Hier ook geen last van domme hengsten we hebben juist een erg slimme hengst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
potverdikkie schreef:youngster schreef:Ik ga even naar de kliniek wat spullen halen. Ze laat de melk nog niet heel erg lopen, dus daar moet ze even bij geholpen worden.
Ze wil ook nog niet dat het veulen gaat drinken, en dat moet nu toch echt wel gebeuren.
Beste Youngster en Sjoert!
Weet niet of jullie het al met een praam hebben geprobeerd, maar nu ga ik iets zeggen wat je me misschien niet in dank afneemt. Echter jullie weten heel goed dat ik het vaak bij rechte eind heb...
Ik denk niet dat je met praam moet werken !! Niet met een praam aan de gang.Dit zal alleen maar tot meer protest bij de merrie leiden, en dan zal ze de agressie op het veulen gaan botvieren!!
Probeer zelf eens de merrie af te kolven, en geef de biest dan via een 10 cc spuit aan het veulen!!
Jullie zijn diegeen die de melkproductie op gang kunnen, moeten, en zullen krijgen!!
Het gaat lukken !! Alleen nogmaals JULLIE moeten het doen!!!!!!!!
Ook geen praam als jullie het willen proberen!!
En Youngster, jou vertrouwd ze in dit geval het meest.
Sjoert is om 17.00 klaar. Sjoert de merrie vast laten houden, jij aan de kolverij, en verder niemand erbij. Het zal bij het begin moeizaam gaan, maar uiteindelijk lukt het!!
Sterkte en succes!
youngster schreef:Sja praam is net toch even omgeweest en toen was ze rustig. Ik weet precies hoe mijn merrie is en dat gaat niet lukken met alleen een halstertje.
Ik heb net oxytoxine gespoten en nu laat ze het melken gewoon toe. Veulen pakt alleen de speen van het uier niet. Hij drinkt wel uit de fles.
inma schreef:Tada!
[
potverdikkie schreef:okay, het is glazenbol wissel tijd.!!!
Ik gooi hem op...... wie vangt hem???