Hey haha om 2 uur vannacht naar huis gegaan, ze was zo overdreven rustig! Dan is mijn man om half 5 terug gaan kijken en nog steeds kalm. Dus denk dat het in zoverre loos alarm was. Maar het gaat vandaag of aankomende nacht gebeuren zei een bevriende dierenarts dus vandaag blijf ik thuis om op en af te gaan
Nee we hebben de paarden niet aan huis staan en geen mogelijkheid een camera te voorzien. Maar zo gaat het ook, niet ideaal, maar dat is niet erg.
Nog geen veulens vannacht? Ze laten wel op zich wachten zeg! Hier 330 dagen vandaag, wat mij betreft een mooie laatste mijlpaal, hopelijk is de volgende een veulentje en niet weer 10 dagen erbij haha
Fotsy
Geplaatst: 23-03-15 09:29
Hier nog niks hoor ze stond vanmorgen wel te gapen dus er gebeurt duidelijk iets binnenin. Maar melktest is nog 7. Tijdens de middagpauze rij ik nog even langs om te testen. Was ook heel koud vannacht. Iemand?
Ja het was vreselijk koud Dat speelt waarschijnlijk ook wel ergens een rol, alhoewel een stalgenootje daar helemaal geen probleem mee had, die is onverwachts vorige week bevallen Knap merrieveulen en doet het prima. Maakt het wachten en waken alleen maar lastiger haha heb geen geduld meer.
haha murosch groot gelijk! ik vind 312/322 dagen ook meer dan genoeg!! Ik hoef de 320/330 mijlpaal niet per se te halen hoor Maarja nog niet eens een volle uier, ik vrees dat ik zelfs de 330/340 mijlpaal ga meemaken
Zo net terug van de stal....Fallabella gaat goed wink-emoticon Wat onrustiger dan vannacht en af en toe flemen, haar uier staat op springen erm ding....Ze hapt af en toe nijdig wat hooi weg, al eet ze ook wel rustig met momenten. Haar flank is helemaal ingevallen (geen idee of dat normaal is maar lijkt van wel) en haar kontje is ineens zo puntig.....maar weer eventjes afwachten wink-emoticon Straks terug kijken Foto lukte niet goed....te donker
Ja dat gevoel heb ik ook. Ze schuurde zelfs met haar hoofd tegen de waterbak....zo hard dat die brak (dus stal maar weer even helemaal gefatsoeneerd). Daarna weer kalm. Ga haar een uurtje of 2 met rust laten en dan nog eens kijken. Staleigenaar is ook thuis en woon 5 min van de stal af....rust kan wonderen doen.
(niet dat ik rust in mijn lijf heb whaha)
pretty
Geplaatst: 23-03-15 11:30
Ik haak weer even in.
Buenootje klinkt alsof het elk moment kan gebeuren,spannend.
Nog geen veulentjes? De merries stellen het geduld van de baasjes wel op proef!
Ik mag vandaag kijken om een camera te bestellen want wifi is intussen in orde op stal! Maar welke camera.....het gamma is eindeloos.
Leuk pretty! Ik heb sinds gister ook een camera en wauw wat gaaf is dat zeg!! Hoe doen jullie dat eigenlijk zonder alarm? Zodra het spannend word gewoon ieder half uur de cam checken ofzo??? Want nu is het nog niet echt spannend bij mijn merrie dus ik heb alleen gecheckt als ik toevallig wakker was (gewoon omdat het leuk is ) en vanochtend heb ik beelden terug zitten kijken en gemerkt dat je toch wel erg veel mist!! Er gebeurd zo veel in een uurtje....
Al_Zawraa
Geplaatst: 23-03-15 11:41
Zodra mijn merries melk hebben, kijk ik constant op de camera, dan laat ik ze niet meer zonder toezicht. Mocht ik het zelf niet kunnen (bijv toen ik even 2 uurtjes sliep na de hele nacht waken), zorg ik dat er iemand anders continue de camera in de gaten houd. Maar dat is dus echt als ik zeker weet dat het in de komende 24 uur komt.
pretty
Geplaatst: 23-03-15 11:45
Welke camera heb jij Linda? Ik vind het zo lastig kiezen. Ik ga het dus wel gebruiken in combi met mijn halsteralarm en dat lijkt me echt ideaal. Zodra de camera werkt ga ik het alarm om Lisa doen,om eens te zien hoe dat eraan toegaat 's nachts.
Bij sommige merries zie je het wel heel goed aankomen en zou ik inderdaad niet meer slapen,maar het is allemaal zo moeilijk in te schatten soms! Bij Lisa is het echt heel moeilijk,en bij Vera ook. Ik heb net een lijstje gemaakt van al hun voorgaande bevallingen,op hoeveel dagen en hoe het eraan toeging en die 2 zijn echt erg,ze tekenen amper Kikkie gaat netjes kegelen en melk druppen,dikke oef.
Merrie is maiden, dus ik weet niet hoe het zal lopen, of zij voortekenen gaat geven enz. Ik heb wel melktesten en dus maar gewoon op de cam blijven kijken denk ik... Maarja sommige merries kunnen het nog zo lang rekken.... moeilijk hoor!
Pretty, ik heb een beveiligingscamera draaiend op sim met vast IP, allemaal te danken aan mijn vriend en mijn schoonvader ik heb namelijk geen internet op stal en woon ook niet dicht bij stal (7km) dus ik kan niet helpen met camera keuzes enzo, sorry
Ik heb een Alecto. Grote voordeel is dat je met 8 man mee kan kijken. Toen het zover was had ik een tablet en 3 mobiele telefoons erop draaien. Ik wilde even gaan slapen, maar toen werd ik al wakker gebeld Zo kun je gemakkelijk diensten afwisselen. Pony staat wel aan huis, dus met kleren aan op de bank en dan ben je er zo.
haha Ceasar dat is luxe zeg!!! Als ik echt zou zien dat het geen 24 uur meer kan duren, blijf ik gewoon op stal. Maarja ik ben ook niet van plan om twee weken achtereen wakkeer te blijven en op stal te logeren dus word nog een mooie puzzel hoe ik dat allemaal kan gaan doen....
jolandje
Geplaatst: 23-03-15 12:48
linda je kunt niet altijd even makkelijk zien wanneer een merrie bevallen gaat hoor, bij Joanna gaat het heel snel, vorig jaar was op zondagmiddag, wij dachten nog even op bezoek te kunnen, niks aan Joanna te zien, zijn anderhalf uur later terug, staat ze zwetend te ijsberen voor de stal, ik heb de stal vol stro gegooid en haar naar binnen gelaten, ze ging direct liggenen binnen een half uur was het veulen er, dus is gebeurd van helemaal niks tot bevallen in een paar uur tijd, en dit heeft ze al een paar keer zo gedaan , vandaar dat ik nu als extra controle de melktest wil gaan doen, misschien dat ik het dan wat beter kan inschatten
jolanda, je slaat de spijker op zijn kop. Daarom vroeg ik me juist ook af hoe mensen dat doen? Juist als je merrie het niet zo netjes aankondigd, of zoals ik met een maiden merrie dat ik het helemaal niet weet... Ga je vanaf dag 320 gewoon elke dag al waken? Dan ben je toch kapot als het er na een week nog niet is? of is het dan gevalletje "niets aan te doen als je het mist"? of waken als melk test zakt tot een bepaalte waarde?
Ik heb ook melk testen dus hoop daar aan te kunnen zien of het nog lang op zich laat wachten, maarja sommige merries bevallen keurig op de 6.0, sommige al op 6.4 of 6.7... ik vind het moeilijk om te bepalen wanneer ik moet gaan waken als in vaker op de cam kijken snachts, of wanneer ik echt moet gaan waken op stal en non-stop zeg maar.....
jolandje
Geplaatst: 23-03-15 13:05
ja dat is heel lastig, maar als je gaat melktesten lijkt me dat er een lijn in zit, de melk zal toch telkens iets zakken en dan kun je het misschien wat beter inschatten, maar dat is voor mij ook nieuw, we zullen zien of het werkt, ik heb idd wel eens weken 's nachts naar het scherm liggen kijken, dan ben je echt kapot, ik kijk dan ook voorzichtig rond of ik ergens een halsteralarm kan kopen, misschien een tweedehandse, nieuw zijn ze wel heel kostbaar
Hier ook nog niks.... Uier nog hetzelfde, Roxy nog hetzelfde... Morgen is ze 350 dagen. Ik vrees dat ze de 360 ook nog wel gaat halen. Voor mijn gevoel ben ik al jaren aan het wachten, schiet niet echt op.