Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Balko schreef:Voor de afspeners, hoe beslis je of je de merrie meeneemt met wegbrengen? Lijkt me zo spannend hoe ze reageert. Vorig jaar met n ander paard uit de kudde gedaan maar ze staan nu apart (en in bubbeltjes plastic)
mirjamalvaro schreef:Hier staan ze nog bij mamma. Niets verkocht dus afspenen heeft geen haast.
tamaramt schreef:Red staat sinds zaterdag de nachten apart in eigen stal en dar gaat erg goed!
Ik heb de 1,5 week daarvoor dat dagelijks opgebouwd van 1 uurtje naar uiteindelijk 4 uurtjes en dan in de avond al in eigen stal zetten tot sochtendsvroeg voordat ze de sei opgaan.
Ik ben ook nog maar 1 schep merriebrok per dag aan het geven en 1 schep basisbrok en over paar dagen volledig over op basisbrok voor de merrie.
Balko schreef:Voor de afspeners, hoe beslis je of je de merrie meeneemt met wegbrengen? Lijkt me zo spannend hoe ze reageert. Vorig jaar met n ander paard uit de kudde gedaan maar ze staan nu apart (en in bubbeltjes plastic)
Cioccolato schreef:tamaramt schreef:Red staat sinds zaterdag de nachten apart in eigen stal en dar gaat erg goed!
Ik heb de 1,5 week daarvoor dat dagelijks opgebouwd van 1 uurtje naar uiteindelijk 4 uurtjes en dan in de avond al in eigen stal zetten tot sochtendsvroeg voordat ze de sei opgaan.
Ik ben ook nog maar 1 schep merriebrok per dag aan het geven en 1 schep basisbrok en over paar dagen volledig over op basisbrok voor de merrie.
Ik zou afbouwen naar helemaal geen krachtvoer voor de merrie tijdelijk met spenen. Ook geen basisbrok. Vind je nog heel erg veel krachtvoer geven momenteel
Imaginaerum schreef:Wat is jullie ervaring met de afhandeling van veulenregistratie van het KWPN? Ik maak me zorgen.
Toen ik mijn veulen de dag na zijn geboorte ging aanmelden op de website, kreeg ik na betaling en bevestiging een mail dat de chipper/schetser contact met me zou opnemen om een afspraak te maken. Ik heb me geduldig opgesteld, maar toen mijn veulen drie maanden oud was en ik nog niets had gehoord, ben ik het KWPN gaan mailen met de vraag wanneer de chipper/schetser contact op zou nemen. Zij hebben de chipper/schetser geattendeerd en toen werd ik een paar dagen later gebeld en werd mijn veulen redelijk vlot gechipt en geschetst. Dat was eind augustus en de chipper/schetser zei nogal lacherig dat ik me geen zorgen had moeten maken, want ze zouden echt wel een keer contact hebben opgenomen om te chippen/schetsen.
Het veulen gaat in oktober naar de opfok, dus ik ben wel redelijk benieuwd wanneer het paspoort dan komt... Zeker als de chipper/schetser vrij laconiek deed, dan zou een paspoort toch wel vlug moeten komen..?
Ik keek net toevallig in MijnKWPN en daar hebben ze de kleur van mijn (zwarte) veulen veranderd naar donkerbruin....
Ik snap daar niets van, want ik heb hem als zwart neergezet want hij is zwart. Zijn ouders zijn ook allebei zwart en dragen dus geen agouti, en daarmee kan er dus geen (donker)bruin veulen uitkomen.
Ik ben bang dat ik nu een foutief paspoort mijn kant op krijg. Ik heb ze maar gemaild, maar op de een of andere manier zit me hun werkwijze en communicatie niet zo lekker.
Ze hebben wel haren getrokken van mijn veulen, hebben ze hem dan laten testen op kleur in het laboratorium? Als mijn veulen agouti zou dragen, dan zou hij een de novo mutatie moeten hebben of is er sperma verwisseld... Dus ik ben erg benieuwd hoe het KWPN hierbij komt. Er staat een zwart veulen in de stal namelijk, geen donkerbruine.