Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
WenK schreef:Haha was al bang dat ie verloren ging in het gesprek over sfeer en foto's....
tammiebels schreef:WenK schreef:Haha was al bang dat ie verloren ging in het gesprek over sfeer en foto's....
Zo heeft er ook niemand op mijn foto's van het veulen gereageerd(die overigens ook twee dagen later kwam dan geboren). Maar maakt niets uit, ben allang blij dat het hier gezond en wel is en snap ook dat voor sommigen die spanning nog moet komen
ShamalArabs schreef:Ik breek het vlies direct als het neusje eruit is (en vaak voor het hele hoofd eruit is), en dat blijft echt niet achter in de merrie. Daarna moet immers nog een heel veulen en placenta eruit.
De kans op achterblijven is bij de placenta (en dus niet het vlies) wel heel groot, niet dat het dan los erin blijft, want los komt er wel uit; het gaat juist om het afscheuren als mensen gaan trekken aan de placenta of als de merrie erop gaat staan, dan kan een stukje vast blijven zitten en afscheuren, dát is het probleem, want dat laat soms niet los zonder een beetje druk.
tammiebels schreef:ik ben dan altijd zo bang dat het hoofd nog weer terug schiet maar ja...ik ben eigenlijk onervaren dus ik weet er ook niet zoveel van
WenK schreef:Wijkhuijs, op hoe veel dagen zit ze? Banden zijn wel redelijk slap idd, maar uier houdt nog niet over naar mijn idee?