[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 10:08

Ik heb voor elk ook 2 weken vakantie. Maar kon dus vorige week de exacte data nog niet aangeven hahaha

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 10:12

Ja ik moest vakantie al doorgeven. Dus heb een paar dagen voor de eerste uitgerekend is geprikt op de gok. Gaan het zien.
En anders gaan we het waken gewoon combineren met werken overdag...

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 10:54

Ik las het net pas dus reageer misschien wat laat. Maar Jeetje wat een nachtmerrie suffie! Heel veel sterkte gewenst. Ik moet er niet aan denken zo iets mee te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 10:58

Aniek, wat raar dat ze niet helemaal in orde is.
Ik snap ook dat je je zorgen maakt en hoop dat het allemaal in orde blijkt te zijn straks.

Van dat zout wist ik ook niet!
We hebben gelukkig genoeg in huis. :j

Bellarose, op die 2de foto lijken ze wel al iets te doen, of is dat altijd zo?

Hier nog maar heel weinig verandering in uier en ze moet nog 56 dagen.

Inowa, ja ik begon me al een beetje zorgen te maken.

Hier ook dagen aan het aftellen!

Mopje, lastig lijkt me dat inderdaad!

Kim zit vandaag op 8 weken tot de uitgerekende datum!
Gisteren liet ze ons dit zien. <3

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:02

Aniek, heb je een foto van hoe Roos er nu uitziet?

Bellarose, Dais moet ook nog ongeveer 90 dagen en bij haar merkte ik gisteren dat er iets meer zucht voor het uier zit. Het uier zelf doet nog niets.

Daisy was donderdag 8 maanden drachtig en hier heb ik gisterenochtend foto's van gemaakt:
Boven 7 maanden, beneden 8 maanden:
Afbeelding Afbeelding
Boven 7 maanden, beneden 8 maanden:
Afbeelding Afbeelding

Links 8 maanden TiSento, rechts 8 maanden Fiore:
Afbeelding Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:22

Cynthia, zo leuk die foto's! Ik vind dat haar buik nu echt wat begint te zakken... Leuk!!

Kbk, hahaha :') mislukt om het geluid er onder weg te halen ;) maar je enthousiastme maakt het alleen maar leuker! Baby was inderdaad lekker actief.

Ik krijg de baby van Star niet gefilmd want hij trapt alleen naar onder lijkt wel. Ik kan hem alleen voelen bij de uier. (Dacht dat dat juist alleen eerder in de dracht was? Hoe zat dat ook alweer?) nou ja baby is in ieder geval wel actief en dat is echt zooooo magisch <3
(Ja, "hem" en "hij" ja :j ik weet bijna zeker dat het een hengstje is)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:24

Aah suffie, gelukkig gaat Luna goed en blijkt ze er weinig last van te hebben. Fijn ook dat je, door met ons te delen, zelf weer een stukje opgeknapt bent :)

Oei Aniek, dat klinkt wel een beetje zorgwekkend. De pony van een oud stadgenoot van mij werd ook steeds lustelozer voor een maand of 2 geleden. Die bleek leverbot te hebben. Ik weet niet of ze daarbij ook afviel maar op een gegeven moment wilde niet eens meer de stal uit en draaide ze de kont toe als ze haar uit de stal wilde halen. Leverbot gaat ook heel geleidelijk, vandaar dat ik er aan denk. Ook het lusteloze klinkt heel herkenbaar.

Cemlys, wat geef jij voor een behandelingen als ik vragen mag? Ben beetje nieuwsgierig :o

Ik heb het geluk dat de vader van mijn baas vroeger veeverloskundige was. Hij snapt dus dat ik op het laatste moment aangeef dat ik er een dagje niet ben, of dat ik plotseling weg moet.

Joan maakt nog niet echt uier maar haar spenen zijn inmiddels wel al uit hun schuilplaats gekomen en ze heeft ook regelmatig wat opgezette melkklieren. Maar meer dan dat is het nog niet.
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb ook nog een mooi sfeerplaatje geschoten van de week <3
Afbeelding
Door haar dikke quarter derriere viel de buik steeds niet op als je achter haar stond,maar nu heb ik em betrapt :P
Afbeelding
Nog 2 dagen en dan mogen wij ook aftellen vanaf 100 *\o/*
Laatst bijgewerkt door Noisy op 06-02-16 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:25

Ik weet ook zeker dat het een hengstje wordt bij Kim! :j

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:27

Noisy, heeeel leuk sfeerplaatje!!

Haha gaan we uierfoto's plaatsen? Ik heb ook een uierfoto gemaakt, om straks goed te kunnen vergelijken, alleen daar moest ik echt om lachen!!

Uierfoto:

Afbeelding

Mijn gedachte:

Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:29

_O- _O- _O- :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:32

Noisy, wat een gespierde quarterkont! <3

Haha, hier lijkt het borsthaar :+ wat weg te gaan.
Heb gisteren ook weer een uierfoto gemaakt.

6 Januari: 253 dagen dracht.
Afbeelding

5 Februari:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:33

Ik vroeg me trouwens af hoe jullie dat doen met die mini's. _O-
Een uierfoto maken bij Kim is al lastig!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:42

Ondersteboven hangen :+

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:43

sprekende gelijkenis linda :') :')

noisy begint echt een buik te krijgen achter die quarterkont :P

oeie Aniekr goed dat je de DA laat komen, jij kent je paard het best en beter snel ingrijpen dan afwachten.

wow KBK party *\o/*

en veel tietjes foto's, amai sommige hebben echt al veel uier en hebben nog een lange tocht te gaan. Mijn merrie vorig jaar begon pas twee a drie weken voor de bevalling met uier.
Elsa heeft nu ook helemaal niks, maar haar veulen van vorig jaar is er nog maar net af en ze had al niet veel :o :D

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 12:14

Haha Linda :')

Altijd spannend die beginnende verandering in uier.

Leuk zo die vergelijkingsfoto's.

Tof filmpje van baby-Kim. Hier beeb nog niet zien bewegen. Voel vaak samen met grote broer <3
Afbeelding

Heb nu het gevoel dat een merrie wordt. Bij de andere hoopte ik het, maar had ik toch een hengstengevoel.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 12:38

Suffie, ik krijg tranen in mijn ogen bij het hele verhaal, zeker bij het stukje van je dochter.
Ik hoop dat je vannacht een beetje de slaap hebben kunnen vatten.
Wel fijn dat je even lekker heb kunnen napraten en dan ze die dingen voor je regelen.

AniekR, gelukkig geen verhoging maar ik snap heel goed dat jij je zorgen maakt.
Goed dat je haar even goed laat onderzoeken door de da.

Bellarose oh ze maakt al aardig uier aan zeg. Bo moet nog 74 dgn maar heeft nog maar theezakjes.

Mopjemop, ook bij jouw merrie al een beginnend uier. Extra spannend omdat je geen datum weet.

Wat een leuk filmpje weer KBK.

Cynthia82, je ziet goed verschil zeg. Buik gaat ook al lekker hangen.
Hoe is het met jouw zelf?

linda2008 volgens mij klopt dat idd wat je zegt. Maar het kan ook heel goed verschillen per merrie natuurlijk.
Bij Bo ligt het veulen vaak aan de linker kant, maar de beweging zie je het meeste rechts.
Hahahah ik zie het vergelijk

Noisy, jee de buik heeft het gewonnen van haar heerlijke quarter billen <3
Wel handig dat je baas er zo instaat en begrijpt.

C2012, mooie foto!

Zal vanmiddag ook weer eens een paar tiet foto's maken. Kijk meestal altijd wel even of ik verschil zie, maar vergeet om dan een foto ervan te maken.
Maar tot gisteren nog geen verschil

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 12:44

Haha KBK, die gaat lekker te keer!

Cynthia, nee geen recente foto's. Laatste zijn de sneeuwfoto's van 3 weken terug. Ook is ze natuurlijk een en al haar, dus valt het niet zo op. Maar het is echt dat de ribben zo voelbaar zijn en als je er schuin voor staat, dat ingevallen kontje. Sinds Roos als jaarling zo ziek is geweest, heb ik haar alleen nog maar te dik meegemaakt :o :o

Linda zeker van een hengstveulen. Zo zeker ben ik er nog net niet van bij Lies, maar denk wel dat die ook een hengst krijgt.
En geniaal die foto. Inderdaad verschrikkelijk veel haar. Lies heeft ook zoveel haar op dr tietjes _O-

Leverbot, ja ook weer zo'n eng woord. Had er ook al met Marouschka over, zitten daar in de zomer ook veel teken. Gewoon even van alles uitsluiten.
Ze is nog niet volledig lusteloos hoor. Ze eet nog wel gewoon en kijkt vrolijk en bromt/hinnikt als je er aan komt. Maar alles gaat langzaaaaaaam en is moooooeeeeeilijk zeg maar. En dan dat vermageren.

En hier ook hele capriolen voor uier foto's, dus heb ook zeker respect voor de mensen met mini's :j

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 14:33

Nou, vannacht ben ik volgens mij in coma geweest. Ik heb werkelijk niets gehoord en schrok vanmorgen wakker. Het was toen over negenen, normaal sta ik om half zes op :o

Luna was gisteravond goed, maar vanmorgen hoge koorts. De DA gebeld en die kwam meteen. Ze staat nu onder antibiotica (via bloed en spier) en pijnstilling. Pijnstiller deed wel zijn werk, want ik heb haar vanmorgen in de paddock goed zien eten. Nu staat ze te suffen en op haar achterbenen heen en weer te wippen. Het voelt voor haar van achteren/onderen echt niet lekker :(:)

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 15:14

Ooh arme merrie. Hopelijk voelt ze zich gauw weer lekker. Fijn dat ze toch eet.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 15:18

Arme Luna... :(:) hopelijk gaat het inderdaad snel weer wat beter met haar!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 15:36

Arme Luna, hopelijk knapt ze snel weer op :(:)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 15:42

Arme Luna. :(:) Hopelijk doet de AB zijn werk snel.

Hier voor het eerst ook vakantie als Neon uitgerekend is. 10 mei uitgerekend, en kwam erachter dat ik vanaf 10 mei 6 dagen achtereen moet werken. Dus die dagen maar vrij genomen. Ik weet dat ik niet gerust aan het werk dan ben, en ik vind die 6 daagse werkweek toch al enorm zwaar, dat wordt met het gestress nog veel zwaarder. En ik wil toch iedere ochtend checken, dan moet ik nog eerder mijn bed uit, en dat vroege opstaan is toch al zo killing in die 6-daagse werkweek (moet van 6:30 tot 15:30 werken). Geef mij maar avonddiensten. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 16:41

Pff, niet fijn dat ze nu koorts heeft.
Ik hoop dat de AB snel aanslaat!

Wat zou het handig zijn als ze allemaal precies op de uitgerekende datum bevielen. :j

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 17:12

Whaha Linda2008, die aap...
Suffie, arme merrie, hopelijk knapt ze snel op en werken de pijnstillers voor haar.

Hier vanmiddag even paar foto's gemaakt, ben benieuwd naar jullie meningen haha... Zit nu op 253 dagen, maar buikje vind ik nog erg meevallen. Eerste veulen.
Maar het is ook zoooo lastig met al dat haar!!
En... Toch dacht ik net wat te voelen! Maar vind ik ook zo lastig, als ze hoofd al beweegt voel je dat in buik.
Afbeelding
Chinouk pannenkoek..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door peetjjuh op 06-02-16 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 17:18

Noisy schreef:
Aah suffie, gelukkig gaat Luna goed en blijkt ze er weinig last van te hebben. Fijn ook dat je, door met ons te delen, zelf weer een stukje opgeknapt bent :)

Oei Aniek, dat klinkt wel een beetje zorgwekkend. De pony van een oud stadgenoot van mij werd ook steeds lustelozer voor een maand of 2 geleden. Die bleek leverbot te hebben. Ik weet niet of ze daarbij ook afviel maar op een gegeven moment wilde niet eens meer de stal uit en draaide ze de kont toe als ze haar uit de stal wilde halen. Leverbot gaat ook heel geleidelijk, vandaar dat ik er aan denk. Ook het lusteloze klinkt heel herkenbaar.

Cemlys, wat geef jij voor een behandelingen als ik vragen mag? Ben beetje nieuwsgierig :o

Ik heb het geluk dat de vader van mijn baas vroeger veeverloskundige was. Hij snapt dus dat ik op het laatste moment aangeef dat ik er een dagje niet ben, of dat ik plotseling weg moet.

Joan maakt nog niet echt uier maar haar spenen zijn inmiddels wel al uit hun schuilplaats gekomen en ze heeft ook regelmatig wat opgezette melkklieren. Maar meer dan dat is het nog niet.
[ [url=m/lIUXab.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ezy0gA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb ook nog een mooi sfeerplaatje geschoten van de week <3
[ [url=m/x6fqkC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Door haar dikke quarter derriere viel de buik steeds niet op als je achter haar stond,maar nu heb ik em betrapt :P
[ [url=m/uPSYQc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nog 2 dagen en dan mogen wij ook aftellen vanaf 100 *\o/*

Ik ben osteopaat (voor paarden ), dry needling therapeut en doe ook equine taping (door de weeks ben ik gewoon dierenarts). Zometeen de laatste twee nog doen. Het blijft dankbaar werk. Vandaag een controle van eentje die ik een hele tijd geleden heb gedaan, oh wat is die ontzettend verbeterd. Zo mooi om te zien.