[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

inkepink

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 15:39

@haboshof: paps is inderdaad arion, de vosfactor was mij bekend, ik heb gegokt en verloren....

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 16:38

inkepink schreef:
@haboshof: paps is inderdaad arion, de vosfactor was mij bekend, ik heb gegokt en verloren....

Nou een gezond veulen en moeder lijkt mij het belangrijkste. Knipoog

Iedereen gefeliciteerd!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 16:45

Pauk: wat een lekker ding Knipoog Gefeliciteerd nogmaals!!!

nyckle ik zie geen verschil nee... maar zo zagen die van mijn merrie er ook uit tot een paar wkn geleden Knipoog

Cindy super joh Go jij! Go jij! ik weet niet of de bodembedekking kwaad kan, persoonlijk zou ik liever met een hele schone stal beginnen en niet nog viezigheid van schapen erbij Bloos

Ik kom net bij m'n paardje vandaan, gaat nog steeds goed met d'r gelukkig. nog een paar dgn tot de grote mijlpaal van 320 dgn Haha!

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 16:48

Ben een beetje druk met voorberijding van me examens en kom weer eens kijken en er zijn al weer heel wat veulens bij op de wereld. Wat gaat het toch snel. Gefeliciteerd met jullie grut.

Draakje- Sterkte. Zie dat je ze een mooi plekje geeft. hoe maakt moeders het ondertussen? Nog verwart haar veulens aan het zoeken of word het al minder.

Kwam vandaag op stal en was madam eten aan het geven en ik dacht wat heeft die dan dikke wangen. ik had eerder gelezen dat ze soms tijdens de dracht last van opgezette klieren kunnen hebben?. ( maar ze kan ook last van der tanden hebben) Ze at wel normaal haar brokken op dus ik met een vinger in de mond voelen er bleef een helle grote brok brokken achter zitten. als ik er in drukte deed het haar niet pijn. De uiers liepen ook al vol en werden hard. Ze moet nog 46 dagen. Dit is mijn eerste keer dus de vraag is moet ik me al ergens zorgen over maken?

Wel hoop ik op mooi weer voor alle veulens en moeders. Maar ook voor mijn merrie wand het is wel de bedoeling dat ze in de wei bevalt. Maar nu zit ik ook het probleem dat ze nog met een deken loopt. ik wil niet dat ze het koud krijgt omdat ik hem er af haal voor de bavalling. Wanneer zou ik hem er af moeten gaan halen?

Ik heb Dislectie dus sorry voor mijn spelfouten

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 16:52

Ik zou idd de paardentandarts eens laten kijken want heb nog noit van dikke wangen gehoord bij een drachtige merrie.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 17:03

pauk: gefeliciteerd!!!!!! ben even kwijt: had jij nog merrieveulen of hengstveulen voorspeld? en ik? ik weet het niet meer Bloos
heerlijk koppie!

westernfreak: jij ook gefeliciteerd!!!!

mijn prinsesje heeft vandaag weer dik anderhalf uur buiten gespeeld, het weer was wel niet echt goed te noemen en de wei ronduit drassig, maar ik vond het toch nodig en zodra we zagen dat ze moe werd en ging liggen hebben we ze binnen gehaald. Zij, mama Angel, maar ook wij toeschouwers hebben er iig van genoten Haha!

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 17:04

zal morgen even afwachten wand kan er nu niet meer heen, moet zo weg. Maar anders inderdaad even de Tandarts bellen.
Alleen zit ik dan met het probleem wand de tandarts moet inderdaad een keer komen voor controle. Maar deze tantarts verdoofd elk paard ( licht) en dit lijkt me niet echt goed voor het veulen. En mijn paard is heeeel snel gestrest. Dit is de eerste keer dat ze dan bij mij naar de tandarts gaat.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 17:06

frenia schreef:
mijn prinsesje heeft vandaag weer dik anderhalf uur buiten gespeeld, het weer was wel niet echt goed te noemen en de wei ronduit drassig, maar ik vond het toch nodig en zodra we zagen dat ze moe werd en ging liggen hebben we ze binnen gehaald. Zij, mama Angel, maar ook wij toeschouwers hebben er iig van genoten Haha!

Durfde je dat aan?
Ik ben toch een beetje bang voor een longontsteking als ik het veulen in de regen buitenzet. Of was het bij jullie wel droog?

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 17:08

hier heeft het vannacht pijpestelen geregend en vanmorgen nog wat gedruppeld, maar ze zijn in droog weer buiten gegaan (nee, een pasgeboren veulen zet ik niet eens in motregen buiten Bloos )
wilde alleen niet dat ze zou gaan liggen slapen op die koude natte ondergrond dus dat heb ik goed in de gaten gehouden.
ze had de hele tijd ervoor liggen maffen op stal, dus ik wist wel dat ze zich niet meteen zou neerleggen.
net nadat ze weer binnen waren is het weer beginnen druppelen, dus we hebben een goed moment uitgekozen Knipoog

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 17:14

frenia schreef:
hier heeft het vannacht pijpestelen geregend en vanmorgen nog wat gedruppeld, maar ze zijn in droog weer buiten gegaan (nee, een pasgeboren veulen zet ik niet eens in motregen buiten Bloos )
wilde alleen niet dat ze zou gaan liggen slapen op die koude natte ondergrond dus dat heb ik goed in de gaten gehouden.
ze had de hele tijd ervoor liggen maffen op stal, dus ik wist wel dat ze zich niet meteen zou neerleggen.
net nadat ze weer binnen waren is het weer beginnen druppelen, dus we hebben een goed moment uitgekozen Knipoog

Oke, het was dus droog bij jullie! Bij ons heeft het de hele dag geregend. Niet super hard hoor, maar net als bij jou: ik zet een veulen niet eens in de motregen buiten. Clown Ik vroeg mezelf al af of ik mezelf aanstelde dat ik dat niet durfde. Knipoog

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 17:24

Goedemiddag.

Kom ik op stal... staat dit er in de stal;

Meet..... WITJE! (die naam zuig ik ff uit m'n duim Clown )

Afbeelding
Een wit koekalfje met wat zwarte stipjes op de oren. Lovers Is hier één keer eerder voorgekomen, maar die had zwarte oortjes. Haha! Leuk, eens wat anders dan een veulen of kittens of natuurlijk een gevlekt kalf. ROFL

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 17:32

Ahh, dat is echt schattig Muzefee!

Hier wat buikenfoto's van Missy en Blossom gisteren. Ja

Afbeelding

Op haar aller charmantst: Clown
Afbeelding
Ze draagt haar veulen duidelijk aan de zijkant. Knipoog

Miss:
Afbeelding

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 17:32

wiehhhh, wat een mopje!!!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 17:33

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 17:36

Odette en Aritha zitten nu beiden op 305 dagen... het schiet op. Odette heeft sinds deze week last van stalbenen en ze wordt echt zwaar (op de foto valt het mee, in het echt is het erger en vooral als je achter haar staat...)
Afbeelding

Aritha heeft dit jaar een wat bescheidener buikje.. meestal heeft ze een forse buik als ze een hengstveulen krijgt en een wat bescheidener buik als ze een merrieveulen krijgt, gok zelf dus op een merrieveulen:
Afbeelding

Donja zit nu op 325 dagen (maar zij draagt meestal 346 dagen), nog geen uier en nog steeds maar heel ligt buik... Nog steeds niet zeker dus Haha! Echter krijgt ze wel een vochtplaat onder de buik...

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 17:49

vanaf wanneer is het veulen ook al weer levens vatbaar?

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 17:53

SJANNE_DARK schreef:
vanaf wanneer is het veulen ook al weer levens vatbaar?

Vanaf 320 dagen.

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 17:59

ow oke bedankt Lachen

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 18:00

weet twee veulens erbij, gefeliciteerd!

en wat een prachtig kalfje!

met syl gaat het goed, is wel moe nu en de temp schommelt maar komt niet boven de 38,1.
ze had net wel een heel klein beetje slijm uit haar vagina, gister had ze wat vers bloed, maar nu is het wat gelig, maar nog geen rede tot paniek.

en ik heb nog niets van de veulen centrale gehoord, maar het is natuurlijk ook nog wel vroeg in het seizoen Lachen

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 18:01

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 18:03

Leuke filmpjes frenia! *LOL*
Zo schattig altijd, hoe die kleintjes lopen. Lovers

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 18:24

Pauk, inkepink en westernfreak gefeliciteerd met jullie veulens!

Inkepink, dat zal vast schrikken zijn geweest. Houd aub je veulen heel goed in de gaten, want ze is heel kwestsbaar. In 2005 heeft mijn veulen na een redbag helaas maar 5 dgn mogen leven, waarvan de laatste 2 in Utrecht bij de veulenbrigade. Hij werd met de dag slapper. Ze hebben uiteindelijk sectie gedaan en het bleek dat hij hersenvliesontsteking had opgelopen door het zuurstoftekort bij de geboorte en ze vertelden mij dat dit bijna altijd gebeurde bij een redbag.
Het jaar erna had deze merrie weer een redbag en hebben we het veulen er letterlijk uitgetrokken, maar het was helaas al dood...... Ze hebben mij vanuit Utrecht geadviseerd om niet meer met deze merrie te fokken, omdat een redbag al speciaal is, maar 2x achter elkaar uniek.
Ik hoop dat met jouw kleine meid wel alles goed mag komen!!

Nog wat foto's van een droge Golden Wonder voor het eerst buiten
[KS-ITP] Golden Wonder voor het eerst naar buiten!
Laatst bijgewerkt door suffie op 16-03-08 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 18:25

nog 6 dagen voor belle !!

de camera's staan al aan , word spannend
ik droom al van een kastanje bruin veulentje met brede bles en witte sokjes !! Tong uitsteken

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 18:38

ik ben benieuwd wat zo'n vochtplaat onder de buik betekend... iemand die me dat kan vertellen?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 18:50

Even snel wat bijgelezen.

Jeej Inkepink, wat een ellende. Ik hoop dat dat me bespaard blijft. Maar al met al is het gelukkig goed afgelopen. Was de dierenarts er meteen al bij, of hebben jullie het veulen zelf moeten halen?

@draaakie, vreselijk. Echt vreselijk... Hadden ze het op de scan gemist?!? Hoe is het nu met je merrie? Nog wat gehoord van de centrale?