Ja, nouja wij wachten eerst de geboorte af. Het is altijd moeilijk om zoiets te beslissen, want wat is nu wijsheid op zo'n moment. Het is al een oudere merrie, dan zeggen de meeste dat je de veulenhengstigheid beter kan overslaan. Wij hebben niet de mogelijkheid om het veulen tot januari bij de merrie te houden, dus dat is helaas geen optie
Nouja, we hebben nog 18dagen om na te denken wat we doen Bij ons is er nog geen verandering, waarschijnlijk gaat ze morgen naar de kraamstal.
zooo wat ben ik hier lang niet geweest!! echt te erg gewoon!! onze merries waren vandaag (o nee gisteren inmiddels) zaterdag uitgerekend! odessa voor het eerst en heeft nog niets helemaal geen tekenen ook dat het er snel aan komt! en indra die was gisteren avond wel al aan het puffen en gaan liggen en niet eten maar na 1 uur ofzo was dat ook weer over! ik heb nog lang niet alles bij gelezen maar ik doe mijn best!! iedereen gefeliciteerd met de veulens!! en met onze kleine telg gaat het heel erg goed! hij is nu ruim 1 maand oud! hij heeft zelfs al onder de douche gestaan!! en hij ging gisteren zelfs een voetje geven echt bang is ie gelukkig niet meer (voor mij dan tenminste ) maar ik heb niet meer te vertellen! ohwja foto`s van de merries staan hier: odessa= http://www.mijnalbum.nl/Album=HNZK3EAV indra is= http://www.mijnalbum.nl/Album=ULHGJD4G van indra moet ik nog nieuwe foto`s maken want deze zijn al weer een maandja of wat oud! odessa heb ik laatst nog gemaakt dus die klopt nog wel zo ongeveer!!
Ivanka heeft (nog) niets, maar.. ik heb wel foto's
Allereerst; de deuren aan de stal Ivanka in dr poephoek (die ze eindelijk gevonden heeft, de eerste weken lag het echt overal.. nu doet ze het weer netjes in een hoek ) Kling Adersssss Ivanka.. erg vrolijk Achterkantje
En, tot laatst bewaard, dé verandering van vandaag: Uier is groter én glimt! Op de foto is dat laatste niet zo goed te zien, maar in het echt glimmen de spenen nu behoorlijk
Gadverdamme, ik zit naar die foto's te kijken, maar wat een lelijke kont heeft ze nu zeg . Een echt mooie ronde heeft ze nooit gehad, maar nu is het helemaal prut .
Coydog?? waar ben je?
Parouscha, het rare is dat ze een tijdje terug echt superglad in haar vacht zat. Maar volgens mij kreeg ze het toen 's nachts koud ofzo, want ze is weer vacht aan gaan maken. En nu heeft ze het weer te warm, want nu is ze weer in de rui . Nu lijkt het ook allemaal wat dikker, omdat ze hier heeft liggen rollen en de haren alle kanten op staan . Als ze gepoetst is, ligt alles mooi 1 richting op en dan lijkt het ook gelijk een stuk dunner
ja echt wel!! ze lag me een partij moeilijk te doen!! poehfff maar gelukkig was het nog niets! ik denk dat de dames wachten totdat ik morgen 5 dagen naar ermelo ga! dus ik denk dat het bij indra deze week gebeurt en odesje ja..... nog nergens tekenen van alleen een dik buikje dus... dat word nog even afwachten! ik houd jillie op de hoogte!
Dat uier begint erop te lijken Tinne Spenen vullen al mooi. En het is natuurlijk afwachten hoe vol het uier straks gaat worden, er zitten nu nog wel wat rimpels in...
Je pb beantwoord ik vanavond even, moet nu eerst m'n huis snel opruimen, krijg straks visite
Zo kom net bij sum weg. Ze was best onrustig zij stalhouder ook En ze stond later wel lekker te grazen, ze loopt zich telkens af te reageren op onze kleine shet Uiers beginnen wat losser te worden, maar nog steeds hard. Staart gaat steeds meer omhoog, kan hem nu ook omhoog tillen. Maar ik verwacht nog geen veulen Tent staat er iig, voor als het wel komt .
tjonge jonge iedereen zegt, je moet der buiten laten bevallen, doen ik ook met koeie Dat lijkt me echt niet een goed plan, straks in de sloot in de nacht pff moet er niet aan denken Zul je zien straks gebeurt er juist iets in de stal en dan zeggen ze, zie je wel
Allereerst: gefeliciteerd amandakè! Hartstikke lieve foto's, wat een schatje!
Dat plakkerige spul aan spenen en binnenkant achterbenen signaleer ik ook af en toe sinds een week. Gisterochtend nog op het bezoekuur geweest (is er zondag niet, snik) en na een poetsbeurt kon ze lekker scharrelen op het gras. Ze at ook niet echt veel, het was meer rondwaggelen en af en toe iets kauwen. Ze lijkt weer wat dromeriger te worden, meer in de verte staren en niet meer zo superalert als de afgelopen drie dagen. De dagen daarvoor was ze ook erg afwezig, maar toen had ze wsl ook veel last van de warmte. En ze liep altijd zo mooi ruim, nou, dat is nu een stuk korter geworden, zeker van achteren. En die achterhand hè, 1 slappe toestand. De hele vorm is er uit...
Mo heeft nog niks hoor maar er waren wat toestanden op stal met vertrekkende klanten die niet wilden betalen en daar dus een ploegje idioten bijhadden. Nu dreigen ze met vanalles en durven we niet bij de paarden weg, ben nu even thuis omdat mijn kinderen alleen zaten.(en die moeten ook eten) Mo gaat dus vannacht ook niet naar binnen, stel dat ze de schuur aansteken. Dit is echt niet leuk meer, mijn vriend werd bedreigd terwijl hij alleen maar het erf opliep.
Woeii, ik was net even bij Ivanka, maar dr banden zijn nu echt slap! Heerlijk .
Vooral naar achter is haar uier nog lang niet vol, misschien dat dat pas tijdens de bevalling volschiet. Ik weet het ook niet. Ivanka behandel ik ook maar als maiden, ook al is ze het niet .
Jeetje coydog , dat is niet niks! Is die stal dan ook van jullie, omdat je vriend ook werd bedreigt? Wel heel erg klote zeg.. Heel veel succes ermee en houd ons er maar over op de hoogte!
Die gaatjes in spenen met witte spul erop, dat heeft ze altijd al gehad . Alleen lijken ze nu wat groter en duidelijker, omdat haar uier donkerder wordt en glimt .
De deuren moeten in principe los van elkaar kunnen ja.. . Het klopt alleen nog niet helemaal, papa moet nog het een en ander schaven aan de deuren, want ik krijg ze niet los van elkaar . Verwend is ze opzich wel ja, nu even dan . Straks als het veulen afgespeend wordt, komt er een afscheiding op het midden en hebben ze allebei een aparte stal . Investering in de toekomst noem ik de stal maar .
heej Tinne je hebt ongeveer precies dezelfde stal als ons.. Die van ons komt er precies hetzelfde uit te zien, alleen daar zitten al 2 boxen in:P ik zal wel es een foto maken..
Bij udina nog niks..alleen ze wil heel graag op stal want ze zit echt onder de horzels, vanmiddag zat haar hele hals echt wel 20 horzels ofzo... Gister haalde ik haar op en ik nam haar los mee, ze draafde al voor mij uit de stal in zo veel had ze last van die vliegen.. vet zielig
Hm.. Van Umeda ook niet, haha. Schiet even niet op, hè? Of zijn er mensen hun merrie aan het helpen bevallen op het moment? In dat geval horen we het morgen wel. Iedereen succes met waken!