Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ziet er een heel leuk ding uit!
Leuk blesje!
Lijkt mij verscriokkelijk om mee te maken. Ik wens je hééél héééél veel sterkte toe. Ik hoop dat de merrie het goed doet nu...
. Ik heb ook een keer gefilmd maar vond het echt niet leuk om terug te kijken. Wel als het er dan uit is en als de moeder dan met haar gaat praten met haar kind dat is zo lief
. Het is omdat het moet bij de bevalling zijn maar het liefst sla ik het over hahaha. Het vliesje breken we pas als het veulen er uit is ik help altijd de merrie een beetje met de de bevalling en zodra het er uit is breek ik het vlies. Een merrie wilden niet geholpen toen der tijd dus bleven we kijken naast de stal dat veulen brak het vlies zelf met zijn voorbeen was wel een mooi gezicht hoe dat ging.
WenK schreef:Haha was al bang dat ie verloren ging in het gesprek over sfeer en foto's....
. Maar maakt niets uit, ben allang blij dat het hier gezond en wel is en snap ook dat voor sommigen die spanning nog moet komen
tammiebels schreef:WenK schreef:Haha was al bang dat ie verloren ging in het gesprek over sfeer en foto's....
Zo heeft er ook niemand op mijn foto's van het veulen gereageerd(die overigens ook twee dagen later kwam dan geboren). Maar maakt niets uit, ben allang blij dat het hier gezond en wel is en snap ook dat voor sommigen die spanning nog moet komen
. En ook ik reageer niet zo vaak en op alles omdat me gewoon daar de tijd aan ontbreekt dus aan de andere kant...wie ben ik om te "zeuren"
ShamalArabs schreef:Ik breek het vlies direct als het neusje eruit is (en vaak voor het hele hoofd eruit is), en dat blijft echt niet achter in de merrie. Daarna moet immers nog een heel veulen en placenta eruit.
De kans op achterblijven is bij de placenta (en dus niet het vlies) wel heel groot, niet dat het dan los erin blijft, want los komt er wel uit; het gaat juist om het afscheuren als mensen gaan trekken aan de placenta of als de merrie erop gaat staan, dan kan een stukje vast blijven zitten en afscheuren, dát is het probleem, want dat laat soms niet los zonder een beetje druk.
daarom heb ik een merries-kijken topic daar is het iets persoonlijker. tammiebels schreef:ik ben dan altijd zo bang dat het hoofd nog weer terug schiet maar ja...ik ben eigenlijk onervaren dus ik weet er ook niet zoveel van
)

WenK schreef:Wijkhuijs, op hoe veel dagen zit ze? Banden zijn wel redelijk slap idd, maar uier houdt nog niet over naar mijn idee?