[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:32

Wat leuk zeg! Hij staat er zo te zien heerlijk bij daar!
Knappe vent!

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:34

Mooie plek voor Dazzle. Wat een uk lijkt het naast Gabbana. Hij ziet er goed uit!
Stemlokalen voor de veulenverkiezing zijn geopend!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:58

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:10

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:15

Leuke foto's van Dazzle, nog wel een kleintje of niet?

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:15

Wat leuke foto's trouwens wat er voorbij gekomen zijn..

Bedankt iedereen voor de berichtjes..
Wat ik lees op internet, word ik er niet blij mee..
Operatie gaan we niet meer doen bij wis. Daarnaast is het zeer pijnlijk en wis moet dan 3 voetjes..
We proberen het zo, verder laat ik het dan ook niet komen..
Wis heeft zoveel probleempjes, ik hou zoveel van haar en die lijdensweg hoeft ze niet meer te doorstaan.
Dat heeft ze echt niet verdient.
Dus we gaan hopen dat we over 3 weken het grootste gedeelte weg kunnen snijden of het liefst helemaal..
Maar ik hou het ergste toch in mijn achterhoofd..

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:24

@Marlis: Het is en blijft een ponyveulen en naast de 2 halfbroertjes staan er alleen maar paardenveulens dus klein is hij toch wel. Overigens is hij niet kleiner dan zijn halfbroertjes dus ik vind het wel mee vallen. Hij staat in n gemengde groep en er staan normaal meer paardenveulens dan ponyveulens dus ik ben al blij genoeg dat er nu in ieder geval 2 andere ponyveulens bij staan.

@Whisperke: Ik ga voor je duimen dat ze het meeste weg kunnen snijden en je nog lang van Wis kan genieten!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:29

CubaLibre schreef:
@Marlis: Het is en blijft een ponyveulen en naast de 2 halfbroertjes staan er alleen maar paardenveulens dus klein is hij toch wel. Overigens is hij niet kleiner dan zijn halfbroertjes dus ik vind het wel mee vallen. Hij staat in n gemengde groep en er staan normaal meer paardenveulens dan ponyveulens dus ik ben al blij genoeg dat er nu in ieder geval 2 andere ponyveulens bij staan.

@Whisperke: Ik ga voor je duimen dat ze het meeste weg kunnen snijden en je nog lang van Wis kan genieten!

Ja dat is bij Kyra ook zo, ook echt vrijwel alleen maar paardenveulens dus kyrtje lijkt daar tussen echt een ukkie :+
Maar kyra maakt het niets uit die is toch wel haantje de voorste, doet waar ze zin in heb.

Succes whisperke :(:)

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:32

Goh, alle veulens al afgespeeent. Hier nog niet, is nog wat te jong. Mooie foto's van het veulen op het strand. Heb nog geprobeerd foto's te maken voor de verkiezing maar het is 's avonds te vroeg donker en het weekend te snel om. Jammer maar helaas.
Onze kleine heeft ook een ongeluk gehad. Moeders schoot de bak uit toen er een ander paard uit werd gehaald en ze kwamen ieder aan een ander kant van een stuk schapengaas uit. Hij is er dus dwars doorheen gegaan. Mijn vriend dacht dat er maar een klein plekje zat en vergat het 's avonds bijna te vertellen maar een been heeft dus behoorlijk beschadigd en dik, een voorbeen is ook dik me een schaafplek en het andere achterbeen heeft hogerop een wondje. Daar zit gelukkig meer vlees dan op die pijpen en dat kan dus geen kwaad. Hij loopt niet kreupel en het zal allemaal wel goed komen maar ik baal er wel van. Voordeel is wel dat hij nu gelijk waterproof wordt.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:34

whisperke en diane voor jullie allebei is het dus nog afwachten. Ik duim dat het met beide goed komt!

leuke foto's van dazzle in de opfok.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:26

Whisperke, ken paarden waarbij het met wegsnijden nog jaren goed is gegaan, die werden regelmatig bijgesneden en met die extra aandacht dus nog jaren plezier gehad.
Overigens zijn die alle 3 uiteindelijk aan iets anders dan de straalkanker ingeslapen....
Hoop dus dat jij ook nog jaren plezier van haar kan hebben.

CL inderdaad lekker ukkie zo tussen de rest, maar zo'n schattig klein ding! Hij staat daar wel erg goed zo te zien.

DendroFleur, dat ging dus ook maar net goed.

Op de hengstveulens heb ik al gestemd, merrie veulens ben ik nog aan het twijfelen wie.
Heb nog even getwijfeld over Rebel ipv Dazzle of Ti, maar toch voor Dazzle en Ti gegaan.

Ik heb een baaldag.. vanochtend wezen mennen, iemand mee die het wou leren, dus Sjol lekker voor de wagen, zo braaf...
Draafde ik aan.. achter niet goed, niet dramatisch, maar ook net niet goed..
Huilen stond me nader dan het lachen, is het been, waarom ze nu zeg maar jaar stil stond.
Wij dus naar buiten, op het harde zie je er niets aan, ook niet in draf.
Ze is ook niet stokkreupel of zo, maar loopt ook niet lekker, en zonder iemand op de grond die goed kon zien hoe ze liep, dus gestopt.
Baal zo.. zat in mijn fantasie al weer rondjes dorp te stappen en ik zou 19 november op de vereniging menwedstrijdje mee rijden,
want is een thuiswedstrijd en mijn kar kan ik normaal niet meenemen.
Hoop dus dat ze gewoon schuivertje in de wei heeft gemaakt of zo..
En vraag mijn instr. van de week wel even te kijken.

En het laatste Hepsi nieuws al weer gehad, een bokster woont vlak bij waar ze staat en loopt er altijd langs met de hond.
Geloof dat die van mijn bepaald wat er gebeurt, aangezien die blijkbaar altijd voorop wandelt gevolgd door de rest,
die overigens ook niet lijdt aan schuwheid of gebrek aan nieuwsgierigheid, lekker stel zo samen, allemaal makkelijke veulens die je zo kan pakken.
En geen schoppers of bijters ertussen.
Zitten daar wel miljoenen teken.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 16:14

Heb niet echt bij gelezen, gister een enorm stressvolle dag gehad, nadat Nader tijdens het wegbrengen naar de opfok over de kop geslagen is in de trailer ( Al_Zawraa @ [HK] Van DBT deel 3 naar Veulens van 2010 deel 1 ). Gelukkig allemaal redelijk goed afgelopen, en niets blijvends aan overgehouden, maar wel flink schrikken.
Op de terugweg hebben we een nieuwe aanwinst opgehaald, ook een 2011 veulentje. Guus gaat straks het vriendje van Fahkour worden, zodat Fahkour niet meer bij Rahnanah hoeft te staan, maar mag eerst Shoukran nog even gezelschap houden, totdat hij naar België gaat verhuizen.

Meet onze nieuwe aanwinst Guus!
Afbeelding

Meer foto's!
[ITP] Onze nieuwe aanwinst
[ITP] They got me a little present! :D

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:27

Gestemd op aniek en sjolvir...!!!

Hepsi heeft echt mega veel stemmen al :D gaaf!!!!!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:23

CL, leuke foto's van de opfok zeg!

Whisperke, duimen dat ze het met het wegsnijden alleen ook redt.
AZ dat wil je toch ook niet meemaken, dat je veulen een salto doet in de trailer.
Gilly staat nu bij DAP Bodegraven. Die had zich klem gezet in de trailer in het voorste gedeelte, terwijl ze achter ruimte zat had om te draaien. Dus bij de ovonde in Leiderdorp acuut de auto uit, veulen weer teruggeduwd en hele tussenschot maar aan de zijwand vastgeknoopt. Toen was het goed. Verder superbraaf ook met uitladen. Dan nu afwachten tot morgenmiddag een telefoontje komt.

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:58

Knappe Heps!

Neon ook afgespeend! Silk op eigen benen

Dazzle op zijn plekje in de opfok

Zitake, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Girlie en Gilly die het goed doen in de opfok

Knappe Kyra lijkt op haar mams!

Whisperke, wat naar van Whisper!! Veel sterkte!
Op dit moment staat er bij ons op stal een merrie die het ook aan 3 benen heeft, voorlopig wordt het steeds weggesneden en bijgehouden maar als het erger wordt moet men een beslissing gaan nemen want zij zien opereren ook niet zitten, erg sneu...

Mooie foto's van Sirana, ik zag haar vorige week zaterdag en gisteren nog, ze doet het goed!

Chicago ook gespeend!

Gilly misschien opereren, heftig hoor, ik duim voor je!

Agarcia, Mendy al weer 5 maand drachtig, dat gaat alweer hard zeg!

Wow wat is Adana alweer groot, al een echt paard!

Dazzle Me is mooi zeg!!

Dendrofleur, nog niet alle veulens afgespeend hoor, Elite loopt nog bij haar mama!

Hier alles goed met de paardjes, Elite groeit hard, ze is nu bijna 4 maanden oud.
Draumur en Fjör staan lekker bij elkaar in een grote stal af te kicken van mams en kunnen hopelijk volgend weekend de wei op samen.
Fjör heeft een nieuw baasje gekregen maar blijft bij mij staan tot ze volgend voorjaar samen de opfok in gaan.

Ekaro, de volle broer van Elite, heeft ook een nieuwe baasje gekregen, zaterdag is hij weggegaan uit de opfok naar zijn nieuwe baasje. Die knappe kerel gaat het goed krijgen!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:02

AZ, dat is heel wat anders!!! Jullie nieuwe aanwinst! Ga zo je topics even bekijken.
Gelukkig goed gegaan met zijn koprol, heb ondertussen het verhaal gelezen, jemig op de boot..
En dan blijven liggen, je schrikt je half dood, gelukkig alleen schaafwonden en kneuzingen.

Diane, ik duim!!! Die veulens weten zich ook op allerlei manieren in de knoop te draaien.

Hepsi doet het inderdaad goed bij de veulen verkiezing, had ik eigenlijk niet verwacht.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:07

Ach, Ekaro nu ook definitief weg.

CL, leuke foto's, Dazzle heeft het er goed naar zijn zin. Ook leuk dat er 2 halfbroertjes staan.

DF, wat een pech, maar gelukkig valt het dus mee. Jammer dat het te vroeg donker is, was wel benieuwd naar nieuwe foto's.

En de veulenverkiezing, ik heb nog niet goed gekeken. Bij de merrieveulens weet ik het wel, daar springen er 2 uit voor mij, beiden veulens niet uit dit topic. De hengstveulens heb ik nog niet bekeken.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:16

Zo ik heb ook braaf gestemd net, alleen de merrie veulens gedaan en vanavond doe ik de hengsten.

Ben eerlijk geweest want ik heb op twee totaal verschillende veulens gestemd.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 22:45

Even een goed bericht over Gilly-Gail!
Ze hoeft niet te worden geopereerd! De veearts belde eind van de middag (pas...) en zei dat op de rontgenfoto alles goed was en ook dat alle banden goed zijn. Er staat van de oppervlakkige buigpees nog 1/3 en samen met de diepe buigpees en tussenpees geeft dat voldoende stabiliteit aan het been (en dan het littekenweefsel nog). Behandeling: 6 weken boxrust om de pees te kans te geven te genezen. Ook al is ze de baas van de meidengroep, ze is toch regelmatig explosief aan het bewegen en dat doet de pees niet goed. In die 6 weken een half uur tot een uur per dag wandelen. Morgenochtend vroeg mee om haar op te halen en dan nog wat vragen ihkv de aansprakelijkstelling (toekomstprognose/restcapaciteit/nazorg).
Heb vanmiddag ook van de rechtsbijstand gehoord dat ze mijn zaak gaan oppakken (meeste werk heb ik zelf al gedaan ;-) ), dus dat is ook wel een hele opluchting.
Verder heel blij en opgelucht *\o/*

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:19

Wat fijn! Blijft natuurlijk een behoorlijke blessure, maar dit is zeker een veel, veel beter vooruitzicht!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:54

Goed nieuws dus!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 00:38

Jeetje Sterkte met Whisper. Hopelijk kunnen ze alles weghalen.

Ik heb gemist wat er met gilly-gail aan de hand is geloof ik!

Ik ben gemeen geweest vanavond. Ik heb veulie zomaar bij merrie weggepikt :(. Ze staat nu lekker thuis op stal, vrij rustig eigelijk. Andere veulie is ook opgehaald en die staat ernaast. Veulie1 is heel erg jaloers als ik veulie 2 aandacht heeft en laat dat ook duidelijk merken. (mijn gekke doos vindt mij dus stiekem toch wel leuk en wil me liever voor haar alleen ;)). Ohja 3jarige bij merrie ingeduwd, dus eer die goed en wel doorhadden wat ik in godsnaam op dat uur nog moest, was veulen al ingeladen.

Nog even klein fotootje van beiden :)

Afbeelding

en nieuwe veulie:
Afbeelding

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 09:40

Als het geluk me ook al niet mee zit volgende poedersuiker bericht..

Veulentje waar Guusje mee op de wei zou gaan deze maand..
Die had ik gisteren gevraagt wanneer het nou precies zou zijn.. Ivm Wis..
Ik wil haar graag dan ook echt deze maand eraf..
Nu smst ze net.. Dat zij haar veulen niet wil afspenen en dat guusje op de wei mag met een ander paard van haar.. Ik kon dat weitje huren van haar en wat ze er voor vroeg was wel erg veel geld..
Nog maar wat poedersuiker nieuws erbij.. Kan zowel door gaan..

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 09:47

Jemig meiden!

Diane, wat een opluchting zeg! Gelukkig niet geopereerd, wel naar om zo'n jong dier binnen te houden :(:)
Knappe pony's Zitake!!
Whisperke, blijft t veulen dan al die tijd gewoon bij de merrie lopen? raar als er eerst met jou een afspraak gemaakt wordt zeg!

Gelukkig gaat Diem goed!
Ze lijkt toch nog te gana verkleuren, want ze heeft allemaal donkere stippen op der hals en op de hoofd :+ haha!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 09:50

Da's balen Whisperke. Toch anders maar voor een gewone opfok gaan?