[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

draaakje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:24

gaat goed hier zo te zien aan de foto's met de dikke buiken.
leuk is dat nicole dat de hoog zwangere dames nog best even hun benen willen strekken.

syl is echt sloom, vind haar erg zacht van achteren, ze is heel erg lief. mama is weer terug uit nieuwzeeland en dat vond ze geloof ik wel leuk, lekker kroelen.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:31

De merries hier hadden niet zoveel zin om zich uit te sloven. In elk geval niet toen ik foto's wilde maken :+

Majrim zit nu op 314 dagen en begint toch echt al wel een lekker buikje te krijgen :j
Haar uier daarentegen is gewoon een leeg theezakje

Afbeelding
Het wordt haar tweede veulen overigens. Vorig jaar werd het veulen na 330 dagen geboren op 15 maart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:40

a
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-23 20:26, in het totaal 2 keer bewerkt

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:42

Wat een beschaafd buikje van een mooi paardje hierboven! Mijn merrie dr tietjes gaan nu ook wat hangen..ze zijn niet meer zo stevig en rond..

De vochtbult is inmiddels verdwenen trouwens :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:46

waarom vind je dat zo zielig Judith? of moet de merrie ook nog hard aan het werk onder het zadel?

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:47

Nicole288 schreef:
ervaring mee WF? :)

quintus: Upona bedoel je? Die is eigenlijk altijd wel zo lief, maar vorig jaar was ze ook zo extra knuffel als nu en toen was het voor het eerst een merrieveulen. Van mij zou het mogen, dan kunnen we de stamnaam in ere houden en het naar upona's moeder noemen

desillies: En dat ging over 1 veulen? Of echt vaker op dat aantal dagen?

Tess heeft voor dat veulen in ieder geval nog eenmaal eerder een veulen gehad, maar helaas is niet meer te achterhalen na hoeveel dagen dat werd geboren, ik zeg al een tijdje dat ik denk dat Tess eerder gaat dan uitgeteld, dus dat zou dan kunnen kloppen :D
Haar laatste veulen was er in een wip, het ene moment toonde ze nog niks en een uur later stond het veulen er al naast..
We zullen zien hoe het dit keer gaat.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:47

westernfreak, wat een beschaafde dame :j

Judith, niets mis mee toch? tenzij de merrie ook nog moet presteren, dan vind ik het inderdaad ook sneu :o

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:49

Judith_M schreef:
Merrie van 15/16 jaar oud die echt al 10 (?) jaar achter elkaar veulens krijgt. Erg sneu, maargoed, ik loop op de boerderij van een oude boer. Valt helaas niets tegenin te brengen. Het is al een keer bijna mis gegaan met de merrie.

Als een merrie het niet aan kan, wordt ze niet drachtig of vergooid ze wel. Blijkbaar kan deze merrie het makkelijk aan.

Onze beppe van 19 heeft er ook nog nooit zo goed uit gezien als nu. Op 312 dagen vandaag overigens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:50

a
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-23 20:26, in het totaal 4 keer bewerkt

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:53

Dat schiet ook al op Sjoert :j

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:08

Mijn merrie zit vandaag op 292 dagen dracht, begint nu eindelijk een heel klein beetje buik te krijgen, al is het niks vergeleken met de meeste hier. Uiers zijn nog helemaal normaal, beetje zucht dat er eerder wel voor het uier zat is nu helemaal weg. Het veulentje liet zich nu wel duidelijk voelen!

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:04

Mijn 15 jarige merrie die drachtig is van nummer 11 zit veel fijner in haar vel als vorig jaar toen ze voor het eerst een jaartje leeg was. Veel veulens is echt niet perce zielig.
Merrie was 1,5 jaar geleden toen ik haar kocht wel nog helemaal groen en pas na die tijd bereden en betuigd (en loopt met veel plezier, ze moet nog 1,5 maand en loopt als een trein).

Jullie gaan wel hard. Hier geen verandering voorlopig.
Heb wel mijn andere 2 kleuters weer opgehaald, mijn jaarling en twenter hebben de winter in de opfok gestaan. Twenter is echt mega gegroeit en ziet er echt heel best uit. Ze is een beetje mijn troetelbaby en zorgenkindje dus ben er echt heel blij mee dat ze voor het eerst in haar leven mooi in conditie is (is al 2x opgegeven door de VA toen ze een maand oud was en toen ze net een jaar was).

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:11

MarijeR schreef:
Dat schiet ook al op Sjoert :j

Idd :D

Uier is sinds gisteren voor het eerst iets veranderd.
Bij lange na nog niet genoeg. Zal nog wel ff duren :D

Overigens moet ik nog even zeggen dat Mar en ik ons bescheurd hebben om je filmpje van het schoppende veulen!

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:32

ben nog even naar de stal geweest (tessa daar gaan zetten) en de humeurige dame gaan 'controleren' ze is echt heel erg verandert, de anders zo zachte, rustige, alles toelatende merrie is een 'bitch' momenteel, kom aan me en ik zal eens aan jou komen, ze liep gewoon tegen me op, aaien? alsof ze nog nooit aangeraakt geweest is, anders kon je haar 'melken' , kijk nog maar naar der uier en ze heeft t gezien en afblijven is de boodschap!!
ik heb haar 'drachtig' gekocht maart 2008, nooit een veulen uitgekomen ondanks alle tekenen, verleden jaar elke hengstigheid bijna gedekt tot juli, toen hebben we haar gescand en zit er een 'bolletje' in/op der baarmoeder en met wat geluk zou het zo afkomen en anders dit seizoen met medicijnen als ik haar drachtig wilde hebben.
haar lichaam dacht dus al die tijd dat het drachtig was, vandaar de uier, de melk, de buik. maar nu heeft ze echt zucht, de laatste keer dat ik het gevoeld heb toch en mij lijkt het nog langer geworden
7 maart komt de DA silke scannen, dan laat ik haar ook nakijken want zo een lieve pony, zo veranderen :(

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 09:14

Alonna is ook drachtig van nummer 9, achter elkaar.
Wel laten we haar dit jaar leeg, mede doordat het vorig jaar niet helemaal lekker ging en we haar een jaar willen trainen en weer VOPP en Nationale (en misschien wedstrijden) willen doen met de wagen..

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 09:27

Peelie schreef:
Mijn bolle valt ook heel erg buiten de kudde. Ze staat vaak alleen en word veel weg gejaagt. Terwijl zo normaal een van de leiders is...

Die van mij is normaal ook een van de leiders van het groepje. En de merrie die zij normaal achterna zit, grijpt nu mijn merrie. Vind het eigenlijk wel zielig. Maar ze houden het wel goed in de gaten gelukkig.
En nog 2 maanden en dag mogen ze weer het land op, rust in de kudde, vooral de dagweiders, 2 dagen rennen van plezier dat ze weer naar buiten mogen en dan koppie naar beneden en grasmaaien maar.

kan niet wachten tot 1 mei, dan gaat het goed opschieten voor dr ....

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 09:32

hebben de merrrietjes nog iets geproduceert vannacht??? :D

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 10:09

oja ze wordt vandaag gescant of ze weer drachtig is! *\o/* hoop van wel :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 10:57

Twinklebel, ik blijf helemaal verliefd op Vienna, wat is ze toch prachtig! En een heel beschaafd buikje, ik weet hoe je je voelt als je de andere dikke buiken hier ziet. :(:) Ze draagt precies zoals Neon, onzichtbaar. :D

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 11:04

Spannend Marrlinde hoop dat ze drachtig is

Heb weer hele mooie buiken gezien gaat al aardig opschieten voor iedereen volgens mij
Hier een ware tiran in de dop, laat de kinderen niet meer bij haar ze is echt alleen nog maar leuk voor mij ze heeft denk ook een moto "doe lief tegen de hand die je voed, voor de rest...op zouten!...."

Marije wat is PG een onwijs stoer beestje, heb haar op de cam ook even bekeken en wat een heerlijk smurfje die bal is geen moment van de dag niet aan het bewegen als ze in de box is volgens mij haha ze is echt leuk.

Silketje wat raar inderdaad dat ze zo veranderd ben benieuwt wat de DA zegt

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 11:10

Even het verschil in 1 week tijd.............(of wil ik gewoon zien dat ze dikker is geworden in 1 week :o )

272 dagen:
Afbeelding

En 282 dagen (halster zit een beetje hoog, heb een uit Spanje meegenomen maar zoals je ziet.......te klein |( )

Afbeelding

Afbeelding

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 11:18

@ quintusgl aaa gossie kijk je paardje eens zielig kijken op de laatste foto hahaha krijgt niks lekkersss!
Leuke foto,s en een bescheiden buikje!

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 11:24

Haha ja volgens mij is ze dikker geworden!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 11:28

volgens mij ook :j

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 11:29

is dr halster trouwens niet een beetje te klein? := of komt het door de foto? :P