[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kayley95

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 22:28

Boston staat te zweten en lekt voorzichtig melk. We gaan waken. :D

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 22:34

Succes en andere wakers ook succes!
Ik ga gewoon slapen want heb geen wekker nodig mijn merrie belt me wel 2 keer per uur uit bed :+

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 22:45

Nou, mijn Shire merrie gaat het ook spannend maken. Shires dragen doorgaans tussen de 340 - 345 dagen. Mevrouw is vandaag dag 322, vanmorgen harsjes aan de tepels en nu toch ook al echt melk.
Voor de zekerheid het geboorte alarm maar vast om gedaan. Ik had gehoopt dat het veulen tenminste nog een week zou blijven zitten toen ik vanmorgen van de harsjes hoorde en had ook niet verwacht dat het zo snel zou gaan.

Hier een filmpje van de druppels die aan de tepels hangen:
https://www.instagram.com/reel/Cr_s-d5o ... E5ZmU3Zg==

Jeetje ik wordt nu toch wel zenuwachtig, maar ze staat op een goede stal waar veel ervaring is met Shire bevallingen, dus ik blijf mezelf vertellen dat het vast allemaal goed komt.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 22:52

Daphara toevallig bij eswald?

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 23:00

Xddnr.
Ik vrees dat niet elke dierenarts goed is in scannen, het vraagt veel ervaring en goed voorstellingsvermogen.
Bij een kennis werd deze week ook een merrie drachtig gescand op 8,5 maand, ook deze dierenarts hetzelfde verhaal als tegen jou, vruchtzak, dikkere baarmoeder, maar het veulen zit diep en ik kan het niet zien. Nu zou het veulen in delen zichtbaar moeten en bewegen. Hier heb ik ook mijn twijfels over de dracht, mijn kennis is nu helemaal blij. Hij heeft deze merrie gekocht, omdat de vorige eigenaar haar niet drachtig kregen.
Mijn mini shetlander heeft haar veulen met bijna 9 maanden verloren, ook bij een mini is het echt al een behoorlijk veulen, daarnaast is de geboorte van een dood veulen, vaak erg moeizaam en zie je dat echt aan de merrie.
Gewoon een DA zonder de juiste kennis, maar voor jouw wel verschrikkelijk balen.
Overigens kun je als je paard/ pony 5 maanden drachtig is ook uitwendig scannen, dat is minder belastend.
Ik liet dat altijd door een scanner voor varkens en geiten doen

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 23:04

Alle wakers succes

Xddnr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 23:11

moner schreef:
Xddnr.
Ik vrees dat niet elke dierenarts goed is in scannen, het vraagt veel ervaring en goed voorstellingsvermogen.
Bij een kennis werd deze week ook een merrie drachtig gescand op 8,5 maand, ook deze dierenarts hetzelfde verhaal als tegen jou, vruchtzak, dikkere baarmoeder, maar het veulen zit diep en ik kan het niet zien. Nu zou het veulen in delen zichtbaar moeten en bewegen. Hier heb ik ook mijn twijfels over de dracht, mijn kennis is nu helemaal blij. Hij heeft deze merrie gekocht, omdat de vorige eigenaar haar niet drachtig kregen.
Mijn mini shetlander heeft haar veulen met bijna 9 maanden verloren, ook bij een mini is het echt al een behoorlijk veulen, daarnaast is de geboorte van een dood veulen, vaak erg moeizaam en zie je dat echt aan de merrie.
Gewoon een DA zonder de juiste kennis, maar voor jouw wel verschrikkelijk balen.
Overigens kun je als je paard/ pony 5 maanden drachtig is ook uitwendig scannen, dat is minder belastend.
Ik liet dat altijd door een scanner voor varkens en geiten doen

Ik wil heel graag zeggen dat ik blij ben dat het niet aan mij ligt en dat nog iemand is met de zelfde ervaring maar het is gewoon in 1 woord poedersuiker!
Ik heb helemaal niks gemerkt aan me merrie na de scan die ze met 9 maanden heeft gehad, ik dacht dat het allemaal goed zat!
Ik heb inderdaad wel eens van uitwendig scannen gehoord maar geen ervaring mee, mocht ik in de toekomst nog een keer willen proberen houd ik die optie zeker open! Dankjewel voor het delen

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 23:23

Maar waarom heb je haar pas met 9 maand laten scannen en niet eerder? Zeg maar, na de dekking :+

Mira_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 23:30

Mira_sky schreef:
Hoi allemaal, ik had een vraag. Mijn Shetlander pony is al heel ver en Staat op het punt te bevallen. Nou had ze een hele mooie ronde buik en sinds gister is de voorkant dun en is het veulen naar achter en naar beneden gezakt je ziet ook dat haar buit boller staat aan de onderkant. Is dit een teken dat het veulen bijna komt of?

Iemand?

Xddnr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 23:37

cp112 schreef:
Maar waarom heb je haar pas met 9 maand laten scannen en niet eerder? Zeg maar, na de dekking :+

Omdat ze 2 jaar terug heel veel stress van het scannen heeft ervaren waardoor ze 2x het vruchtje heeft verstoten, ik heb dit met een aantal dierenartsen besproken en die geven aan dat die mogelijkheid er is omdat het heel fragil is.
Echter komt het niet vaak voor waardoor je het ook bijna nergens leest..

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 23:41

Mira_sky schreef:
Mira_sky schreef:
Hoi allemaal, ik had een vraag. Mijn Shetlander pony is al heel ver en Staat op het punt te bevallen. Nou had ze een hele mooie ronde buik en sinds gister is de voorkant dun en is het veulen naar achter en naar beneden gezakt je ziet ook dat haar buit boller staat aan de onderkant. Is dit een teken dat het veulen bijna komt of?
/quote]
Iemand?

Het is een teken dat het er aan gaat komen...... maar wat versta jij onder bijna..... want daar hebben paarden wel is een andere idee van dan wij....... 1 dag of een maand....
Ik dacht 4 april al dat het bijna zou komen..... ik wacht nog steeds.

maar het is een stap in de goede richting

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 23:41

Omdat de merrie al tot 2x toe vlak na het scannen het vruchtje is verloren en de merrie er enorm gestresst van was werd gezegd.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 00:36

corinadrenth schreef:
Daphara toevallig bij eswald?

Nee, bij Chestnut Stables in Erm

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 02:03

Net voor 0.00 geboren, Vos hengst. Alles lijkt goed, heeft gedronken, nageboorte is er af. Vind alleen de merrie nog onrustig, zeg maar naweeën idee

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 02:33

Gefeliciteerd tammiebels

Xddnr. Heel raar verhaal. Het vruchtje verliezen van korte stres is ook best onwaarschijnlijk. Ik denk dan dat er eerder wat anders speelt. Zeker omdat dit 2x gebeurt is. Als ik kijk naar mijn merrie die heeft ook vruchtjes verloren na een positieve dracht scan. Die moet dichtgezet, dan gaat het wel goed.
Ruinen die dekken geven ook veel miserie mee. Merries die vuil worden en daardoor geen mooie cyclus meer kunnen hebben.
Als je echt een veulen van je merrie wilt zou ik persoonlijk een plan van aanpak maken en dingen uitsluiten.
Ik heb overigens wel vaker gehoord dat laat in de dracht moeilijker te scannen is, zeker bij grootramige merries. Als ze drachtig zijn kun je natuurlijk niet de baarmoeder vinden, wel delen van vrucht, en vruchtzak. Als ze het heeft verloren, dan had dit wel heel duidelijk zichtbaar moeten zijn. Bv vieze benen /staart als het veulen buiten is verworpen.

Mirasky. Is niks van te zeggen. Zijn duidelijk veranderingen, maar geen aanduiding op naderende bevalling

Kayley. Spannend.

Kiki. Ik had gehoopt dat Bo eens zou doorzetten. Helaas

Dddara. Ze houd de spanning erin.

Succes iedereen met waken

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 06:11

Tammiebels gefeliciteerd!

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 06:17

Gefeliciteerd tammiebels *\o/*

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 06:18

Tammiebels gefeliciteerd *\o/*

LauraEH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 07:08

Gefeliciteerd Tammiebels!

Hier een rustig nachtje :Z

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 07:08

Knolselder schreef:
Omdat de merrie al tot 2x toe vlak na het scannen het vruchtje is verloren en de merrie er enorm gestresst van was werd gezegd.

Net dus daarom idd en daar ben ik volledig mee eens. Ik heb men merrie ook niet laten scannen vorig jaar maar heb een bloedtest laten doen en die is 100 procent correct. Ik was er ook van overtuigd dat door de stress van trailerrit en scannen ze het anders kwijt ging zijn.
Onbekwame dierenarts als ze niet zeker was had ze bloed moeten trekken.

Hoe blij kan je zijn petraaken. Ik hoop dat het hier ook snel keert

Gefeliciteerd tammiebels

shadow33

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 07:17

Gefeliciteerd tammiebels.

Hier is vanacht wel het alarm af gegaan, dus ik stond meteen naast m'n bed. Op de camera lag ze plat en trappelde ze wat met de achterbenen. Leken in een flits wel even weeën, maar dit was een paar sec en t bleek dus opnieuw voor de tweede keer op 1 dag loos alarm. Klinkt voor sommige weinig, maar t is veel als je daarvoor nog nooit gebeld bent, ook al heeft ze het alarm al 10 dagen om.. Uier was gisteravond met binnen zetten bijna weg.. terwijl dat toch een paar dagen kneitervol was.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 07:33

Tammie kriebels gefeliciteerd.

Shadow Dat begrijp ik maar goed. Hopelijk toch snel de bevalling.

He wat jammer dat ze niet drachtig is.

Us2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 07:34

Gefeliciteerd Tammiebels!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 07:48

Gefeliciteerd Tammiebels

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 08:06

Gefeliciteerd Tammiebels

Hier leek het uier vanochtend weer is minder vol (nog steeds behoorlijk vol maar niet meer op springen).
Maar haar kling /vulva was enorm lang gerekt en op gezwollen......
Veel melk sporen op de benen maar nog steeds geen hars of druppels aan de spenen.....
En vandaag voor het eerst in 17 dagen niet uit bed gebeld.... ook vreemd

357 DUURT LANG, ik hoop dat het zo lang duurt voor al die stippels die er op moeten komen :')