[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kannie

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 02:17

wat een mooi veulen nicole! echt een geweldig lief kopje ook!

en schijndracht bestaat zeker bij paarden, we hebben er wel eens één op stal gehad, die werd ook echt dikker en later spoot de melk eruit! ze was alleen nooit gedekt...

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 06:59

Mooie dame Nicole!!! En hele gave aftekeningen op haar hoofd!! Haha!

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 08:15

Enny, ik zou toch opteren voor de grotere stal van 3x4m.

Wij hebben hier dit jaar nieuwe gemetste stallen gezet met het oog op het veulentje. En toen onze dierenarts langskwam voor de inentingen, raadde zij ons aan om de stal groter te maken dan de stal die wij voorzien hadden, namelijk 3,7x 3,5 m. Vermits dat moeilijk ging, omdat we een bouwvergunning hadden,hebben we de tussenmuur er tussen uit gelaten, zodat mijn meisje nu een stal heeft van 3,7 x 7 m.

Bij onze dierenarts kan je je paard ook laten veulen en zij had het jaar daarvoor een merrie gehad die haar veulentje daar had gekregen. Na een week is de eigenaar het paard terug komen halen en nog geen 3 dagen later had de merrie haar veultentje plat geduwd in de stal en het veulentje is toen gestorven. En dat was in een gewone stal. Ik vond dit erg, vandaar dat wij de tussenmuur er hebben uitgelaten.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 09:04

@ Nicole, mooi diertje! Ziet er goed en vol uit.

@ Inkepink, fin dat ze inmiddels drinkt. Afgezien van het feit dat het een vosje is, is het best een knap veulen. Krijgt ze nu geen papier? Hoe regel je dat af met de hengstenhouder?!? Je gaat er natuurlijk vanuit dat je een stamboekveulen krijgt.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 09:15

Mijlpaal voor Alonna vandaag! 300 dagen!!
Zou betekenen dat ze rond deze tijd uier aan gaat maken, aangezien zij meestal te vroeg komt.

Nevil is een heerlijk mannetje.. Pauk gaat dr liever tussen staan maar ze laat me rustig toe als ik me maar netjes aankondig bij Nevil Knipoog Als het Pauk niet zint geeft ze hem een duwtje en staat ze dr weer tussen..
Het is echt al een kroelerd.. Vind het heerlijk om geaaid te worden en krabbelt dan zijn moeder want ja.. je moet het ergens beantwoorden..

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 09:21

Zo één weekend niet op bokt geweest ivm drukte thuis en er zijn ik weet niet hoeveel pagina's vol gekletst! Draakje sterkte met het verlies! Hoe gaat het nu met je merrie?

Ik heb heel wat mooie veulentjes voorbij zien komen, iedereen gefeliciteerd!!!

Hier nog steeds geen veulen Dus ik ben moe... Zet mijn wekkertje om het uur en er tussendoor slaap ik ook niet of onrustig... Ik kan gelukkig vanuit mijn bed precies volgens wat Anora doet door middel van een camarasyteem! Het blijft dus dom afwachten... Echt alles is los van achter, het is een grote drilpudding, de melkbar is goed gevuld en de stal is paraat... Dus we zullen zien!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 09:41

Nicole: Wat een schatje. Lovers

Nog geen veulen voo Iorrr.. Ach gut

En Nevil is echt echt kroelkontje. Leuk hoor!

Met Puzzel en Baby gaat nog steeds alles goed. Ja Hij is wel een beetje een bangertje hoor.. Hij is super bijdehand, maar als menszijnde moet je toch wel overtuigend zijn om hem aan te mogen raken. Knipoog Ach, komt wel goed met een paar dagen, hij wordt al steeds nieuwsgieriger. Ja

Unaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 09:44

heb even nog geen tijd gehad om bij te lezen......sorry.

maar zit met een klein dilemma.....ben nu sinds vrijdag snachts aan het waken, ze had vrijdag iets of wat hars aan d'r uier. Zaterdag helemaal niets en gister was er weer wat hars te bespeuren. Afgelopen nacht vond ik d'r wat onrustig, als ze lag te slapen, leek het net of ze spastische bewegingen met d'r achterbenen maakte, heel raar om te zien. verders eet ze wel goed enzo. Wat zouden jullie doen? Ik blijf sowieso snachts waken, maar heb evt ook de mogelijkheid om vrij te pakken van mijn werk en d'r overdag in de gaten te gaan houden?? Of achten jullie de kans klein dat ze het overdag doet?

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 09:45

Iedereen met veulen gefeliciteerd!!
Wat gaat het hier hard zeg!
Heb niet alles doorgelezen ,sorry!

Nicole ,wat een mooi beestje.
Foto s op stal maken valt niet mee.
Die van mij waren zo slecht dat ik ze niet eens geplaatst heb!!

Met Dakota gaat het super.
Ze is gister 3x een half uur naar buiten geweest.
Dat geeft natuurlijk heerlijke uitbundige sprongen.
Ze is een beetje aan de dunne.Echt dun is het niet maar wel vormloos.
Het is een brutale donder en heeft gister tot 3x toe kennis gemaakt met schrikdraad.
Ze denkt dat het eetbaar is maar ik geloof dat ze nu war wijzer wordt.
Met een een dikke 2 weken moeten we alweer insemineren.
Ben benieuwd!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 09:46

Update

Ik ben sinds afgelopen nacht op stal aan het waken.
Whis haar uiers gaan toch wel heel erg vooruit en andere lichaamstaal zegt misschien dat het toch niet lang meer gaat duren.
Dus hup slapen in me trailer en Birth-Alarm erop.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 09:47

Unaira schreef:
heb even nog geen tijd gehad om bij te lezen......sorry.

maar zit met een klein dilemma.....ben nu sinds vrijdag snachts aan het waken, ze had vrijdag iets of wat hars aan d'r uier. Zaterdag helemaal niets en gister was er weer wat hars te bespeuren. Afgelopen nacht vond ik d'r wat onrustig, als ze lag te slapen, leek het net of ze spastische bewegingen met d'r achterbenen maakte, heel raar om te zien. verders eet ze wel goed enzo. Wat zouden jullie doen? Ik blijf sowieso snachts waken, maar heb evt ook de mogelijkheid om vrij te pakken van mijn werk en d'r overdag in de gaten te gaan houden?? Of achten jullie de kans klein dat ze het overdag doet?

Ik vind eigenlijk dat je overal rekening mee moet houden!
You never know!! Knipoog

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 09:48

dat weet je nooit!
Wij hebben ooit es twee weken gewaakt.
Vakantie was voorbij, waren net naar school en zet poept zo t veulen dr uit!
Als ze t niet willen kunnen ze t best even volhouden!

Vorig jaar heeft mn merrie op me gewacht, kwam in stal en begon gelijk te bevallen!!! Clown
Hoop dat ze dat nu weer doet, maar dan niet drie en halve week te vroeg!

Iorrr, grrrrrrrrrrrrrrr! Ach gut

Nicole wat een scheetje!Leuk koppie met dat wit zeg!

Mausje900

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 09:49

Goeiemorgen!

Nou idd, Iorrr, ben je een weekend niet online, schieten de veulens de grond uit!
Gefeliciteerd iedereen met een veulen!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Draaakje: heel veel sterkte! Ach gut

Hier zijn ook veranderingen aan het front. Had Wendely afgelopen week nog een ronde buik en droeg ze het veulen hoog, nu heeft ze een hele duidelijke puntbuik. Ook het uier vult ineens goed en de platen gaan ook los zitten.
Lavendel gaat ook aardig Wendely achterna, afgezien van de losse platen.
Hier gaan we nu dus ook druk waken!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 09:49

wat de afmeting van de stal betrefd; mijne heeft een dubbele box van 7 bij 3.5!
Is gewoon ook handig voor als je dr bij moet bij de bevalling!

Weet trouwens iemand een 2e hands birthalarm te koop?!?!?!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 09:51

Dat is veel verschil idd al Peetorlan!

Jij ook aan de waak Mausje. Spannend. Haha!

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 10:13

Alle nieuwe mama's gefeliciteerd en zo te zien allemaal prachtige veulenkinderen.

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 10:46

iedereen gefeliciteerd ik ben nog steeds aan het wachten
maar nu houd mijn merrie veel vocht vast in haar achterbenen tot aan het sprongewricht ikzelf dacht ik moet effe met haar lopen maar op het pension waar ik sta zeggen ze dat ik haar beter met rust kan laten heeft iemand tips??

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 11:04

rust roest, zou ze toch lekker stappen aan de hand hoor!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 11:20

Goedemorgen! Lachen

liberty22, lopen. Ja Rust is dan niet goed lijkt mij. Stap gewoon even een kwartier over het erf elke dag en kijk of het afzakt. Lachen

Hier vandaag Nicoline een mijlpaal: dag 310! Haha!
En Vodinga vandaag een mijlpaal: dag 230! Haha!

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 11:23

Iedereen van harte gefeliciteerd met de prachtige veulens!

Draaakje, wat vreselijk voor jou en je merrie. Sterkte. Gelukkig houdt ze zich ter goed onder.

SJANNE_DARK ulisse heeft ook nog steeds een winterdeken op. Wil 'm graag afdoen maar nou wordt het van de week juist weer kouder Boos! . Gaat zelfs licht vriezen 's nachts. En wij hebben nogal open stallen. Zat er ook aan te denken een ongevoerde of licht gevoerde regendeken te kopen maar als je een goede wil hebben zijn die best duur vind ik.

ulisse heeft straks ook een stal van 3.5 x 6.5 ongeveer. We wilden eerst het schot opschuiven zodat ze 3.5 bij 5 zou hebben ongeveer maar denk dat we het schot er toch maar gewoon helemaal uit halen, hebben ze lekker de ruimte straks. Van het weekend hoorde ik van iemand trouwens dat je ook weer niet een te grote stal moet hebben omdat het veulen dan alleen maar meer de kans krijgt om gek te doen in de stal? Lijkt me juist lekker dat hij of zij dat kan, wat vinden jullie?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 11:26

3 bij 4 is idd te klein. Ik zou het daarin niet aandurven.

@ Peet... dat zijn serieuze uiers... Lekt ze ook al of heeft ze alleen hars? En kun je een foto plaatsen van haar billen?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 11:38

mogge!
is de baby-boom over?

Onze kleine arabjes bevallen in boxen van 3,5 bij 3,5. Zat ruimte, gaat prima. De grootste is Shanaia, 1.56 hoog en redelijk lang, als het veulen heerlijk overdwars in het midden van de box ligt kan ze rustig om hem heen lopen zonder op lichaamsdelen te staan. Verder gaan ze zo snel mogelijk de hele dag de wei op, dus de avonden en nachten samen in de box ook als ze groter zijn vallen dan erg mee.
We hebben ze ook wel door omstandigheden moeten laten bevallen in boxen van 2/2,5 bij 3, dit ging ook nog prima, ideaal is het niet, maar soms heb je gewoon even pech (ik heb er zelfs eens een 2-jarige van 1.55 met njadien in gehad voor een paar weken door ruimte gebrek, dat paste ook nog net) Ook in een grote box gaan merrie's soms tegen de wand aan liggen en ook in grote boxen kunnen ze bovenop het veulen gaan staan, het is maar net "hoe lomp is de merrie"
We zijn allemaal heel voorzichtig en hebben ze het liefst zo ruim mogelijk staan, maar als het niet kan, dan kan het niet en de merrie en het veulen redden zich over het algemeen prima. Een merrie met moederinstinct let ook echt wel goed op waar het veulen is.
Ook de "aan andere paarden plakkende" paarden vergeten meestal hun maatje(s) zodra het veulen er is, dan is alleen nog het veulen belangrijk.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 11:40

Nou ik hoop niet dat ie al over is!!! Haha!

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 11:45

bedankt

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 11:47

Danielle is bevallen in een stal van 3 x 3m. Zelf is ze 1.45m en het ging prima. Normaal ligt ze altijd met haar kont tegen de muur, dus dat zou ze in een grote stal ook doen. Tijdens de bevalling ging ze keurig midden in de stal liggen en was er ruimte zat om eventueel te moeten helpen.