[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marrlinde

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 11:30

nou ik ga eens kijken hoe het met de paardjes is :wave:

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 11:34

Masseike; :D ja dat kan ze heel goed..........zielig kijken voor eten...... :+
Marrlinde; halster is idd te klein, zie opmerking boven de foto ;)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 11:35

Neonlight schreef:
Twinklebel, ik blijf helemaal verliefd op Vienna, wat is ze toch prachtig! En een heel beschaafd buikje, ik weet hoe je je voelt als je de andere dikke buiken hier ziet. :(:) Ze draagt precies zoals Neon, onzichtbaar. :D

Geinig, ik ben ook weg van Uniform-nakomelingen. Moest mijn hand even goed op de portemonnee houden toen er een tijdje geleden een beauty van een recreatiemerrie te koop kwam. Jammergenoeg ff te vroeg....

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 11:43

gem schreef:
Neonlight schreef:
Twinklebel, ik blijf helemaal verliefd op Vienna, wat is ze toch prachtig! En een heel beschaafd buikje, ik weet hoe je je voelt als je de andere dikke buiken hier ziet. :(:) Ze draagt precies zoals Neon, onzichtbaar. :D

Geinig, ik ben ook weg van Uniform-nakomelingen. Moest mijn hand even goed op de portemonnee houden toen er een tijdje geleden een beauty van een recreatiemerrie te koop kwam. Jammergenoeg ff te vroeg....

Vienna is geen Uniform hoor :D . Dat was mijn vorige paard Toscana (zie profiel). Vienna is een Casco x Gagson Wimborn xx.

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 11:51

@quintusgl: Ja hoor, die is dikker :D
@Marlinde: Hopelijk is ze drachtig :) Dat wordt dan ook een vrij vroeg veulentje ;) Acasia gaat binnenkort ook terug onder de hengst (Cicero Z) voor de 2e keer.

Verder zijn we gisteren de 2jaarse (m. Chiva) gaan opladen om eens een keertje de wereld te laten zien.
Hij ging voor de eerste keer op de vrachtwagen (en het was al 1.5jaar geleden! :P) Wat een 'pussy' :o
In de manege ging hij er perfect af. Toen hebben we hem een kappersbeurt gegeven, terug opgeladen (weer zonder probleem) en terug met zijn maatje op de wei gezet. ;)
Ik snap écht niet dat dat een nakomeling is van Chiva (die bij elke nieuwigheid in volledige staking gaat!)

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:10

twinklebel heb je profiel bekeken, indrukwekkend verhaal zeg! Knap dat je zo voor je paard gaat.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:19

jufmim schreef:
twinklebel heb je profiel bekeken, indrukwekkend verhaal zeg! Knap dat je zo voor je paard gaat.

Na deze post ook maar eens gedaan en meid: PETJE AF!!!!! +:)+
Ze ziet er trouwens goed uit en een klein mooi buikje! (had ik volgens mij nog niet geschreven)

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:24

Even nieuwe foto's van Amiga plaatsen deze foto's zijn zaterdag gemaakt. De uiers zijn alweer een beetje anders dan op de foto.
Mijn paard moet gaat nu steeds meer plassen steeds kleine beetjes. Vind het zelf wel raar want anders deed ze het nooit. Ligt de veulen dan tegen de blaas aan?

Amiga even gepakeerd bij een hooibult op het erf. 2 de foto uiers meer van onderen genomen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Foto van de uiers opzij genomen.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:29

Sorry, weinig tijd om bij te lezen etc etc

Hier nog een paar fotokes van ons 'Prinsje'
Zijn koppie is wat geschoren voor iets meer uitdrukking (dit gebeurt vaker bij arabieren). Alhoewel, hij had al een mooi koppie *D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij zit al lekker vol en rond in zijn lichaam.
Kortom -> het gaat super met Prins Saleem, ontzettend pittig kereltje is het :D

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:45

Sietske; ziet er goed uit. Ik neem aan dat ze door minder ruimte idd de blaas wat in het nauw komt, maar ben er niet zeker van.
AR; Wat een leukerd is het toch. Met een geschoren hoofd zie je idd veel meer lijn. Mooi hoor!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:15

amiga en porva hebben ook lekkere buikjes hoor, en daar komt Saleem weer voorbij, leuk ding is het.

ik word niet goed hier. wat ik gister al zei, syl word steeds slapper aan de achterkant. ik hou haar nu goed in de gaten, ze eet goed, niet veel, maar dat deed ze de laatste tijd al.
nu keek ik net weer even onder haar buik... hangen er druppeltjes aan haar tepels. doorzichtig, en heb er verder niet aan gezetten... kon wel huilen.
heb de dierenarts nog niet gebeld, wacht even af.
die kan er ook weinig aan doen..

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:54

al even niet gereageerd, wel getracht alles mee te lezen, heb nogal problemen met de computer :roll:

wel even melden dat gisterenavond (een beetje te vroeg, want pas voor 2 maart verwacht) hier een geitje bevallen is van een drieling.
Het zijn 3 bokjes: Fàrouk, Fùn & Fabian
(voor degenen die het wat zegt: zwartschimmel tan, zwartschimmel en blauwschimmel tan)
Foto's volgen uiteraard nog ;)

Chiarina, de geit die me al een maand lang doet denken dat ze te vroeg gaat bevallen, is nog niet bevallen, uier hangt inmiddels over de grond te slingeren als ze loopt :+ maar goed, elke dag is er één, dus krijg nu wel weer hoop op leuke, en vooral gezonde lammetjes van haar!!!!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:57

leuk frenia! :j

helaas, sool is net gescant. niet drachtig.. :n hoop dat byl wel in 1x is!

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:09

quintusgl schreef:
jufmim schreef:

Na deze post ook maar eens gedaan en meid: PETJE AF!!!!! +:)+
Ze ziet er trouwens goed uit en een klein mooi buikje! (had ik volgens mij nog niet geschreven)

hetzelfde hier! Echt super dat je zo moedig blijft! vele zoude het na zo'n gebeurtenissen niet meer zien zitten! Maar je hart voor paarden is duidelijk heel groot!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:16

Draakje ik hoop dat ze het nog even binnen houd is wel schrikken als er druppeltjes aan de uiers hangen hoop dat het niets is en dat ze de beeb nog even lekker een poosje laat zitten tot het wel mag komen.
Marrlinde wat jammer hoop dat ze snel wel drachtig is succes
frenia gefeliciteerd met de geitjes leuk hoor
wat een lekker mannetje, mooi hoor dat opgeschoren hoofdje het is een knap ventje

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:23

Frenia: van harte met de geitjes! Doen ze het goed alle 3?

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:31

Hey Sietske83 mooi buikje heeft amiga ja, en dr uier is ook al behoorlijk gegroeid. Die is nu toch echt meer als die van Sarina :j

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:13

dat is even schrikken draakje, hoe lang moet ze nog?

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:48

he draaakje wat naar :(:) hoop dat het niks is :(:)

jennyk: eentje is beduidend kleiner, maar wel levendig, die zal echter wel pap moeten bijkrijgen schat ik

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:51

frenia: leuk nieuw spul en hopelijk dus toch ook bij Chiarina!

sietske: ze vond het wel een goed plan bij die baal, goed bedacht :)

marlinde: stiekem mss wel fijner, anders was ze nog weer vroeger in het jaar bevallen dan deze keer. Was ze wel al weer hengstig aan het worden?

draakje: Voor 320 dagen moet ze nog 1 maand wachten? Mss is haar uier ook niet de meest betrouwbare qua voortekenen omdat hij ook al zo apart groot was gebleven het hele jaar? En doet hij gewoon andere dingen dan die van andere merries, zonder dat het meteen iets te betekenen heeft?
Ik zou wel de DA bellen gewoon om te overleggen, mss zou ze regumate kunnen krijgen om de baarmoeder goed op spanning te houden (wel vaker gehoord dat ze dat deden als er al te vroeg actie in de uier kwam)

Hier zijn de dames (en al het andere spul) weer geënt vanochtend. Ze vonden het niet echt een probleem, hebben ons daarna nog gezellig helemaal naar de uitgang van de wei begeleid :)

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:52

Waartegen geënt Nicole?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:54

gewone jaarlijkse enting influenza/tetanus

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:57

mag ik ff ; ben Boos !

mn hele website een beetje geupdate en druk ik op
DONE voor bevestigen doet de internet explorer nietmeer
dus alles is weg, dat gebeurd zo vaak, stomme laptop...

Srry dat moest ik ff kwijt !

Hier geen nieuws; saar is rond en gezond en heeft iets uier..

Grtjss Tineke

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:59

Nicole288 schreef:
gewone jaarlijkse enting influenza/tetanus

Aaah dat gaat hier ook met 50 tegelijk :D

Belgengek; dat is nooit leuk :n
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 23-02-09 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:01

wat een leuk topic!
Bij ons voor de eerste keer de merrie laten dekken dus echt super spannend wat eruit komt :D!!
Kodet is in juli gedekt door leeyroy, ze was eerst drachtig van een tweeling dus dat begon al goed.
een is weg geknepen en gelukkig is de andere oke, op de scan zag je dus al een minipaardje zo cute :o
nu is ze alweer 7maand drachtig en ze is enorm geworden :D
ze vermaakt zich prima, alleen als het veulen erg ligt te schoppen vindt ze het wel wast vervelen.
ik ben echt zo nieuwsgierig naar wat eruit komt:O!

Byee