere kant. Het plan was eigenlijk naar huis toe gaan, en slapen, maar dat gaat er voorlopig niet van komen, denk ik, ik wil zowiezo vanavond nog een keer gaan kijken. Zit nu aan een pizzaatje en een Senseo, en ga straks weer terug. Op de camera staat ze weer in de "ik ben er niet" modus. ik verwacht niet dat ze gaat bevallen, de melk is nog lang niet goed, maar toch hou ik haar natuurlijk wel goed in de gaten, met bonkend hoofd van slaap en zon :)

Even makkelijk:
Mensen met nieuwe veulentjes GEFELICITEERD
Mensen met spannende merries SPANNEND
Mensen met verdrietig nieuws STERKTE

Laterssssssss

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:42

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:45

tjolieke: ah dat is echt jammer zeg! Met de merrie gaat het goed?

Meike: je houdt haar goed in de gaten aan de ba te zien.

jufmim: ah lekker joh dat ze nu het land op kunnen! Is de reis meegevallen?

toptoys: gefeliciteerd!

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:51

Gefeliciteerd met alle veulentjes!!

Yew is het duidelijk niet eens met de vlecht in haar staart en heeft weer het elastiekje verstopt :(.
Lekker op de wei geweest maar na 2,5 uur wilde ze eruit, ik ging ergens anders zitten om een beetje uit de wind te zijn en ten dacht ze dat ik haar ging verlaten. Dus maar weer opgehaald en naar stal gebracht. Banden zijn goed slap. We wachten maar weer af.

lientje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:55

Toptoys gefeliciteerd!!! ben erg benieuwd naar fotos enz!

Eline en marlijn de volgende ??

Weet je wel zeker dat je nu gaat slapen eline ;) ik vind t helemaal spannend hier achter mn laptopje, zeker na die fotos, haha..

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:56

KMD, dat klinkt spannend. Er moet wel weer wat geboren worden vannacht zeg, kan niet missen!

@ jennyk, :j maar vooral de stalbaas nu nog :o . Alarm moet ook doorgeschakeld kunnen worden naar mobiel, maar hij wist niet meer hoe, moest het boekje nog even zoeken :D . Dus hij slaapt vanavond voor mijn merrie met alarm naast zijn bed :Y) . Nou zweert hij zelf ook altijd dat dit systeem geen vals alarm geeft, dus hij zal het wel merken :D _O- .

Zelf ben ik nog gewoon lekker thuis :D. Verwacht ook niet dat het al komt (stalbaas ook niet), maar ze is nu ineens toch wel vrij snel gegaan in 1 dag, dus je weet het nooit. Dan toch maar vast alarm op. Stalbaas is er in dat geval zo (woont ernaast) en die belt mij dan weer. Ben ik waarschijnlijk wel te net te laat (is 15 minuten rijden) maar de stalbaas kan i.i.g assistentie verlenen bij geboorte dan, dus alles is wel ingedekt gelukkig :D .

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:57

lientje89 schreef:

Weet je wel zeker dat je nu gaat slapen eline ;) ik vind t helemaal spannend hier achter mn laptopje, zeker na die fotos, haha..

Lientje _O- , durft ze eindelijk te gaan slapen :')

lientje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:59

meike_s schreef:
lientje89 schreef:

Lientje _O- , durft ze eindelijk te gaan slapen :')

}> ahhh.. ik ben zo gemeen :Y) nee maar van mij kan ze t vast wel hebben :o :P