[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dana01

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:41

he bah wat vervelend inowa....

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:43

Toen ik net foto's maakte van het uier van Bonnie schrok ik toch wel even dat begint er al veel belovend uit te zien vind ik.
Bonnie 299 dagen drachtig.( Bonnie is een maiden merrie )
Afbeelding

Inkepink :dat klinkt niet lekker dat je het veulen slapper vindt dan dat je gewent bent. Gaat het verder wel allemaal naar wens.

Hannanas: Wat een heerlijk bles heeft die zeg

Pauk: Wat een heerlijk mannetje staat daar.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:49

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:52

haboshof schreef:
inkepink schreef:
suffie: daar schrik ik wel even van.........ufolie is toch wat slapper dan ik gewent ben van veulens en we houden haar dan ook goed in de gaten, maar om eerlijk te zijn...............hou ik mijn hart vast...

Is de dierenarts wel geweest? Kan zijn dat ik erover heen heb gelezen.
Ik hoop dat het goed gaat, ik hou wel van een apart kleurtje(W.Braun zal vast zeggen dat ze heel speciaal zijn die vossen, ik vind ze ook leuk, maar het zijn dan geen stamboek Merens, dat is jammer)

dierenarts is vanmiddag geweest, hij vond haar wel wat slap maar verder best ok.
braun heb ik al aan de lijn gehad, hij was verbaast maar goed het was mogelijk (25% of zo...)

inmiddels ben ik toch wel wat van de schrik bekomen dus hierbij een paar foto's van ufolie
die de melkbar inmiddels met weet te vinden..
Afbeelding

tja afgezien van het feit dat ik zwart had moeten zijn.....toch best knap??
Afbeelding

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:59

inkepink, kun je wel gewoon papieren krijgen bij het veulen of wordt een voskleurige helemaal niet geaccepteerd ?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:02

Een schatje om te zien! Nog van die heerlijke kreukelbeentjes Clown Houd d'r gewoon heel goed in de gaten en als je het niet vertrouwd meteen aan de bel trekken. Ik had toen geen vergelijking met andere veulens, omdat dit ons eerste veulen was, maar nu we Golden Wonder hebben zien we toch echt duidelijk verschil met toen. Knipoog

In de bit van deze maand stond toevallig een voskleurige Fries, ook een zwarte vader met een vosfactor. Kwa uiterlijk exact een fries, alleen de kleur Haha! Het heeft wel iets zo'n "buitenlander"......

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:02

Nou, doe mij maar een voskleurige merens hoor. Ik vind het wel een leuk ding.
Ik kan me voorstellen dat je er niet blij mee bent omdat een kleur niet mag (net als bij Friezen). Maar je bent toch wel blij dat het veulen verder gezond lijkt na zo'n rare bevalling?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:05

niet alleen de vader, maar ook de moeder zal dan de vosfactor hebben, en dan heb je idd 25% op een vos.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:09

westernfreak: als het goed is krijg ik bij het veulen een 'blanco' pas waarin de ouders wel vermeld staan maar ze mag geen merens genoemd worden, in frankrijk staat er bij een vos gewoon poney ipv cheval de merens.

germie: ik ben zeker blij dat ze verder toch gezond blijkt na deze hele rare bevalling. Had alleen op een opvolgster voor folie gehoopt na het bericht van de hernia (zie enige pagina's terug)

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:10

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:12

Pauk, wat een knapperd is het!!!
En hannanas, wat een onwijs leuk blesje heeft die van jou Ja

Eens even topic van frenia bekijken!

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:30

super pauk! eindelijk he haha. leuk veulen. ziet er al erg wijs uit.
gefeliciteerd en lekker genieten!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:34

@ Kannie.. Nog bedankt voor het waken!!

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:43

Weet iemand of het wel eens voorkomt dat een merrie haar veulen per ongeluk dood drukt in de stal? Wij hebben nl een discussie over de stal waar Kuri in komt te staan met veulen. Ik wil haar in de oude berenhokken hebben, dan zal ze een stal van zo'n 4 bij 3 meter hebben tegenover ons andere paard. Die twee zijn erg aan elkaar gehecht en zodra ze elkaar niet meer kunnen zien worden ze heel onrustig. Mijn schoonvader wil haar in haar oude (te kleine) stal van 2 bij 2,5 houden en dan in de zijwand een oude deur doorbreken zodat ze daarnaast ook nog een ruimere ruimte heeft. Dan is het wel de bedoeling een kijkgat te maken zodat ze dan ook het andere paard kan zien. Nu ben ik bang dat ze helemaal niet in die andere ruimte wil liggen, omdat ze dan nauwelijks contact met het andere paard heeft. In haar eigenlijke stal heeft ze mij al eens platgedrukt toen ik langs haar heen wou lopen en ik ben dus bang dat dit met het veulen ook kan gebeuren. Is dit terecht??

Verder gaat het met Kuri allemaal prima Lachen Vorige week op buitenrit geweest en madam liep het hardst voorop. Dag daarvoor wedstrijd gehad en dat ging ook prima. Net geen winstpunt, maar toch nog 10e van de 24 Haha! Hier 2 foto's van les de dag daar weer voor. Zo valt haar buik nog reuze mee.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Zo lijkt het al wat meer! Eind Februari gemaakt.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:56

Pauk: Gefeliciteerd! Wat een plaatje! Het is een lekker helder veulen!

Marlijn: Hij is echt mooi, hij kijkt ook zo vrolijk en tevreden de wereld in Lachen

Nyckle: ik zie ook niet echt verschil, maar het is nog vroeg

Cindybijl: Goed zo! Frisse stal is altijd lekkerder natuurlijk (mss zou dat inhouden dat je de onderlaag er zelf uit moet halen?) en als hij er toch al een laag schoon overheen wil strooien kan wat er onder ligt net zo goed eerst weg

Sjanne_dark: Hoe dik is de deken? Je zou hem eerst kunnen vervangen door een dunne/ongevoerde deken en zo afwennen.
Waar zat die brok brokken, tussen kiezen en wang dan? Vreemd. Je hebt hem weg kunnen halen? Volgende keer kijken of het weer gebeurd en dan zou ik de tandarts of veearts laten kijken.

Hierachter staan de veulens gewoon meteen buiten, dus ik ben niet anders gewend, Chello werd vorig jaar geboren bij 3 graden en dichte mist, amazing kreeg toen ze net opgedroogd was een flinke regenbui over zich heen en een van de veulens van Lepona is in een onweersbui geboren. Ze hebben er nooit last van gehad, als ze maar goed drinken kunnen ze heel veel hebben, dan drinken ze zich warm.

Muzefee: Leuk kalf Lachen Hier is er vanochtend ook weer een geboren, dat is een zwart bonte, koe had zelf gekalfd, geen keizersnede, was weer even geleden dat er een bij was die het zelf kon OK dan!

Donja: Ik vind het twee aardige buiken hoor, vooral die van Odette Ja

Draakje: Het gaat goed met haar dus, mooi zo OK dan!

Frenia: Was dat stroom? Dan was ze er nog aardig koeltjes onder Lachen Mooi stel hoor!

Suffie: Wat een lief ding Lovers

Germie: Het wordt al een hele kerel!

Hananas: Wat een super leuk blesje! Heel apart!

Kelly: Een hondenhoofd?! Haha, wat je al niet kunt dromen he Knipoog

Jenny: ze maakt er een lange aanloop van dus, ze moet iig nog langer dan 2 weken wachten

Inowa: Oh wat zonde? Mss kun je tegen die tijd nog wel op kraamvisite? Je leeft al zo’n tijd mee!

Inkepink: Zeker knap, ik hou zelf ook wel van vos, hier was het ook een verrassing vorig jaar een vosje uit twee zwarte ouders, je weet dat het kan, maar verwacht het toch niet Lachen

Enny: Dus ze heeft dan een stal van 2 bij 2,5 met een deur waar ze doorheen moet om in de andere ruimte te komen. Dat lijkt me eerlijk gezegd ook niks. Mss niet eens zozeer als het veulen er al is, hoewel het natuurlijk wel dringen is dan en dan hoeft het niet meteen dramatisch, maar al houdt het er maar een kleine blessure aan over is het nog zonde, maar met de bevalling zelf zou ik het ook een probleem vinden, als ze dan toch in die kleine stal gaat omdat dat dichter bij het andere paard is, is dat gewoon echt klein, als je moet helpen is het helemaal krap, ik zou ook voor jouw optie gaan hoor.
Ze ziet er super uit OK dan!

Ik heb foto’s gemaakt van het veulen van Wallona, zal ze zo eens op de comp proberen te zetten (soms hebben comp en camera ruzie)

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 23:05

Draakje voor jou heel veel sterkte
en je heb ze een mooi plaatsje gegeven

voor iedereen met veulens gefeliciteerd

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 23:08

Gefeliciteerd met alle knappe veulens!! Echt veulen-boom aafgelopen weekend!! Haha! Knipoog

Reb haar uier begint nu toch ook wat te vullen!!
Van Delano vanwege snertweer helaas geen buiten foto's...

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 23:09

@ Nicole288, hier gebeurd dat ook niet vaak nee. Die arme koeien ook. Nagelbijten / Gniffelen Sta af en toe ook wel achter de kalventrekker, net wanneer ik goede kleren aan heb is mijn hulp nodig. Hoewel ik kippenkracht heb. ROFL

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 23:16

@pauk; graag gedaan Knipoog

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 23:20

Mooie foto`s van de veulens en buiken gezien Ja

@Cindybijl, ik zou ook voor een schone stal gaan, altijd beter.

@Sjanne_dark, Relana had ook een winterdeken op, voor 3 weken terug heb ik deze eraf gehaald en haar een ongevoerde regendeken op gedaan, staat overdag in de wei, laatst maart wil ik die er ook vanaf halen.

@Muzefee, wat een apart en leuk kalfje Haha!

@Draaakje, fijn dat het goed met je merrie gaat, blijf vooral meekletsen hoor.

@JennyK, Sjanty moet nog even volhouden, had ze dit vorig jaar ook al zo vroeg?

@inowa, wat vervelend Ach gut

@inkepink, ik vind het een mooi vosje, of het volgens stamboek mag of niet.

@Enny, dat lijkt me idd toch wel erg krap voor moeder en veulen.

@Nicole, ben benieuwd naar de foto`s van het veulen.

Ik kan ook een blij bericht plaatsen, de pony waar we afgelopen woensdag naar zijn geweest kijken, staat al bij ons Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Nouja bij ons, ik heb haar op stal bij mijn instructeur gezet, ik wil een nieuwe pony nu niet bij Relana zetten, die is zo bitchy op dit moment, ben bang dat ze me helemaal over de zeik gaat, lijkt me niet goed voor het veulen, wil alles uitsluiten, als Relana straks naar de stal gaat waar ze gaat bevallen haal ik de pony naar huis, kan deze eerst aan de twee andere merries wennen, voordat Relana erbij komt.
Maar eerst wordt de pony dinsdag nog gekeurd, bij afkeuring gaat ze helaas dan weer terug, hopelijk is alles goed, duimen jullie voor me??

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 23:25

Gefeliciteerd Monique!! Ik duim voor je. Haha!

Nicole: Ben benieuwd naar het veulen van Wallona. Ja Hoe heet het veulen Dallona?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 23:39

monique: Wij duimen Ja OK dan!

Marlijn: Wordt nog over getwijfeld. Het is natuurlijk lang niet zeker dat Epona's eigen dochter of de andere merrie een merrieveulen krijgen, dus het kan ook zijn dat dit merrietje naar haar vernoemd wordt (epona is de merrie waar het allemaal mee begonnen is en ze is dec vorig jaar overleden, 7 mnd drachtig van haar 15e veulen)

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 00:29

Heb alles gelezen ,maar teveel om op te reageren Bloos ,ik had iedereen al gefeliciteerd , mooie buiken uiers komen er weer voorbij !! Koe

Zal ook eens even een gedeelte van de drachtige meiden laten zien Tong uitsteken

YDWINE ,ze ziet er enorm goed uit ,is nu op dag 325.

Afbeelding

Afbeelding

Iris dag 294 ,lijkt hier heel bescheiden te dragen ,maar de foto vertekend

Afbeelding

Afbeelding

Romy altijd met kont tegen de muur Haha! dag 280

Afbeelding

Afbeelding

Lowlands dag 250 (ongeveer)

Afbeelding

rare spikkeluier....is wel melk dacht ik ??

Afbeelding

Laura zou een paar weken verder zijn dan Lowlands dus ong. 280 dagen ver

Afbeelding

enkele kleintjes Pling

Treeske dag 290

Afbeelding

Afbeelding

Golden may dag 260

Afbeelding

golden may en Fleurtje die op dag 290 zit

Afbeelding

Nu Bibi ,zij was op 3 maanden dracht hengstig geworden en heb haar toen laten scannen ,ze zeiden me dat het vruchtje weg was en er was dus inderdaad een groot ei te zien........maar nu vind ik haar zoveel uier hebben....bestaat schijndracht ook bij paarden Blond .....of zou ze toch nog drachtig zijn ? alhoewel ik dit laatste niet denk hoor ,zo verkeerd kunnen ze toch niet zien hè.Ze zou dan nu normaal op dag 220 zijn geweest.

Afbeelding

Afbeelding

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 00:41

Amandake: Wat een prachtige stoet buiken komt daar voorbij OK dan!
Schijndracht bestaat wel bij paarden ja. En ze staat er wel tussen aanstekelijk gezelschap met al die drachtige vriendinnen Knipoog

Hier dan een paar foto's van de dochter van Wallona (best lastig in de stal foto's maken en ze racete tussendoor ook rond, dus heb geschoten wat ik schieten kon als ze tussendoor eens stil stond Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

apart wit op haar hoofdje!
Afbeelding

Afbeelding

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 00:52

wat een mooierd nicole Lachen