niks zieligs aan hoor,hij doet het zelf... als hij het nu niet met geduld wilt leren dan moet het straks maar op de harde manier.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 03-08-10 22:22
Inowa, zo eentje heb ik ook gehad, die is ook gespeend toen hij 3 maanden en 10 dagen was. Was ook echt niet verkeerd, die boef was het veel oudere veulen waar hij bij kwam ook direct de baas.
Ik denk dat Razz het ook niet erg lang meer volhoudt bij zn mama. Wil er eigenlijk een ruintje bij zetten, zodat mama wat meer rust heeft. Of hij moet al naar de gene waar hij in de opfok gaat, maar weet niet of dat al kan, aangezien het veulen waar hij bij komt jonger is en dusn og niet gespeend zal worden.
inge176
Geplaatst: 04-08-10 10:12
Hmm lijkt me wel jammer dat je veulen al zo hengst is dat hij bij zn moeder weg moet.
AD Fynn heeft soms ook jeuk op zijn kont, daar heeft hij ook nog een hele dikke vacht, denk dat het daardoor komt. Wil niet zeggen dat het ook de reden is voor jouw Razzle.
Cody, mijn merrie schuurde ook erg met haar staart en kreeg ook pavo merriebrok. Maar verder schuurde ze niet, dus weet niet of het echt van de merriebrok kwam of dat het een drachtige merriekwaal was. Fynn krijgt podo van Pavo, dit vindt hij erg lekker maar hij eet nog lang niet zoveel als voorgeschreven staat. Volgens de zak moet hij nu al meer dan een halve kilo krijgen, hij zit nu op twee handjes . Meer wil hij ook niet eten dan loopt hij gewoon weg.
Talida, dat is een mooie reactie om te horen van de fokker!
Inowa, wynnetou is wel erg mooi. Jammer dat hij zo vervelend doet. Ik denk niet dat je anders kan dan hem vroeg afspenen.
Met Fynn is gelukkig alles goed, we zijn gisteren even bij hem langs geweest en gaan vanmiddag natuurlijk weer.
Parouscha, de plekjes van Rafiki beginnen nu goed te genezen en er groeit weer haar op (*klopt het af*)
Rafiki is weer bekapt. hij was weer wat braver als de vorige keer. zijn hoefjes groeien echt gigantisch hard! hoe het komt? geen idee! ik heb ook nog 2 foto's gemaakt. Zijn haar begint weer te groeien en zijn stippen zijn nu steeds duidelijker zichtbaar. op de foto's was hij niet nat, dus het is echt dat zijn haren weer gaan groeien en de stippen weer zichtbaar worden.
ja hij is geschoren. zijn halsje en hoofdje zijn tegen de haren in gedaan. die had ik eerder gedaan omdat hij toen heel erg veel last had van de warmte. ik hoopte dat het wat zou helpen. maar toen het nog warmer werd heb ik hem 1,5 week later helemaal geschoren. maar de rest is met de haren mee geschoren. 15 augustus word hij weer helemaal geschoren, tegen de haren in en dan zijn benen ook. maar dat is dan voor de keuring.
Haha die Rafiki, hij heeft een mooie wilde bos manen. Hij is ook een beetje overbouwd of niet?
Net weer terug van Fynn, hij was nu iets minder blij. Je kon zien dat hij wat last had. Maar gisteren werkte de verdoving ook nog toen wij er waren, dus toen was alles nog leuk natuurlijk. Nu niet meer en was hij een beetje tam.
er zijn hier wel een aantal mensen die welsh veulentjes hebben. hebben jullie zo'n leren halstertje voor op de keuring? en waar kun je zo'n super klein leren halstertje kopen, maar wel met smalle riempjes?
Die kan je gewoon kopen bij een ruitersport zaak ik heb hem ook voor kimmie
rowo
Geplaatst: 04-08-10 16:34
Talida schreef:
Flo is bijna uit dr halster gegroeid boehoeeee. Ik wil het zelfde halster maar dan maatje groter. Wordt weer leuke zoektocht.
Frits ook al bijna en heb al een nieuwe. Past goed qua lengte van zijn hoofd, maar om zijn neus en kaak is ie veel te groot.. Geen idee wat ik anders moet kopen
IvysToeter
Geplaatst: 04-08-10 16:35
kitzbi schreef:
Die kan je gewoon kopen bij een ruitersport zaak ik heb hem ook voor kimmie
had je het tegen mij? over mijn vraag?
Stal_Fiore
Geplaatst: 04-08-10 16:35
Ivy, geen welsh, maar een NF met een klein maatje... haha. Ik heb zo'n halstertje (met een frontriem) gekocht bij Ysselvliedt in Wezep. Ik heb wel een email adres voor je als je wilt? Via de website lukt het namelijk niet om het te bestellen.