En haar uier begint een beetje...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Thirsa_ schreef:Cindy super johik weet niet of de bodembedekking kwaad kan, persoonlijk zou ik liever met een hele schone stal beginnen en niet nog viezigheid van schapen erbij
cindybijl schreef:Thirsa_ schreef:Cindy super johik weet niet of de bodembedekking kwaad kan, persoonlijk zou ik liever met een hele schone stal beginnen en niet nog viezigheid van schapen erbij
Dat heb ik dus ook! maar weet dus niet of het kwaad kan!
wil inderdaad liever gewoon schoon, maar ja boer is zuinig met zijn strooisel
Citaat:Leverbot (Fasciola hepatica)
De leverbot komt voornamelijk voor bij schapen en in natte gebieden. Paarden die samen met schapen gehouden worden kunnen ook worden besmet. Dit komt echter zelden voor.
Via hooi of gras waarin de larven zich bevinden kan het paard besmet raken. In het paard trekken de larven naar de lever. In de galgangen ontwikkelen ze zich tot volwassen leverbot. Eitjes van deze volwassen leverbot zullen via de mest uitgescheiden worden en weer in het weiland terecht komen.
Een leverbotinfectie kan acuut of chronisch zijn. De acute infectie leidt vaak tot plotselinge dood.
Leidt tot:
Zweten na het eten t.g.v. slechte voedselvertering, koliekgevoelig, bloedarmoede, leverfalen, vertraagde groei en chronische diarree.
casanova schreef:hananas,vvat een plaatjes!!!
de kleur vooral en de bijzondere bles van je veulen,daar bestaat geen 2de van..
inkepink schreef:suffie: daar schrik ik wel even van.........ufolie is toch wat slapper dan ik gewent ben van veulens en we houden haar dan ook goed in de gaten, maar om eerlijk te zijn...............hou ik mijn hart vast...
hiboune schreef:even een vraagje misschien raar
hoeveel uier vinden jullie dat een merrietje moet of kan hebben op 302 dagen dracht?
2e veulen..
iedereen die ''mama'' geworden is weer gefeliciteerd!!