[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

silketje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:40

dana01: oeps, idd,... stel je voor,.. bwa, plek zat voor die ukkies :)

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:41

die ziet er goed uit Freya :j

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:41

gelukkig maar :D zou sneu zijn als je gelijk ruimte gebrek zou hebben dan :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 00:16

Jeanine84 schreef:
Bedankt voor al jullie geruststellende berichtjes! En Airborn bedankt voor je uitleg! Ik hou dr verder goed in de gaten en als ik het niet vertrouw laat ik de DA een keer extra komen :j

Ook ik, als mosterd na de maaltijd, (heb de hele dag op de hengstenkeuring gezeten *twas idd gezellie, Maaike!*, dus ben direct op de bank geploft) kan er niet anders aan toevoegen dat het niets bijzonders is, veel voorkomt, en dat je stalgenootjes blijkbaar toe zijn aan een relletje of wat extra olie op het vuur ;) . Niks van aantrekken.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 00:20

Dana01 schreef:
die ziet er goed uit Freya :j

Dank je, doe ook me best om haar niet te laten dicht groeien, maar probeer ook te voorkomen dat er straks niks van haar overblijft als de kleine er eenmaal is.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 00:25

:D Dana, zie het al helemaal voor me............bevalling begint en ehhh even kijken wie ik moet bellen......
Freya; wat ziet ze er goed uit zeg!! Spannend he!
Silketje; zal duimen dat er nu dan eindelijk een veulen in zit!
En, al die lange drachten.........pfff ik hoop dat Por me dat niet aan doet (al zou ik haar gelijk geven om me terug te willen pakken........Dat ik haar zomaar een dikke buik bezorg zonder overleg :D :+ )

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 00:34

Spannend zeer zeker, ook omdat het mijn eerste eigen gefokte veulentje wordt, bij mijn eerste eigen paardje. Nu het eerste veulen woensdag 2 weken oud word, en de 2e op komst is, half maart uitgerekend, kan ik echt niet meer wachten.

Maar moet wel zeggen dat de band tussen mij en me merrie steeds sterker wordt. Hopelijk blijft die band ook zo als de kleine er straks is.

En ook ik heb niet overlegt met me merrie en heb haar die dikke buik bezorgt ( nou ja niet letterlijk dan ) Al is ze wel helemaal verzot op veulentjes, het liefst pakt ze ze af, hahaha, al moet ze nu niks van het veulentje wat op stal rond huppelt weten, ze kan momenteel geen ander paard in haar buurt verdragen en was altijd een b.tch in het kampje en nu laat ze zich in een hoek drijven, ze draait haar kont de groep in, zodat ze tijdens de mepsessie niet haar buik kunnen raken. Super beschermend ... nu al. Dus ben bang dat ook ik niet in de buurt van de kleine straks kan komen.
Maar we zien het wel ...

Gelukkig regelt onze staleigenaar alle bevallingen, dus ik hoef niet na te denken wie ik moet bellen ... dat wordt allemaal geregeld, puf weer een zorg minder.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 00:41

met een beetje mazzel word ik gebeld, dat scheelt slapeloze nachten :D
ik vind het echt heerlijk dat ze online staat :j
vorig jaar met Nikita werden we midden in de nacht gebeld door amerika, dat ze was begonnen, echt super :j

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 00:45

Dana01 schreef:
met een beetje mazzel word ik gebeld, dat scheelt slapeloze nachten :D
ik vind het echt heerlijk dat ze online staat :j
vorig jaar met Nikita werden we midden in de nacht gebeld door amerika, dat ze was begonnen, echt super :j

Het is idd een geniale uitvinding dat mare stare!! Het is dat ik geen internet dicht bij de stal kan hebben (draadloos is zo belachelijk duur), maar anders wist ik het wel!! Zoveel mensen die op je merrie letten!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 01:08

Ja het is 24.00 uur geweest!
Dat betekend dat Bianca vandaag 300 dagen drachtig is *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Het wordt nu echt aftellen!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 01:15

Neonlight , jup.. ze zijn t hele weekend :) maar niet met een hengst hoor. Bennie is er toen idd in de eennalaatste ronde uitgegooit.

Ik had buitenritje gemaakt met stalgenoot.. en zo'n 300 meter voor stal, moeten we nog een stuk over een vrij linke weg.. een 80 weg langs de vaart..
laatste 100 meter komt er van voren een auto erg hard aanrijden, en aan de rechterkant in de berm/erf waren ze bezig met een auto.. dus beetje gas geven e.d en sleutelen.. ik was dus gefocust op die auto want het paard ging al langzamer en kijkerig,, had beide handen nodig om hem gewoon emt t koppie naar buiten te houden.. auto denderd gewoon door.. schrik die knol van iets van rechts... spring zo naar links midden op de weg.. en die auto was inmiddels voor mn neus..
godzijdank is het goed afgelopen.. maar dat paard had geen meter verder moeten springen.. draaide volledig een piroutte om zn achterhand naar links..
andere paard achter me, die is wat ouder en wat meer gewent aan verkeer bleef gelukkig rustig

auto reed door... remde wel beetje en keek achter zich.. belachelijk.. dan stop je toch even om te vragen of het goed gaat?

ik kneep m.. ik voelde m aankomen, voelde al helemaal dat we van opzij geschept zouden worden!!
en ik zei notabene een half uur eerder tegen mn mederijder van : goh .. ik durf niet alleen op pad.. je zal maar aangereden worden
man man man... :S
paard herstelde gelukkig snel.. andere automobilisten heb ik langzamer laten gaan door met mn hand op en neer te doen.. had paard met een hand inmiddels onder controlle.. maar ik kneep m wel hoor :=
paard staat 4kant op ijzers...asvalt..t had beetje geregend.. verbaaste me echt dat hij niet is uitgegleden en onder die auto is gekomen, of nog erger.. de vaart ingeschoven was..

heb echt n engeltje bij me gehad voor de zoveelste keer...

net terug van de springwedstrijden, was erg leuk!!! :D

zo lekker op bed! last van mn rug, want ik werd ook effe goed in de ronde geslingerd :=

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 02:43

Over langer draagen van maidens: Ik weet het niet :+ Casa heeft het eerste veulen 330 dagen gedragen. Maar beviel ook op 24 Juni, ze zeggen ook weer hoe later uitgerekend, hoe "eerder" het komt. (Moet erbij zeggen dat ik vanaf dag een al had geroepen dat Casa op 24 Juni uitgerekend was, ze luistert dus gewoon erg goed.....)

Verder is Arlinda hier ook stront vervelend, naar andere paarden, maar ook ik moet oppassen.
Soms als ik langs de wei rij zie ik dr in dr eentje een beetje staan dromen....

Heb trouwens de foto's van Casa dr veulen wat ze vergooid heeft normaal weten te krijgen;
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PXXUZAOY.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-I3ZVM6TB.jpg

Ik heb ook geen idee hoe veel dagen de merrie's nu zijn.... :o

Verder heb ik vorig jaar op Gerina dr veulen ook een jaar gewacht....
Ze was op 6 mei uitgerekend, op de 42 dagen nog drachtig gescanned. Op 5 Juni of zo, maar even oplaten voelen..... Mevrouw was dus leeg. Terwijl ik zweer dat ik het uier wel wat zag groeien :+

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 10:12

Niets geboren vannacht??

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 10:56

Inderdaad een engeltje Jolliegirl! Je stalhouder is toevallig ook naar Belgie gegaan? Had ik ook nog aan zitten denken, maar er kwamen 5 hengsten, en de meesten kende ik al. Dan zou ik voor 2 hengsten een hele trip moeten maken.

Saffier, een jaar wachten voor niets, balen zeg. Merrie heeft je mooi voor de gek gehouden!

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:23

saffier heb even je foto's bekeken, klikte ze eerst snel weg, maar was toch wel geraakt erdoor, dus nog een keer gekeken.
hoe komt dat oog zo?is het dan gewoon niet af, of is het wat anders? en in dr mond?

nogmaals heel veel sterkte met dit verlies, moet er niet aan denken.. al zo ''af'' en dan toch gaat het fout

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:35

nee niet naar belgié geloof ik Neon. Een lange trip voor 2 hengsten zou ik er iig neit voor over hebben haha. Ik ga zoiezo nooit naar hengstenkeuringen haha.

Wat een akkelige foto's saffier... ik klikte voor ik gelezen had.. :=
de veulens die bij ons 2 weken geleden waren geboren, waren net iets meer vergroeid dan deze..
Wat akelig om te zien ... dit gun ik niemand :n

Ik ga even naar stal, tot vanmiddag mensen :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:40

Hengstenkeuringen zijn leuk. :D Bovendien de ideale plaats om de hengstenhouders te spreken. Moesten nu helaas wel lang wachten daarvoor, maar Gemma en ik hebben na afloop nog met enkele grote hengstenhouders gesproken, ook weer erg leerzaam.
Ook grappig dat de moeder van Neon nog bekend was bij v.d Rakt, toen deze gedekt werd door Kantje's Ronaldo, waar Neon dus ook uit geboren is.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:51

jufmim schreef:
saffier heb even je foto's bekeken, klikte ze eerst snel weg, maar was toch wel geraakt erdoor, dus nog een keer gekeken.
hoe komt dat oog zo?is het dan gewoon niet af, of is het wat anders? en in dr mond?

nogmaals heel veel sterkte met dit verlies, moet er niet aan denken.. al zo ''af'' en dan toch gaat het fout

Oog is volgens mij gewoon smeer of zo, dat wat je in de mond ziet is de tong.

Bij beide achterhoefjes is de hoorn van de hoef eraf. Dat gebeurde toen we het veulen eraf trokken.
Achterbenen kwamen eerst....

Ik denk nu zelf dat ze een trap heeft gehad in de wei.....
Het veulen is namelijk helemaal onderzocht en was in orde, merrie had ook geen ontstekingen of zo (2x bloedonderzoek)
Dus wat zou het anders kunnen zijn?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:54

Maaike: moet je er eigenlijk bij vertellen dat er bij Kantje's BV zo'n 500 pony's staan, waarvan een flink gedeelte komt en gaat. Erik kent niet alles van naam, maar weet van alle pony's met papieren de afstamming!! Ook Sterre wist hij direct weer van naam, afstamming. Ik noem hem altijd "database op pootjes" :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:00

Ja, wandelende database. :D

Kennen jullie Cantate nog van 3 jaar geleden?
Zo was hij toen:

Afbeelding

Vorig jaar zomer, op 2-jarige leeftijd, vlak voordat hij gecastreerd werd:

Afbeelding

En een week of 2 geleden hebben ze hem eens laten vrijspringen:

Afbeelding

Is dus de volle broer van Devdan, en ook een knap ding geworden.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:03

Wauw, hij is gaaf Neon! 8-)

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:17

Waarom gecastreerd en niet aangeboden NL?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:18

He Neon geen spikkels? Hahaha Wel een hele gave!!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:32

Hij is lekker groot geworden!
En hij maakt een lekker sprongetje!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:46

Sjoert schreef:
Waarom gecastreerd en niet aangeboden NL?

Ik zou niet weten voor welk stamboek Sjoert. :D Hij staat in het forest stamboek ingeschreven, maar in het wedstrijdregister. Dit omdat hij dus 75% forester is. Voor de NAS mist ie de spikkels, NRPS mist ie het bloed.
Ik heb hem als veulen verkocht en hij is ook aangekocht voor de (spring)sport. Maar het is wel een fijne pony geworden, en ik denk dat hij voor de sport zeer geschikt is.
Verder ben ik zeer tevreden over hoe hij uitgegroeid is. Alle negatieve punten van Neon zijn absoluut niet aanwezig bij Cantate, en ook niet bij Devdan. Devdan was dus duidelijk niet een toevalligheid. De combinatie met Lamento was een hele goede. Jammergenoeg heb ik geen foto's hoe de laatste van de 3 is uit aan het groeien, die was als veulen het beste.
En nu is het dus afwachten hoe veulen nummer 4 eruit komt te zien, met een andere hengst. :P