Ik maak me eigenlijk altijd zorgen als ze het niet doet. Onder het zadel is ze echt altijd braaf, aan de longe mag ze van me. Ok nu komt het niet meer zo veel voor, maar het is wel deste grappiger, met dikke buik.
Gem
Geplaatst: 18-01-10 10:04
Neonlight schreef:
Zag hier nog de vraag voorbij komen over keurschap bij het NNFPS, hengsten kunnen daar inderdaad keur worden. Is het predikaat voor preferent, en ook op basis van fokresultaten.
Had ik het toch goed. Ik kon het alleen nergens meer terugvinden.
Ik hou wel van enge landen maak je vaak de leukste dingen mee
Caresse07
Geplaatst: 18-01-10 10:17
Morgen
Wildgirl: jee toch tweelingdracht, je was er al bang voor. Sterkte voor jou en Fay
veronake
Geplaatst: 18-01-10 10:35
Hoi allemaal, Mijn merrie is uitgerekend half april. Sinds enkele dagen eet ze niet goed meer, ze eet wel , maar het is niet zo gretig meer. Meestal is ze erg gesteld op haar eten , maar nu doet ze er veeel langer over. Hebben jullie dit al is meegemaakt met jullie drachtige merrie? Voor de rest is er niks aan te zien, ze wil wel altijd buiten staan, terwijl ze vroeger ook graag op stal stond...
Egypte jahoor veilig in een resort dat wil daarbuiten ben je erg aantrekkelijk voor alles wat iets tussen de benen heeft hangen
Het hert gaat slecht wilde komen eten maar viel steeds om jeetje stond gewoon te janken kan dat niet aanzien!da komt voor half 12
Hiba eet ook langzamer Ïk wordt wel eens boos als ze baldadig zijn maar dan staan ze met zo stomme kop te kijken naar ja dat je weer in een deuk schiet!
Verelend Kim, ik zou het niet echt weten, Tal was al gek op eten maar wil nu alleen maar naar stal om nog meer te eten, dus ik weet het niet. Misschien ff af en toe bakje slobber erbij als verwennerij?
vanochtend even lekker gekroelt met Ivy en wobbe heeft met de fjord van mams in de losgooibak gespeelt die nu flink aan het ontdooien is. gevolg: wobbe is van top tot teen bijna zwart Ik ging bij Ivy aan d'r buikje voelen, had er een krukje naast gezet om op te zitten. pony stond me echt aan te kijken van... eeuhhh tja.. En toen ik voelde draaide ze zo d'r koppie naar me om en legde haar kin/koppie op mijn arm (ene hand lag op d'r buikkie, de andere hand was haar op haar borst aan het kriebelen)
@gem : ideaal zo'n veulenopfok in de vrije natuur !!
manueeltje84
Geplaatst: 18-01-10 12:05
Wou net dikke buiken foto gaan maken, maar mag wet look eerst wel even op tutten. Ze ziet er niet uit, (schaam me dood) Heb zo,n mooie merrie, en nu staat ze daar met die dikke haren en ze is helemaal vies.
Kan daar echt niet tegen om haar zo erbij te zien staan. (maar ik zie haar mischien nog teveel als sportpaard voor me)
vanessakusje
Geplaatst: 18-01-10 12:05
Kim, is vrij normaal hoor dat drachtige merrie's minder snel of minder gaan eten.. plaats wordt wat ingenomen. haha Sommige blijven eten, de mijne eet goed maar we hebben er nog 1 op stal, ook april uitgerekend en die eet hapje voor hapje en laat 2/3e staan.
Manueeltje, ik fatsoeneer Tal ook steeds hoor, anders voel ik me schuldig dat ik dr verwaarloos!
veronake
Geplaatst: 18-01-10 12:08
Bedankt, ben toch al een beetje gerustgesteld. Haar laatste veulen is gestorven , wss is ze blijven rechtstaan en heeft het veulen te lang in geboorte kanaal gezeten. Merrie heeft heel lang over haar toeren geweest, ben dus nu echt wel ongerust !
Kim
inge176
Geplaatst: 18-01-10 12:09
Wat een prachtig veulentje Silke! Fijn dat alles zo goed verlopen is.
Verder hebben jullie behoorlijk gekletst, weet zo alles niet meer. Ik zag wel een dikke buik van Aziza voorbij komen .
Nog een vraagje aan jullie, mijn veulentje wordt eind mei geboren (als alles goed gaat) en ik wil het liefst dat dit in de wei gebeurd. Kan ik het veulen ook gewoon dan dag en nacht buiten laten staan of..? Dit was wel mijn bedoeling maar kan me voorstellen dat ze kwetsbaar zijn en dus een nachtje op stal moeten oid?
Kim, zou het misschien te maken hebben met de omvang van het veulen? Ik las in het boek "paardenfokkerij" van Paul de Vries dat merries op een gegeven moment minder ruwvoer gaan eten, omdat ze simpelweg minder plek in hun buik hebben voor ruwvoer. Ik merk overigens wel dat mijn merrie de laatste paar dagen haar hooi niet helemaal op eet.
Ga meteen kijken Gem, leuk!
Inge, dat ligt helemaal aan het weer. Het kan ik mei ongelooflijk mooi weer zijn, maar het kan ook met bakken uit de lucht regenen...
Caresse07
Geplaatst: 18-01-10 12:36
Inge, mijn veulen is (bijna 3 jaar terug) in juli geboren (bij de DA), daar heeft ze de eerste nachten op stal gestaan, toen naar huis gehaald en heb ze daar ook nog een nachtje op stal gehad. Daarna heb ik ze wel lekker buiten gelaten dag en nacht, maar heb gewoon in de wei een plekje met stro gemaakt waar het veulen eventueel in kon liggen en daar is dankbaar gebruik van gemaakt
Maar mijn veulen is toen natuurlijk binnen geboren en die van jou wordt buiten geboren, denk dat je ze dan toch wel buiten kunt laten?
Pffff kreeg net bericht van een vriendin met ook een drachtige merrie. Zij moet van haar pensionstal in de tijd vanaf het veulen geboren is tot aan afspenen 50 euro extra betalen per maand. Alsof het veulen 50 euro extra verbruikt... Ze staat op eigen voer, dus dat kan het niet zijn...
Belachelijk toch? Of vinden jullie van niet?
inge176
Geplaatst: 18-01-10 12:40
Dank voor de snelle reacties! Wat AD zegt, afhankelijk van het weer. Wanneer het heel slecht is gaan ze ook wel naar binnen. Maar ik heb ze liever buiten ook omdat ik alleen een stal van 3x3 tot mijn beschikking heb, ik vind het dan gelijk zo krap. Of valt dat mee? En dat plekje stro in de wei is wel een goed idee!
Ja dat vind ik ook wel een beetje belachelijk AD, tenminste als het mij zou overkomen. Staat ze op een grote stal? Misschien is het daar wat gebruikelijker.