Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
moner schreef:Xddnr.
Ik vrees dat niet elke dierenarts goed is in scannen, het vraagt veel ervaring en goed voorstellingsvermogen.
Bij een kennis werd deze week ook een merrie drachtig gescand op 8,5 maand, ook deze dierenarts hetzelfde verhaal als tegen jou, vruchtzak, dikkere baarmoeder, maar het veulen zit diep en ik kan het niet zien. Nu zou het veulen in delen zichtbaar moeten en bewegen. Hier heb ik ook mijn twijfels over de dracht, mijn kennis is nu helemaal blij. Hij heeft deze merrie gekocht, omdat de vorige eigenaar haar niet drachtig kregen.
Mijn mini shetlander heeft haar veulen met bijna 9 maanden verloren, ook bij een mini is het echt al een behoorlijk veulen, daarnaast is de geboorte van een dood veulen, vaak erg moeizaam en zie je dat echt aan de merrie.
Gewoon een DA zonder de juiste kennis, maar voor jouw wel verschrikkelijk balen.
Overigens kun je als je paard/ pony 5 maanden drachtig is ook uitwendig scannen, dat is minder belastend.
Ik liet dat altijd door een scanner voor varkens en geiten doen
Mira_sky schreef:Hoi allemaal, ik had een vraag. Mijn Shetlander pony is al heel ver en Staat op het punt te bevallen. Nou had ze een hele mooie ronde buik en sinds gister is de voorkant dun en is het veulen naar achter en naar beneden gezakt je ziet ook dat haar buit boller staat aan de onderkant. Is dit een teken dat het veulen bijna komt of?
cp112 schreef:Maar waarom heb je haar pas met 9 maand laten scannen en niet eerder? Zeg maar, na de dekking
Mira_sky schreef:Mira_sky schreef:Hoi allemaal, ik had een vraag. Mijn Shetlander pony is al heel ver en Staat op het punt te bevallen. Nou had ze een hele mooie ronde buik en sinds gister is de voorkant dun en is het veulen naar achter en naar beneden gezakt je ziet ook dat haar buit boller staat aan de onderkant. Is dit een teken dat het veulen bijna komt of?
/quote]
Iemand?
Knolselder schreef:Omdat de merrie al tot 2x toe vlak na het scannen het vruchtje is verloren en de merrie er enorm gestresst van was werd gezegd.