Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 06:52

Carpe Diem gefeliciteerd!!

En en en Cayusejuhh?

Spannend Sjuim!!

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 06:53

Gefeliciteerd CarpeDiem

Sjuimpje dat klinkt veelbelovend al !!

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 06:57

gefeliciteerd CD!!!!!!!!!!!!

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 07:01

CarpeDiem, gefeliciteerd met je ongetwijfeld prachtige merrieveulen

Sjuimpje, wanneer is je merrie uitgerekend dan ?

Cayusejuhh, en, en ???? Is er al iets bij jullie ?

Zit ook te wachten op update van Nimber over Hinke.

Hier alles rustig

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 07:01

Jaa carpe diem van harte!!

weeeeehhhhh
alles leek er op dat het echt zou komen

vent lief om 12 uur nog naar stal.. weer onrustig maar hinnikte lief en vrat als een dijk
naja geen telefoontje gekregen.. dus niks aan de hand..
Ik ga zo de kids naar school brengen . en dan vlug kijken camera heb ik mee * de fotos hier boven waren van Teuntje111 en veels de donker*

nou tot laterz.. * heb de hele nacht veulens zien geboren worden in me slaap
wordt er gek van smorgens ben ik brakker dan savonds

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 07:15

Ik weet niet wanneer mijn merrie is uitgerekend.
Mijn vriend zei volgens mij dat ik haar op 7 mei heb laten insemineren, maar dat weet ik ook niet eens meer
Gelukkig heb ik geen, zoals de meeste van jullie, slaapproblemen Ik slaap als een roos

GeneralFlynn

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 07:22

Dan is je merrie op 12 April uitgerekend Sjuimpje!!

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 07:39

Jeetje Cayuse, die merrie van jou houd de spanning er wel in zeg...

@iZZiDiZZi, Gefeliciteerd. Dat is het veulen wat ik heb besteld. Geweldig, een bles en 4 witte benen. Mij maakt het dan niet uit of het een hengst of merrie is.

@Mac, al een beetje beter?

@Mabon, leuk dat de kleine toch in de buurt blijft, hoef je niet echt afscheid te nemen.

@Frenia, gelukkig is het maar één ei. Dat is al een geruststelling.
En die vent van mij verklaart me ook voor gek als ik tietfoto's zit te kijken.

@Youngster, Mooie merrie. Ze draagt erg bescheiden.

@Jessje, dat is nog al een verschil met vorig jaar idd.

@CD, gefeliciteerd! Foto's, foto's....

Vandaag ga ik écht zelf ook foto's maken...

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 07:42

echt BIZAR

Kom net op stal.. * haar stal zit aan een lange smalle gang.. we leggen voer klaar voor sochtends.. en dat ligt achter in de gang.. dus bij haar stal. die zit aan het eidne van de gang *
Heeft ze de hele nacht zo hard staan schoppen tegen de onder deru.. dat het scharnier van de onderste af is gebroken..
En door dat gleufje.. heeft ze 2 plakken hooi naar binnen gewerkt en lekker op gegeten

ECHT weer mevrouw Houdini.. BIZAR!
Haar druppels zijn groter en groter geworden.. dus tja.. dan duurt het toch niet lang meer?? ze zijn nu doorzichtig / geel

maar haar hele stal is doorlopen..

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 08:14

Zou kunnen TL, tenzij ze dus niet op die datum is geinsemineerd

Lekker beest Cayusejuhh, dat soort streken halen alleen mijn ruinen uit, mijn merries zijn altijd wel heel zoet. En deze die ik nu heb helemaal

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 08:25

@Sjuimpje, staat het niet op het dekbewijs?

@Tinkerloos, knap dat je de datum uit kunt rekenen. Weet jij hoe deze merrie draagt? Misschien draagt deze wel altijd 360 dagen, dan klopt die datum dus absoluut niet.
Wij rekenen altijd de datum uit naar de normale drachttijd van de merrie. We hebben er gehad die 320 dagen hadden, 335 dagen, 340 dagen, en ook eentje van 360 dagen. Als je dan 340 dagen telt word je nogal verrast.

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 08:34

Hihihi Cay, geef jij je merrie wel genoeg eten

Sjuimpje, fijn dat jij er zo relaxt onder blijft! Als de mijne met camera en birth alarm staat slaap ik ook wel best goed, alleen af en toe van die bizarre dromen

CD, gefeliciteerd! Ben benieuwd naar foto's

Hier groeit de uier nu flink door, was vanmorgen weer een stuk groter dan gisteren Als ik ze straks buitenzet zal er wel een deel terug wegtrekken denk ik, maar het is er toch
Ik verwacht het veulen binnen een kleine maand, dus ze zit mooi op schema!

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 09:13

Euh, zal best op het dekbewijs staan, maar daar heb ik nog niet op gekeken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 09:18

Sjuimpje schreef:
Euh, zal best op het dekbewijs staan, maar daar heb ik nog niet op gekeken.

Haha, hoezo: "ik ga hier lekker relaxed mee om". En dat tussen al die stresskipjes hier!
En eigenlijk heb je groot gelijk, er is nog nooit een veulen blijven zitten en als het komt dan komt het.

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 09:20

Ik heb dit jaar bewust geen datum uitgerekend, ik schiet er toch niets mee op. Het kan maar zo 2 weken eerder of later komen. Eigenlijk verandert het maar weinig, ik hou mijn merrie net zo goed in de gaten als anders, alleen ben ik nu niet aan het aftellen

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 09:21

Sjuimpje, ik moet iedere keer zo lachen om je onderschrift ... , heb er helaas zelf ook ervaring mee, op de NSvT-keuring (tinkers) in Uden in 2004 was er ook iemand zo "attent" om mijn mooie bruinleren voorbrenglijn van het halster los te klikken (dat hing aan de staldeur) en mee te nemen ....

Mariska_28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 09:36

CD: gefeliciteerd met het veulen!! Echt een op bestelling dus

Sjuimpje: Lijkt alsof het er langzaam toch aan zit te komen. Ik moet zeggen dat ik helemaal geen ervaring had met kegelen van merries. Katinka deed het namelijk nooit. Dus toen Ciara afgelopen zaterdag kegels had wist ik toch wel zeker dat ie dat weekeind zou komen... Nu dus nog steeds niet he

Cayuse: Ojeee nog niets dus? Ze houdt de spanning er nog even in

Hier ook niets. Rond een uur of 3 was ze wel drukker (liep rond en stond tegen de deur te schrapen) dus ik had nog even de hoop dat er wat zou komen. Maar een uur later stond ze alweer lekker te slapen, niks dus . Ik kon alleen amper meer in slaap komen, en ben nu dus echt zo brak als een konijn.. Ik hoop maar dat ze het veulen er echt 1 dezer dagen uitgooit

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 09:43

Gefeliciteerd CD.
@ Sjuimpje, de enige persoon die nog rustig is tussen de stresskippen(waaronder mezelf)
@Mariska-28, spannend een maiden die kegelt.
@Cayusejuhh, ben benieuwd naar de uierfoto van je merrie. Het einde in in zicht bij jou.

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:07

Mijn merries kregen tot nog toe meestal op 1 dag harsdopjes, de volgende dag kegelen en dan gelijk diezelfde nacht veulenen.

Zuur hè? Zo'n diefstal...
Baalde ook als een stekker, maar heb nou wel een goed excuus om een nòg mooier halster aan te schaffen

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:10

Gefeliciteerd CD!! Alweer een merrie!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:11

Zo ik zal maar weer eens een poging tot bij lezen doen

@ WenK: nog gefeliciteerd met je mijlpaal Onze dames gaan lekker samen op. Nu maar hopen dat ze misschien ook tegelijkertijd bevallen?

@ Sjuimpje: poeh, wat krijgt jouw merrie een boel naar binnen te werken. Maar goed, als ze schraal blijft is het gewoon nodig.
Ben ik even blij dat Fayette gewoon goed in model blijft van onbeperkt hooi en 1.5-2 kg brok

@ amandakè: zo jij krijgt het volgend jaar nog druk met al die veulies die in de planning staan. Waar laat je het toch allemaal?

@ Mariska_28: leuk om jou ook weer tegen te komen hier. Ciara al uitgeteld dus en lichtjes aan het kegelen? Spannend Mag ik nog een keertje komen buurten als veulie er is?

@ iZZi: gefeliciteerd met jullie veulentje! Wat een verschrikkelijke stelten heeft die kleine dame zeg!

@ jessje: ja, dat wordt volgend jaar echt een olifantje hoor!

@ Mac: sterkte Ik ben zo waar al een jaar niet meer ziek/zwaar verkouden geweest *klopt nu gelijk op een stuk hout af *

@ frenia: adem in, adem uit Tinkerbell doet het alleen maar om je te stangen!

Hengstenkeuze? Neeh, doe ik voorlopig maar niet meer aan. Heb er al wel een paar op het oog voor over een jaartje of 3 maar het zijn allemaal jonge en net goed gekeurde hengsten. Dus die mogen eerst hun best doen bij andere merries zodat ik mooi nakomelingen kan vergelijken

@ Nadine: raast als een razende tol door d'r huis volgens mij

@ WenK: spannend. Beeb die lastig was bij mams!

@ Mabon: gefeliciteerd met de verkoop van Flappie/Tesse en helemaal omdat ze dus lekker dicht bij huis blijft!

@ Dana01:

@ CD: gefeliciteerd met de geboorte van Bona Dea

@ Sjuimpje: volgens mij ga jij deze geboorte heel relaxt in

Zo, hier verder weinig te melden. Volle uier 's ochtends (alhoewel dat best nog wel voller kan) en minder volle uier 's avonds. Bij het ontbijt en diner (=brok) wordt d'r voerbak nog steeds compleet uitgelebberd en schoon gelikt afgeleverd. Hooi 's avonds gaat al een week of 2-3 niet meer zo bijster hard (0.5 plakje met wat geluk). En ze zitten met ze beiden nu alweer bijna op 4 weken met die 2 grote hooibalen in de bak. Normaal zouden die balen dan al bijna op zijn, nu zitten ze net op de helft.
Maar een bokje hier en daar kan ze er nog uit trekken. Gisteren zat ze zich zelf nog helemaal op te fokken vanwege een rode kater in het weiland van de buurman Tja, die van ons zijn alle 3 zwart dus dan is een rooie best wel eng
Gekke theemuts....

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 10:12

Hier schiet het nog steeds niet op
Heb hier 2 maidens staan die het duidelijk zat zijn (en dan zijn ze niet de enige...) en een 3e merrie die ook richting veulenen gaat.
Nummer 4 en 5 zijn gelukkig nog rustig en tevreden met de roomservice 's nachts...

Morgen is Kyra 2 weken overtijd, ze moet opschieten anders haalt haar zus haar in.
Maar volgens mij wil Kyra met haar 1e dracht meteen de langste dracht van de merries hier gaan verbreken, dat staat tot nu toe op 351 dagen. Nog 4 te gaan dus...

Fleur heeft sinds vannacht de "ik ben het zat, heel erg zat..." look in haar ogen.
Ik houd haar niet tegen als ze daar wat aan wil veranderen...

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:13

net weer geweest.. ( paard zal wel gek van me worden ondertussen ik hang er 3 keer per dag onder )

ik weet het niet meer.. Nu mag het van mij de nacht van vreijdag zaterdag.. OF zaterdag zondag komen.. want dan zijn de kids weg en heb ik weekend

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:14

Kyra ligt lekker te slapen..

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 10:15

3x per dag maar?
Jouw merrie loopt al voor met de kegels, hier zit bij de merrie die tegelijk was uitgerekend het uier nog niet eens vol...