[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein88

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 08:28

Misschien komt er ooit nog wel eens een soort 3D echo voor paarden :)

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 08:33

even een vraagje: hoe weten jullie of de veulens hebben gemest?

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 08:38

@ Garcia, Heeft er hier eentje geen geduld met wachten tot het veulentje er is? :=
Wanneer denk je zelf dat het gaat komen?

Marjolein, gefeliciteerd! :) ziet er een heel leuk ding uit!

Ik heb nog erg leuke veulentjes gezien; een leuk bontje en een zwartje! :j
Nog een palominootje! <3 Leuk blesje!

Als je zo die foto's ziet, dan word je echt benieuwd naar je eigen veulentje! Hihi :')

Zo erg van Hayden. ;( Lijkt mij verscriokkelijk om mee te maken. Ik wens je hééél héééél veel sterkte toe. Ik hoop dat de merrie het goed doet nu... :(:)

Ik vind het ook wel een gezellig topic! :j

Oh, en bevallingsfilmpjes zijn zoooo leuk!!! *\o/*

Discussie vliesje open doen, ik weet het niet... Dit gaat mijn eerste veulentje zijn. Dus ik hoop dat ik gewoon logisch ga kunnen redeneren! :?
Laatst bijgewerkt door _Michelleee op 06-05-14 08:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 08:38

Drolletjes zoeken :)

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:08

Ik vind een bevalling eigenlijk helemaal niet leuk om te zien :o . Ik heb ook een keer gefilmd maar vond het echt niet leuk om terug te kijken. Wel als het er dan uit is en als de moeder dan met haar gaat praten met haar kind dat is zo lief <3 . Het is omdat het moet bij de bevalling zijn maar het liefst sla ik het over hahaha. Het vliesje breken we pas als het veulen er uit is ik help altijd de merrie een beetje met de de bevalling en zodra het er uit is breek ik het vlies. Een merrie wilden niet geholpen toen der tijd dus bleven we kijken naast de stal dat veulen brak het vlies zelf met zijn voorbeen was wel een mooi gezicht hoe dat ging.

Marjolein van harte gefeliciteerd weer *\o/*

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:08

WenK schreef:
Haha was al bang dat ie verloren ging in het gesprek over sfeer en foto's....

Zo heeft er ook niemand op mijn foto's van het veulen gereageerd(die overigens ook twee dagen later kwam dan geboren) :o . Maar maakt niets uit, ben allang blij dat het hier gezond en wel is en snap ook dat voor sommigen die spanning nog moet komen

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:09

inowa schreef:
Drolletjes zoeken :)

ja, helaas nog niet gevonden

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:17

Knappe babies, pretty!

Gefeliciteerd met Desperado, stalbluemoon! Hij is knap!

Welkom, Randhoeve!

Knappe Garcia!

Brrr een slokdarmverstopping, wat schrikken!

Casu een strenge moeder, dat is alleen maar goed denk ik! Euforio mag hier af en toe een beetje te veel, mams is er erg lief voor.

Je merries zien er goed uit, Hanneke!

Ze verlopen de kleine mest ook erg makkelijk in stal, dus niet zo vreemd dat je het niet kan vinden!

Mijn merrie is inderdaad hengstig, Ylona! Toch maar besloten om te gaan spenen vanavond, ze is nu bijna 8 maanden oud en erg zelfstandig. Ik kan mams eruit halen en ze kijkt er niet eens naar om. Vanavond gaat ze naar een andere groep 2 weilanden verderop, waar een 2-jarig merrietje staat om lekker mee te spelen. Ben benieuwd hoe mams en kind het gaan vinden!

Euforio wil maar niet door verharen. Alleen z'n neusje is verhaard en ik ben zo benieuwd of hij nou echt zwart wordt of toch bruin :x

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:27

tammiebels schreef:
WenK schreef:
Haha was al bang dat ie verloren ging in het gesprek over sfeer en foto's....

Zo heeft er ook niemand op mijn foto's van het veulen gereageerd(die overigens ook twee dagen later kwam dan geboren) :o . Maar maakt niets uit, ben allang blij dat het hier gezond en wel is en snap ook dat voor sommigen die spanning nog moet komen

Ach bij mij is dat ook soms :)
Denk dat je dat niet persoonlijk moet nemen... Het topic gaat ook gewoon zo hard, dat je soms overleest!
Ik zou ook liever meer reageren... Maar vaak is het op de telefoon en dan is het al zo hard opgelopen, dat je bijna niet kunt reageren op de telefoon.

Ik weet niet zeker of ik op jouw veulentje heb gereageerd, maar:
Zeer zeker proficiat!! *\o/*

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:32

Ik breek het vlies direct als het neusje eruit is (en vaak voor het hele hoofd eruit is), en dat blijft echt niet achter in de merrie. Daarna moet immers nog een heel veulen en placenta eruit.

De kans op achterblijven is bij de placenta (en dus niet het vlies) wel heel groot, niet dat het dan los erin blijft, want los komt er wel uit; het gaat juist om het afscheuren als mensen gaan trekken aan de placenta of als de merrie erop gaat staan, dan kan een stukje vast blijven zitten en afscheuren, dát is het probleem, want dat laat soms niet los zonder een beetje druk.

Overigens komt de placenta er binnenstebuiten uit dus alles wat daar los in zat komt ook gewoon mee, zoals het veulenbroodje etc.
Laatst bijgewerkt door peach2001 op 06-05-14 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:33

Oh zo bedoel ik het niet...gefeliciteerd hebben me ze zeker wel hoor! Maar had graag een reactie op de foto gehad :o . En ook ik reageer niet zo vaak en op alles omdat me gewoon daar de tijd aan ontbreekt dus aan de andere kant...wie ben ik om te "zeuren" :)

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:35

ShamalArabs schreef:
Ik breek het vlies direct als het neusje eruit is (en vaak voor het hele hoofd eruit is), en dat blijft echt niet achter in de merrie. Daarna moet immers nog een heel veulen en placenta eruit.

De kans op achterblijven is bij de placenta (en dus niet het vlies) wel heel groot, niet dat het dan los erin blijft, want los komt er wel uit; het gaat juist om het afscheuren als mensen gaan trekken aan de placenta of als de merrie erop gaat staan, dan kan een stukje vast blijven zitten en afscheuren, dát is het probleem, want dat laat soms niet los zonder een beetje druk.

ik ben dan altijd zo bang dat het hoofd nog weer terug schiet maar ja...ik ben eigenlijk onervaren dus ik weet er ook niet zoveel van

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:36

Ik denk inderdaad dat het soms te snel gaat hier! ik krijg ook niet altijd een reactie maar merk dat ik soms zelf ook mensen oversla dus dat is inderdaad niet te voorkomen denk ik :D daarom heb ik een merries-kijken topic daar is het iets persoonlijker.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:38

tammiebels schreef:
ik ben dan altijd zo bang dat het hoofd nog weer terug schiet maar ja...ik ben eigenlijk onervaren dus ik weet er ook niet zoveel van

Ik heb dan al gevoeld of het veulen goed ligt en we houden de pootjes vast zodat het niet te ver terug kan, maar in principe kun je het vlies ook al in de merrie breken, dat moet zelfs soms bij verkeerde liggingen om het veulen goed te kunnen draaien/leggen, bij een head back bijv.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:41

SA, ok weer wat geleerd...dank je! (hoop alleen dat ik een verkeerde ligging nooit ga meemaken...)

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:41

Kwa veulen foto,s is het beter een apart topic te openen hier gaat het nu toch al gauw over de bevallingen . Ik kijk echt elke dag bij kraam stal in de picture dan kan je iemand persoonlijk feliciteren en zo hoop ik niemand te missen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:40

randhoeve welkom! Spannend,2 veulens op komst!

Garcia weer netjes gewassen.

Karin hoe is het mogelijk dat haar uier zo flink is geweest en nu zo afgezwakt! (het is mogelijk,heb het zelf nog voorgehad,maar leuk is het niet. :(:) )

Dank je Gesha voor het compliment!

Alyel aah slokdarmverstopping is zo zielig..gelukkig doet ze het weer goed nu!

haha Frenia dat is pas slap!!

Wijkhuyjs ik ben van Belgie maar heb helaas zelf mijn testjes nog nodig.

Yello ai beterschap voor je oude pony :(:)
Dat ze strenger wordt is normaal en goed hoor.

wat ontzettend leuk WenK dat je de bevalling op film hebt! Ik stond bij Kikkie ook eindelijk met camera in de hand maar dus helaas niet verder geraakt dan de blaas eruit en daarna de foto van de DA die hem er net uitgehaald had.

Hanneke Daan begint zich nu idd ook te ontwikkelen! Straks heb je ze beiden toch nog dicht op elkaar :D

Frenia dat zal niet lang meer duren! Geen alarm snachts is ook al een teken. Spannend!

Marjolein gefeliciteerd!! Foto!!

haha Annika je zult toch echt nog wat geduld moeten oefenen om het echte kleur te zien. Maar ik gok toch op zwart hoor.

Tammiebels ik heb teruggekeken maar je had denk ik ook een foto voor iemand anders geplaatst? En toevallig beiden donkere veulentjes,dus mijn excuses moest ik het gemist hebben! Ik zou zeggen wij willen een nieuwe foto! :D

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:11

Randhoeve welkom, oow wat spannend dubbel geluk, dubbel de zenuwen ;)

Alyal och gos, gelukkig gaat het weer beter!

Pretty maakt niet uit, ben inmiddels al voorzien (hopelijk nog op tijd in huis...)

Balen Karin dat de uier weer zo afgezakt is.

Zo garcia is weer knap, nu toch wel klaar voor het veulen ;)

Yello beterschap met je pony, hoefbevangen is nooit leuk :(:)

Frenia, spannend, benieuwd hoe lang ze je nog laat wachten.

Wenk super mooie filmpjes, hier hoop ik het ook te kunnen filmen.

Stelbluemoon , desperado is een schatuje <3

Voor degene die ik vergeten ben sorry....kan het niet altijd bijhouden haha, die mijn best.

Hier wat foto's van Luna van net met de oranje/gele druppels (gedroogde?) en een filmpje van haar banden. (sorry voor de slechte iphone kwaliteit, t licht was niet aangenaam.

Zie hier een klein druppeltje...wat is dat moeilijk op de foto te krijgen ;)
Afbeelding

Van onder af zijn ze ook te zien :D
Afbeelding

En dr vulva...die toch wat meer openstond...die foto's zijn helemaal bagger kwaliteit :(
Afbeelding
Afbeelding

En het filmpje...volgens mij zijn het de banden wel.... denk ik.... :+

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:20

Ik lees inderdaad ook vaak op de telefoon mee, de foto's moet ik dan apart aanklikken om ze te zien. Die mis ik dus wel eens.

Uier wat weer minder is? Let maar op als die weer vol loopt... Was bij Lis ook zo, alle keren tot nu toe.

Wijkhuijs, op hoe veel dagen zit ze? Banden zijn wel redelijk slap idd, maar uier houdt nog niet over naar mijn idee?

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:26

WenK schreef:
Wijkhuijs, op hoe veel dagen zit ze? Banden zijn wel redelijk slap idd, maar uier houdt nog niet over naar mijn idee?

Ik heb geen idee....hebben haar in maart drachtig gekocht, voor wanneer het zou zijn geen idee.
D'r banden zijn zo al ween weekje of 2, d'r uier schommelt maar echt groter als dit nog niet geweest.
Hij voelt verder wel strak en vol aan, maar ja we wachten maar af..... benieuwd of ze meer harsjes gaat krijgen vandaag (of opgedroogd melk).

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:06

Afbeelding

<3

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:16

Iedereen gefeliciteerd met de geboren veulens!
Nieuwelingen welkom!

Ik krijg t ook benauwd van dat filmpje, maar wel mooi om te zien..

Hier zijn alle veulens alweer geboren en zijn we al druk bezig voor 2015..
mijn eigen merrie is al klaar en ik weet 22 mei of ze dragend is. Upona word vandaag geinsimineerd.. De rest is nog een verassing,welke gedekt gaan worden enz.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:23

Oh Set, wat ziet ze er mooi drachtig uit!

Lekker Joyce, al weer bezig met 2015...

Ik heb zelf vorig jaar (en dit jaar ook weer) bevallingsfilmpjes opgezocht op internet om een gevoel te krijgen bij de tijd die het duurt en hoe het verloop is. Natuurlijk stond ik zelf met zo veel adrenaline te filmen dat ik geen flauw benul meer had van de tijd etc, maar ik merkte wel dat ik het prettig vond dat ik wist wat er zou moeten gebeuren. Helemaal omdat ik me in mn hoofd gehaald had dat ik er bij Lis pas ooit bij zou zijn als het mis ging, dit omdat ik er tot noch toe nooit op tijd bij was.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:34

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:36

set_elkol schreef:

Mooie merrie, leker buikje :D