[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:48

Jeetje Granoek, wat een verhaal. Ik hoop dat ze er goed doorheen komt. Jullie doen er in ieder geval alles aan +:)+

Janinevv, wat sneu zeg. Het veulentje is in het vlies blijven zitten, begrijp ik uit je verhaal?
En dan ook nog een zieke..Veel sterkte voor jou Y;(

Igniss, dat zul je altijd zien hè. De ene dag in het jaar waar ze schoon moet blijven maakt ze een zooitje van zichzelf. Ik ben heel benieuwd naar de foto's *-:)

Rowan, hoe staat het bij jou?

Ahhh kleine koetje <3

Donna, gefeliciteerd met je prachtige meisje *\o/*

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:50

Gefeliciteerd Donna.

Janine, sterkte!

Baudyh, hoe gaat het nu?

Ah Koetje! Komt vast helemaal goed Ceasar.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:16

Sterkte Janine...Was het veulentje helemaal niet uit het vlies?
En hoe gaat het met het rochelende veulentje? Krijgt die nu AB...? Want anders komt dat ook niet goed vrees ik..

Granoek wat een verhaal en wat een zorgen. Fijn dat het na de aderlating wel beter lijkt te gaan. Het lijkt dan toch op een soort vergiftiging wat zich uitte in bevangenheid. Sterkte nog ermee! :(:)

Donna gefeliciteerd! En toch nog een merrietje!! *\o/*

Cesaer wat een dotje... <3 Ik vrees ook dat ze gewoon meer zorgen nodig zal hebben dan een ander,meer voer,meer vitamines en meer ontwormen. Wat jullie vast al doen,maar het komt vast wel goed met haar! Alleen wat meer gedoe. :(:)

Kirja die begint er al bijna klaar voor te lijken.

Hier toch ook soms zorgen om die kleintjes hoor. Vanmorgen mankte Aisha ineens. Alle alarmbellen gingen al af (veulenziekte!!! Naveltje was goed ontwormd,snel gedronken,maar ze had nu wat diarree met mama hengstig dus Neee...) maar vanmiddag liep ze al beter,geen koorts,fit,goed eten etc...maar gewoon,pfft bezorgde mama :o Mijn man had gezien dat Clio er achteraan gezeten had,dus waarschijnlijk echt even een pijntje gehad. :(:)
We hebben natuurlijk al Vinny die ook ineens longontstekingachtig was en lang aan de AB gestaan heeft voor alle zekerheid,ik heb gewoon 10.000 radartjes op mijn lijf die constant zich afvragen,gaat alles nog wel goed? Niet leuk zo. :o
De anderen doen het gelukkig wel super. :D

Silly1972

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:24

Dat begrijp ik heel goed, ik heb dat al met 1 veulen, laat staan als je er nog meer hebt staan.
bijna niet de doen geestelijk

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:40

Het doet wat met je hart hé, die kleintjes :p

Hier gaat ze ietsje beter, ze loopt net een tikje vlotter maar geraakte nog niet tot aan de paardenjacuzzi. Dus die op de bulldozer geladen en er staat nu een paardenjacuzzi vlak voor haar stal. Ze gaat er zo vaak mogelijk in, het koude water doet haar goed. Net als het bloed aflaten en de baxter die ze via infuus heeft gekregen, ze maakt ook weer wat meer melk aan. Eet en drinkt met mondjesmaten en krijgt via haar water elektrolyten binnen omdat ze wat uitdrogingsverschijnselen had gisteren. De baarmoeder is weer gespoeld.

Afbeelding

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:44

Het blijft hier goed gaan jammer genoeg niet altijd met schitterend nieuws.

Proficiat Donna! Prachtig meisje!

Janine veel sterkte!

Granoek klinkt niet al te goed! Ik hoop dat ze er geleidelijk aan doorkomt.

Koetje! Kleine meid met zo'n zorgen komt het heus wel goed met haar! Ceasar ze kan niet beter staan.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:58

Ach dat veulentje er zo ook naast. Top team zijn jullie zon zware klos is wel 10 keer moeilijker overeind te houden met dit soort problemen.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 15:51

tanjaatjuhh schreef:
Ach dat veulentje er zo ook naast. Top team zijn jullie zon zware klos is wel 10 keer moeilijker overeind te houden met dit soort problemen.

We lachen er altijd mee dat ze nog 10x meer hengst is dan onze dekhengsten haha :) Het is een hele massa deze! Het helpt dat ze zo braaf en gemakkelijk is, ze is er 14 dit jaar en heeft al vele veulens gehad. Plus dat hier een hoop sterke mannen rondlopen! :) En soms creatief zijn.. Om haar recht te krijgen moesten we gisteren het veulentje uit de stal halen (die gelukkig erg graag gekriebeld wordt) en toen kwam ze op.
We zeiden het gisteren nog hoe raar het was dat net zij zo iets aan de hand kreeg, konden ons niet herinneren dat ze ooit iets heeft gehad, met of zonder veulen. Maarja, het is snel gebeurd hé

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 16:48

Hoe gaat het met Buddy Janine?

En Dustinlover hoe is het met jou paardjes?

Pretty, Even schrikken, kan ik me heel goed voorstellen. Het is allemaal leuk dat kleine grut maar je houdt je hart vast af en toe!

Granouk, Fijn dat het wat beter gaat! Je moet inderdaad creatief zijn met zulke flinke paarden!

De ph was hier iets gezakt net, leek mij 6.2 maar die dingen verkleuren zo snel!!
En een flinke uier na een dagje wei:

Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 16:53

Bedankt allemaal.

Me vader heeft nog geen snot gezien DA langs geweest was er zelf niet bij die heeft hem weer spuit gegeven denk AB. Morgen komt ze weer de ademhaling was nog duidelijk te snel.. en dan na morgen moeten we het zelf waarschijnlijk doen de kleine had gelukkig geen koorts.

Hij staat nu wel apart met zijn moeder voor als het wel besmettelijk is, maar ik vrees dan dat we al te laat zijn da zei ook al als het de rode kokken geval is dat ze bang is dat we afscheid moeten gaan nemen.

Meestal laat ik mijn gevoel niet zo snel los maar gister was ik helemaal kapot toen ik hem zo aantrof na alle ellende van vorige jaar zag ik het allemaal weer voor me en ik heb gehuild alles kwam er uit, en de klap later van het hengst veulentje was ook vreselijk. Pff..

En ja hij is half in het vlies blijven zitten ik voel me zo stom! Wat als ik er eerder was geweest.

Ben vooral kwaad en verdrietig, nu hopen dat Buddy er boven op komt :(

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:43

zo het was me een dagje wel super druk gehad
ik had wel een vraag
ik moet nu het veulen aanmelden op kvth maar dan moet je alle aftekeningen en alles ook al opgeven maar bij haar is het nog niet duidelijk of ze witte voetjes heeft en ik heb helemaal geen verstand van kleuren en hoe zn bles heet.
komen ze dit naderhand nog checken of ?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:55

eigenaardig moet je dit zelf doen, in België is het verplicht door een DA te laten vaststellen. Je moet bij de identificatie zelfs de naam van je DA opgeven.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 22:54

Maakt niet uit of je ernaast zit, dat komt toch niet in het paspoort te staan wat jij invult. Bij chippen wordt het veulen geschetst en die aftekeningen komen erin te staan. Tegenwoordig moet er ook of een foto van beide zijdes bij, of het plaatje in het paspoort moet ingetekend worden met de aftekeningen. Dat laatste mag je zelf toch niet doen, dat moet een bevoegd persoon doen (weet niet of dat bij het chippen wordt gedaan, mijn stamboek gebruikt foto's) .

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 08:57

KWPN chipt en maakt meteen ook foto's. Bij het AES moet je de DA laten chippen en wordt tegelijk een tekening ingevuld met de aftekeningen. Het wordt dus hoe dan ook geregistreerd gelijk met het zetten van de chip, ze zullen niet puur op jouw beschrijving afgaan.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 09:14

Donna dit komt de chipper gewoon doen hoor!
Gewoon de aftekening van het hoofd opgeven en verder niets.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 09:29

Jij hebt veel pech Janinev.
Hoe gaat het nu met het zieke veulentje?

Verder zag ik nog een mooie nieuwe meisjesbeeb langskomen. Lekker ding hoor!!

Granouk, hopelijk gaat jullie merrie stapje voor stapje de goede kant op.

DL, hoe gaat ie met jou? Trek je het allemaal nog?
En de kudde, hoe slaat die zich door de droes heen?

Hier gaat alles voorspoedig. Reuzie groeit en bloeit. Houdt zich voornamelijk bezig met het pesten van mams en tante Saar.
Franky is weer fris en fruitig. Boeltje is nog wel wat gezwollen maar daar lijkt ie geen last van te hebben.
Dat ie inmiddels Losballos genoemd wordt door mij maakt ook weinig indruk. Hij denkt nog steeds dat zijn klokkenspel intakt is. Hij moest een weten.... :D

Hier nog wat schattigheid op de vroege ochtend:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:13

<3 Aah Diva zo zijn ze wel superschattig!

Wat fijn dat al de rest het zo goed doet! En ook kleine Franky. :D

Janine rode kokken? Je bedoelt rhodococcus. Dat kun je gewoon laten testen,heb ik laatst ook gedaan met een veulen die niet lekker was. Gelukkig was het dat niet want het is erg besmettelijk en blijft jaren in de grond hangen mogelijk.
En zoals gezegd,het is zooo belangrijk bij de bevallingen te proberen zijn. Maargoed.

Kirja hoe is het daar? Dat ziet er al flink uit! Je moet de ph direct aflezen,alles erachter telt niet meer.

Granoek bijzonder zo een paardenjacuzzi!
Fijn dat het toch bergop lijkt te gaan.

Silly zeg wel,eigenlijk doe ik mezelf iets aan...maarja kan het nog altijd niet laten,het fokken is zo mooi,als alles goed gaat dan. :o

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:44

Janine, Maar word hij niet getest op Rode kokken dan? Als het dat is is de behandeling ook heel anders dan nu lijkt mij?

Diva, ooh wat een schatjes!! Wat zijn ze leuk <3

Nou ik trof vanochtend een hengst aan in de wei

Afbeelding

Afbeelding

Denk niet dat het nog heel lang gaat duren.
Uier kan nog wel voller, al vertekend de foto wel iets. Spenen stonden ook behoorlijk van elkaar af.
Ph hangt nog rond de 6.2 en de melk is ook nog wat doorzichtig, het is niet meer zout!
Ze staat er bij alsof ze er helemaal klaar mee is, zo rustig en aanhankelijk.
Ze stond ook wat dun te mesten.
Heb ze voor nu nog wel lekker een paar uur buiten (ze kan gewoon naar binnen als ze wil hoor, ook apart waar het paard niet bij haar kan). Maar vind het wel erg spannend worden!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 11:50

Ahhhhh Diva, wat verschrikkelijk schattig <3 Volgens mij geniet je daar de hele dag van <3

Kirja, dat ziet er inderdaad al veelbelovend uit. Goed in de gaten houden maar.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 11:52

Die biggetjes zijn geweldig! Wat een leuke bontjes!

Kirja, ziet er goed uit! Folly had vanmorgen (eindelijk) ook wat uier. Ben benieuwd hoe ver dat nog gaat groeien... nichtje Caprice had uiteindelijk ook niet echt een enorme uier toen ze beviel.

Fototopicje van Dora heeft uitgelicht gehaald :+
[KS-ITP] Dora - she's got the moves like...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 12:56

Kirja, dat is veelbelovend!

Hier ook goed nieuws, mag me aanmelden voor het 2018 topic met 2 merries. Sarona is vanmorgen drachtig gescanned. *\o/*

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:07

gefeliciteerd!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:10

Gefeliciteerd!
DA komt vanmiddag weer dus zal eens even vragen.

Geen snot vandaag maar me vader had hem wel weer horen rochelen

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:39

Gefeliciteerd neon!

Aaah die biggetjes, zo schattig. Zijn ze nog te koop? Of ga je ze zelf houden?

Dl, hoe is het nu?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 14:10

Ah wat zijn die biggetjes klein.

NL, gefeliciteerd, dat is mooi!

Hier moet je zelf schetsen of een chipper, maar ik laat de dierenarts chippen en teken zelf aftekeningen in.