[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 17:22

Ah suffie balen van de koorts. Die kan ook best snel opzetten. Als ik zag wat voor klein stukje er bij mijn merrie maar is uitgekomen aan achtergebleven nageboorte en dat ze daardoor binnen 8u met 40graden stond. Bij jou merrie is nog veel meer gebeurd. Gelukkig eet ze wel! Verwen gaar maar goed.
al de rest vanavond even uitgebreid op reageren want zie alweer heel wat foto s voorbijkomen

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 18:01

Al die kleine knoopjes tussen al dat haar...Dat daar dan babies aan moeten gaan hangen...Ben blij dat mijn eten gewoon op een bord ligt hahaha!!!

Priska gaat gestaag verder met drachtig zijn. Melkkanalen zijn super open nou dus verwacht dat ze met een paar dagen wel zal geen druppen.
Helaas kan ik zelf de komende 2-5 weken niet naar mijn geweldige huis toe zoals het er naar uit ziet ;(

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 18:32

Toch zieker dan gedacht Woogy?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 19:21

helaas wel :(

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 19:24

Ik heb vandaag uitgebreid getut met Jill en daarna ben ik maar gewoon bareback gaan rijden.... Mega brave merrie! Heeft geen pas verkeerd gezet en n stalgenootje was verbaasd over hoe rustig ze is nadat er al meer dan n maand niemand meer op haar rug gezeten heeft :D

Hierbij enkele foto's:

Afbeelding
Afbeelding

uiertje:
Afbeelding
Afbeelding

En mn dame op de poetsplaats <3

Afbeelding

Beterschap Woogy!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 19:29

Woogy beterschap!

Peetjuh, tja het is moeilijk te zien met die vachten, maar niet alle merries gaan er uit zien alsof ze een skippy bal hebben ingeslikt...

CL, ach wat braaf!! Hihi knappe Jill!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 19:41

Jill ziet er top uit!
Ze worden toch niet spontaan weer wild als ze een maand niet gereden zijn? Heeft ze geen last van stramheid van de vlucht? Hoeveel uur is dat eigenlijk?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:01

Ik ga het even houden op meelezen.
Zit niet lekker in me vel. Luna is heel slecht en ik vrees zowat voor het ergste. Dinsdag weten we meer...
Bah wat voel ik me poedersuiker

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:03

Och... Heel veel sterkte en we duimen!

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:04

Heel veel sterkte :(:)
En veel beterschap voor luna.
Duimen draaien hier voor jullie.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:09

Heel veel sterkte dan in elk geval tot dinsdag. Hoop dat de uitslag meevalt. Knuffels

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:30

Sterkte meid, ook hier draaien m'n duimen voor jouw en Luna!

Als je nog kwpn'er niet maand stilzet kan je er wel vanuit gaan dat die wat gekker zijn dan dat Jill het is (althans,dat is de ervaring die ik heb met m'n vorige paard).

Vlucht alleen is ruim 6u maar ze is helemaal niet stram of stijf geweest.... ga haar nu gewoon lekker in beweging houden want dat kan geen kwaad en ze vind het heerlijk!

Morgen ga ik d'r wassen :), daarna mag ze onder het solarium opdrogen en krijgt ze meteen d'r wekelijkse massage beurt ;)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:36

Alleen mijn hengst is wat heet met rijden, maar voornamelijk omdat hij dan echt heel graag wil.
De rest is opstappen wegrijden. Pris was al ruim een jaar niet gereden, ben ik op gestapt en zo bitloos naar buiten met haar haha :)

Vlucht van 6 uur valt mij mee, had hem langer verwacht

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:47

Wat een tietenfoto's zeg :D Daar doe ik nog niet aan hoor. Valt toch nog niets te zien. Ik zal eens kijken op welke dag ik begon bij Ti en Fi, want dan moet er natuurlijk wel vergelijkingsmateriaal komen :j
Hoewel, als ik dat uiertje van Joan zie, kan ik ook best een foto maken :+

linda2008 schreef:
Cynthia, zo leuk die foto's! Ik vind dat haar buik nu echt wat begint te zakken... Leuk!!

Je begint goed verschil te zien met maand 7 hè? :) Het komt nu ook echt dichterbij, heerlijk!

_O- _O- Die uierfoto en die aap! _O- _O-

kiki1976 schreef:
Cynthia82, je ziet goed verschil zeg. Buik gaat ook al lekker hangen.
Hoe is het met jouw zelf?

Mooi hè? :) Maar als ik vergelijk met de Ti- en Fi-buik, denk ik dat ze nu het minste buik heeft (terwijl ze nu helemaal niets doet en tijdens haar vorige drachten wel).
Lief dat je het vraagt :) Nu gaat het wel. Ik was gisteren ook vrij en heb bewust helemaal niets anders gedaan dan alleen Dais en boodschapjes en ben vandaag en gisteren ook heel bewust tot 10 uur in bed blijven liggen. Maar afgelopen donderdag ging ik met een hartslag van 120 ofzo van werk naar huis, wát een drukte en stress en ik weet dat dat me maandag ook weer te wachten staat.

Liggen alle veulens in dit topic voornamelijk links? Yolooo ligt namelijk ook altijd links en ik lees dat vaak hier :)

AniekR schreef:
Cynthia, nee geen recente foto's. Laatste zijn de sneeuwfoto's van 3 weken terug. Ook is ze natuurlijk een en al haar, dus valt het niet zo op. Maar het is echt dat de ribben zo voelbaar zijn en als je er schuin voor staat, dat ingevallen kontje. Sinds Roos als jaarling zo ziek is geweest, heb ik haar alleen nog maar te dik meegemaakt :o :o

Da's waar inderdaad, met al dat haar zal je er op de foto ook niet heel veel van zien, maar ik ben wel benieuwd. Ik hoop dat er niets vervelends aan de hand is :(:)

Suffie, arme Luna.. is ook niet zo gek natuurlijk dat ze zo'n pijn heeft na wat er is gebeurd :(:)
Hoe voelt ze zich nu? En hoe gaat het met jou zelf?

Fijn hè, Neonlight, zulke tijden? Ik werk de ene week 5 dagen en de andere week 4 dagen van 7:15 uur tot 17:00 uur ongeveer. Ik kan merken dat ik geen 20 meer ben :P

Jill ziet er goed bol uit :)
Maar inderdaad wat Linda zegt.. Ik hoor dat ook zo vaak: Een paar weken niet gereden en ik stap er op alsof er niets aan de hand is.
Nee.. nou.. er is toch ook niets aan de hand? Een paard wordt toch inderdaad niet spontaan wild als er eventjes weinig mee gedaan is? Of ben ik nou zo verwend?

Vandaag bij Fiasco wezen kijken voor Fiore. Leuk dier, mooie kop, goede bouw, maar ik ben er nog niet uit. Ik vind hem wel wat aan de kleine kant. Dus voordat ik een beslissing neem, eerst hengst nummer 3 bekijken en dat is pas 19 maart :)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:47

Wat fijn dat ze veilig overgekomen is CL! *\o/* Nu lekker genieten samen!

Beterschap voor Luna :(:)

En beterschap voor Woogy :(:)

Mooi buikje heeft ze Cynthia! Ze lijkt minder zwaar als bij Ti en Fi of zie ik dat verkeerd?

Bah Luna van suffie toch ook koorts :(:) Jakkes wat heftig, hopelijk knapt ze snel op van de spuiten!

Die aap :') _/-\o_

Hier kan ik ook na een maand stilstaan zo weer opstappen en wegrijden hoor, wordt ze niet anders van. Vorig voorjaar na 6 weken rust zelfs opgestapt en linea recta in mijn uppie de weg op gegaan, ze zal hoogstens wat blij zijn. Een beetje fatsoenlijk doorgereden paard is echt niet opeens debiel of niet meer zadelmak na een rustperiode. Maar het scheelt ook dat ze na een tijd rust bij het derde bokje onder het zadel de spieren al zowat leeg hebben natuurlijk :P

Wij hebben vanmiddag weer even heerlijk gereden :) Inclusief een dikke spurt nav een bakkabouter. En ik maar denken dat galopperen al te zwaar voor haar zou zijn, maf paard :+

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:57

Zal per paard verschillend zijn of je zo op kan stappen of niet... schijnbaar zijn er meerdere paarden waarbij dat dus gewoon niet kan, en die heb ik ook 1 gehad maar ik keek ook wel n beetje raar op toen me gevraagd werd of 't wel zo verstandig was om zonder zadel op te stappen :)

Kwa vliegtijd is 6u niet veel, echter is het ruim n 4u durende reis over de weg voordat ze op JFK was en was ze na aankomst in NL (10.30u) pas om 17.20u op de plaats van bestemming, als je dat optelt is de reis wel lang geweest ;)

Genieten doen we met volle teugen.... ook echt al heel veel complimenten gekregen dat ze echt n gave merrie is en ze heel goed in elkaar steekt dus als mensen dat zeggen groei ik wel heel erg :o
Laatst bijgewerkt door Paint_Lover op 06-02-16 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:58

Luna2006 schreef:
Ik ga het even houden op meelezen.
Zit niet lekker in me vel. Luna is heel slecht en ik vrees zowat voor het ergste. Dinsdag weten we meer...
Bah wat voel ik me poedersuiker

Ook jouw Luna al zo ziek, sterkte meid :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:18

Heel veel sterkte met Luna!!
Wat een rotnieuws zeg. :\

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:24

sterkte met de zieken :(:) dikke knuf en dat ze er vlug bovenop komen

Cynthia eigenaardig he dat linksliggen, hier ook een linksligger. ik denk dat dit komt omdat ze nu in een van de hoornen liggen, dus de linker of de rechter. Dais ziet er goed uit. +:)+ zal dit haar laatste veulen zijn of?

CL das toch lang hoor zo een trip voor een paard, ze ziet er in ieder geval niet uit of ze last heeft van een jetlag :+ super beestje dat je onmiddellijk kon opstappen.
Als de basis goed zit dan lukt dit wel maar daar zit hem nu juist het probleem bij velen, de mijne toch ook :o , die was al zes en nooit deftig geleerd geweest dus bij iedere paniek of lang stilstaan, had ze dus ook niks om op terug te vallen met als gevolg bokken :P terwijl mijn ander paard (verkocht) stond te springen en bokken naast mij op de weide, halster aan en hup was ineens een lammetje. Die had maanden training gehad.

oh zag nog een foto van drachtige pony, ze lijkt wel drachtig en veel haar ja
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 06-02-16 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:25

Hihi jullie zagen de vergelijkenis dus ook met de aap :') haha!

Suffie, toch koorts, rendac werkt niet mee, bah bah wat een pech!! Hopelijk komt het geluk gauw jouw kant op! Genoeg pech nu!

Sara, wat is er aan de hand met jouw luna? Nog haar voeten? Of iets anders? Hopelijk valt het mee...

CL, logisch dat je groeit toch! En terechg hoor! Jill is echt een plaatje!!
Tja sommige paarden kun je zo na maanden opstappen en weg rijden, maar ik heb er ook een gehad die je nog geen dag stil moest laten staan...

Vientje, haha zij denkt anders dan jij hoor; wat nou zwaar?! Haha!!

Cynthia, och keuzes maken zo moeilijk!!
Ik ben blij dat ik er uit ben! Gaf echt rust in mijn hoofd (ik ben nogal een neuroot :o ). Althans... Nu begon ik vandaag weer twijfelen of ik de merries niet beter om kon draaien, of toch de hengsten zo houden als ik gepland had... Blijft lastig!
Yoloo een linksligger? Hihi ik heb geen idee welke kant de baby van star ligt, ik denk gewoon overdwars aan die dikke buik te zien :')

Vandaag dag 275, zwangerschapsgymnastiek;

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:27

amai die is rond hoor en alsof je de foto gefotoshopt hebt ofzo :') met haar geschoren hals/hoofd

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:28

Dankjewel iedereen.
Nou oft de hoeven zijn betwijfel ik. Ze zijn echt mooi koel, al koel en ontsmet ik ze elke dag. Maar het doet pijn boven der voetjes. Een blijn zou nog wel kunnen maar die zou echt vanbinnen in moeten zitten en dat ziet mijn DA niet. Hè ben der het hart van in dat ze zo slecht is... Maar DA is der ook echt niet happy mee hij zei al "we hadden ze eindelijk goed, misschien zelfs te goed voor Luna te zijn."

Zoo star is rond!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:31

Ze is ook wat teveel ingevallen voor mijn gevoel dus ze krijgt nu wat meer muesli (westernmix en probreed van cavalor) en wat meer hooi....

Ze was bij aankomst ook echt wel heel erg moe maar dat is ook niet raar....

@linda: Wow, buik waar ga je met de pony heen?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:39

_O- star spant de kroon, haha! ze is inderdaad mega!! Toch is ze niks te dik, eigenlijk precies goed, dus ik denk dat de baby gewoon overdwars ligt ofzo :') haha

Sara, nou hopelijk valt het mee! Succes maandag/dinsdag.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 22:07

Vientje schreef:
Mooi buikje heeft ze Cynthia! Ze lijkt minder zwaar als bij Ti en Fi of zie ik dat verkeerd?

Dat idee heb ik zelf inderdaad ook, terwijl ze nu dus voor het eerst niets doet en ze ook echt niet minder te eten krijgt.

Fotsy schreef:
Cynthia eigenaardig he dat linksliggen, hier ook een linksligger. ik denk dat dit komt omdat ze nu in een van de hoornen liggen, dus de linker of de rechter. Dais ziet er goed uit. +:)+ zal dit haar laatste veulen zijn of?

Ik denk ergens ook dat het komt doordat ze in één van de hoornen liggen, maar dan hebben wel veel veulens voor links gekozen dit jaar :)
Dit is écht Dais dr laatste veulen. Ze wordt 21 jaar in juni en ze heeft natuurlijk de eerste 5 maanden van haar dracht slecht gelopen en haar beide spronggewrichten zijn dik door spat of artrose. De smid heeft haar achter nu iets anders beslagen (onderste cm van de buitenste tak is naar buiten gedraaid) en ze krijgt haar Glucosamine en MSM-poedertje dagelijks en nu gaat het goed. Maar voor mij is het wel duidelijk dat Yolooo de laatste is. Fi mag het stokje overnemen :)
Maar ik wil wel ooit nog een keer heel graag twee merries tegelijk drachtig hebben. Misschien Fi en Yolooo? :D Maar ja.. Yolooo is een hengst..

Linda, ik snap dat dat je rust heeft gegeven. Dat zal het bij mij ook geven, denk ik. Ik heb nu nog één Cob op het oog, maar als er nou geen eentje bij zit waarbij ik het echte wauw!-gevoel heb, wat dan? Buiten de Welsh gaan zoeken?
Azteca Neo vind ik gaaf, Deseado vind ik heel mooi! Maar ja, matcht dat? Pffffffff......
Bij Sublime was het in één klap: JA, DAT IS HEM! En dat heb ik nu nog niet..

:oo :wow: Die buik van Star!!!