Lisette is idd niet van mij 
Ze wordt bijna ieder jaar gedekt omdat als ze zoogt, ze minder snel bevangen raakt.
Idd een vreemde reden en de veulens gaan vaak ook voor de snack weg maar ja, dat is niet aan mij... 
Enige wat ik doe is het afveulenen bij mij thuis.
@Lavanta: Ik heb in 2002 ook een keer een laat veulen gehad (half juli uitgerekend maar het veulen kwam eind juni) bij een merrie die erg moeilijk drachtig te krijgen was.
Ik heb haar toen niet weer gedekt omdat er eigenlijk maar 1 poging mogelijk was door de tijd van het jaar en omdat je dan het jaar erop nog weer later zou zijn (probleem/oudere merries dek ik zeker niet in de veulenhengstigheid).
Ik heb toen het veulen tot eind januari bij de merrie laten lopen en door het zogen, bleef ze hormonaal goed. In het voorjaar werd ze voor het eerst in jaren spontaan hengstig en nu is ze al voor het 3e jaar achter elkaar in 1 cyclus drachtig geworden.
Spannend Parouscha en Tinne 
Ik blijf zelf altijd van de uiers af maar die plakkerige, doorzichtige vloeistof zie ik bij mijn merries vaak wel spontaan enkele weken voor het veulenen uit de spenen komen. Ik noem dat altijd sticky tits, de spenen worden er erg plakkerig van en vaak zie ik op de benen ook wel wat zitten, zeker als ze net gelegen hebben.