[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:46

Freya schreef:
Spannend zeer zeker, ook omdat het mijn eerste eigen gefokte veulentje wordt, bij mijn eerste eigen paardje. Nu het eerste veulen woensdag 2 weken oud word, en de 2e op komst is, half maart uitgerekend, kan ik echt niet meer wachten.

Maar moet wel zeggen dat de band tussen mij en me merrie steeds sterker wordt. Hopelijk blijft die band ook zo als de kleine er straks is.

En ook ik heb niet overlegt met me merrie en heb haar die dikke buik bezorgt ( nou ja niet letterlijk dan ) Al is ze wel helemaal verzot op veulentjes, het liefst pakt ze ze af, hahaha, al moet ze nu niks van het veulentje wat op stal rond huppelt weten, ze kan momenteel geen ander paard in haar buurt verdragen en was altijd een b.tch in het kampje en nu laat ze zich in een hoek drijven, ze draait haar kont de groep in, zodat ze tijdens de mepsessie niet haar buik kunnen raken. Super beschermend ... nu al. Dus ben bang dat ook ik niet in de buurt van de kleine straks kan komen.
Maar we zien het wel ...

Gelukkig regelt onze staleigenaar alle bevallingen, dus ik hoef niet na te denken wie ik moet bellen ... dat wordt allemaal geregeld, puf weer een zorg minder.

Mijn bolle valt ook heel erg buiten de kudde. Ze staat vaak alleen en word veel weg gejaagt. Terwijl zo normaal een van de leiders is...

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:50

net terug van de stallen, amai, erg slechtgeluimde dame voor me gehad, der achterste de hele tijd gezien, mocht niet eens meer aan der buik komen :n heb staan kijken en mij lijkt de zucht naar voren te trekken, straks even opnieuw gaan kijken, als ze dan toch drachtig zou zijn is het voor eind april, begin juni, de laatste dekdatum stond in mn telefoon die de pup heeft binnengespeeld :+

Amandake

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:57

nu ben ik toch echt eens benieuwd of ze drachtig is Silketje.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:59

silketje schreef:
net terug van de stallen, amai, erg slechtgeluimde dame voor me gehad, der achterste de hele tijd gezien, mocht niet eens meer aan der buik komen :n heb staan kijken en mij lijkt de zucht naar voren te trekken, straks even opnieuw gaan kijken, als ze dan toch drachtig zou zijn is het voor eind april, begin juni, de laatste dekdatum stond in mn telefoon die de pup heeft binnengespeeld :+

jeetje wel spannend. wel een gedoe zeg...

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 15:41

Spannend silketje, lijkt ze verder ook drachtig?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 15:52

wat spannend!!

neon, wat een leuk dier zeg :D

achja.. hengstenkeuringen, wie weet ga ik ooit ene keer met de boer mee.. maar denk t niet... spreekt me niet zo heel erg aan..

ik zit al in mn handen te knijpen als k naar n springwedstrijd kijk.. al die meiden die hun paard lopen af te rossen alstie iets verkeerds doet :n
maarja dat komt overal voor denk ik.. maar kan ik niet zo goed tegen :n

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:35

Jolliegirl schreef:
achja.. hengstenkeuringen, wie weet ga ik ooit ene keer met de boer mee.. maar denk t niet... spreekt me niet zo heel erg aan..

ik zit al in mn handen te knijpen als k naar n springwedstrijd kijk.. al die meiden die hun paard lopen af te rossen alstie iets verkeerds doet :n
maarja dat komt overal voor denk ik.. maar kan ik niet zo goed tegen :n

Huh?? Afrossen? Ik heb niemand een zweepje zien gebruiken! Misschien dat het er bij de voorkeuringen en verrichtingen anders aan toe gaat (daar ben ik helaas ook nog nooit geweest), maar de CHK bestaat slechts uit voorbrengen in stand, in stap en in draf.
Er worden weliswaar ook enige hengsten onder het zadel getoond, zowel dressuur als springen, maar dit dient ter promotie en als leuke element tijdens de keuring.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:46

Saffier schreef:
Heb trouwens de foto's van Casa dr veulen wat ze vergooid heeft normaal weten te krijgen;
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PXXUZAOY.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-I3ZVM6TB.jpg

Gosss wat een friemeltje nog hè, dat wat in zijn/haar mondje zit, zou dat een veulenbroodje zijn?

Ik kreeg antwoord op mijn email naar de vorige eigenaar van Tess, met daarin de vraag op welke dag in haar dracht ze bij hun bevallen is, het antwoord was, precies 11 maanden, 330 dagen dus.
Wie weet komt dit veuletje dus ook wel eerder dan 5 mei, 25 april zou wel een leuke datum zijn toch?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:51

gem: Ze is er nog nooit geweest ;) Dat ging over (amateur?)springwedstrijden

silketje: ja dan lijkt het er toch wel echt op he

desillies: 11 maanden is 335 dagen ;) Mss wordt het dan een Koninginnekindje !

Hier de 3 drachtige dames vast halsters om gaan doen voor het enten. Doortje is ook helemaal op zichzelf, maar dat was ze ook met het veulen aan de voet, stond ze ook rustig aan de andere kant van de wei te grazen (veulen heeft dat coole van haar, da's wel fijn, die vond afspenen ook geen probleem)
Ze kwam wel even een aai en een brokje halen.
Upona kruipt bijna bij je op schoot, die wil het liefste gewoon constant met haar hoofd in je handen staan, gek op knuffels en aandacht.
Zimi wil ook wel aangehaald worden, is dit jaar ook minder vinnig naar andere paarden.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:05

Nicole288 schreef:
desillies: 11 maanden is 335 dagen ;) Mss wordt het dan een Koninginnekindje !

Ja je hebt gelijk 11 maanden is 335 dagen, maar haar vorige eigenaar verzekerde me dat het op dag 330 was en rekent met 30 dagen per maand :)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:11

Saffier; wat erg voor je. Wel mooie foto's (bedoel ik niet slecht :o ).
Jolliegirl; pff dat is schrikken geweest zeg, gelukkig goed afgelopen! O:)
NL; wat een leukerd is dat gew2orden zeg! Vriendelijk hoofd!
Freya/Peelie; Bij mij is het andersom, Porva is nog steeds 2e in rang en laat dit nog steeds duidelijk merken. Niet erger of minder erg dan normaal. Wel staat ze vaker alleen te soesen. De laatste tijd is ze nar mij over-vriendelijk gewoon! Normaal niet echt heel knuffelig maar nu vind ze het heerlijk. als ik mijn hand op haar buik leg dan gaat ze op rust staan en slapen 8-) .
Silketje; wanneer kwam de DA ook alweer om te kijken? Klinkt toch wel als drachtig.......Dat zou wel heel leuk voor je zijn! :D
Dessiles; Als het maar niet op 4 mei komt.......dan bete3r idd 30 april of 5 mei (ligt er natuurlijk wel aan of je konninginnendag viert %) :D
Nicole; grappig, zelfde gedrag als Porva dus....wat denk je, merrie of hengst??? :+

Nog even een vraagje; vandaag was het veulen wederom aan het feest vieren. Het is toch zo dat ze nu wat vaster horen te liggen en rustiger zouden moeten zijn en pas later weer gaan draaien etc?
Porva krijgt nu meer zucht voor de uier.... na het wandelen of rijden wordt het niet echt slanker. 282 dagen alweer!!! Gaat nu snel!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:16

Ach...geboren worden op 30 april is echt niet zo heel erg hoor ! :+

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:27

ervaring mee WF? :)

quintus: Upona bedoel je? Die is eigenlijk altijd wel zo lief, maar vorig jaar was ze ook zo extra knuffel als nu en toen was het voor het eerst een merrieveulen. Van mij zou het mogen, dan kunnen we de stamnaam in ere houden en het naar upona's moeder noemen

desillies: En dat ging over 1 veulen? Of echt vaker op dat aantal dagen?
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 22-02-09 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:29

Nicole288 schreef:
ervaring mee WF? :)

guintus: Upona bedoel je? Die is eigenlijk altijd wel zo lief, maar vorig jaar was ze ook zo extra knuffel als nu en toen was het voor het eerst een merrieveulen. Van mij zou het mogen, dan kunnen we de stamnaam in ere houden en het naar upona's moeder noemen

Ja ik bedoelde idd Upona........kijk, merrieveulen........Now we are talking!!!!! :D 8-).
Ik heb in Spanje ook weer wat namen opgedaan gelukkig. Heb nu voor hengst en merrie....
Zou wel super zijn Nicole als je de naam door kan voeren!
Laatst bijgewerkt door quintusgl op 22-02-09 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:30

Oh jee, nu heb ik het straks gedaan als Porva een hengstje krijgt :D

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:31

Hahaha.......jij hebt er toch niet in gestopt!! _O-

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:34

Nee gelukkig niet :D Maar wil je ook niet lekker maken dat het nu door het gedrag een merrietje zal zijn hoor, ik ben nog lang niet overtuigd dat daar voorspellende waarde aan zit ;) (mss over nog eens 25 veulens dat ik er toch een patroon in zie :) )

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:37

Ik zie er ook geen voorspellende waarde in bij mijn merries :o
En van sommige merries heb ik toch aardig wat veulens gefokt maar het was altijd weer een verrassing ;)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:40

Haha, PG in avatar vorm, hij is leuk :)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:44

Ik ben me erg bewust dat het maar gissen is........maar dat merrieveulentje he...........haha.

Marije wat een GEWELDIGE avatar!!! Die kick tegen die bal!! Nicole, die hoort in je hall of fame!!! _O-
Laatst bijgewerkt door quintusgl op 22-02-09 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:45

Ja grappig is ze he? Buiten heeft ze een andere bal en daar speelt ze ook leuk mee. Moet ik ook eens een filmpje van maken.
Maar ze heeft ook hard een speelmaatje nodig. Nu loopt ze haar moeder steeds te pesten :oo

Jammer dat Dynamic nog niet mee wil werken...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:47

Nicole288 schreef:
gem: Ze is er nog nooit geweest ;) Dat ging over (amateur?)springwedstrijden

Okee, ik dacht dat Jollie het over keuringen had ;) . Nou, ik kan je vertellen Jollie: het is echt het meemaken waard als je eenmaal zelf een merrie hebt waar je een passende hengst voor wilt vinden!
Ik was gisterenavond echt doodmoe van het ingespannen kijken. 't Is niet zo spectaculair als een hengstenshow met veel muziek en lichteffecten, maar het klinische "vergelijkend warenonderzoek" is toch net zo boeiend.

Als ik nou toch eens een nieuwe lijn kon creeren..... :z

Hoewel ik me een beetje voorgenomen had om Ster een jaar gust te laten en een (wedstrijd-) amazone voor haar te zoeken, begint het nu alweer te kriebelen (wow, Orlando :~ )
Ach, ze is jong (5-jarige), ze kan op beide terreinen, sport en fok, nog een hele tijd mee.
Laatst bijgewerkt door Gem op 22-02-09 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:48

Nou, ze vermaakt zich anders prima met die bal! (goed idee trouwens, zal er ook een aanschaffen, wel leuk als ze daar door hun moeder iets minder treiteren...;-), al moet ik dan eerst de hond zijn ballen-tik af leren, anders hangt hij er dagelijks in be ik bang).
Dynamic.......YOU GO GIRL!!! (zal wel niets helpen, maar wie weet luisterd ze)...

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:55

Oh wat gaan jullie toch ontzettend hard zeg..... ;(

Wat een klein friemeltje zeg dat dode veulentje.... Wel apart om het zo te zien...

Nog 4 daagjes en dan zit Luna op 300 dagen dracht.... :) Weet nu de datum van Jil ook.... Dat is 14 mei, dus die moet nog wel even... Jil doet het redelijk momenteel, maar het blijft spannend....

Foto van Luna deze week... met foto van het uier :D

Afbeelding

Afbeelding

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:56

De dames staan daar in een hele lange wei en lopen mee naar voren als ik weer weg ga. Nu staan bij de mensen die er naast wonen 3 pony's en een paardje in de wei en drachtig als ze zijn willen de dames nog best wat showen als die beestjes gaan lopen naast de draad. Had het eigenlijk moeten kunnen filmen, ze maakten zich echt mooi.
Toen ik de wei uit was en niks ze dus meer voor hield volgde een enorme sprint naar achteren, waar Doortje nog altijd heerlijk op haar gemakje stond te grazen zo van: wat stellen jullie je toch weer aan :)