Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinne

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 17:05

Ik ben ook voorbereid op alles, maar niet op namen .

Amandade; gefeliciteerd! Ziet er hartstikke mooi uit !!!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 17:17

Wat vinden jullie ervan?
Zal ik er 't weekeind al slapen in het tentje? of is dat te vroeg?
Merrie laat nog geen enkele teken van bevalling zien

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 17:20

Ik zou het nog niet doen hoor parouscha.. Maar ja, jij kent je merrie zelf het beste!
Doen wat je zelf denkt dat het beste is!!

Ik ga zo naar Vank, mocht ik mijn gezicht hier niet meer laten zien, dan blijf ik daar waken. Maar ik kom denk ik iig wel (even) terug naar huis om spullen te halen...
Eerst even kijken hoe ze erbij staat...

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 17:21

Oke dan doen we het nog niet.
Ik ken de merrie kwa veulenen niet.
1ste veulen
Maandag maar eens kijken, maar omdat het 't weekeind zulk lekker weer werd.

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 17:27

@ Amandeke; Eindelijk een veulie Gefeliciteerd!

Geen spannend nieuws over Umeda, alles nog rustig. Sparkling daarentegen mist Uum ontzettend.. Echt zielig!

Ik doe volgend jaar ook weer mee, met Pakina. Dat zal alleen niet zo intensief worden als bij Umeda, want Paak woont bij de fokker en ik zie haar dus niet zoveel meer, helaas.. Voor de geïnteresseerden: Pakina is op 01 mei 2006 uitgerekend van Oldenhoff's Voice!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 18:05

@ Amandeke: Gefeliciteerd! Volgens mij heeft ze geen raar kleurtje voor een Haf, ik denk dat dat gewoon door de natitgheid is en nog wel bijtrekt. Of is ze gedekt door een ander ras dan een Haflinger?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 18:16

Pfff... Ik kan ook maar beter vast gaan beginnen met namen. Moet er aardig wat hebben. 2 veulens met een C, en dan voor een hengst en voor een merrie. 2 veulens met een M en dan voor een hengst en voor een merrie.
8 namen...

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 18:22

cathy schreef:

Hebben jullie al leuke namen met een B voor volgend jaar ?

, maar die hou ik voorlopig nog even voor mezelf

@ amandakè: GEFELICITEERD!!! Ik heb nog wel een leuke naam met een A, alleen deze ligt bij de andere computer. Ik zal hem hier vanavond wel even neerzetten.

@ parouscha: tja of je moet gaan waken moet je zelf weten, maar ik denk dat als de merrie nog niet echt veranderd qwa uier en banden ik persoonlijk nog even zou wachten en lekker thuis zou gaan slapen. De nachten zonder slaap worden straks al zwaar genoeg

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 18:40

@ Amandade, gefeliciteerd! Had net vanochtend de foto's van je merrie op knappen gezien, kon inderdaad niet lang meer duren! Wat een knaap zeg, super!

@ Tinne, ben zooooo benieuwd naar Ivanka Jr.! Heb je nog wat aan het boek gehad?

Ik zal hier nog even wat namen plaatsen die ik dit jaar ook voor Odessa Jr. bedoelt had, maar die het niet geworden zijn:

Merrie:

Aideen; godin van de schoonheid
Aishlinn, Ashlin; droom, visioen
Amara; oneindig mooi
Asmara; hoofdstad Erithrea
Alannah; mooiste, liefste
Adelaide; edel persoon

Hengst:
Ares; god van de oorlog
Aidan; little fiery one
Adan; one who brings pleasure
Ashwin; ster
Azrah; ?

Misschien hebben jullie er iets aan

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 18:51

Marije, staat er alweer een merrie voor je cam??
*Ik volg dat andere topic niet zo erg *

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 19:22

Nee op dit moment niet, Releste (van Samsam) was waarschijnlijk de laatste.
28 juni was Lisette uitgerekend maar ze vertoond nog niets van dracht dus waarschijnlijk is ze leeg.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 20:11

San....blijf je idd waken vannacht?

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 20:25

Ik hoop dat ik volgend jaar ook weer mee mag doen.
Ben er heel wat wijzer van geworden en het is LEUK!
Honey gaat volgend weekend weer logeren bij de hengstenhouder, hopelijk met resultaat. We laten haar dekken door Odermus R.

Amandake: Gefeliciteerd met het veulentje. Geniet ervan!

Tinne: Ik hoop dat je dit pas morgen leest.......

Parouscha: idd. als kamperen niet je allergrootste hobby is zou ik gewoon thuis blijven. Succes.

Verder voor iedereen die op wacht staat heel veel succes.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 20:33

Een klein updatje!!

Sum der banden beginnen slapper te worden, ze had wat last van der buik, en draagde der staart vrij hoog.
Maar we dachten zelf geen reden voor onrust.
Ze was erg rustig, geen uier, en banden konden nog veeeeeeel slapper, kling was nog erg kort .

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 21:00

Amandake: gefeliciteerd!

Volgend jaar kan ik hopelijk ook meedoen met mijn eigen merrie, ze is vandaag geinsemineerd

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 21:50

parouscha heb je al gekeken wat er uit de uier komt ,ik zou nu toch stilaan dagelijks controleren hoe dat vocht eruit ziet ,dit heeft mij tot nu toe altijd goed geholpen .Zo lang dat doorschijnend is zou ik zeker nog niet gaan waken ;pas als het glazig en wit wordt (naar het einde toe check ik dat 2 a 3 maal per dag ) zou ik beginnen waken .OKE ,kegelen doen ze niet altijd allemaal maar de inhoud moet toch op zijn minst op melk lijken ,en 317 dagen is toch nog te vroeg om al te gaan waken ,meer naar de 325 wordt het spannend

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 21:55

Ik kom gewoon thuis slapen . Vanavond samen met papa de deuren eraan gehangen, Ivanka liep toen even los op een ander stuk land en kwam tussendoor de hele tijd terug en dan echt zo'n blik van: zijn jullie nu NOG niet klaar?

Maar de deuren zitten er eindelijk in en ik ben echt kapot. Die korte nacht heeft me geen goed gedaan!

Maar waarom ik besloten heb dat ik thuis blijf slapen: haar kling was nog niet lang genoeg en nou ja.. ze gaf me ook het gevoel dat het vannacht niet gaat gebeuren.
Dus ik vertrouw maar op mijn eigen gevoel. Mijn oom zegt ook dat het nog wel even duurt, vannacht iig niet. En ik vertrouw hem ook maar, een boer met ervaring daarin heeft er ook wel kijk op .

Odess, ik heb zeker veel aan je boek gehad! Gisteren was ik dat stuk nog eens terug aan het lezen van de tekenen van een naderende bevalling, toen zat ik echt te stuiteren in bed (niet bevorderend voor nachtrust ), want Ivanka toont wel al die tekenen, maar nog niet genoeg... denk ik .
En ik was van de week mijn kamer aan het opruimen, kom ik uit bij het briefje wat jij in het boek had gedaan! Hihi, ik heb het nog steeds bewaard!
Enne, die namen die je genoemd hebt... 1 van de namen staat ook HOOG op mijn lijstje ! Ik moet alleen nog even kijken of het ook wel bij het veulen gaat passen .

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 22:22

ik zit even mee te lezen, zoals zo vaak, ik ben er volgend jaar ook weer bij hoor, zou het zonder jullie hier niet meer willen doen.....heb er erg veel aan gehad in een stressy tijd.....nu heb ik tenminste 11 maanden de tijd om me er op voor te bereiden.......

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 23:43

Amandeke: Gefeliciteerd met de kleine wat een lekker ding

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 00:00

Amandakè gefeliciteerd, de kleur lijkt me ook normaal.
Leuk veulen, erg stevig.

Parouscha, ik zou nog niet gaan waken.
Wij zetten Mo al wel 's nachts binnen maar dat is meer om geen risico te lopen en haar te laten wennen aan het binnen staan.

Dacht trouwens dat de melk niet veel dikker meer kon maar vandaag was het echt stroop, het trekt echt draden.
Als je iets uit de uier haalde bleef de speen ook even plat om daarna vol te lopen.
Ze doet het dus echt op haar gemak.

Namen vind ik nog steeds het moeilijkst, ik heb er wel een paar in gedachte maar die zijn niet zo eenvoudig te roepen, en roepnamen kan ik er niet bij bedenken.
Vandaag opperde de oma van mijn vriend dat, als het zondag geboren wordt, het Johanna moet heten.
Ze is dan namelijk zelf jarig en heet zo.
Geloof niet dat ik dat ga doen

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 07:16

Amandake: gefeliciteerd

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 07:48

libke schreef:
parouscha heb je al gekeken wat er uit de uier komt ,ik zou nu toch stilaan dagelijks controleren hoe dat vocht eruit ziet ,dit heeft mij tot nu toe altijd goed geholpen .Zo lang dat doorschijnend is zou ik zeker nog niet gaan waken ;pas als het glazig en wit wordt (naar het einde toe check ik dat 2 a 3 maal per dag ) zou ik beginnen waken .OKE ,kegelen doen ze niet altijd allemaal maar de inhoud moet toch op zijn minst op melk lijken ,en 317 dagen is toch nog te vroeg om al te gaan waken ,meer naar de 325 wordt het spannend

Ik krijg er niets uit .
Het is nog erg klein en hard

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 10:09

amandeke: Wat een lieverd zeg! Gefeliciteerd Mooie bles hoor

parouscha: Zo te horen duurt het nog wel even. Maar dat is niet zo erg, ze zit immers nog maar op 318 dagen

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 10:27

De melk wordt troebeler!!
Ik denk dat het zo nog wel minstens een week gaat duren.

Parouscha, vlak voordat Mo gele melk had kon ik er ook niets uitkrijgen, dat was maar een paar dagen.
Dus eerst had ze helder vocht, 2 dagen niks, gele melk.
Dus wie weet kan het vandaag of morgen wel.

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 10:49

Umeda zit vandaag op 330 dagen!

Ik heb de fokker nog niet gesproken, ga straks eens bellen. Een beeb is er in elk geval nog niet, dan zou ik wel gebeld zijn. Misschien wordt het wel een zondagskind, net als Ace. Zou bijzonder zijn..

Iedereen succes met waken enzo!

[Edit: Ik vroeg me even wat af. Hoelang hebben jullie de merries doorgetraind? Umeda heeft gelopen tot dag 325. Niet intensief meer natuurlijk, ze gaf zelf wel aan hoelang ze kon. We zijn geëindigd met 10 minuten longeren afgelopen maandag. Toen merkten we dat ze het echt niet meer aankon. De bedoeling is ook om Umeda snel weer op te pakken en verder te trainen (ze is tenslotte nog heel jong (bijna 4)). Hoe denken jullie hierover en wat zijn jullie plannen?]