[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 22:17

Ik ken het!! Super mooie hengsten gezien maar ik zag "de match" met mijn merries niet... Nu heb ik dus gekozen om twee 2jarige hengsten te gebruiken, allebei dus nog niet gekeurd, (wel door DA alles laten checken, maar nog geen goedkeuring voor het stamboek) best een groot risico! Maar dat zijn voor mij wel DE hengsten!
(En eerlijk gezegd lijkt mij de kans dat deze hengsten allebei niet goedgekeurd zouden worden wel heel erg klein!)
Je moet wel het "wauw-gevoel" hebben vind ik!
Yoloo word vast een meisje ;) dan kun je je droom over een paar jaar verwezelijken :j

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 22:23

Yolooo is een SB hengst. Ik weet het zeker!

Ik vind de match zoeken bij Fi ook lastiger, omdat ook het karakter heel belangrijk is bij een hengst voor Fi. Dais is een schatje, dus dat karakter kan wel wat hebben. Maar Fi is een draak, wel heel lief hoor, maar grote mond, brutaal, drammerig, dominant. Daar moet geen hengst op met een sterk karakter.

Ik ben benieuwd naar jouw hengstenkeuze!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 22:26

Suffie heeel veel sterkte!

Sorry ik zit ff onder een steen, maar lees af en toe wel ff bij....

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 22:44

Suffie bah Luna nu toch koorts niet fijn. Hopelijk slaat de antibiotika snel aan.

Andere Luna ook niet fit. :(:) Sterkte!! Hopelijk komt er dinsdag toch wat positief nieuws ik duim!

Woogy beterschap.

Tjonge ik hoop toch echt dat het vanaf nu gewoon allemaal goed gaat. Wat een berg triestigheid.

Cynth lastig zo hengstenkeuze.. maar ergens is de klik...
Yoloo een SB hengst ik ben benieuwd.
Jij hebt altijd van die gave vergelijkingsfoto's. _/-\o_

Gaaf alle uierfoto's wat een verschil ook weer.

Aap...... *\o/* *\o/* _/-\o_ _/-\o_ geweldig.

Star is echt mega...

CL gave foto's. Heerlijk dat ze nu heelhuids hier is, moe is denk ik logisch toch.

Vientje lekker gereden dus. fijn. *\o/*

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 22:50

Fotsy, klopt veel haar... Daarom vind ik het ook zo lastig te zien!

Linda2008; grappige foto met zo'n geschoren hoofd, hele andere pony aan de voorkant dan aan de achterkant! beste buik al!!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 22:56

Ik heb even Dais dr tietfoto's van de vorige twee keren erbij gezocht. Ik ga pas vanaf dag 300 foto's maken, eerder is zonde van mijn rug :+

En mocht iemand dé hengst voor Fi weten: let me know! :D

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 23:07

Nondejukes die Star, dat fijne elegante koppie en dan dat harige lijf met die megabuik :)) Hilarisch! :D Ze trekt wel nog een mooie sprint zo zeg ondanks de buik :)

Pinda is ook een linksligger :Y)

Ah dus toch goed gezien bij Dais :j Ze is mooi drachtig zo hoor, lekker maar beschaafd buikje!

Hier is de dame trouwens al gigantisch in de rui, niet normaal meer :n

En het KWPN-NRPS gemuts gaat verder hier, Pinda wordt NRPS geregistreerd maar hengstenhouder had de dekking ongevraagd aangemeld bij het KWPN dus ik was not amused. Maar goed, na enkele creditnota's van het KWPN ontving ik deze week alsnog weer een nota voor de registratie van de dekking daar (die was al teruggedraaid door de hengstenhouder begin januari }:0 ) én een nota voor de registratie van de dekking bij het NRPS- waarop de paps van 1.73m aangeduid wordt als rijponyhengst ipv rijpaardhengst :+ }:0 Wat een klungels bij die stamboeken joh, had hoop dat het NRPS beter zou zijn dan het KWPN maar volgens mij is het allemaal een pot nat :') De KNHS is er niks bij :Y)

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 23:10

Cynthia82 je hebt de hengst voor Fiore vandaag gezien :P .

Vientje het is idd een pot nat. Kwpn of nrps allemaal een hoop ellende wat dat betreft.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 23:10

Even een snelle bijleespost van mij dit keer, andere keer zal ik weer proberen uitgebreider te reageren!

Suffie, wat naar dat Luna toch koorts gekregen heeft. Hopelijk slaat de antibiotica snel aan en is ze snel weer een beetje de oude. Sterkte ermee!

peetjjuh, lastig te zeggen bij die kleintjes, die zijn van zichzelf vaak al zo lekker rond :+
En dan worden ze ook niet allemaal zo tonnetje rond als dat je sommige hier ziet.

Ach Lisa, wat enorm balen zeg dat je niet weg kan! -O- Maar echt de komende 2-5 weken? Waar hebben de andere paardjes last van? (dat heb ik vast gemist?) Ben heel benieuwd hoe lang Pris het nog vol gaat houden.

CL, wat fijn dat Jill zo braaf was, ze ziet er goed uit!
En bij Aziza stap ik ook regelmatig zo na meer dan een jaar op, en ga dan gewoon direct een rondje naar buiten. Lijkt me helemaal niks als je een paard hebt waarbij dat niet kan. Al was mijn vroegere KWPN merrie wel een bommetje als je een tijd niet gereden had, maar echt niet dat ik haar eerst ging longeren, ze moest zich maar gewoon aan mijn regels houden ;)

Wat balen zeg van Luna, ik hoop dat de uitslag dinsdag mee valt. Beterschap voor haar, en heel veel sterkte ermee voor jou!

Cynthia, leuk hoor, hengsten kijken! Ben benieuwd wie het uiteindelijk wel zal gaan worden voor Fiore. En ik ben heel benieuwd of je gelijk hebt dat Yolo een SB hengst is :D

Linda, Star ziet er goed uit, mooie buik!

Jeetje Vientje, wat ontzettend vervelend! Stomme stamboeken soms ook.

Even een update van Aziza van vandaag:

Aziza voelt zich gelukkig nog steeds goed, gisteren heeft ze voor het eerst weer een hele dag buiten gestaan, en vanochtend had ze voor het eerst haar voerbak echt helemaal leeg. De laatste dagen wel steeds bijna, maar wat lastig at liet ze zitten.
Voor morgen heb ik nog antibiotica voor haar, en dan hoop ik heel hard dat ze zich ook goed houd zonder de antibiotica.

Inmiddels zit ze ook op 321 dagen, en begint haar uier na ruim een week geen enkele verandering toch weer iets te veranderen. Ik ben heel benieuwd of de ontwikkeling nu sneller door gaat zetten dan normaal, of dat ze door dit hele gedoe gewoon later gaat bevallen.

Voor mijn gevoel duurt het echt nog minstens een maand voordat het veulen komt, maar dat hoop ik toch niet :') Ik ben qua gevoel in ieder geval veel minder met het veulen bezig dan normaal rond deze tijd.

Waar heeft ze die baby verstopt?
Afbeelding
Afbeelding

Oh, kijk, gevonden :D
Afbeelding

Veel slapper kunnen de banden geloof ik niet :')
Afbeelding

Uier eindelijk weer iets veranderd, maar stelt nog weinig voor.
Maar goed, ik ben blij dat er iig weer vooruitgang in zit.
Afbeelding

Ik zat net op de camera te kijken, maar kan vanaf hier het veulen zien bewegen (zoals eigenlijk best vaak), arme merrie :(:)

Ze is er nu maar bij gaan liggen zie ik, misschien dat het veulen dan wat stiller wordt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 23:16

Luna, sterkte met Luna. :(:)
CL, ze ziet er goed uit, en nog altijd blinkt ze als een spiegel.

En Neon is dus een aparte, want babe ligt rechts. *\o/* Eigenlijk altijd.
En bij Rose is niet veel te zien, maar ook daar denk ik dat die rechts ligt. Maar daar is nog steeds niet duidelijk of ze echt drachtig is, niet gescanned, ook niet meer hengstig geweest, niet dik maar wij zien wel meer gevulde flanken, en nog geen babe gevoeld.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 23:40

Altijd rechtsligger zou neon weer een hengst dragen :+ ben benieuwd :P

Dan is je sb toch een meisje Cynthia :D miqschien moet je het slurfje er dan zelf bij denken. :9

Wat goed van aziza
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 06-02-16 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 23:41

AZ fijn dat t met Aziza nu ook de goede kant op gaat. Straks ook zonder ab, ik duim.
En nu dus weer vooruitgang wat uier betreft *\o/*
Ben benieuwd hoe lang t nog duurt.

Neon rechtsdrager _/-\o_

Uhmmmm ik heb eigenlijk geen idee hoe t bij mijn dames is.... :o
*neemt zich voor morgen te gaan kijken en beoordelen hoe de veulens liggen * _/-\o_

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 23:45

AZ, heb je een camera waar anderen mee kunnen kijken?

Ik he altijd een stuk of een 10 die mee kijken, erg handig! Ik moet wel eens om een boodschapje oid. Hebben nu op de uitgerekende datum van 1 van de merries een vergadering en een verjaardag. Dan kan ik op mijn mobiel gewoon de merrie in de gaten houden en ik vraag andere mensen mee te kijken :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 23:59

Star <3 die vind ik echt geweldig! Al vind ik zo'n geschoren koppie dan weer niks. Bij arabs pakken ze ook vaak of een showclip op het gezichtje alleen of hoofd hals...ik vind het niks haha :)

Luna hopen op die blijn, daar zijn ze ook weer zo klaar mee als het eenmaal open is. Is de hoefsmid al geweest?

Geen idee of priska links of rechts draagt, kan er niet uitgebreid naar turen helaas :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 00:28

Fijn dat het met Aziza goed gaat!

Hier zeker een rechtsdrager!
Maar het wisselt nog weleens.

Het veulen van Kim was vanavond weer erg actief! :):)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 05:58

Cynthia82 schreef:

Ik vind de match zoeken bij Fi ook lastiger, omdat ook het karakter heel belangrijk is bij een hengst voor Fi. Dais is een schatje, dus dat karakter kan wel wat hebben. Maar Fi is een draak, wel heel lief hoor, maar grote mond, brutaal, drammerig, dominant. Daar moet geen hengst op met een sterk karakter.

Fi is gewoon meer welsh cob dan haf :')

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 06:06

Hier thuis nog weinig te zien of het veulen links of rechts ligt. Ze is al wel aardig zwaar. En moet pas in juli :D. Vandaag mss eens bij de andere merrie kijken.

Hier ook nog niks zien bewegen. Maar ik Let er te weinig op volgens mij.

Soms zijn hengstenkeuzes moeilijk. Ik zit ook nog te twijfelen voor een aantal

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 06:50

Even snel gerekend (niet op exacte dekkdata) maar ene merrie zit rond de 240 dgn (dus nog een 100 te gaan) en de andere merrie rond 180 ( nog te lang wachten).
O:) en ik kan nog steeds niet weer in slaap komen :z

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 09:07

Woogy, ik ben het met je eens hoor ;) zo'n geschoren hals en koppie ziet er niet uit. Maar het is wel functioneel :j
Ze stond elke dag nat van het zweet, zo'n dikke ijsberenvacht en echt winter hebben we niet, dus dan maar zo :)

Cemlys, jeetje ben je de hele nacht wakker geweest? Bij 1 al aftellen vanaf 100, die komt alvast dichterbij :D

Vulina, oh die luxe van een online cam wens ik ooit ook... Rot weitjes zonder internet :(

KBK, wat leuk :D

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 09:40

Vulina, ik heb idd een camera waarop mensen mee kunnen kijken. Ik heb ook altijd wel een paar mensen achter de hand die haar in de gaten houden als ik even wil slapen of even weg moet of zo.

KBK, ook al zo'n druk veulen!

Waar ik me gisteren nog afvroeg wat Aziza zou gaan doen, eindsprint of gewoon Veel langer dragen, heeft ze die vraag geloof ik vandaag wel beantwoord.

Uier gisteren.
Afbeelding

Uier vanochtend.
Afbeelding

Waar ik gisteren en de week ervoor eigenlijk weinig met het veulen bezig was, zijn nu de veulenkriebels (stress :P ) weer duidelijk aanwezig :D

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 09:54

Dat gaat lekker!! :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 10:02

Haha duidelijk AZ, spannend!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 10:05

Tjinta schreef:
Cynth lastig zo hengstenkeuze.. maar ergens is de klik...
Yoloo een SB hengst ik ben benieuwd.
Jij hebt altijd van die gave vergelijkingsfoto's. _/-\o_

Zodra er straks iets valt te vergelijken, ga ik ook weer helemaal los :D

Vientje, Dais verhaart ook al verschrikkelijk! Ik hoop dat ze er snel vanaf is, maar meestal houdt het wel een paar maanden aan voordat ze echt klaar zijn..

angelpam schreef:
Cynthia82 je hebt de hengst voor Fiore vandaag gezien :P

Wie weet ;) Ik vind hem heel gaaf, dat zeker.

AZ, waar heeft ze die baby verstopt? Nou.. Aziza kan niets meer verstoppen met zo'n pens hoor :+
En bij Ti en Fi had ik gelijk met mijn gevoel, dus ik ben ook heel benieuwd, hoewel ik liever valk of palo heb hoor, maar zwart met heel veel wit is ook gaaf :D
Ik heb niet echt een voorkeur dit keer.

Neon heeft toch ook vaker hengsten gehad, Neonlight? Rechts is hengst, hebben we besloten :D Behalve Yolooo dan dat is een linksliggende hengst :+

Cemlys schreef:
Cynthia82 schreef:

Fi is gewoon meer welsh cob dan haf :')

Zou dat het gedrag verklaren? Hmmm... moet ik dan wel met een Welsh Cob gaan dekken? :+

Cemlys schreef:
Even snel gerekend (niet op exacte dekkdata) maar ene merrie zit rond de 240 dgn (dus nog een 100 te gaan) en de andere merrie rond 180 ( nog te lang wachten).
O:) en ik kan nog steeds niet weer in slaap komen :z

_O- Wat dacht je? In plaats van schaapjes tellen kan ik natuurlijk ook dagen gaan tellen.. Misschien volgende keer toch maar voor de schaapjes gaan :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 10:15

Wat een verharende pony's al zeg!
Hier laten beide dames nog geen haar los.

AZ spannend met aziza!

Cynthia ik hoop voor jou op een valk hengstveulen.

Morgen weer naar drenthe want......heb dinsdag een sollicitatie gesprek daar!!

Zeer spannend,hopelijk word ik aangenomen want dan kan ik eindelijk verhuizen en mijn lieve mannetje elke dag zien en ook op de boerderij werken.

En natuurlijk de dames ook elke dag in de gaten houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 10:23

AZ, spannend zeg! :):)

Inowa, succes met je sollicitatie gesprek morgen!