[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 11:23

Jet gefeliciteerd!! Eindelijk!! Ik ben ook benieuwd naar foto's!

Emmy wat gaaf zeg zo op het strand!!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 11:36

Jobamara de schimmel is idd de nieuwe pony van onze dochter, ook hij is al mee geweest in zee en super braaf, nog maar zo kort onder het zadel.

Donderdag mag Ghadir meelopen in een optocht met muziek, paarden en ouder boeren werktuigen.....ben benieuwd

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 11:39

Gefeliciteerd Jet4you! heel benieuwd naar de foto's

leuke foto's Emmy, wat gaaf zo op het strand!

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 14:24

Bedankt allemaal voor de felicitaties!

Het ging ineens supersnel. Ze at al wel slecht 's avonds, maar dat is echt het enige wat ik heb gemerkt aan haar. Zelfs het uier was weer terug gelopen.
Gelukkig zagen we op de camera dat ze begon. Toen we buiten liepen ging het alarm af.
Het is allemaal goed gegaan, 1 beentje zagen we niet dus heeft m'n vriend gevoeld en die kon het andere goed leggen. Hoofdje zagen we niet, maar die zat er tussen. Vlies opengemaakt, was enorm taai. En toen ging hij eigenlijk bijna meteen ademen.

Nageboorte kwam er snel af.
M'n hoefsmid mocht ik bellen (die fokt zelf heel veel en dit was voor ons de eerste keer) en die is er vannacht bij geweest.

Drinken erg moeizaam. Uiteindelijk wel wat op. Gaat nu goed. Dierenarts is geweest vanmorgen. Het veulen heeft een zakbreukje (?) kan vanzelf bij trekken. Klopt dat? Ik had er nog nooit van gehoord.

Het veulen is echt super klein (volgens de da heeft het een achterstand), maar wel heel actief gelukkig. Longen zijn ook goed. Hij is om 1.13 geboren. We hebben alleen nog geen naam.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 14:54

Die is inderdaad heel klein, maar wat een lange benen! Ga er maar lekker van genieten. Je kan wel zien dat ie wel echt die extra tijd in de buik nodig heeft gehad.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 15:25

Jet4you, oooo wat een schatje!! En dat groeien komt wel goed hoor met genoeg drinken, zijn benen zijn lang genoeg!!
zakbreukjes en liesbreukjes komen schijnbaar best vaak voor bij hengstveulens en vaak hersteld het nog. Weet niet hoe groot het is, er is een risico op koliek. Een naam komt wel hoor, gewoon rustig over nadenken als je bij hem bent! In ieder geval alvast een goede nachtrust gewenst voor komende nacht, kunnen jullie vast gebruiken!! En top van je vriend en hoefsmid!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 15:33

Emmy, heerlijk is dat als ze zo braaf zijn, een fijne gedachte als je dochter op pad is met haar pony!! Ghadir krijgt donderdag zijn vuurdoop, als mams zich niet druk maakt zal ook dat wel goedkomen met hem. Veel plezier nog het is heerlijk weer.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 17:34

jaaaaaaa jet4you eindelijk! gefeliciteerd! Bijzonder eigenlijk, dat hij zo lang is blijven zitten en zo klein is evengoed?

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:44

Gefeliciteerd Jet4you!!

Ons merrieveulen heet Noa :D Ze doet het super goed en is een echte kroelkipje ;) Als ze in de wei staat dan komt ze echt naar je toe om lekker te kroelen :+:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze is zo leuk :+:

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:12

Oh eefsel wat een koppie, vertederend gewoon!! Kan me voorstellen dat je er verliefd op bent.

Jet; het is idd een klein ding maar wel enorme lange stelten!! Naam komt vanzelf wel, je hebt in ieder geval genoeg aanknopingspunten! "Komt vanzelf" .

Vandaag is hier een fotograaf langsgeweest voor haar portfolio. Vorig jaar ben ik met mijn paard dop haar op de foto gezet en nu dus mijn ponies. Ik heb al wat foto's gezien en die zijn al super leuk, zodra ik ze heb dan zal ik ze hier ook posten van Coosje.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:24

Oh jet4you wat een klein schatje, komt helemaal goed hoor, is toch zoals men zegt dat merrie die ver overdragen toch kleine veulens geven. Naam komt wel, nu vooral genieten.

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:41

Emmy, wat ontzettend gaaf zeg! Leuk dat veulen zo op het strand.

Jet4you gefeliciteerd met je veulen!! Hopelijk trekt het kleine snel weg (die veulens groeien toch al zooooo ontzettend hard.....)

Leuke foto's van het kleine meisje Eefje!

Hier begint de spanning op te lopen, as woensdag ga ik naar de keuring. Vindt het best wel een beetje spannend!!! Vandaag heeft mijn stalgenootje Kas een beetje gemasseerd, hij vond het heerlijk! Hopelijk is hij lekker los woensdag en kan hij knallen. We moeten in de groep van 10.25 uur, dus lekker op tijd klaar!! Als hij goed genoeg is dan moeten we in augustus nog een keer, maar daar ga ik eigenlijk niet van uit.
Ik zat al even naar zijn manen te kijken, maar dat wordt nog wat om die te vlechten... Ik zag ook dat ik een stukje manen kwijt ben bij hem. Uitdaging :P

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 17:10

Emmy, wat stoer zo die kleine mee op het strand!

Jet, wat een kleintje! Maar zoals al door iemand anders ook gezegd, dat is vaak zo na zo'n lange dracht, dan hadden ze die extra tijd ook echt nodig.

Wat is Noa leuk! Kan me voorstellen dat je verliefd op haar bent.

Ceasar, ben benieuwd naar de foto's!

Spannend Tara, alvast heel veel succes!

En zie hier.. de aanhouder wint :D
Oh, wat stond ie beteuterd te kijken toen het halster erom zat :')
Kleine boef }>

Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 19:09

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 20:15

Jet4you gefeliciteerd! Klein ding inderdaad maar dat trekt wel bij. ;) Geniet ervan!

Tara13 succes woensdag!

Eefsel wat een dotje!

En ik lees iets over stoute veulentjes. :P Jaycee is bij mij heel braaf, ze weet precies wat wel en niet mag. Alleen bij vreemden, tja dan moet ze toch even testen hoever ze kan gaan. :D

Jaycee begint eindelijk d'r veulenvacht te verliezen dus ik kan eindelijk d'r bling bling kleurtje bewonderen. {:} Ben helemaal verliefd op d'r. <3

Afbeelding

En moeder Roxy is ook nog erg verliefd op d'r mooie dochter.
Afbeelding

Haar ogen zijn niet meer blauw maar grijs/groen. Ik hoop dat ze zo blijven maar waarschijnlijk worden ze amber kleurig.

Afbeelding

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 20:25

Astrid, wat word ze knap zeg!

Winchester ia alweer bijna 2 maanden oud. En word een echt misbaksel zo haha. Bij doet auditie voor ezel :=
Afbeelding

Afbeelding

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 21:40

Zimba is al bijna drie maanden, de tijd gaat hard!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hihihi winchester ziet er idd grappig uit! De oortjes van Zimba zouden er ook wel bij passen.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 21:52

Deze was alleen iets minder grappig. Dat verharen jeukt natuurlijk heel erg. Arm dier..
Afbeelding
Het is gelukkig niet open

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:01

Gave foto's zie ik :)

Hebben jullie hier ervaring mee. Was met geboorte nog niet. Daarna klein beetje geïrriteerd en nu zag ik ineens dat onderste ooglid naar binnen was. Hij krabt er ook veel aan. Kon het gelukkig wel terug duwen

Goede oog
Afbeelding

Ooglid naar binnen
Afbeelding

Ooglid terug

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:13

oeie Bonny, ziet er beetje vies uit, geen idee, DA eens bellen want een oog :=

mooie Jaycee, eindelijk laat ze haar blingbling zien :wow:

setteli die studeert voor ridder zeker ;) , komt hij al steigerend af op de andere paarden

myrthe ziet er ook niet zo best uit, ze kunnen echt verschrikkelijk kriebels hebben bij het verharen, ik kamde de mijne elke dag met zo een hondenkam want ze ging ook schuren, daar kon ze echt van genieten.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:22

Ja ik ga morgen sowieso bellen maar vroeg me jullie ervaringen af ;)

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:26

Ik heb hem net maar flink gekriebeld en met anti-kriebel ingesopt. Hoop dat het dan iets mee gaat vallen. De rosborstel is ook zijn beste vriend.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:28

@bonny
Zimba had dit ook. Ik moest twee keer per dag het ooglid uitvouwen, na een week was het goed.
Er was nog iemand die er dit jaar last van had. Geen idee meer wie het was maar daar werden hechtingen geplaatst wat snel los ging en opnieuw gedaan werd. Toen was het wel goed volgens mij...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:35

Wat groeien die kleintjes alweer hard hé! Prachtige kleur heeft Jaycee!

Myrthee: Azi heeft nu ook erg last van het loslatende veulen haar. Heeft ook wat kale plekken.

Mijn kleintje gaat wel schimmelen! :D

Afbeelding

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:38

Wauw, wat wordt Jaycee mooi zeg! Mooie kleur en prachtige ogen erbij zeg!

Setteli, wat een stout veulen. Ben benieuwd wat ik nog krijg met mijn hengstje, hij springt soms vanachter een beetje tegen me aan, hij krijgt dan echt wel straf, maar tot nu toe.....

he bah bonny, naar gezicht, ik heb er geen ervaringen mee.

Aaaah al dat verharen. Hij is stukken goed kaal op zijn borst zeg! Lekker blijven rossen maar :P