Freya schreef:Spannend zeer zeker, ook omdat het mijn eerste eigen gefokte veulentje wordt, bij mijn eerste eigen paardje. Nu het eerste veulen woensdag 2 weken oud word, en de 2e op komst is, half maart uitgerekend, kan ik echt niet meer wachten.
Maar moet wel zeggen dat de band tussen mij en me merrie steeds sterker wordt. Hopelijk blijft die band ook zo als de kleine er straks is.
En ook ik heb niet overlegt met me merrie en heb haar die dikke buik bezorgt ( nou ja niet letterlijk dan ) Al is ze wel helemaal verzot op veulentjes, het liefst pakt ze ze af, hahaha, al moet ze nu niks van het veulentje wat op stal rond huppelt weten, ze kan momenteel geen ander paard in haar buurt verdragen en was altijd een b.tch in het kampje en nu laat ze zich in een hoek drijven, ze draait haar kont de groep in, zodat ze tijdens de mepsessie niet haar buik kunnen raken. Super beschermend ... nu al. Dus ben bang dat ook ik niet in de buurt van de kleine straks kan komen.
Maar we zien het wel ...
Gelukkig regelt onze staleigenaar alle bevallingen, dus ik hoef niet na te denken wie ik moet bellen ... dat wordt allemaal geregeld, puf weer een zorg minder.
Mijn bolle valt ook heel erg buiten de kudde. Ze staat vaak alleen en word veel weg gejaagt. Terwijl zo normaal een van de leiders is...